![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Boeieh (van het woord dan, niet de famillieleden) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee, ik weet dat het niet lullig bedoeld is (totdat mensen gaan zeggen: ik hoop dat je oma snel doodgaat, iets wat ze op de basisschool tegen mn zusje hadden gezegd, toen mijn oma kanker had en niet meer kon genezen) en ik associeer het niet direct met de ziekte waar mijn vader,oma, tante en kennissen aan zijn overleden. Ik ken echter wel een meisje die daar heel emotioneel over is. Als zij Kankerhoer hoort barst ze al in tranen uit en wordt ze heel boos. (Dan gaat ze weer fout doen en gaat ze zeggen: ik hoop dat jij kanker krijgt ![]() ![]() Het gaat dus om de emotionele lading die het woord kan oproepen. En daar wordt het dus absoluut niet gezelliger op. Jij kan, net als ik, niet emotioneel worden bij het horen van het woord kanker, maar om nou te zeggen dat het emotioneel overbodig gedoe is. De een gaat makkelijker met dingen om dan de ander. De een heeft dingen sneller verwerkt dan de ander, de een rent sneller dan de ander, de een heeft sneller pijn dan de ander, en ga zo maar door. Er zullen altijd verschillen zijn tussen mensen en ik denk dat je die moet respecteren. Jij accepteert ze gelukkig al, maar er zijn genoeg mensen die dat niet doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik scheld er ook niet mee. Ik vind het een vrij achterlijk scheldwoord, vooral van die 15 jarige knulla's die in elke zin wel even 'kanker' moeten hebben zijn uit een lagere sociale klasse, en daar stoor ik me wel aan. Maar als ik echt wat meemaak wat kut is, dan wil ik het nog weleens (zachtjes) uit mijn mond laten vallen, mits er geen mensen in mijn bijzijn zitten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Schelden, hoever mag je gaan? Missy | 105 | 07-01-2011 09:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Allez, verdiep die Schelde eens! De Veroorzaker | 41 | 20-08-2009 17:29 | |