Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2004, 18:52
Magrip
Magrip is offline
Haihai!
Al lang niets gepost (volgens mij nooit veel gepost ), maargoed.. zou graag willen weten wat jullie van de volgende tekeningen/schetsen vinden.. Wat kan ik verbeteren, wat vinden jullie echt helemaal niks, en ga zo maar door
alvast bedankt!

sorry voor de slechte kwaliteit van de scans, hoop dat jullie er nog Iets in kunnen zien!
Oud 10-05-2004, 18:55
Orchid
Orchid is offline
Ja, mooi. Leuke eigen stijl.
Oud 10-05-2004, 19:28
Wenomic
Wenomic is offline
Leuk hoor, maar alleen de verhoudingen kloppen niet. Als je daar nou aan gaat werken wordt het écht heel cool. Keep it up !
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 19:33
snarl
snarl is offline
volgens mij is dat bestwel de bedoeling.

soms kloppen de verhoudingen niet overdreven niet, dus dan lijkt het wel of dat perongeluk is, denk ik.

ik vind ze cool!
Oud 10-05-2004, 19:36
Wenomic
Wenomic is offline
Ik snap he took wel hoor, maar nog nog moet het ergens wel kloppen om er toch goed uit te zien. Want bijvoorbeeld bij de tweede vind ik het gezicht heel raar. Haar hand (van haar d'r rechter) klopt ook niet. In de eerste het been van die linkse niet.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 19:39
Unique Clone
Unique Clone is offline
vreemde borsten bij de eerste 2. verder wel lachen.
Oud 10-05-2004, 20:09
QueenOfTheBongo
QueenOfTheBongo is offline
de derde vind ik mega
verder: sjiek !
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 11:41
Magrip
Magrip is offline
hardstikke bedankt! Verhoudingen is idd een probleem, hoewel ik zelf al vind da ik wat vooruit ben gegaan. T lastige is vaak dat je na een tijdje de fout niet meer ziet (of jezelf voorhoud,... zoals ik.. dat t wel klopt!! terwijl dat dus niet zo is.. )
Oud 11-05-2004, 13:33
Blubje
Blubje is offline
Ik vind de geschetste tekeningen mooier dan de al ingekleurde...komt misschien doordat je dan ineens alle lijnen dik maakt ofzo...kweet niet. Probeer die dikke zwarte lijnen dus te vermijden.
Wel leuke stijl vind ik en ook wel leuke tekeningetjes
Oud 11-05-2004, 15:38
brinta
brinta is offline
Jubeltenen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 16:24
Magrip
Magrip is offline
*poging tot er een strak geheel van maken* (dmv zwarte lijnen)is idd niet mijn sterkste kant! iemand nog tips om je tekeningen wel uit te werken? want inkleuren met potlood heb ik een redelijk verschrikkelijke hekel aan..
Oud 11-05-2004, 21:50
Verwijderd
let een beetje op verhoudingen en scheve hoofden, zouden je stijl zeer verbeteren!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 09:41
funkypunk
funkypunk is offline
mooi madelief! alleen de verhoudingen, maar ja, dat weet je ook wel.

wanneer krijg ik nou .....
Oud 12-05-2004, 10:01
Flærynn
Flærynn is offline
Die derde vind ik echt geweldig!
Verder vind ik je stijl wel erg leuk, maar heb ik niet zoveel mee (lekker dubbel)
Oud 12-05-2004, 14:36
Wenomic
Wenomic is offline
Citaat:
Mief schreef op 11-05-2004 @ 17:24 :
*poging tot er een strak geheel van maken* (dmv zwarte lijnen)is idd niet mijn sterkste kant! iemand nog tips om je tekeningen wel uit te werken? want inkleuren met potlood heb ik een redelijk verschrikkelijke hekel aan..
Naja een scanner heb je al. Trace je lijnen met een zwarte pen en varieer met lijndiktes of maak de controuren via Illustrator.
Verder gaande op een pentekening: inscannen, in photoshop kleuren en voilá!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 19:55
Ostard
Ostard is offline
Doe alles in illustrator zou ik zeggen .... Ook het inkleuren persoonlijk vind ik dat het dan een veel beter en netter effect geeft, is mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 20:48
Magrip
Magrip is offline
Citaat:
Ostard schreef op 12-05-2004 @ 20:55 :
Doe alles in illustrator zou ik zeggen .... Ook het inkleuren persoonlijk vind ik dat het dan een veel beter en netter effect geeft, is mijn ervaring.
enige probleem is 1. dat ik geen illustrator/photoshop heb.. en 2. absoluut geen benul heb van hoe deze programma's te gebruiken (photoshop 's geprobeerd.. kwam nog niet erg veel uit).. m.a.w. vereist het niet eerst erg veel oefening voordat je daarmee iets moois creert?
Oud 12-05-2004, 21:43
Wenomic
Wenomic is offline
Mja op de een of andere manier aan komen. (het liefst legaal)
Maar eh: ik ben het er niet mee eens dat met Illustrator alles mooier is. Vooral als je er nog niet goed mee kan werken. Het is leuk voor logo's of reclamewerk, maar niet echt voor zulk soort tekeningen. Hoewel ik ook een keer ermee gekleurd heb, maar dat ging me echt niet lekker. Met photoshop vind ik het er mooier uitzien

/edit: ja het vereist veel oefening. Ik ben er maanden mee aan de slag geweest voordat ik echt wist hoe het allemaal werken. De beginners hebben vaak de neiging om met gradients, lichteffecten en teveel layers en onzin te werken. Maar ik gebruik bij PS puur en alleen de brush en de gum (en select. tools)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:34
Ninnoc
Ninnoc is offline
pas op ik kom met hele lading commentaar, vat het niet te negatief op misschien heb je er wat aan, misschien weet je het al.ik vind je schetsen/tekeningen leuk maar kan nog veel verbeteren imho.

schets1:

wat me vooral stoort zijn de veel te korte benen, misschien was t wel express maar ze lijken nu een beetje lompe dwergen. lange benen zorgt voor meer sierlijkheid en vrouwelijkheid imo.lichaam is ongeveer 7X het hoofd. benen zijn ongeveer 4X het hoofd qua grote. Dat zijn beetje de richtlijnen. In dit geval kunnen de benen dus 2X zo lang. verder zijn de tieten beetje maf. tietjes kun je wel beetje in puntje tekenen maar iets meer vulling is niet gek.vooral die ene tiet is net een theezakjestiet. (kan ook, maar niet zo gepast in de rest van de schets)bij die rechter heb je twee strepen gezet naar rechts om de tiet te markeren (snap je welke ik bedoel)die lijken raar, als je die weghaalt scheelt dat volgens mij. verder is bij de rechter d'r oksel/schoudergebied wat groot bij de arm omhoog. daar is d'r arm wat breed (ik heb ook altijd moeite met dat gebied dus verder zal ik je geen advies geven hoe het wel moet)

tek. 2:

wederom wat korte ledematen. benen mogen iets langer en armen hangen tot halverwege je bovenbeen als je ze gewoon naar beneden hebt hangen. verder zijn de handjes wat klein.

tek 3:

leuk

schets 4:

beetje maffe tietjes weer en wat rare verhoudingen.

Ik vind je stijl leuk bij tek. 2 bijv. de knieen. dat niet alles klopt stoort ook niet heel erg omdat je geinige stijl hebt waarbij verhoudingen niet t belangrijkst zijn.
Oud 13-05-2004, 15:18
Magrip
Magrip is offline
bedankt! hier heb ik idd wat aan!
Oud 14-05-2004, 06:45
Verwijderd
die derde is echt gaaf
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:05
Sitia
Sitia is offline
Citaat: