Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2004, 12:26
juno
juno is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-05-2004 @ 13:15 :
ik kan niet echt getallen vinden over andere derde wereld landen, jij wel?
Een abonnement op het lezenswaardige full color glossy officiele tijdschrift van het Ministerie van Ontwikkelingssamenwerking "Internationale Samenwerking" is geheel ende al gratis en voor iedereen verkrijgbaar.

Daaruit kun je artikelen halen en literatuurverwijzingen waaruit blijkt dat het cijfer van prostitutie in derde wereld landen schrikbarend hoog is. Het is in tijden van armoede voor veel vrouwen de enige uitweg. Waarom dacht je dat Aids in sub-sahel arika zulke enorme vormen kon aannemen? Tomeloze promiscuiteit, armoede en prostitutie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2004, 12:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-05-2004 @ 13:22 :
Het heeft dus niks met opleidingsniveau te maken maar met de situatie thuis, zoals nare man zegt.
Je 'opleiding' krijg je ook voor een groot deel van thuis mee, die twee dingen zijn onlosmakelijk met mekaar verbonden.

Citaat:
Spuriositeit
Is dat een woord?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:30
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
juno schreef op 13-05-2004 @ 13:26 :
Ministerie van Ontwikkelingssamenwerking
Bestaat niet meer
En ik weet dat het cijfer schrikbarend hoog is, ik wil alleen weten hoe hoog.
Oud 13-05-2004, 12:32
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 13:30 :
Je 'opleiding' krijg je ook voor een groot deel van thuis mee, die twee dingen zijn onlosmakelijk met mekaar verbonden.
Wat bedoel je precies met opleiding?
Ik dacht zelf het te meten aan opwelke schooliemand zit, of hoogst afgemaakte opleiding. Zo een grote verbreding van het begrip opleiding maakt het onwerkbaar.
Spuriositeit wordt bij ons op de faculteit gebruikt, maar nergens anders blijkbaar . Het betekent dat er een achterliggende oorzaak (onafhankelijke variabele) is die twee afhankelijke variabelen heeft. Een onderzoeker probeert het verband tussen de twee onafhankelijke variabelen aan te tonen, terwijl ze geen invloed op erlkaar hebben, maar verklaard worden door de onafhankelijke variabele.

Situatie thuis -> opleiding
------------------> loverboys

Vervolgens zeg jij: opleiding -> loverboys.

Laatst gewijzigd op 13-05-2004 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:32
Chimera
Chimera is offline
Wat betreft prostituetie in nederland, hier 'hebben' we er zo'n 30000, da's 0,19%.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:34
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-05-2004 @ 13:32 :
Wat bedoel je precies met opleiding?
Opleidingsniveau, VWO / VBO, snap je wel? VWO'ers zijn een heel ander soort mensen dan VBO'ers.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:35
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Het heeft dus niks met opleidingsniveau te maken maar met de situatie thuis, zoals nare man zegt. Spuriositeit
precies
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:36
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 13:34 :
Opleidingsniveau, VWO / VBO, snap je wel? VWO'ers zijn een heel ander soort mensen dan VBO'ers.
VWO'ers zijn lelijke hoeren en VBO'ers knappe hoeren...zoiets?

Wat weet iedereen hier weer goed te vertellen hoe anderen in elkaar steken
Oud 13-05-2004, 12:37
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 13-05-2004 @ 13:36 :
VWO'ers zijn lelijke hoeren en VBO'ers knappe hoeren...zoiets?
Wie heeft het hier over uiterlijk?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:39
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 13:32 :
Wat betreft prostituetie in nederland, hier 'hebben' we er zo'n 30000, da's 0,19%.
Cijfers komen van de overheid en worden in Iran waarschijnlijk als minder naar buiten gebracht.
(trouwens, dat betekent dat iets van 1 op de 250 vrouwen in Nederland een prostitue is. Yuck.
Oud 13-05-2004, 12:40
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 13:34 :
Opleidingsniveau wordt mede vanuit de thuissituatie bepaald ja. Dat zeg ik.
Oud 13-05-2004, 12:42
juno
juno is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-05-2004 @ 13:32 :
.
Spuriositeit wordt bij ons op de faculteit gebruikt, maar nergens anders blijkbaar . Het betekent dat er een achterliggende oorzaak (onafhankelijke variabele) is die twee afhankelijke variabelen heeft. Een onderzoeker probeert het verband tussen de twee onafhankelijke variabelen aan te tonen, terwijl ze geen invloed op erlkaar hebben, maar verklaard worden door de onafhankelijke variabele.

.
Wij zeggen dan dat korrelatie nog geen causatie is, of we noemen het gewoon toeval. Weer wat geleerd.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
juno schreef op 13-05-2004 @ 13:42 :
Wij zeggen dan dat korrelatie nog geen causatie is, of we noemen het gewoon toeval. Weer wat geleerd.
. Overigens ben ik het maar één keer tegen gekomen op google, en dannog wel in een artikel dat ik mede geschreven heb. Hmf.
Oud 13-05-2004, 12:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-05-2004 @ 13:43 :
. Overigens ben ik het maar één keer tegen gekomen op google, en dannog wel in een artikel dat ik mede geschreven heb. Hmf.
Yup, en de Van Dale kende het ook niet, vandaar
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:50
Joostje
Joostje is offline
Spurieus verband

Statistische samenhang tussen twee variabelen X en Y die wordt teweeggebracht door een derde variabele Z en die dus niet als causaal mag worden beschouwd.
http://www.qualiteit.nl/deflijst.htm
Oud 13-05-2004, 12:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-05-2004 @ 13:50 :
Spurieus verband

Statistische samenhang tussen twee variabelen X en Y die wordt teweeggebracht door een derde variabele Z en die dus niet als causaal mag worden beschouwd.
http://www.qualiteit.nl/deflijst.htm
Weer wat geleerd
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 18:42
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 10:00 :
Hoe iemand 'in de maatschappij' staat heeft ook met opleidingsniveau te maken. Loverboy-slachtoffers zijn meestal meestal meisjes uit de lagere sociale klassen.
Nee is onzin.

Citaat:

Gewoon lachwekkend deze post. Tenzij jij dan VBO'er bent geweest. Dan volg je je 'feitje' goed.
Oud 13-05-2004, 18:46
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-05-2004 @ 12:38 :
Ach, je hebt nog steeds mensen die geloven dat alle mensen gelijk zijn en dat uiterlijk, opleidingsniveau, maatschappelijk milieu et cetera, nergens op van invloed zijn. Laat ze lekker, ik vind struisvogels wel leuke beesten
Stuisvogels zijn ook leuke beesten. En niemand zegt dat die eigenschappen niet van invloed zijn. Al is het natuurlijk wel de grote enge 'hokjes' gedachte. Overigens kan de steen waarop je loopt de reden zijn waarom je struikelt. Het is allemaal zo nutteloos. Iedereen is uniek en ook weer gelijk.
Oud 13-05-2004, 18:54
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
I denk dat het vooral om de emotionele toestand gaat van iemand, of iemand makkelijk zo "in te pakken" is door die jongens heeft niks met het feit te maken of je nou vbo of vwo hebt gedaan. Iemand die vwo doet hoeft niet per se stevig in zijn schoenen te staan.
Oud 13-05-2004, 19:12
Zaina
Zaina is offline
Wijze woorden en een mooie avatar.
Oud 13-05-2004, 20:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Zaina schreef op 13-05-2004 @ 19:46 :
Iedereen is uniek en ook weer gelijk.
Toepasselijke avatar.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 21:18
juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 21:21 :
Toepasselijke avatar.
Altijd als ik Zaina's avatar zie moet ik denken aan een Suske en Wiske. Tedere Tronica. Lambik scheldt daar Tante Sidonia uit voor stomme geit, maar krijgt van Wiske te horen dat je dat toch niet zegt tegen een dame. Bik vraagt vervolgens of het ook onbeleefd is om dame te zeggen tegen een stomme geit. Natuurlijk mocht dat, aldus Wiske. Hij neemt dus hooghartig afscheid van de laaiende Sidonia met de sneer: "Dag DAME".

Dus ALTIJD als ik Zaina's avatar zie, vind ik het jammer dat Zaina een jongen is...

Laatst gewijzigd op 13-05-2004 om 21:35.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 08:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Zaina schreef op 13-05-2004 @ 19:42 :
Gewoon lachwekkend deze post. Tenzij jij dan VBO'er bent geweest. Dan volg je je 'feitje' goed.
Maarem, mijn waarde heer Schaap, ga je nog inhoudelijk reageren of wat?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 09:06
juno
juno is offline
Een schaap? (ben ik effe een dame zeg)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 09:08
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
juno schreef op 14-05-2004 @ 10:06 :
Een schaap? (ben ik effe een dame zeg)
Ja, volgens mij is het een schaap, geiten hebben meestal horens.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 09:14
juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-05-2004 @ 10:08 :
Ja, volgens mij is het een schaap, geiten hebben meestal horens.
Damesgeiten toch niet?

Hmm, ik weet het al: de verwarring komt doordat dit een geschoren schaap is, van een schaap ben je een ander silhouet gewend. En ik ben niet alleen een dame, maar ook nog eens ietwat kippig natuurlijk, dat krijg je zo met het voortschrijden der jaren)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 10:05
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 21:21 :
Toepasselijke avatar.
Als je op de man wilt schieten, moet je er ook op leren richten.

Citaat:
Maarem, mijn waarde heer Schaap, ga je nog inhoudelijk reageren of wat?

Een inhoudelijke reply op uw post vind ik wel wat overdone hoor. Leg eerst maar eens uit wat het verschil ook alweer is tussen de VBO mens en de VWO mens.

En me avatar moet overigens een schaap voorstellen. Een kudde dier volgens de mens.
Oud 14-05-2004, 10:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Zaina schreef op 14-05-2004 @ 11:05 :

Een inhoudelijke reply op uw post vind ik wel wat overdone hoor. Leg eerst maar eens uit wat het verschil ook alweer is tussen de VBO mens en de VWO mens.

Dat lijkt me vrij duidelijk toch? Of wou je zeggen dat er geen verschil is?

Wat betreft dat je een inhoudelijke reply 'overdone' vindt: suit yourself, maar met je loze gezwam verwezenlijk je precies waar je je in je avatar tegen af probeert te zetten. Misschien had je het nog niet door, maar dit is een discussieforum, en discussies voer je met argumenten. Je mag het best niet met me eens zijn (sterker nog, het is m'n bedoeling dat een groot deel het niet met me eens is), maar dergelijk geblaat heeft geen enkele toegevoegde waarde.

Laatst gewijzigd op 14-05-2004 om 10:12.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 10:12
juno
juno is offline
Citaat:
Zaina schreef op 14-05-2004 @ 11:05 :
Als je op de man wilt schieten, moet je er ook op leren richten.

Dat noemen ze een bok schieten. Ook iets wat ik als zesjarige leerde uit Tedere tronica. Mussels en Nukkels, twee boeven van de Internationale Wiegenwacht, een Krimson onderneming,zitten op een bankje te praten. Mussels zegt tegen Nukkels: ga jij maar een bok schieten. Nukkels heeft geen idee natuurlijk, dus Mussels wil het best uitleggen. "Je ziet een bok. Je legt aan, je schiet mis. Nou, dat is een bok schieten".
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 10:27
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-05-2004 @ 11:09 :

Dat lijkt me vrij duidelijk toch? Of wou je zeggen dat er geen verschil is?
Nee zoals eerder gezegd zit er natuurlijk een verschil in. Maar het is oneerlijk om mensen te beoordelen op dit niveau, terwijl het schoolsysteem zelf uit de middeleeuwen stamt. Om maar niet te spreken over cijfers. Eentiende punt kan het verschil zijn tussen wel of geen diploma. Wie dat ooit bedacht heeft.

De drie systemen zijn te groot om een waarde oordeel aan te vestigen. Ach waar heb ik het over. School is een leuk speeltje voor deze maatschappij.

Dit is een discussie forum. Daar was ik al achter gekomen ja. En met me avatar probeer ik niks duidelijk te maken. Het is gewoon een schaap. Een kudde dier volgens de mens.

Lol @ bok schieten verhaaltje. Toen ik zes was keek ik hoe het NL 11tal Europees kampioen werd. Simpel vermaak.

Sorry voor de lange wachttijden tussendoor. Ben weer eens met teveel dingen ernaast bezig.

Laatst gewijzigd op 14-05-2004 om 10:38.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 10:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Zaina schreef op 14-05-2004 @ 11:27 :
Nee zoals eerder gezegd zit er natuurlijk een verschil in. Maar het is oneerlijk om mensen te beoordelen op dit niveau, terwijl het schoolsysteem zelf uit de middeleeuwen stamt. Om maar niet te spreken over cijfers. Eentiende punt kan het verschil zijn tussen wel of geen diploma. Wie dat ooit bedacht heeft.
Als het van 0.1 punt afhangt of je zakt of slaagt is spijtig, maar dan had je maar iets meer je best moeten doen. Denk je dat je in het bedrijfsleven maar voor 60% kunt gaan? Daar is het een kwestie van goed of opzouten.

En wat betreft schoolniveau: ja, het is misschien vervelend, maar over 't algemeen komen VBO-ers uit een lager sociaal milieu dan VWO-ers. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar een VWO'er is over het algemeen intelligenter, studeert langer, en krijgt een betere baan. Dat IS gewoon zo.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 10:50
juno
juno is offline
Wat het verschil tussen VBO en VWO betreft, en ook het verband tussen afkomst en opleiding hebben Chimera et al. volkomen gelijk. Dus ophouden met dat eigenwijze welles nietes gedoe.

En zullen we nou dat schaap een hoofddoekje omdoen, dan gaat het tenminste weer over moslimmeisjes. ( De term moslima is geen nederlands woord)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 11:01
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-05-2004 @ 11:41 :
Als het van 0.1 punt afhangt of je zakt of slaagt is spijtig, maar dan had je maar iets meer je best moeten doen. Denk je dat je in het bedrijfsleven maar voor 60% kunt gaan? Daar is het een kwestie van goed of opzouten.

En wat betreft schoolniveau: ja, het is misschien vervelend, maar over 't algemeen komen VBO-ers uit een lager sociaal milieu dan VWO-ers. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar een VWO'er is over het algemeen intelligenter, studeert langer, en krijgt een betere baan. Dat IS gewoon zo.
0.1 Punt is geen 40% verschil lijkt mij. Het bedrijfsleven is zeker niet zo zwart/wit als jij nu zegt.

Er is niks vervelends aan. Er zijn teveel uitzonderingen om nog over algemeen te kunnen spreken.

Betere baan is wel heel erg persoonlijk gericht. Ik heb in principe geen echte opleiding afgemaakt. (VSO-MAVO D en wat MBO dingetjes ernaast gedaan wat zo oninteressant is dat het vermelden eigenlijk niet eens waard is) Toch heb ik een baan op 'HBO niveau'. Ben goedkoper en misschien wel beter. Ook bij mijn vrienden en familie zie ik geen overeenkomsten tussen opleiding en niveau. Uiteraard zijn er een paar die zijn doorgegaan en sluit het mooi op elkaar aan. Maar de meesten doen of te hoog of te laag werk voor zijn/haar niveau. Ondertussen komen de examens er weer aan. Poppenkast, maar wel genieten.

Loverboys zijn smerig tuig. Dat is ontopic en ik ga eten.
Oud 14-05-2004, 11:06
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
juno schreef op 14-05-2004 @ 11:50 :
Wat het verschil tussen VBO en VWO betreft, en ook het verband tussen afkomst en opleiding hebben Chimera et al. volkomen gelijk. Dus ophouden met dat eigenwijze welles nietes gedoe.
Ja of niet. I just love cliffhangers.
Oud 14-05-2004, 11:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Zaina schreef op 14-05-2004 @ 12:01 :
0.1 Punt is geen 40% verschil lijkt mij. Het bedrijfsleven is zeker niet zo zwart/wit als jij nu zegt.
Het is kort door de bocht, maar wat op de middelbare school kan (zesjes halen) kan dus echt niet in het bedrijfsleven. Als je goed presteert krijg je misschien een bonus, normaal is normaal, maar als je onder de maat presteert vlieg je er gewoon uit.

Citaat:

Er is niks vervelends aan. Er zijn teveel uitzonderingen om nog over algemeen te kunnen spreken.
Aha. En dat er 'teveel' uitzonderingen zijn baseer jij op?

Citaat:

Betere baan is wel heel erg persoonlijk gericht. Ik heb in principe geen echte opleiding afgemaakt. (VSO-MAVO D en wat MBO dingetjes ernaast gedaan wat zo oninteressant is dat het vermelden eigenlijk niet eens waard is) Toch heb ik een baan op 'HBO niveau'. Ben goedkoper en misschien wel beter. Ook bij mijn vrienden en familie zie ik geen overeenkomsten tussen opleiding en niveau. Uiteraard zijn er een paar die zijn doorgegaan en sluit het mooi op elkaar aan. Maar de meesten doen of te hoog of te laag werk voor zijn/haar niveau. Ondertussen komen de examens er weer aan. Poppenkast, maar wel genieten.
Ah, jij bent een uitzonderingsgeval, prima, heel leuk voor je, maar dat zegt dus gewoon helemaal niks. En als je zo slim bent vraag ik me af waarom je niet verder bent gekomen dan wat 'MBO dingetjes'?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 13:38
MissCzechMeOut
het verschil tussen vbo em vwo is bij mij dat mensen die vwo doen makkelijker kunnen leren, dingen sneller begrijpen (qua leerstof). Maar het heeft verder leer je toch echt niet op het vwo hoe je je moet verweren tegen loverboys. Zoals ik al eerder zei heeft opleidingsniveau niet te maken met je emotionele en psychische toestand. Dus vind ik het onzin dat iemand met vwo minder makkelijk ingaat op een loverboy dan een vbo'er.
Ik heb ook wel eens verhalen er over gelezen, en ik denk dan ook bij mezelf hoe kan je nou zo dom zijn om het te doen, en dat dachten die meisjes ook achteraf, maar op het moment zelf ben je zo instabiel en zo verliefd en verwend dat je van alles gaat doen voor die jongens.
Oud 14-05-2004, 13:41
MissCzechMeOut
Loverboys spelen vuil spel. Eerst winnen ze je hart, verleiden je met aandacht en dure cadeaus. Ben je eenmaal ingepalmd, dan dwingen ze je tot prostitutie.

Een loverboys zoekt verkering om geld te verdienen. Zo'n jongen probeert je over te halen om seks met anderen te hebben, tegen betaling. In het begin is een loverboy heel lief. Hij doet alles om het je naar de zin te maken. Zo palmt hij je langzaam in.

Met cadeaus bijvoorbeeld, die je later 'in natura' moet terugbetalen. Of door je te ontmaagden. Voor allochtone meisjes uit gelovige gezinnen is de weg terug dan vaak al afgesloten. De eer van de familie staat immers op het spel.

en nog n stukje

De loverboy gaat op zoek naar meisjes. Hij parkeert zijn dure auto's of scooter voor middelbare scholen, maakt een praatje in een koffieshop, kroeg of discoteek. Of hij wacht meisjes op bij opvanghuizen.

Hij verwent haar met cadeaus en lieve woorden, waardoor het meisje gaandeweg verliefd wordt.

De loverboy gaat met het meisje naar bed.

Om het meisje afhankelijk te maken, probeert de loverboy een wig te drijven tussen het meisje en haar omgeving.

Door het meisje bijvoorbeeld aan te zetten tot seks met zijn vrienden verlaagt hij de drempel naar prostitutie.

Is het meisje volledig afhankelijk, dan verandert zijn houding. Onder het mom van geldgebrek of een openstaande schuld, zet hij het meisje onder druk om tegen betaling met een ander naar bed te gaan. Een argument daarbij is dat het nu de tijd is om de cadeaus terug te betalen

Veelal wordt het meisje tevens aangezet tot het gebruik van softdrugs of alcohol.

Als het meisje eenmaal in de prostitutie werkt, wordt ze scherp in de gaten gehouden, en indien nodig bedreigd en gemanipuleerd.

Meer info; http://www.lover-boys.nl/trapernietin/index.htm
Oud 14-05-2004, 13:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 14-05-2004 @ 14:38 :
Zoals ik al eerder zei heeft opleidingsniveau niet te maken met je emotionele en psychische toestand. Dus vind ik het onzin dat iemand met vwo minder makkelijk ingaat op een loverboy dan een vbo'er.
We waren er al lang uit dat er geen causaal verband was tussen opleiding en gevoeligheid voor loverboys. Wat WEL zo is, is dat meisjes uit lagere sociale klassen sneller ten prooi vallen aan loverboys dan meisjes uit de hogere klassen. Kort door de bocht is het voor een loverboy moeilijk pimpen als 't meisje veel vrienden, een goede opleiding, een degelijke opvoeding en een pappa met 3 BMWs (bij wijze van spreken dus) heeft.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 13:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 14-05-2004 @ 14:41 :

*knip* verhaal
Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste mensen wel aardig op de hoogte zijn van de werkwijze van 'loverboys'. Een dergelijk verhaal copy-pasten is dan ook een beetje een verspilling van opslagruimte IMHO.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 14:06
MissCzechMeOut
Citaat:
Chimera schreef op 14-05-2004 @ 14:57 :
We waren er al lang uit dat er geen causaal verband was tussen opleiding en gevoeligheid voor loverboys. Wat WEL zo is, is dat meisjes uit lagere sociale klassen sneller ten prooi vallen aan loverboys dan meisjes uit de hogere klassen. Kort door de bocht is het voor een loverboy moeilijk pimpen als 't meisje veel vrienden, een goede opleiding, een degelijke opvoeding en een pappa met 3 BMWs (bij wijze van spreken dus) heeft.
Ja dat weet ik zonet nog niet, waarom zou iemand uit een "hogere" sociale klasse meer vrienden hebben dan iemand uit een lagere sociale klasse? opleiding doet er dus niet toe. Ja ik opvoeding zou er nog wel mee te maken kunnen hebben, maar ik ben van mening dat iemand die goed opgevoed is alsnog voor de praktijken van zo'n loverboy kan vallen. of papa nou een bmw of trabant heeft doet er wat mij betreft ook niet aan toe.

Over dat verhaaltje had het nog ff neergezet voor als sommige mensen het nog niet wisten
Oud 14-05-2004, 14:18
Drlove
Drlove is offline
het zijn vaak hele naieve meisjes. Tijdens uitgaan hier (rotterdam) kom je zat meisjes tegen die door een loverboy te grazen genomen kunnnen worden. Eeen meisje uit de buurt, ze is 14, doet ook alles voor jongens en laat zich door alles en iedereen nemen. Vaak zij n het meisjes uit 1 ouder gezinnen, dien thuis toch iets te kort komen. Ze zoeken steun en vertrouwen bij andere mensen en loverboys herkennen dat en spelen er op in.
Oud 14-05-2004, 14:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 14-05-2004 @ 15:06 :
Ja dat weet ik zonet nog niet, waarom zou iemand uit een "hogere" sociale klasse meer vrienden hebben dan iemand uit een lagere sociale klasse?
Bij. Wijze. Van. Spreken.

Prima, geloof jij maar fijn dat iemand uit een laag sociaal milieu evenveel kans maakt. I don't care, en het is nog eens compleet besides the point ook.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 14:45
Zaina
Zaina is offline
Chimera je hebt nogal een arrogante manier van discussieren. Misschien dat nooit iemand je dat heeft gemeld, dus doe ik het maar ff. Je bent vrij irriterend.
Oud 14-05-2004, 14:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Zaina schreef op 14-05-2004 @ 15:45 :
Chimera je hebt nogal een arrogante manier van discussieren.
No shit sherlock.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 14:53
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 14-05-2004 @ 15:06 :
Ja dat weet ik zonet nog niet, waarom zou iemand uit een "hogere" sociale klasse meer vrienden hebben dan iemand uit een lagere sociale klasse? opleiding doet er dus niet toe. Ja ik opvoeding zou er nog wel mee te maken kunnen hebben, maar ik ben van mening dat iemand die goed opgevoed is alsnog voor de praktijken van zo'n loverboy kan vallen. of papa nou een bmw of trabant heeft doet er wat mij betreft ook niet aan toe.

Over dat verhaaltje had het nog ff neergezet voor als sommige mensen het nog niet wisten
Zeker omdat een loverboy (slecht woord overigens ) niet bepaald standaard technieken toepast bij het binnenhalen van meisjes. Het ligt maar net aan hoe gevoelig je voor dat soort pratijken bent.
Oud 14-05-2004, 14:53
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-05-2004 @ 15:47 :
No shit sherlock.
Het was cynisch bedoeld. Hot shot.
Oud 14-05-2004, 15:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Zaina schreef op 14-05-2004 @ 15:53 :
Het was cynisch bedoeld. Hot shot.
Ik begrijp prima hoe je het bedoelt, alleen snap jij volgens mij de betekenis van het woord cynisch niet. Cynisch is bijvoorbeeld "je aansteker vindt je meestal terug in de zak van een vriend". Net zoals dat iemand niet irriterend, maar irritant is. Of jou irriteert. Maargoed, misschien moeten we deze discussie niet in taalspelletjes laten verzanden

Citaat:
Zaina schreef op 14-05-2004 @ 15:53 :
Het ligt maar net aan hoe gevoelig je voor dat soort pratijken bent.
En het cirkeltje is rond...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 15:23
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-05-2004 @ 16:06 :
Ik begrijp prima hoe je het bedoelt, alleen snap jij volgens mij de betekenis van het woord cynisch niet. Cynisch is bijvoorbeeld "je aansteker vindt je meestal terug in de zak van een vriend". Net zoals dat iemand niet irriterend, maar irritant is. Of jou irriteert. Maargoed, misschien moeten we deze discussie niet in taalspelletjes laten verzanden

Je hebt gelijk.

Citaat:
En het cirkeltje is rond...
Altijd al geweest.
Oud 14-05-2004, 20:26
MissCzechMeOut
Citaat:
Chimera schreef op 14-05-2004 @ 15:27 :
Bij. Wijze. Van. Spreken.

Prima, geloof jij maar fijn dat iemand uit een laag sociaal milieu evenveel kans maakt. I don't care, en het is nog eens compleet besides the point ook.
Tuurlijk geloof ik dat totdat jij misschien met goede argumenten komt om mij het tegendeel te bewijzen. Als het "compleet besides the point is" waarom begon je er dan over
Oud 15-05-2004, 21:28
El_Nour
El_Nour is offline
Meisje gaat met loverboy naar bed.
Loverboy, neemt het op of maakt foto's.
Loverboy chanteert meisje: of je gaat voor mij werken of ik verspreid deze foto's in de moskee waar je vader altijd komt.

.. en talloze andere manieren die loverboys toepassen op moslima's. Dit maakt ze inderdaad een makkelijke prooi.
Reageren

Regels voor berichten