Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2004, 23:48
Kezmenneke
Kezmenneke is offline
Ik las al ergens dat er op sommige sites de antwoorden van de exames al zelfs tijdens het examen al op internet staan.
Zo zou je de antwoorden van bv engels doorgesmst kunnen krijgen, dit lijkt me zeer interessant , weet iemand hier meer over? misschien nog andere handige tips om het je wat gemakkelijker te maken ?
Advertentie
Oud 22-04-2004, 06:53
Verwijderd
als je een smsje krijgt en er dan op betrapt wordt ben je goed de sigaar, ik denk dat je dan nog lekker een jaartje over mag doen...
Oud 22-04-2004, 08:30
Verwijderd
Damn, je bent wel heel DOM om te gaan spieken op je examen....
Oud 22-04-2004, 08:54
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik kan me niet voorstellen dat de antwoorden al on line staan tijdens een examen. Wat ik wél weet is dat enkele jaren terug de antwoorden direct nadat het examen in Nederland afgelopen was de antwoorden on line kwamen. Maar: in de overzeese gebieden (antillen + Bonaire) moest toen het examen nog beginnen. De leerlingen daar konden dus al kijken. Maar dat was vorig jaar ook al niet meer zo.
Oud 22-04-2004, 09:24
Gothic
Gothic is offline
Alle vertalingen van de Latijnse/Griekse teksten in je woordenboek plakken ...
Oud 22-04-2004, 09:31
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-04-2004 @ 10:24 :
Alle vertalingen van de Latijnse/Griekse teksten in je woordenboek plakken ...
Bij ons krijg je woordenboeken
Oud 22-04-2004, 11:48
Kezmenneke
Kezmenneke is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 22-04-2004 @ 07:53 :
als je een smsje krijgt en er dan op betrapt wordt ben je goed de sigaar, ik denk dat je dan nog lekker een jaartje over mag doen...
Trilfunctie
Oud 22-04-2004, 12:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Kezmenneke schreef op 22-04-2004 @ 12:48 :
Trilfunctie
dat hoor je ook tijdens een toets hoor.
Oud 22-04-2004, 13:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-04-2004 @ 13:13 :
dat hoor je ook tijdens een toets hoor.
idd. Bovendien: hoe wil je onopvallend je mobiel pakken en de sms openen zonder dat je gesnapt wordt door een leraar?
Oud 22-04-2004, 13:58
HowLovely
HowLovely is offline
spieken
Oud 22-04-2004, 14:11
Liss
Liss is offline
Dat gaat niet antwoorden komen echt pas NA het examen op het internet te staan. Hoe wil je trouwens smsen? Je mag je tas niet mee de examenzaal innemen alleen de dingen die je echt gebruikt, zoals potlood pen woordenboek ofzo. En als je naar de wc moet gaat er iemand met je mee.
Oud 22-04-2004, 14:12
Ieke
Ieke is offline
De enige legale manier is met de bètavakken door middel van je grafische rekenmachine.
Verder kan je wel in je binas schrijven als je er geen van de school krijgt en natuurlijk kan je gewoon ouderwetse spiekbriefjes gebruiken.
Maar spieken bij het examen (met uitzondering van de GR manier) vind ik fout. Het is veel leuker als je het haalt zonder dat je dat soort dingen gedaan hebt. Daarbij, als je betrapt wordt heb je een groot probleem en dat is het niet waard.
Oud 22-04-2004, 14:41
Saycheese
Saycheese is offline
De antwoorden komen direcht na het examen op internet, maar nog niet tijdens het examen. Heel misschien staan ze er de laatste vijf minuten dat jij aan het werk bent er al op, en zelfs dat betwijfel ik, maar dan heb je er nog niets aan.
Je kunt bovendien helemaal niet smsen tijdens je examen, want het is ten strengste verboden je mobiel mee te nemen. Je mag alleen de hoogst noodzakelijke dingen meenemen, als pen, potlood en rekenmachine.

Ook kun je je afvragen hoe goed het is om je examen te halen door te spieken. Het examen is er juist voor om te laten zien dat jij de stof beheerst. Als dat niet zo is, denk je dan niet dat het beter is als je nog een jaartje blijft? Het kan dan wel niet leuk zijn, maar voor je vervolgstudie moet je die vakken ook beheersen. Als je met spieken je examen doorkomt, kom je jezelf nog wel eens tegen.
Oud 22-04-2004, 14:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 22-04-2004 @ 10:31 :
Bij ons krijg je woordenboeken
wij hebben een kleine (rot)school die dat echt niet kan betalen
Oud 23-04-2004, 20:11
black pear!
black pear! is offline
Je hebt trouwens ook een kans dat je GR gereset wordt voordat je je examen moet maken. Behalve bij wiskunde dan.
Oud 23-04-2004, 20:56
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
mi$$y schreef op 23-04-2004 @ 21:11 :
Je hebt trouwens ook een kans dat je GR gereset wordt voordat je je examen moet maken. Behalve bij wiskunde dan.
neejoh
Oud 24-04-2004, 08:43
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
mi$$y schreef op 23-04-2004 @ 21:11 :
En met het examen mag dat dus niet. Ze mogen niks met je GR doen, dus je kan hem best gebruiken. Ik was vorig jaar ook zeer verbaast toen ik dat hoorde.
Oud 25-04-2004, 12:01
Apomes
Apomes is offline
Wij leggen gewoon de curus naast ons op de stoel, of op de schoot....lukt allemaal
Oud 25-04-2004, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Saycheese schreef op 22-04-2004 @ 15:41 :
Je kunt bovendien helemaal niet smsen tijdens je examen, want het is ten strengste verboden je mobiel mee te nemen. Je mag alleen de hoogst noodzakelijke dingen meenemen, als pen, potlood en rekenmachine.
Dat is zwaar balen want ik gebruik mijn mob altijd als klok, aangezien ik bijziend ben en die rotklok op een rotmanier hangt en vaak nog verkeerd staat ook. Dan heb ik trilfuncties en geluid en al die zooi uit..
Dat wordt dus een horloge van iemand lenen
Oud 25-04-2004, 13:12
The0
The0 is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 25-04-2004 @ 13:59 :
Dat is zwaar balen want ik gebruik mijn mob altijd als klok, aangezien ik bijziend ben en die rotklok op een rotmanier hangt en vaak nog verkeerd staat ook. Dan heb ik trilfuncties en geluid en al die zooi uit..
Bij ons op school werd inderdaad verteld dat je hem moet inleveren. 'er lager meer mobieltjes op het tafeltje dan er leerlingen waren' zei een leraar

Inderdaad, vol stampen die rekenmachine, daar mogen ze niets mee doen EN het is legaal afkijken.
Oud 25-04-2004, 13:19
sdekivit
sdekivit is offline
bij ons staat er altijd een tafel bij de ingang van de examenruimte, waar je al je spullen als je tas en je jas enzovoorts op moet leggen
Oud 25-04-2004, 13:41
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
hmm maar je mag toch een half uur te laat komen dus dan snel dat spul lezen en dan 25 minuten te laat komen zal ik zeggen
Oud 25-04-2004, 14:19
Nuck
Nuck is offline
Mijn docente wiskunde spoorde ons juist aan om formules in de GR te zetten; mocht allemaal
Oud 25-04-2004, 16:50
spinnie
spinnie is offline
spieken...waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Oud 26-04-2004, 12:00
Drez
Drez is offline
Citaat:
Nuck schreef op 25-04-2004 @ 15:19 :
Mijn docente wiskunde spoorde ons juist aan om formules in de GR te zetten; mocht allemaal
ja bij ons ook

maar echt spieken, als in afkijken vind ik stom, je doet je examen toch voor jezelf
Oud 26-04-2004, 12:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 25-04-2004 @ 13:59 :
zo erg is het toch niet om een horloge te lenen?
desnoods doe je hem niet eens om, maar leg je hem op je bureautje..
Oud 26-04-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 26-04-2004 @ 13:45 :
zo erg is het toch niet om een horloge te lenen?
desnoods doe je hem niet eens om, maar leg je hem op je bureautje..
ik dacht dat er verplicht een duidelijk zichtbare, goed af te lezen, juist ingestelde klok in de examenzaal moet hangen

das iig wel het geval bij mij op school
Oud 26-04-2004, 16:30
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik heb wel eens gehoord dat je zend apperatuur aan je gr kunt hangen en zo over een korte afstand berichten kunt zenden. ik ben er nog naar op zoek
Oud 26-04-2004, 17:11
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 26-04-2004 @ 17:30 :
ik heb wel eens gehoord dat je zend apperatuur aan je gr kunt hangen en zo over een korte afstand berichten kunt zenden. ik ben er nog naar op zoek
Reken er maar niet op dat dat mag
Oud 26-04-2004, 18:33
Verwijderd
Naja, die klok bij ons op school vertrouw ik dus niet meer, aangezien ik bij een tentamen een uur te vroeg buiten stond met haast omdat ik dacht dat t al bijna tijd was en we nog een uur bleken te mogen omdat de klok niet goed stond.

En horloge, straks staat ie stil ofzo! Maarja, zal eens een goede weten te frutselen
Oud 26-04-2004, 21:24
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Je mag toch je GR gebruiken? Ik heb altijd allemaal dinge erinstaan.. en volgens me lerares werden we neit gecontroleerd en hoefde die niet leeggemaakt te worde.. Ik heb trouwens al tijdens het jaar allemaal programma's gemaakt voor tijdens toetsen.. is toch stom om die voor een examentje te deleten
Oud 27-04-2004, 09:15
Bruut
Bruut is offline
de antwoorden staan dus echt niet op internet he van te voren wou je graag even uit die droom halen..

en je kan best spieken als je dat wil, maar het risico en de gevolgen zijn wel heel groot
Oud 27-04-2004, 10:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 26-04-2004 @ 19:33 :
Naja, die klok bij ons op school vertrouw ik dus niet meer, aangezien ik bij een tentamen een uur te vroeg buiten stond met haast omdat ik dacht dat t al bijna tijd was en we nog een uur bleken te mogen omdat de klok niet goed stond.

En horloge, straks staat ie stil ofzo! Maarja, zal eens een goede weten te frutselen
pff, je kan ook overdrijven hoor!
desnoods neem je er 3 mee. maar sowieso heb je toch wel door of je al 1,5 uur zit te werken of al 2,5 uur?
Oud 27-04-2004, 10:10
alpha
alpha is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-04-2004 @ 11:03 :
pff, je kan ook overdrijven hoor!
desnoods neem je er 3 mee. maar sowieso heb je toch wel door of je al 1,5 uur zit te werken of al 2,5 uur?
daarnaast wordt er toch wel gezegd (ga ik iig van uit) 'nog een kwartier' ed. Officieel mag je in het laatste kwartier het lokaal ook niet uit dus ze moeten dit wel zeggen.
Oud 27-04-2004, 11:40
very drunk driver
very drunk driver is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 26-04-2004 @ 18:11 :
Reken er maar niet op dat dat mag
nee tuurlijk mag dat niet maar spieken mag ook niet. dit zou een perfecte manier zijn om te spieken ze zien het niet.

alhoewel het nadeel is wel dat je langer over je proefwerk doet en je meestal te weinig tijd heb

[BRAINSTORM] of een hele lange linkkabel dat ze misschien niet zien ??? en die in de kleur van de vloer schilderen[/BRAINSTORM]
Oud 27-04-2004, 13:44
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 27-04-2004 @ 11:10 :
daarnaast wordt er toch wel gezegd (ga ik iig van uit) 'nog een kwartier' ed. Officieel mag je in het laatste kwartier het lokaal ook niet uit dus ze moeten dit wel zeggen.
Ik hoop t Maarja, beetje slordig als jij in het laatste kwartier nog de helft van je examen moet maken..
Tuurlijk beetje overdreven, maar heb t toch liever goed geregeld, daarom ben ik ook blij dat het hier gezegd is. Ben namelijk beetje stresserig voor examens, aangezien ik heel bang ben dat ik zak.
Oud 27-04-2004, 16:35
briemer
briemer is offline
ik zou maar niet gaan spieken
bij ons zeiden ze dat je dan voor alle examens een 1 krijgt en dat je dan alles moet herkansen, maar of ik dat moet geloven.
en volgens mij ken iedereen het ook wel zonder spieken gewoon van te voren goed leren
Oud 27-04-2004, 17:32
The0
The0 is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 26-04-2004 @ 17:30 :
Uit me hoofd hoor: "Het is voor de rekenmachine in kwestie verboden gebruik zend- of ontvangstmogelijkheden te hebben ..." Zie ook je examenkrant.

Loontjuh: Vertrouw maar op die klok in dit geval, ALS ie om wat voor reden fout mocht lopen pakken ze ERG veel mensen en kan je gewoon klagen bij t laks. (of je neemt gewoon een eigen klokkie mee
Oud 27-04-2004, 17:37
Guerrilla-Radio
Guerrilla-Radio is offline
schrijf alles op je hand haha.
(zou dat opvallen?)
Oud 27-04-2004, 21:22
sita15
sita15 is offline
wat is gr
Oud 27-04-2004, 22:16
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
sita15 schreef op 27-04-2004 @ 22:22 :
wat is gr
Grafische Rekenmachine. GR is de afkorting omdat het makkelijker is om op te schrijven.
Oud 27-04-2004, 22:34
Verwijderd
Gewoon zoveel mogelijk in je GR gooien M'n lerares economie zat zelfs tips te geven wat we erin moesten zetten wat handig zou zijn
Oud 28-04-2004, 11:39
levi's
levi's is offline
Citaat:
Gewoon zoveel mogelijk in je GR gooien M'n lerares economie zat zelfs tips te geven wat we erin moesten zetten wat handig zou zijn
Je moet er niet teveel in doen, anders kan de rekenmachine sommige toetsen niet meer aan, zoals grafieken maken bijv.
Oud 28-04-2004, 15:23
Sjerif
Sjerif is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 27-04-2004 @ 23:34 :
Die mag je bij vakken als wiskunde en aardrijkskunde niet gebruiken, dacht ik. Economie dit jaar, voor het eerst, wel.
Oud 29-04-2004, 09:15
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-04-2004 @ 15:56 :
wij hebben een kleine (rot)school die dat echt niet kan betalen
moeten ze dan niet een dag van te voren ingeleverd worden zodat ze gecontroleerd kunnen worden?
Oud 29-04-2004, 09:16
lucy48
lucy48 is offline
Volgens mij ben je dan echt niet trots opjezelf als je geslaagd ben
Oud 30-04-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
lucy48 schreef op 29-04-2004 @ 10:16 :
Volgens mij ben je dan echt niet trots opjezelf als je geslaagd ben

jawel hoor
Oud 01-05-2004, 13:06
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Sjerif schreef op 28-04-2004 @ 16:23 :
Die mag je bij vakken als wiskunde en aardrijkskunde niet gebruiken, dacht ik. Economie dit jaar, voor het eerst, wel.
Hoezo zou je hem bij wiskunde niet mogen gebruiken?? Ik bedoel, veel dingen bij wiskunde moet je toch m.b.v. je GR uitrekenen??
Oud 01-05-2004, 13:13
Sjerif
Sjerif is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 01-05-2004 @ 14:06 :
Hoezo zou je hem bij wiskunde niet mogen gebruiken?? Ik bedoel, veel dingen bij wiskunde moet je toch m.b.v. je GR uitrekenen??
Sorry, foutje. Ik bedoelde geschiedenis enzo, dat soort vakken.
Oud 02-05-2004, 21:06
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 22-04-2004 @ 09:30 :
Damn, je bent wel heel DOM om te gaan spieken op je examen....
en trouwens je mag je mobieltje niet mee naar binnen..naar je aula (gymzaal) wateva..!
Advertentie

Regels voor berichten