Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 16:01
rijk_v
rijk_v is offline
Ik heb laatst gehoord dat sit-ups niet werken dus vraag ik jullie om een simpele manier die ik gewoon thuis kan uitvoeren.

Alvast Bedankt
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:17
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Vrag me dan weer af welke idioot dat heeft gezegd
Oud 18-05-2004, 16:21
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 18-05-2004 @ 17:17 :
Vrag me dan weer af welke idioot dat heeft gezegd
vriend..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:23
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Ik probeer elke dag wel wat buikspieroefeningen te doen.....als ik sit-ups heb gedaan voel ik echt wel dat ik mijn spieren heb gebruikt, kan dus bijna niet geloven dat het niet werkt....
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:23
el manuel
el manuel is offline
Bij mij werken de situps wel hoor....
Maar je kan bij de sportschool trainen maar als je 12 bent vinden ze je misschien te jong. Verder kan je ook andere oefeningen doen, staan al een paar topics over buikspieren op l&g dacht ik, daar vind je vast wel wat.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:32
Gothic
Gothic is offline
siteups werken wel... je voelt je buikspieren. Het probleem is alleen: als je daar een laagje vet voor hebt zitten, zie je er niets van...
Oud 18-05-2004, 16:34
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-05-2004 @ 17:32 :
Het probleem is alleen: als je daar een laagje vet voor hebt zitten, zie je er niets van...
En daarom zijn dingen waarmee je vet verbrandt, zoals hardlopen?, ook belangrijk.
Oud 18-05-2004, 17:09
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-05-2004 @ 17:32 :
siteups werken wel... je voelt je buikspieren. Het probleem is alleen: als je daar een laagje vet voor hebt zitten, zie je er niets van...
verbrand je dan vet met fietsen? veel fietsen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:10
murwari
murwari is offline
Citaat:
rijk_v schreef op 18-05-2004 @ 18:09 :
verbrand je dan vet met fietsen? veel fietsen?
wat denk je zelf?
Oud 18-05-2004, 18:32
ESCO
ESCO is offline
Op je buik niet nee
Oud 18-05-2004, 18:51
luchtballon
luchtballon is offline
sit-ups zijn toch simpele dingen die je thuis uit kunt voeren? Ze werken wel iig.

verder:
http://www.fitnessnet.nl/corporate/f...7&&language=nl

en:

http://www.bodybuilding.com/fun/exer...ip=&order=Name
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 19:51
Maarten
Maarten is offline
sit-ups werken wel...

en ik zou gewoon veel cardiovasculaire training doen dan kom je uiteindelijk wel bij het vetlaagje rond je buik terecht denk ik. Bij mij werkt het in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 11:11
Verwijderd
Ik ga sinds een paark weken naar de Mensendyktherapeut (houdingstherapeut), en daar moet ik verschillende oefenningen doen om mijn rug te verstevigen. Dat komt er dus op neer dat je je buikspieren moet trainen.

Hieronder staan twee oefeningen die ik daar moet doen, en thuis dus ook. Het is handig om even een kussen uit een tuinstoel te halen, en de oefeningen daarop te doen. Tenzij je een zachte vloer hebt!

OEFENING 1
- Ga op je rug liggen
- Buig de knieën ietsje, zodat je knieholtevan de grond is
- Je onderrug moet tegen de grond gedrukt worden
- Je tenen staan altijd haaks op je benen (wijzen dus 'omhoog')
- Beweeg nu één been omhoog, zodat deze haaks op je lichaam staat
- Breng nu ook het andere been er bij
- Breng nu, afwisselend, je been bijna naar de grond toe, en trek 'm weer omhoog. Je andere been staat nog omhoog!
- Doe nu hetzelfde met je andere been, terwijl je je eerste been ook weer omhoog houdt
- Doe dit een aantal keer, maar als je je buik voelt moet je stoppen
- Na afloop van de oefening blijf je lekker ontspannen liggen, met je kieën gebogen en 'zwaai' je van links naar recht met je benen. Hierbij raken je knieën bijna de grond

OEFENING 2
- Ga op je rug liggen
- Buig je benen, en leg ze op je borstkas
- Zet nu je ellebogen naast je neer, zodat je je zelf een beetje op kunt drukken
- Houdt je schouderbladen bij elkaar (schouders naar elkaar toe brengen, aan de 'achterkant')
- Strek nu je benen onder een hoek van 45°
- Breng daarna je benen weer terug op je borstkas en herhaal de oefening
- Vergeet niet na afloop jezelf weer 'losjes' te maken, door te zwaaien met je benen

OEFENING 2+
- Als extra oefening op OEFENING 2 kun je ook nog je benen spreiden wanneer ze in de lucht zijn
- Breng vervolgens het ene been bij het andere

OEFENING 2++
Doe de oefening ook eens 'scheef'!
- Breng nu niet je benen in een rechte lijn met je lichaam omhoog, maar doe ze eens scheef naar links of rechts
- Denk er wel om dat je telkens weer met je benen terug op je borstkas moet, anders heeft het geen zin!

Succes, en veel plezier deze zomer!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 08:35
Anno 1986
Anno 1986 is offline
hardlopen is ook een goeie....

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 18-05-2004 @ 17:34 :
En daarom zijn dingen waarmee je vet verbrandt, zoals hardlopen?, ook belangrijk.
idd

alleen buikspier oefeningen train je een sterke buik..je kan misschien wel blokjes hebben..maar t kan zijn dat je nog wat vet ervoor hebt zitten...hardlopen is een goede optie ja
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 10:13
REIE
REIE is offline
Er zijn ook buikspieroefeningen voor de buik- en ruigspieren in je zij. Romeins/Roemeens bankdrukken heet het, geloog ik. Soort zijwaarts sit ups, maar je zit niet
Oud 04-06-2004, 12:22
SuperSanne
SuperSanne is offline
pilates (boekjes zat in de bibliotheek, en anders kun je ook 101 video's en/of dvd's huren)

Regels voor berichten