Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik vind dat je wel van mishandeling kan spreken in bepaalde gevallen ook als die mensen niet echt lichamelijk letsel hebben maar mischien ligt dat aan mij |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Wat ik niet begrijp is waarom ie (Berg, die Amerikaan dus) opgepakt was:
![]() "According to his family, Berg, a small telecommunications business owner, spoke to his parents on March 24 and told them he would return home on March 30. But he was detained by Iraqi police at a checkpoint in Mosul on March 24. Berg was turned over to U.S. officials and detained for 13 days. His father, Michael, said his son wasn't allowed to make phone calls or contact a lawyer. On April 5, the Bergs filed suit in federal court in Philadelphia, contending that their son was being held illegally by the U.S. military. The next day Berg was released. He told his parents he hadn't been mistreated. His family last heard from him April 9 but it was unclear when and where he was abducted." http://kdka.com/panews/PA--Iraq-dn/resources_news_html "Senor said that in Iraq, Berg had no affiliation with the United States government, the coalition or ``to my knowledge'' any coalition-affiliated contractor. But Senor would not specify why Iraqi police, who generally take direction from coalition authorities, had arrested him and held him for some time." http://kdka.com/panews/PA--Iraq-Berg...rces_news_html
Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 17:43. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ehmm ik zou dat land van de aardbodem afblazen.. beter zo ? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Leuk he, subjectiviteit |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Aannemelijker is dat deze slagerij-cel een gigantische blunder hebben begaan om de positie van Bush en zijn oorlogsmongolen te ondermijnen. Deze lui hebben dan echt het verkeerde tijdstip gekozen om deze Amerikaanse, maar ambitieuze man te onthoofden en hoe. Met een te botte mes nog wel. Erg dom. ![]()
||
Citaat:
Het is dat ik je posts niet serieus neem. En je bent btw in de war met Cliteur.
|
Hezbollah veroordeelt onthoofding Amerikaan
BEIROET - De fel anti-Amerikaanse islamitische organisatie Hezbollah in Libanon heeft de onthoofding van een Amerikaan in Irak scherp veroordeeld. Volgens de beweging speelt de afschuwelijke daad door Iraakse islamieten op dit moment de Amerikanen alleen maar in de kaart. Het geeft de Amerikanen extra redenen om Iraakse gevangenen nog slechter te behandelen, aldus de Hezbollah woensdagavond in een verklaring. Volgens de beweging maken de daders, die beweren islamieten te zijn, de moslims en de islam te schande. Radicaal In de Verenigde Staten en elders in de wereld is geschokt gereageerd op de onthoofding van een Amerikaanse burger in Irak. De beelden van de executie waren op een website van radicale islamieten wereldkundig gemaakt. Verbolgen Amerikanen maakten een vergelijking met de spraakmakende foto's van Amerikaanse militairen die Iraakse gevangenen vernederen. Zij bestempelden de onthoofding als een "werkelijk" misdrijf. Robuust De Amerikaanse autoriteiten in Irak kondigden woensdag een "zeer diepgaand en robuust" onderzoek aan naar de ontvoering en onthoofding van de 26-jarige Nick Berg. Het Witte Huis verklaarde op zijn beurt dat de missie in Irak volbracht zal worden, ongeacht de gruwelijke dood van de Amerikaanse burger. De daders zullen worden vervolgd en bestraft, aldus de Amerikaanse regering. De Britse premier Blair veroordeelde de onthoofding als een "waarachtig barbaarse daad". De internationale mensenrechtenorganisatie Amnesty International sprak over een ernstige misdaad tegen het volkenrecht. Meehelpen Ook Arabische kranten publiceerden foto's van de onthoofding van de gijzelaar, een jood die uit idealisme wilde meehelpen aan de opbouw van Irak. De foto's zijn genomen van de videobeelden die de islamitische internetsite Muntada al-Ansar dinsdagavond toonde. De website schreef de onthoofding toe aan de belangrijkste bondgenoot van al-Qaeda-topman Osama Bin Laden in Irak, Abu Musab al-Zarqawi. In het communiqué dat de gemaskerde beul van Berg voorlas, stond dat de onthoofding een wraakactie was voor de "duivelse degradatie" van Iraakse gevangenen door de Amerikaanse bezettingsmacht. De daders zwoeren nog meer moorden te begaan. Ruilen Zij beweerden de man te hebben willen ruilen tegen Iraakse gedetineerden in de in opspraak geraakte Abu Ghraib-gevangenis, maar Amerikaanse functionarissen zouden dat voorstel hebben afgewezen. Een hooggeplaatste Amerikaanse functionaris zei woensdag tegen de Amerikaanse nieuwszender CNN dat hij niet gelooft dat die bewering klopt. http://nu.nl/news.jsp?n=322735&c=23
|
"Nick was een religieuze jood. Volgens zijn vader heeft ook dat waarschijnlijk bijgedragen aan zijn brute, op video vastgelegde executie. "Als zijn ontvoerders wisten dat hij een praktiserende jood was, en de kans is groot dat ze daarachter zijn gekomen, heeft dat waarschijnlijk bijgedragen aan zijn dood."
http://www.nieuws.nl/news/NEWS/artic...ticle_id=39361 ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 22:26. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Trouwens, wat is het verschil tussen een religieuze Jood en een praktizerende Jood? Is toch hetzelfde? ![]() Volgens mij is zijn vader aan het ijlen.
|||
Citaat:
Tsja,.. Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Zo gefrustreerd sommige mensen.... ![]() Mocht je nog meer te zeggen hebben doe dat dan alsjeblieft via een PM, ik ben hier niet om het topic te vergallen, maar om nuttige informatie te geven. Iets wat ik jouw nog niet heb zien doen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niemand kan zoiets doen uit naam van God. |
![]() |
|
En natuurlijk zijn het de joden weer he...de gaskamers in met dat tuig!!!
![]() ![]() ![]() 1. Het kunnen net zo goed niet-joodse Amerikanen zijn, daar zijn er heel wat meer van. 2. Hoewel het Bush inderdaad goed uitkomt, geloof ik toch niet in jouw scenario, JP.
||||
Citaat:
En ja ik vind dat de Amerikanen mede-schuldig zijn aan dit soort gruweldaden, het is logisch dat als je zo smerig huishoud in een land dat je zou moeten bevrijden er dan dit soort dingen optreden (nog niet te spreken over de Amerikaanse oorlogsmisdaden) ben ik nou een terrorist? ![]() Citaat:
Daarnaast pakken de Amerikanen geen mensen op op puur verdenking, wordt er niet gemarteld of vernederd in gevangenschap en krijgen alle gevangenen direct mogelijkheid tot verdediging en een advocaat. Bluesman: je bent echt blind of zo dom als een koe Citaat:
JIJ bent sick dat je hem sick noemt... Want JIJ weet natuurlijk PRECIES wat er aan de hand is in Irak, net zoals al die andere NL leeghoofden! Prima, netjes in het gareel loop jij zei-aan-zei met je mede-NSB-landverraders, oa in JOUW naam sterven er dagelijks honderden Irakezen van honger, ziekte, armoede of zelfs marteling en geweld, maar hey: JIJ weet hoe het zit ![]() GOED NAAR DE OORLOGSPROPAGANDA GELUISTERD Bluesman, een dikke pluim voor jou!! de volgende instructies van herr Fuhrer Bush volg je zeker ook blindelings op! ![]() Amerika betaald de prijs voor deze valse oorlog en Nederland zou zijn deel daarin ook moeten boeten. De VN moet HEEL SNEL de boel overnemen daar voordat de hele situatie escaleerd, onder Amerikaans gezag zal alleen nog verder de hel losbreken. ohja, ik wil nog even kwijt dat WANNEER Nederland zal boeten voor onze deelname in Irak, mensen zoals Bluesman imho verantwoordelijk zijn (samen met het CDA en de VVD). Zij hebben ons land in deze misere gestort en blijven dit met oogkleppen op volharden. Ik hoop voor jullie dat Nederland gespaard blijft, TUIG! Laatst gewijzigd op 13-05-2004 om 03:22. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wesam al D. uitgeleverd aan VS Mark Almighty | 99 | 02-02-2007 14:51 | |
Bin Laden laat weer van zich horen! Pruttelpot | 120 | 26-01-2006 20:14 | |
Onthoofding Amerikaan fiveyearslater | 124 | 05-07-2004 19:08 | |
Amerikaan onthoofd in S.A mastertime | 51 | 20-06-2004 17:56 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
foto's van mishandelden Irakezen lachuh | 10 | 01-06-2004 20:17 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Mag onthoofding gepubliceerd worden op internet? fiveyearslater | 6 | 29-05-2004 11:11 |