Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2004, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-04-2004 @ 15:28 :
Mensen die iets willen vertellen, maar dat niet doen... en dus gaan porren met dingen om je nieuwsgierig te maken tot je er naar vraagt. Als iemand me iets te vertellen heeft, vertel het me dan gewoon.
ohja.
-"Ik heb iets heel leuks meegemaakt gisteren!!"
*"Wat dan? vertel!"
-"Raad maar!"

hoe moet ik dat nou weten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2004, 14:34
Verwijderd
ik vind het irritant als mensen ergens naar vragen en dat als ik dan antwoord geef, ze niet luisteren. En ik kan er niet tegne als mensen dingen zeggen als 'kost duur'.

Ik merk dat ik nogal eens sneller wil praten dan ik kan. Dat ik met mijn gedachten drie zinnen verder ben, dat lijkt me moeilijk om te volgen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 29-04-2004 @ 15:33 :
ohja.
*"Wat dan? vertel!"
-"Raad maar!"

Of mensen die naast je gaan zitten en zeggen:'Pff, wat mij nou net weer overkwam...' en dan niets meer zeggen... Dus verwachten dat ik ga zeggen:'Wat dan?' Maar daar doe ik niet aan. (Meestal proberen ze het nog eens... en dan vertellen ze het zelf wel.)

En verder... hmm... ik hou ook niet van mensen die me een groot geheim vertellen waar ik niets mee te maken heb. Mensen die ik nauwelijks ken, maar meteen verwachten dat ik met grote ogen en open mond naar ze luister en zo enorm met ze meeleef, dat Oprah er niets bij lijkt. Zoiets moet groeien.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 22:37
joopie
joopie is offline
Wanneer je in een groep bent, en net op het moment dat je begint met wat te zeggen, gaan andere druk praten...even later denk je dat je er tussen kunt komen, maar dan wordt er weer druk doorheen gepraat. Voor dat je het weet gaat het alweer over een ander onderwerp gaar.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 22:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mensen die je uitlachen.
Oud 30-04-2004, 09:59
Tuuurlijk
Tuuurlijk is offline
Mensen die je negeren als je ze iets belangrijks hebt te melden, en 2 seconden later wel op een domme opmerking van iemand anders ingaan.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 10:23
kiek
kiek is offline
- Als je het over net over een interessant onderwerp hebt, en iedereen wilt er iets over zeggen. Jij bent bezig, maar de rest wilt ook. Luistert je conversatiepartner niet naar wat je te zeggen hebt, maar wacht alleen tot je klaar bent, zodat hij zn eigen zegje kunnen doen
Nog erger is als er iemand bijzit die helemaal op die ander zn verhaal reageert, en jouw, veel mooiere verhaal negeert
- mensen die tijdens je hele verhaal NIET reageren (dit vooral aan de telefoon)
- mensen die teveel reageren ("oh ja" "AH NEE!" "irritant!" "kut joh!")

ik betrap mezelf er trouwens op dat ik bestvaak neplach als bepaalde mensen dingen vertellen. Maar dan kan ik ook neit anders heur, soms is dat gewoon even nodig
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 10:31
luchtballon
luchtballon is offline
Mensen met een heel irritant accent . Dan kan ik echt niet meer luisteren, maar me alleen maar ergeren aan zijn/haar uitspraak..

En als mensen niet uit zichzelf iets willen vertellen, maar eigenlijk toch wel willen dat je het weet. En dat doe ik zelf ook als ik het moeilijk vind om te zeggen, maar ik vind het gruwelijk irritant.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 23:34
Cinamon
Cinamon is offline
Ik heb er een hekel aan als mensen me aankijken als ik iets aan het vertellen ben, daar kan ik echt niet tegen.
Klinkt stom, maar ben altijd bang dat ze rechtdoor me heen kijken. Net alsof ik er niet ben.
En wat ik vreselijk vind is als ze alleen maar 'Mhm.. Ja snap ik..' zeggen. Of als ze er ineens overheen praten. Een onderwerp ontwijken, daar kon ik 'vroeger' wel tegen, maar nu vind ik het wel dat je niet kinderachtig moet doen en gewoon over liefde en sex en dat soort dingen (want daar klappen mensen vaak op dicht) moet kunnen praten. Helemaal als ik er bij betrokken ben.
Subtiliteit is echt uit den boze. Bah.
Oud 01-05-2004, 06:28
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
perseus schreef op 28-04-2004 @ 20:52 :
Mensen die automatisch een defensieve/offensieve houding aannemen in een discussie vind ik nogal vervelend soms.
Ja inderdaad, hadden we 'n keer in de klas.. een jongetje nam een hele egoitidche houding aan van: ik heb het toch niet gedaan, ik luister toch niet. Dat vind ik zo vervelend. Zeker als we een probleem aan 't oplossen voor hemzelf, en wie luistert er niet? HIJ!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 08:34
Silver rain
Silver rain is offline
Als mensen me te lang aankijken zonder even weg te kijken. Word ik zenuwachtig van.
Als mensen je helemaal niet aankijken alsof ze iets te verbergen hebben.
Als mensen in een gesprek alleen praten over hun gevoel, zonder zich af te vragen hoe ik me eronder moet voelen.
Vast nog wel meer
Oud 01-05-2004, 09:03
Optima
Optima is offline
- dat mensen het alleen maar over zichzelf hebben
- dat mensen het zich over de meest oppervlakkige, huiselijke oninteressante dingen hebben
- dat mensen zo 'self-absorbed' zijn dat ze nooit iets aan anderen vragen ( dus een monoloog houden)
- dat mensen nooit hun mening durven te geven als je er naar vraagt
Oud 01-05-2004, 09:14
snoopy
snoopy is offline
als mensen mijn zelfspot niet snappen...
Ik zeg bijv. "ja, maar je kunt ook bijna door me heenkijken" (ben niet bepaald dik, zeg maar...)

zie je die ander kijken van "aaaaaah... ze heeft een complex"
Oud 02-05-2004, 01:37
phensicske
phensicske is offline
Ik erger me eraan als mensen faken geïnteresseerd te zijn (neplacht, wegkijken...), me niet laten uitbabbelen of niet aan het woord laten, te dicht bij me zitten...
Als ze altijd hun problemen vertellen en als ik eens met iets zit er stil bijzitten en geen antwoord geven, om daarna te zeggen..'ik wist niet echt wat ik moest doen..' mjah.
Ook mensen die denken dat ze reeds alle wijsheid van de wereld verovert hebben of gebaren dat ze iets begrijpen, terwijl ze er nog nooit van gehoord hebben...
Nog veel dingen hoor, maar 'k moet wel toegeven dat ik zelf de mensen constant onderbreek, veel over mezelf bezig ben, ook wel eens defensief word, onsamenhangende verhalen in twintig delen vertel, blijf doordrammen, soms rond de pot blijf draaien of net het onderwerp vermijd...

Nobody's perfect...(zeker ikke niet!)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 12:42
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
mensen die een zo kort en oppervlakkig mogelijk antwoord geven op alles wat je ze vraagt en mensen die de hele tijd naar beneden kijken
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 13:00
the tourist
the tourist is offline
- mensen die langzaam praten
- mensen die 100x hetzelfde vertellen
- mensen die oninteressante dingen vertellen
- mensen die tijdens het praten hun gezicht heel dicht bij die van jou houden.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 13:17
Shredder
Shredder is offline
- Mensen die als je je mening geeft meteen beginnen met: "Onderbouw dat eens met argumenten" zeg je waarom krijg je als antwoord: "Dat is wiskundig gezien niet mogelijk bla bla bla".

- Als je iets leuks wilt vertellen en bent halverwege en het beste moet nog komen zegt de ander: "Oh leuk" en begint vervolgens zijn eigen verhaal op te ratelen.

- Mensen (voornamelijk vrouwen) die de hele tijd zo: "ja" "uh-huh" "hmm" e.d irritante geluiden er doorheen zitten te maken.

- Mensen die als je ze ziet beginnen te stoken totdat je vraagt wat er is, ipv het gewoon te vertellen.

- Mensen die alles te serieus opvatten en als je ergens een grapje over maakt meteen met allerlei feiten komt aanzetten.

- Mensen die een gesprek reduceren tot een onderwerp waar ze zelf WEL verstand van hebben.
Oud 02-05-2004, 22:00
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 29-04-2004 @ 15:33 :
ohja.
*"Wat dan? vertel!"
-"Raad maar!"

Zo een ben ik er helaas Wanneer ik het doe, doe ik het vooral ook om de aandacht op te wekken bij de ander zodat ik meer kans krijg mijn verhaal uit te vertellen wanneer ik ook vertel wat er is gebeurd.

En ik sluit me aan bij de irritaties over mensen die iets beginnen en het verhaal dan niet afmaken om gewoon met je te fucken dat ze iets weten.
Oud 02-05-2004, 22:03
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
joopie schreef op 29-04-2004 @ 23:37 :
Wanneer je in een groep bent, en net op het moment dat je begint met wat te zeggen, gaan andere druk praten...even later denk je dat je er tussen kunt komen, maar dan wordt er weer druk doorheen gepraat. Voor dat je het weet gaat het alweer over een ander onderwerp gaar.
Ja en dan na verloop van tijd opmerken dat je zo stil bent. Ja duh hoe zou dat nou komen?!
Oud 02-05-2004, 22:04
duifeltje
duifeltje is offline
ik erger me aan mensen die totaal niet geïntereseerd zijn. Dan stel je allemaal vragen maar de ander zegt alleen "o" , "nee", "ja" , "kan wel", "hm"...........
Oud 02-05-2004, 22:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 02-05-2004 @ 23:04 :
ik erger me aan mensen die totaal niet geïntereseerd zijn. Dan stel je allemaal vragen maar de ander zegt alleen "o" , "nee", "ja" , "kan wel", "hm"...........
Misschien ergeren die mensen zich juist aan jou en proberen ze het gesprek af te kappen
Oud 02-05-2004, 22:07
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-05-2004 @ 23:05 :
Misschien ergeren die mensen zich juist aan jou en proberen ze het gesprek af te kappen
\

haha, wie weet. Maar 'k denk het niet hoor want als mensen geen zin meer in me hebben , lopen ze gewoon weg. ............
Oud 02-05-2004, 22:47
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 02-05-2004 @ 23:07 :
\

haha, wie weet. Maar 'k denk het niet hoor want als mensen geen zin meer in me hebben , lopen ze gewoon weg. ............
Zulke mensen ben ik geneigd een trap onder hun hol te geven als ze dat flikken alleen al om te kijken of ze scherp genoeg zijn.
Oud 02-05-2004, 22:53
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
mensen die midden in mn zin me onderbreken

mensen die ineens ergens anders over praten

mensen die ' he, lazer op' niet begrijpen
Oud 02-05-2004, 22:58
Dree
Dree is offline
Irritatie nr 1: zeuren.
Irritatie nr 2: teveel praten over oninteressantheden.
Irritatie nr 3: lam taalgebruik of gevloek.
Oud 03-05-2004, 22:47
joopie
joopie is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 02-05-2004 @ 23:03 :
Ja en dan na verloop van tijd opmerken dat je zo stil bent. Ja duh hoe zou dat nou komen?!
Precies, en op den duur heb je niet eens meer zin om er aan te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 22:55
Nona
Nona is offline
Hm, vanmorgen, tijdens een discussie (ik had ongelijk, maar dat doet er weinig toe):
- Gesprekspartner: Dus jij zegt bla (iets dat ik niet zei).
- Gespreksleider: Oké, ik denk dat we dit gesprek maar even af moeten kappen.

Ik wil best iemand het laatste woord gunnen, maar niet met een veronderstelling over mijn bedoeling die niet klopt.
Oud 04-05-2004, 08:08
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 03-05-2004 @ 23:55 :
Hm, vanmorgen, tijdens een discussie (ik had ongelijk, maar dat doet er weinig toe):
- Gesprekspartner: Dus jij zegt bla (iets dat ik niet zei).
- Gespreksleider: Oké, ik denk dat we dit gesprek maar even af moeten kappen.

Ik wil best iemand het laatste woord gunnen, maar niet met een veronderstelling over mijn bedoeling die niet klopt.
Dat deed ik weleens een hele tijd bij mijn pa. Hij kan zo kort door de bocht gaan vaak en omdat hij vindt dat hij altijd gelijk heeft, heeft het ook geen zin om met argumenten te komen. Dus ga ik de boel saboteren door heel vervelend die "Dus jij zegt ..." en "Nee hoor, dat zei jij niet!" zinnetjes te gebruiken om te provoceren en hem op daarna eventueel gemaakte misstappen te pakken.
Oud 04-05-2004, 09:45
Verwijderd
Citaat:
joopie schreef op 28-04-2004 @ 20:48 :
Waar irriteer jij jezelf aan tijdens gesprekken? Bijv. mensen die je niet aankijken , mensen die je juist te veel aankijken, mensen die lachen terwijl je door hebt dat ze niet echt lachen, mensen die overdreven geïnteresseerd zijn, mensen die...etc. Of zijn het bij jou ook kleine dingetjes?

Barst maar los
Ik erger me aan mensen die me niet aankijken, waarvan ik WEET dat ze me dan maar half horen. Kijk me dan aan....
Overdreven geinterresseerd is in mijn hoofd alleen maar positief, neplachen is , dan praat ik niet meer tegen je.... Ook kan ik me er heeeeeeel erg aan ergeren dat mensen me onderbreken, ik ze dat meld, en ze tegen mij zeggen dat ik hun onderbreek en dat ze dan uiteindelijk hun zin willen afmaken Dan ben ik heel snel de draad kwijt...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 10:11
DvoorA
DvoorA is offline
ik erger me als iemand, terwijl ik aan het praten ben, heel erg met zichzelf bezig is (frunniken aan zichzelf, express ergens anders naar kijken enzo). Of dat als ik iets vertel, er geen reactie komt, dat ik dus moet vragen: en wat vind jij ervan?

Oja, mensen die veel schelden, dom praten of ongeinteresseerd doen, halen me ook het bloed onder de nagels vandaan
Oud 04-05-2004, 10:42
sn0w
sn0w is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 02-05-2004 @ 23:03 :
Ja, daar heb ik nou ook last van
Omdat ik er gewoon niet meer bovenuit kan komen zonder te schreeuwen, dus kan je beter je mond maar houden
Oud 04-05-2004, 11:17
El Kim
El Kim is offline
Als mensen niet luisteren.
Oud 04-05-2004, 11:18
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Mensen die me continu aangapen.
Oud 04-05-2004, 12:34
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
- mensen die een half uur doen over een verhaal wat normaal in 5 minuten kan (''enne,..'', ''hoe heet 't ook alweer''....''waar was ik ook alweer gebleven??'')
- als ik aan praten ben, tussendoor vragen gaan stellen,...
- ineens zelf beginnen met een verhaal of ineens met iemand anders gaan praten.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 15:13
Machiavelli
Machiavelli is offline
Mensen die denken dat het me wat intereseert wat ze te zeggen hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 15:15
MieX
MieX is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 04-05-2004 @ 16:13 :
Mensen die denken dat het me wat intereseert wat ze te zeggen hebben.
en ik de hele meeting maar denken dat je echt aandachtig zat te luisteren
Oud 04-05-2004, 15:21
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
MieX schreef op 04-05-2004 @ 16:15 :
en ik de hele meeting maar denken dat je echt aandachtig zat te luisteren
Naar jou wel. Uitzonderingen bevestigen de regel.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 16:02
Guybrush
Guybrush is offline
Citaat:
Noeksel schreef op 28-04-2004 @ 21:16 :
Mensen die telkens even stil zijn en dan zeggen: "Euh... hoe heet het ook alweer..." En dan weer verdergaan met hun gesprek... Vind ik echt zwaar irritant.
Ow, dat doe ik wel 's. Als ik tenminste echt niet ff erop kan komen wat ik wou zeggen.

Wat ik zelf vet irritant is als iemand iets vertelt wat mij echt totaaaaal niet boeit en dat ik maar zogenaamd 'geïnteresseerd' moet doen. Dan denk ik echt: "hou je bek nou maar gewoon, is niet boeiend". Maarja, ze blijven dan vaak nog doorlullen ook.

En ook irritant is als je iets wilt zeggen, maar iemand je net voor is en daardoor totaal van het onderwerp afgaat waardoor je niet meer kan zeggen wat je wou zeggen.
Oud 04-05-2004, 16:35
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik heb nogal eens dat ik het over een onderwerp heb en ineens over een totaaaal ander onderwerp begin wat ook echt nergens op slaat en heel luchtig is tov van het vorige.

Ik had dat dus eens en mijn vriendin schoot toen spontaan in de lach terwijl ik dit helemaal niet van mijzelf doorhad.

Ik vroeg mij af of zoiets irritant is bij een conversatie wanneer een ander dat doet...

Wat meer ontopic: Als iemand heel erg op je houding gaat letten en je daarop wijst door bijvoorbeeld te gaan lachen.

Ik had bij een projectbespreking dat ik heel de tijd een handleiding aanwees als ik het erover had. Die andere meid begon te lachen om mij en vertelde dat.
Ineens ga ik me dan enorm ergeren aan mezelf en onbewust ook aan haar dat ze zo reageert erop.
Oud 05-05-2004, 15:57
MieX
MieX is offline
ik: "mam wil je ook thee?"
zusje: "en ik dan?"
Ik "wil je ook dan?"
zusje: "nee"

...
Oud 05-05-2004, 15:58
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat: