Advertentie | |
|
![]() |
|
loop niet zo te ouwehoeren. TUURLIJK hoort satan bij god. jehebt toch eengoed en kwaad in de wereld? je KAN niet zonder een van beiden. Diesatanisten die in satan geloven vinden hem cool omdat hij zo evil is, dat is dus zijn goede kant. probleem opgelost.
|
Je kunt ook eens daadwerkelijk wat over Satanisme gaan 'bestuderen'. En dan niet alleen Anton Lavey's boeken, de moderne stroming van Satanisme.
Lees ABRAXAS.
|
Mensen noemen hun Satanisten maar veel satanisten geloven niet eens in Satan ofzo. Ze geloven nergens in (veelal in zich zelf)en mensen van buiten af hebben die naam verzonnen en niet de mensen die zo zijn.
||
Citaat:
![]() en dream-chaser, ik ken te veel mensen die dolgraag satanist genoemd willen worden, maar het volgens de regels waarschijnlijk niet zijn. en zij lokken die bestempeling ook echte wel uit.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Flamman en Abraxas? Volgens mij luisteren satanisten meer naar Marilyn Manson, of Slipkot.
Tja, ik begrijp dat velen die satanisten triest vinden. Ik moet ook maar die boeken lezen om er een betere mening over te vormen. Eigenlijk vind ik de meeste religies slecht, omdat ze met dogma's werken. En duivelsverering hoort daar denk ik ook wel bij... REIE |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
SATANEN zijn dan ook een beetje (erg) achterlijk.
Tenslotte is lucifer, behemoth, beëlzebub, satan de meest beminde engel van God. Hij is de brenger van licht en kennis, hij is de helper van God. Satanisme vind ook zijn oorsprong (lees abraxas) in het idee dat God zowel Goed als Kwaad is. 'En to pan', de ourobouros. Hij is alles en voor eeuwig. Satan is niets meer dan de schaduwzijde van God, maar dat houd niet in dat hij 'duister' is of 'demonisch'. Hij is de tegenstelling die vereist is. Zonder liefde geen haat, zonder hoog geen laag. Satan IS God.
|
![]() |
Wat een verassing... Een forum over satanisme is overal dus wel te vinden...
Nou, ik ben dus sataniste... Ik zie hier al weer heel wat vooroordelen voorbij vliegen... Satanisten zijn heel wat anders dan satanen (duivelsaanbidders)... Ik ga mij verder niet uitwijden over satanen, ik weet daar tenslotte niet genoeg over om er over mee te praten. Ik vind dat je eerst mensen moet spreken en weten wat hen drijft om ergens over mee te praten. Ten tweede, satanisme heeft drie hoofdstromingen. Ik weet veel over 1 van die drie, het modern satanisme. het modern satanisme is hoofdzakelijk gebaseerd op the satanic bible van Anton Szandor LaVey... verder wil ik meteen ff 1 van de grootste vooroordelen van tafel smijten... Modern satanisten geloven niet in een Satan of een God of weet ik veel wat. Ik vind gewoon dat ik mijn eigen god (en dus ook satan) ben... Er is geen macht hoger dan mij. Als je nou echt mee wil kunnen praten, lees dan eens boeken over satanisme of ga eens naar sites van satanische organisaties, zoals de Satanic Brethren (nederlandse organisatie), The Dutch Devil Den (DDD, nederlandse afvaardiging van de CoS), Church of Satan (CoS, amerikaanse organisatie) of de First Church of Satan (FCoS, amerikaans)... Zow, als je je dan een beetje kan inleven op de denkwijze vaneen satanist, dan is ut al weer een heel stuk makkelijker natuurlijk...
||
![]() |
Citaat:
Weet je wat mij trouwenz wel irriteert? Dat wij als satanisten ons wel heel erg verdiepen in andere culturen en religies om te zien wat hen drijft, maar dat andere religies dat niet doen. Ik kom maar zeeeeeeeeeer zelden een christen tegen die weet wat het satanisme nou werkelijk inhoudt...
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ieder mens die oprecht geinteresseerd is kijkt ook verder dan zijn eigen religie of geloof. Ook christenen dus want dat heeft niks met religie te maken.
|
Hoi allemaal,
Mooi! Ik heb mensen gevonden die mij nu ein-de-lijk eens goed willen voorlichten. Ik ben mij er van bewust dat er een verkeerd beeld rond hangt, en wil me ook niet meteen aansluiten bij het gegeneraliseerde beeld. Wat ik tot nu toe ben tegengekomen schokte me toch wel een beetje. Ik kwam dingen tegen als: "Als mensen in je territorium komen, vraag ze weg te gaan... zo niet vernietig ze." En nog meer van dat soort dingen. Ik weet wel het verschil tussen satanisten en satanen, maar voor zover ik ben tegen gekomen is het satanisme in mijn ogen een beetje een geloofsovertuiging zonder inhoud. Ik zie het Goddelijke ook niet als oppermachtig wezen, dat boven ons staat. Ik zie het Goddelijke in alles, dus ook in mijzelf. Maar niet alleen in mijzelf. Ook dingen als "Medelijden en begrip maken de sterkeren tot zwakkeren." Ja ik weet niet, ligt dit aan mij? Wie wil het me eens GOED uitleggen... Liefs en Bb, Darknezzz
|
1) Satanisten geloven over het algemeen noch in Satan, noch in God. De enige reden dat zij zichzelf Satanisten noemen is omdat zij zich afkeren van het christendom.
2) Inderdaad, er moet een licht zijn om iets donker te noemen, dus er moet een 'goed' zijn, anders kan er geen 'kwaad' zijn. Dus als er een God is, zou er een duivel moeten zijn... Tenzij goed en kwaad beiden in die God verenigt zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Satanen zijn net zo'n broodje aap als Satanisch Ritueel Misbruik (Satanic Ritual Abuse).
We praten hier over een stel verveelde tieners die zich afzetten tegen de grote massa. Citaat:
Het oppervlakkige (maar erg interessante) en traditionele geloof doet jouw denken dat de duivel een persoon is maar wat ik hier zeg is dat de Duivel de schaduw is van God. Laten we zeggen dat jij woorden leest zoals ze er staan. Over de twijfel dat er misschien wel een God is en zelfs een duivel verdiep ik mij niet in, zo kunnen we wel meer zaken in twijfel trekken. Er zijn meerdere theorieeën die uiteindelijk niks meer zijn dan mythologieeën over het ontstaan van het universum. Iets wat wij nooit in zijn geheel kunnen bevatten. Maar omdat ik volgens jou niet weet wat waar is en wat niet geld dit net zo goed voor jou, maar je zult wel de geschiedenis eens wat beter moeten bekijken. Het Christendom en de Islam hebben bijvoorbeeld van Zoroaster (of Zarathoestra) het monotheïsme overgenomen (en bijv. 'naastenliefde') terwijl ze daarvoor een polytheïsme (het geloof in meerdere goden) waren.
|
Verwijderd
|
Satanisme is iets dat al heel lang bestaat, de naam is gebaseerd op het word satan dat in het joods iets als euh.. damn, ik ben het ff vergeten, maar iets van vrijheid betekent ofzo.. daar komt die naam vandaan,
de christelijke kerk was vervolgens bang van dit alternatieve geloof enzow, en hebben toen de duivel de naam satan erbij gegeven, in de bijbel wordt er naar ik weet namelijk naar verwezen met lucifer. De naam Satan is de duivel dus gegeven door de christelijke gemeenschap, waardoor het satanisme automatisch in een kwaad daglicht kwam te staan. Het satanisme houdt in dat je niet gelooft in een opperwezen, maar in je eigen kracht en kunnen. Alleen jijzelf bent verantwoordelijk voor hoe jij omgaat met je leven, alleen jijzelf heeft de kracht je leven zo goed mogelijk te maken enz. En neej, ik ben geen satanist |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik baseer al mijn info op wat ik op sites van moderne satanisten heb gelezen. Zij geven deze info om de vooroordelen weg te halen enz. En het modern satanisme is neem ik aan toch niet iets dat helemaal niets te maken heeft met die term satanisme uit de middeleeuwen.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ja, what's in a name???
|||
Citaat:
Citaat:
Rudolf Steiner maakte ooit een beeld over Lucifer en Ahrimann, waar lucifer de brenger is van kennis en licht (in principe synoniem).
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik geloof alleen in een God en niet in de satan.
Zo kun je natuurlijk ook mensen hebben die alleen in de satan geloven. En over goed en kwaad...: Goed en kwaad is een relatief begrip en door de mens bed8. Tis niet zo van er is iemand die alleen maar "goed" doet en iemand die alleen maar "slecht" doet...... |
![]() |
|
Is dit de Christelijke God, Alicia?
Dan ben je nogal 'onnozel', vooral als je je berust op het nieuwe testament. Tenslotte is Satan niet weg te denken omdat het gehele Christelijke geloof op het bestaan van de Duivel gebasseerd. Zonder de Duivel géén Christendom.
|
Tuurlijk is satan een deel van het christelijk geloof..... er word zelfs verteld dat satan alias lucifer een gevallen engel is/was en dat hij daarom in de onderwereld terecht kwam..... hoe het echt allemaala zit weet natuurlijk niemand maar satan hoort zeker bij het christelijke geloof want ze hebben het in de bijbel over dingen die je niet mag doen en tog gedaan worden... maar hoe kan dat dan als de mens als gods 'evenbeeld' geschapen is zoals er ook staat..... en de slang van adam en eva was toch zeker ook de duivel......... of ben ik nou gek
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
satanisten Selimmm | 41 | 24-01-2011 19:29 | |
Satanisten donkeypunch | 45 | 14-06-2005 11:29 | |
Waarom satanist worden? zomer_oud | 25 | 28-07-2002 09:09 | |
Satanen en satanisten? Mey | 36 | 14-02-2002 20:10 | |
Satanisten hebben kennis vermoord....voor satan alternatiefje4life | 8 | 19-01-2002 18:27 |