Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 13:37
Mir-idiotA
Citaat:
Type schreef op 11-05-2004 @ 14:33 :
Dan zou er sowieso al geen probleem meer moeten zijn, toch?

Dan zou je bij elke joint en elk drankje ook moeten kunnen zeggen "nee, hoeft niet"
Als je het echt wil.
maar ik weet zeker dat ik het echt wil...ofzo...
maarja..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2004, 13:39
Mir-idiotA
Citaat:
Type schreef op 11-05-2004 @ 14:35 :
Gewoon een grens stellen, de reden maakt niet uit.
En dan wilskracht tonen, jezelf testen, kijken of je het volhoudt. Dat houdt het ook leuk, als je er een wedstrijdje van maakt voor jezelf
leuk...als je toch per ongeluk niet volhoudt.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 13:41
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 11-05-2004 @ 14:39 :
leuk...als je toch per ongeluk niet volhoudt.
als je het toch per ongeluk niet volhoudt dan wil je het dus niet genoeg, en dus is er dan volgens mij ook geen reden om er mee te stoppen. waarom zou je ergens mee stoppen als je van te voren al weet of er vanuit gaat dat je het toch niet kan volhouden
Oud 11-05-2004, 13:56
Bleater
Bleater is offline
Ik ben nu net bijna twee weken gestopt, na een vrij lange periode van bijna elke dag blowen. De beste tip die ik je kan geven om te stoppen is om je ergens anders op te focussen. Stel een doel voor ogen, en begin daar mee. In mijn geval ben ik een oude boot gaan restaureren , nu merk ik bij mezelf dat ik ook minder behoefte heb aan een blow als daarvoor. Ik ben niet van plan defenitief te gaan stoppen, maar ik wil het alleen voor speciale gelegenheden gaan houden zoals feestjes e.d.

succes.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 16:03
Tsasil
Tsasil is offline
Een vriend van mij heeft er na een paar jaar dagelijks blowen van de ene op de andere dag een punt achter gezet en het sindsdien (klein half jaartje terug) nooit meer gedaan. En hij had er ook helemaal geen last van ook. Hij beweert dat je het gewoon graag genoeg moet willen.
Dus je moet jezelf ook niet voor de gek gaan houden ("Volgende week hou ik er mee op") ofzo, je moet het gewoon DOEN. En dat is nu juist het probleem met blowen
Oud 11-05-2004, 16:15
Verwijderd
ja klopt heb ik ook weleens gedaan.
Half jaar volgehouden en toen vond ik het leuk om weer een keer te doen en toen was ik weer langzaamaan begonnen (wel minder dan eerst) en nu vind ik het te leuk om te stoppen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 16:35
Myuki
Myuki is offline
gewoon doen... makkelijk zat
Oud 11-05-2004, 17:35
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
mjah ik denk dan dat ik het niet graag genoeg wil
Oud 11-05-2004, 20:36
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Type schreef op 11-05-2004 @ 01:13 :
ah, de oplossing van al onze problemen
hehe.. mjoah.. 't lukt ook lang niet altijd nog, maar toch wel redelijk
Oud 13-05-2004, 23:30
Wammus
Wammus is offline
Eigenlijk wil ik het ergens heeeel ver weg toch stiekem niet, maar ik heb zoiets van: het moet toch een keer, ik kan er toch moeilijk de rest van mn leven mee doorgaan. Dus heb ik idd ook van de een op de andere dag ( weliswaar stoned maar toch ) bedacht dat ik het nu echt ga doen en hou het nu al 4 dagen vol . FF ter vergelijking ik heb een hele tijd elke dag geblowd.

Het is makkelijker dan ik had gedacht en heb eigenlijk weinig last van afkickverschijnselen. Ik weet nu ook van mezelf dat ik me kan inhouden. Heb gister 2 sticks voor een vriend van me gedraait en er nix van genomen ondanks dat het toch heel verleidelijk was.

Hmmz mischien gaat het deze keer dan echt lukken.
Oud 14-05-2004, 04:23
Verwijderd
Nja, ik quit nu in principe ook wel met me examens leren en sheit. No problemo. Zaterdag me laatste doobie gerookt. Toen zondag, maandag, dinsdag, woensdag, nix. Alleen toen ging ik bij een hele goeie vriend langs om ff bij te komen, dit duurde alleen tot half 3/4 ofzo plus nog 6/7/8 bier. En toen ik thuis kwam zat me broer er nog met een joint, en ja, toen wat hijzen genomen. Ik had iets van, heb tog al veel bier op schijt. Verder, gister weer niet geblowt en vandaag prob. ook niet. Ik heb er geen last van.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Robo schreef op 14-05-2004 @ 05:23 :
Nja, ik quit nu in principe ook wel met me examens leren en sheit. No problemo. Zaterdag me laatste doobie gerookt. Toen zondag, maandag, dinsdag, woensdag, nix. Alleen toen ging ik bij een hele goeie vriend langs om ff bij te komen, dit duurde alleen tot half 3/4 ofzo plus nog 6/7/8 bier. En toen ik thuis kwam zat me broer er nog met een joint, en ja, toen wat hijzen genomen. Ik had iets van, heb tog al veel bier op schijt. Verder, gister weer niet geblowt en vandaag prob. ook niet. Ik heb er geen last van.
zo denk ik ook de hele tijd, maar dat is eigenlijk niet ok
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 10:54
HenkMul
HenkMul is offline
Huuuuuuuu, sinds vannacht 12 uur ook gestopt met roken. Ik zit nu al als een fokkin' heroinejunk achter m'n computer te trillen. Dat valt me toch iets zwaarder dan het stoppen met blowen zeg, .

Henk Mul !
Oud 14-05-2004, 10:55
Type
Type is offline
nicotinetekort?

Daar is namelijk kaugom voor, en pleisters... en desnoods injecties...
Oud 14-05-2004, 12:37
Verwijderd
Roken is een van de moeilijkste verslavingen om vanaf te komen.... Sterkte
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 13:23
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 14-05-2004 @ 09:31 :
zo denk ik ook de hele tijd, maar dat is eigenlijk niet ok
Ag, ik kreeg denet weer een blow aangeboden van me broer en gewoon nee gezegd hoor . Ook al hoef ik nix voor school te doen, kom ik van examenstunt af en ga ik vanaaf weer bier drinken.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 20:28
Primadona
Primadona is offline
eyh ..

kijk k heb nooit geblowd maar vrienden van me doen het wel
en k weet redelijk veel over de voor/nadelen van blowen en hoe het btje zit met afkicken ..

ten eerste vind k het g0ed dat je voor jezelf die beslissing genomen hebt want je leven is zeker veranderd door dat blowen want als je er eenmaal aan verslaafd raakt dan kan je er niet zonder en om normaal te functioneren dan moet je die shhit binnen nemen..
dus als je wilt stoppen zal je d00r een zure appel moeten gaan
maar daarvoor heb je je vriendin ,,die zal je kunnen steunen

ook zou je misschien naar de huisarts kunnen gaan voor medicijnen ofzo als je er egt veel moeite mee hebt met het afkicken ..
Oud 23-05-2004, 20:35
Verwijderd
wat een schrale post
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Primadona schreef op 23-05-2004 @ 21:28 :
eyh ..

en k weet redelijk veel over de voor/nadelen van blowen en hoe het btje zit met afkicken ..

ten eerste vind k het g0ed dat je voor jezelf die beslissing genomen hebt want je leven is zeker veranderd door dat blowen want als je er eenmaal aan verslaafd raakt dan kan je er niet zonder en om normaal te functioneren dan moet je die shhit binnen nemen..

ook zou je misschien naar de huisarts kunnen gaan voor medicijnen ofzo als je er egt veel moeite mee hebt met het afkicken ..
je weet echt niet waarje t over heb he?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 23:13
Risce
Risce is offline
Maar wel lief.
Oud 23-05-2004, 23:37
schimmel
schimmel is offline
Citaat:
eyh ..

Oud 24-05-2004, 00:02
p-chez
p-chez is offline
Ik heb zo'n 4,5 jaar stevig geblowd. En dan ook gewoon dagelijks, overal, altijd, wanneer het maar kon. Thuis, op school, op 't werk, 's nachts, 's ochtends. Altijd :>
't Was fun. Maar ik ben er ook mee gestopt.
Ik heb nu ook alweer 4 jaar niet meer geblowd. Ik vond 't mooi geweest, het was gewoon niet leuk en bijzonder meer. En ik vind dat je dan moet stoppen, anders wordt het dwangmatig.

En ik kan je absoluut aanraden om te stoppen. .
Oud 24-05-2004, 08:53
Type
Type is offline
Citaat:
Aaah, ain't that cute
But it's wrong!

Sorry, maar als je echt gigantische afkickverschijnselen krijgt van blowen, en niet meer normaal kan functioneren zonder wiet, dan... dan... gimme some of what you're smoking. Wow...

Serieus, blowen is wel slecht voor je, maar het ziekt niet zo hard met je lichaam en geest dat je niets meer kan als je niet stoned bent hoor. Dat valt best mee.
Daarnaast is het niet lichamelijk verslavend, treedt er geen gewenning op zelfs (zegt men, I beg to differ, en daar heb ik ook mijn redenen voor) en zal je dus geen afkickverschijnselen krijgen door de wiet alleen.

Tabak roken is wel verslavend, nicotine enzo, dus daar zal je hoogstens wat van 'merken', maar ik denk dat als je wil stoppen met blowen, vooral als je alleen blower bent en verder niet rookt, je ook niet zo snel een peuk op zal steken om nicotine binnen te krijgen

Dus echte afkickverschijnselen en een moeilijke perioden zullen niet voorkomen, hoogstens dat je heeel heeeeel heeeeeeeeel veel zin krijgt om te blowen, maar het punt van stoppen is juist dat je daar niet aan toegeeft

Citaat:
Ik denk dat je huisarts je hard uitlacht wanneer jij de kamer uitbent...
Oud 24-05-2004, 08:55
Type
Type is offline
Citaat:
p-chez schreef op 24-05-2004 @ 01:02 :
Ik heb zo'n 4,5 jaar stevig geblowd. En dan ook gewoon dagelijks, overal, altijd, wanneer het maar kon. Thuis, op school, op 't werk, 's nachts, 's ochtends. Altijd :>
Ik heb nu ook alweer 4 jaar niet meer geblowd. Ik vond 't mooi geweest, het was gewoon niet leuk en bijzonder meer. En ik vind dat je dan moet stoppen, anders wordt het dwangmatig.

Wacht even, je bent nu 19, heb 4 jaar niet geblowed, dus je stopte op je 15e.

Toen had je zo'n 4,5 jaar stevig geblowed, dus je bent op je 10,5e (dat is in groep 6 van de basisschool) begonnen stevig te blowen...?
Ok, dat is dan ook wel meteen extreem ja.
Oud 24-05-2004, 08:55
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
p-chez schreef op 24-05-2004 @ 01:02 :

Dagelijks vanaf je elfde? Zozo.

Henk Mul, die nog immer gestopt is met roken en blowen !
Oud 24-05-2004, 11:27
Verwijderd
Go henkie!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 15:55
Verwijderd
ik blow ook veel te veel (dagelijks) en stoppen zou niet geheel onverstandig zijn... maar ik heb op het moment verder ook geen verplichtingen, niets wat ik zou kunnen verknallen door teveel blowen, dus ik neem het er nog maar even van.
ooit stop ik wel, voor even, om te kijken of ik het kan en hoe het is, om daarna gematigd verder te gaan. ik vind een paar jointjes in het weekend wel goed klinken.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:28
kutprinter
kutprinter is offline
2 weken terug gestopt... 4 dagen ging goed daarna minder, om de dag blowen ofzo, nu sinds 2 uur ECHT gestopt ( laatste 8 euro wiet de prullenbak in geflikkerd en alle andere blow ''atributen'' ook) blowen opzich is leuk maar als je het elke dag gaat doen (2,5 jaar ofzo nu voor mij) is er eigenlijk nix leuks meer aan en word het een dagelijkse sleur, die steeds meer geld gaat kosten (wiet geeft cker wel tolerantie) en je verder geen fuck verder helpt.
Smoken met mate is chill maar elke dag word op een gegeven moment kut
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 17:14
Verwijderd
wel ooit eens over gedacht om te minderen maar stoppen heb ik nooit over gedacht.
ik heb op het moment ook niet echt de behoefte om te minderen (daarmee bedoel ik dus dat ik dingen verneuk omdat ik te veel blow ofzo)
mss minder ik straks vanzelf aangezien ik meer ben gaan sporten
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 17:34
Type
Type is offline
Minderen is echt niet zo moeilijk vind ik.

Ik ben nu overgestapt op 1 dag in de week, en eventueel als ik uitga.
En dat werkt goed, de rest van de dagen blijf ik er ook gewoon vanaf.

I rule baby
Oud 26-05-2004, 17:54
Verwijderd
het is ook niet moeilijk maar het is ook niet nodig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten