Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mn vader werkt fulltime, mn moeder part time, maar ze gaat steeds een beetje meer werken..
Mn moeder doet wel nog het meeste in het huishouden, als ze 's middags vrij heeft enzo, maar als ze ook de hele dag moet werken doet mn vader ook wel een beetje stofzuigen of koken ofzoow.. En later ga ik ook alles verdelen met mn man, ben niet van plan om zelf het hele huishouden te doen en thuis te zitten.. |
![]() |
|
![]() |
offtopic: vrouwenstemrecht was volgens mij in 1919, toch?
Ik denk dat zolang beiden partijen tevreden zijn over de rolverdeling, er geen probleem is. Mijn ouders zijn ook nog aardig traditioneel, maar hebben geen van beiden problemen daarmee. Mijn vader werkt fulltime als exportmanager, mijn moeder parttime als bibliothecaresse. Mijn moeder doet het meeste in het huishouden. Ik denk wel dat het over 25 jaar anders geregeld is, meer verdeeld dus. Ik denk dat er gewoon tijd voor nodig is. Het heeft geen zin om vandaag te zeggen: morgen moeten alle mannen koken,strijken,wassen. Het is gewoon een langzaam proces. Maar als je kijkt naar wat er afgelopen eeuw is veranderd, denk ik dat dit volgende eeuw er weer heel anders uitziet.
Laatst gewijzigd op 05-06-2002 om 15:19. |
![]() |
|
Ik neem een huisman....
![]() En mijn ouders hebben het goed verdeeld.... Beide ouders werken, en ze doen beide wat in het huishouden..
|
![]() |
Mijn ouders werken allebei. Mijn moeder doet wel het huishouden, tot soms grote ergenis van mijn moeder
![]() Mijn moeder heeft me ook altijd gezegd dat het als vrouw belangrijk is om een vak te kunnen en niet afhankelijk te moeten zijn van een man. Ik denk trouwens dat er weinig verschil met nu en over 25 jaar zal zijn omdat de meeste of bijna alle vrouwen nu wel werken en dat dat over 25 jaar nog wel zo zal zijn.
|
![]() |
gewoon samen het huishouden doen, maar als man is mijn belangrijkste taak toch wel dat er geld op de bank en brood op de plank komt. Eropuit dus........ gewoon met een speer wilde dieren najagen (wilde varkens en fazanten), vrouw wacht thuis met de kinderen.
![]()
||
Citaat:
Het lijkt allemaal zo prachtig geemancipeerd. Ondertussen is sexisme orde aan de dag, onderhuids of als oppervlakkig kankergezwel.
||
Citaat:
ik denk dat er al met al erg weing vrouwen met tegenzin zorgen dat het eten op tafel komt te staan als manlief klaar is met werken
|
Verwijderd
|
mijn ouders werken ook allebei
Mijn moeder voor halve dagen, de andere heflt besteed ze aan het huishouden. Mijn vader kookt in het weekend regelmatig, en als mijn moeder het hem vraagt, wil 'ie ook aan de rest van het huishouden wat doen (zolang het maar geen strijken is). Zo zou ik het graag later ook willen, met als enige verschil dat ik hele dagen wil werken. Ik wil echt carriere maken,en veel reizen. Dan zitten er twee dingen op: of ik krijg geen kinderen, of mijn man zal huisvader moeten zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nee, het lijkt allemaal veel geemancipeerder. Het klassieke rollenpatroon van vrouw tieft de kinder naar school, en maakt het huis aan kant vs de man die belangrijk het geld verdient is natuurlijk veel kleiner geworden: er zijn veel tweeverdieners(neemt natuurlijk niet weg dat er toch nog wel wat huisvrouwen rondstressen in Nederland maar dit terzijde) Maar, kijk bijv. naar ministeries. Wie is minister van financien? Een man. Wie van defensie? Een man. Waar zijn de vrouwen? Gezondheidszorg. Dat typische vrouw-man patroon. Allemaal heel schijnheilig. Eindnoot: de feministische stroming heeft gefaalt ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Rolverdeling man/vrouw. Missy | 51 | 05-01-2009 08:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Weer steekpartij tussen vmbo-scholieren Love & Peace | 353 | 09-11-2007 15:57 | |
Liefde & Relatie |
Gezien worden als "beste vriend" Praganonut | 278 | 05-09-2007 12:36 | |
Lifestyle |
rolverdeling man/vrouw Ninnoc | 38 | 24-08-2003 16:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Massale vrouwenbesnijdenis in Somalië 1234remco | 74 | 28-10-2002 19:26 |