Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2004, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 17-05-2004 @ 16:50 :
Okee, als jij mijn chickie word wil ik best voor je koken, vind ik wel leuk om te doen.
MAAR STOFZUIGEN DOE IK NIET!!!!

huur maar een schoonmaakster in ofzo. Of beter nog: Doe 't zelf. Jij bent tenslotte de chick.
Geestelijk ja.
Maar het koken/schoonmaken/pijpen gedeelte hoort bij het biologische gedeelte, en biologisch gezien ben jij nog altijd de chick.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2004, 16:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ufke schreef op 17-05-2004 @ 17:03 :
Geestelijk ja.
Maar het koken/schoonmaken/pijpen gedeelte hoort bij het biologische gedeelte, en biologisch gezien ben jij nog altijd de chick.
Maar het geestelijke hoort toch bij het biologische. Homo's zijn geestelijk chickies, en gedragen zich als chickies.
Dus als jij zegt dat jij geestelijk mij chick bent dan zal je ook wat huishoudelijk werk moeten verrichten.
Oud 17-05-2004, 16:11
Verwijderd
niet gaan chatten hoor
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 16:12
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik hou m'n mond al. Of eigenlijk: Ik stop al met typen.
Dit is natuurlijk een grove leugen, maar dat terzijde)
Oud 17-05-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 17-05-2004 @ 17:10 :
Maar het geestelijke hoort toch bij het biologische. Homo's zijn geestelijk chickies, en gedragen zich als chickies.
Dus als jij zegt dat jij geestelijk mij chick bent dan zal je ook wat huishoudelijk werk moeten verrichten.
Daar zit wat in.

Als vrouwelijke helft moet ik natuurlijk af en toe toegeven aan de man. En ik stop nu vrouwe Pebbles.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 16:57
meh?
meh? is offline
[QUOTE]Horror Kitty schreef op 16-05-2004 @ 22:22 :
[B]Algemeen gezien zal het inderdaad wel zo zijn dat vrouwen minder serieuze muzieksmaak hebben, maar dat is een kwestie van de hormonen in je lijf. Ik denk dat vrouwen meer bezig zijn met uiterlijk enzo. Schoenen vooral. En dat vergt zoveel tijd / energie etceterrra, dat ze geen plek hebben voor muziek.

wtf.. Ookal zijn vrouwen meer beter met hun uiterlijk.. da heeft geen zak te make me wa voor muziek ze luisteren zenne.. en ik bedoel oe kunt ge in godsnaam geen tijd hebbe voor muziek.. dan moete gij wel vreet veel me u uiterlijk bezig zijn..
Oud 17-05-2004, 17:00
meh?
meh? is offline
Nee, met mannen kun je bier drinken [/B][/QUOTE]

en vrouwen drinken gene bier dan? (dan zal ik wel een uitzondering zijn...)
Oud 17-05-2004, 17:02
FAC51
FAC51 is offline
bier is vies
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 17:04
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef op 16-05-2004 @ 18:47 :
Het valt me toch op dat vele dames niet echt een serieuze smaak wat betreft muziek hebben, terwijl dat bij vele mannen toch wel duidelijker is.

how about that?
Oud 17-05-2004, 17:10
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
pipikind schreef op 17-05-2004 @ 18:00 :
Nee, met mannen kun je bier drinken

en vrouwen drinken gene bier dan? (dan zal ik wel een uitzondering zijn...)
hoho niet gelijk denken dat je bijzonder ben hoor.
Oud 17-05-2004, 17:12
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 17-05-2004 @ 18:10 :
nee, inderdaad....na een paar liter geven ze de schuld aan de tijd vd maand oid
Oud 17-05-2004, 17:21
Gary X
Gary X is offline
maar goed. leuke statements allemaal ik geloof dat de enige smaak waar ik hier onder de indruk van was, dat was er een van een dame.
Oud 17-05-2004, 17:22
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 17-05-2004 @ 18:21 :
maar goed. leuke statements allemaal ik geloof dat de enige smaak waar ik hier onder de indruk van was, dat was er een van een dame.

.....maar jij bent dan ook verwijfd
Oud 17-05-2004, 17:28
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
birthmark schreef op 17-05-2004 @ 18:22 :
.....maar jij bent dan ook verwijfd
glam rock was nou eenmaal de shizzle.
Oud 17-05-2004, 17:28
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 17-05-2004 @ 18:28 :
glam rock was nou eenmaal de shizzle.
dat vonden alle homo's
Oud 17-05-2004, 17:29
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
birthmark schreef op 17-05-2004 @ 18:28 :
dat vonden alle homo's
correctie, bi-sexuelen.
Oud 17-05-2004, 17:39
Roxy
Roxy is offline
hey, ontopic blijven.
Oud 17-05-2004, 17:41
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef op 16-05-2004 @ 20:18 :
Als je een discussie wilt voeren moet je dat natuurlijk wel op de juiste gronden doen (en als forumbaas heb je dan al helemaal een voorbeeldfunctie). Ik ken ook mensen die hun hele leven als een ketter hebben gerookt en toch stokoud worden. Desondanks doet dat niets af aan het feit dat "rokers" minder lang leven.

Het feit dat jij jongens kent zonder "serieuze" muzieksmaak en meisjes die wel bovengemiddeld met muziek bezig zijn (of misschien ook helemaal niet) doet niets af aan de punten die ik hierboven geschetst heb. Het gaat hier niet om individuele gevalllen die je zelf toevallig kent maar om de grote gemene deler. En in dat geval is er volgens mij inderdaad een behoorlijk verschil tussen de beide seksen waar te nemen.
Het ging over de smaak en ik kan alleen maar oordelen naar wat ik in mijn eigen omgeving zie. Misschien zit ik dan wel in de juiste omgeving ofzo . Maar wat me wel opvalt, in het begin toen ik bij Plus (niet de supermarkt, een caféachtig iets waar vooral veel jazz en experimentele concerten worden gehouden) kwam, was ik vaak het enige meisje dat standaard naar alle concerten kwam en ook tot laat in de avond bleef, het laatste jaar is dat veranderd en zijn er steeds meer meisjes aanwezig. Dus misschien toch wel. Maar als ik dan weer naar mijn klas kijk, is het aantal vrouwen dat in serieuzere muziek is geïnteresseerd toch weer hoger.

Als het over muziek maken gaat, dan zijn er idd gewoon meer mannen. Maar overal waar je kijkt zijn er altijd meer mannen (behalve in de zgn 'vrouwenberoepen' dan), de man neemt owv de houding die ons zolang is voorgehouden nog altijd een vooraanstaande plaats in. Het verandert wel, maar heel geleidelijk. En daarbij natuurlijk niet te vergeten dat veel vrouwen nu toch eenmaal uiteindelijk voor kinderen kiezen...
Zelf interesseerde ik me al heel vroeg voor muziek en dat is nooit veranderd, waarschijnlijk daarom dat ik ook meer met zulke geïnteresseerde mensen optrek.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 17:51
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 17-05-2004 @ 18:29 :
correctie, bi-sexuelen.
Bisexuele vrouwen zijn nog erger als gewone vrouwen
Die DENKEN dat ze muzikaal zijn (Kitty)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 18:12
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
eh mensen sorry ik wilde het graag hebben over dames & muziek, niet over sexuele revoluties en shit, gewoon MUZIEK!!!
Oud 17-05-2004, 19:46
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef op 17-05-2004 @ 19:12 :
eh mensen sorry ik wilde het graag hebben over dames & muziek, niet over sexuele revoluties en shit, gewoon MUZIEK!!!
bi-sexualiteit was een belangrijk aspect in de glam rock.
Oud 17-05-2004, 19:49
meh?
meh? is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 17-05-2004 @ 18:10 :
daar ging et ook niet om eh
Oud 17-05-2004, 20:42
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef op 17-05-2004 @ 19:12 :
nou ik denk dat er best een goed punt is aangekaart toen werd gezegd dat vrouwen zich daar vroeger nooit niet mee bezig mochten/konden houden, het is toch niet raar om te denken dat dat nog steeds zn invloed heeft op het muziekwereldje?
Oud 17-05-2004, 20:50
Briseïs
Briseïs is offline
In mijn omgeving zie ik dit dus helemaal niet. Al mijn vriendinnen zijn veel met muziek, luisteren/concerten bezoeken/spelen/schrijven etc. In mijn verdere vriendenkring zijn de meisjes veel meer met muziek bezig dan de jongens. Mijn muziekeindexamenklas bestaat uit tien mensen, negen meisjes en één jongen die niet eens examen gaat doen. In mijn klas zijn de meisjes allemaal best in muziek geïnteresseerd, terwijl het de meeste jongens er alleen maar om gaat of je er een beetje op kunt dansen.

Dus.
Oud 17-05-2004, 20:59
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 17-05-2004 @ 21:50 :

Dus.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen en vooral onder jongeren, maar je kunt er toch niet onderuit dat in 'de muziekwereld', ik bedoel producers, dj's, managers en al dat soort mensen vaak toch wel mannen zijn. En ook in de metal en hardcore en punk bands zijn er best af en toe wat vrouwen maar is duidelijk het grootste deel mannelijk..
Oud 18-05-2004, 07:33
Verwijderd
Vrouwen willen altijd zo geëmancipeerd zijn, maar we mogen ze nogsteeds niet slaan.

Verder heb ik geen idee waarom er meer mannen meer serieus omgaan met muziek dan vrouwen...ligt waarschijnlijk aan gevoel voor smaak.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 10:14
NERD
NERD is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 17-05-2004 @ 18:21 :
Zeur niet, nog niet zo lang geleden was je ook met mijn muziekkeus erg tevreden: http://forum.scholieren.com/showthre...92#post7488392

Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:44
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
NERD schreef op 18-05-2004 @ 11:14 :
Zeur niet, nog niet zo lang geleden was je ook met mijn muziekkeus erg tevreden: http://forum.scholieren.com/showthre...92#post7488392

jij was ook die ene dame.

haha nee hoor. Was ik vergeten. Maar toch minder impressive als den dame. Ik bedoel iedereen en zen ouders kennen die bands. Naja dat valt ook weer vies tegen. Maar als je je kop een beetje uit de grond hebt gehaald moet je ze wel kennen ;-)

Laatst gewijzigd op 18-05-2004 om 11:47.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:51
NERD
NERD is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 18-05-2004 @ 12:44 :
jij was ook die ene dame.
hihihihihi, mallerd...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:54
Verwijderd
het komt gewoon omdat veel mannen niet kunnen dansen, dus moeten ze maar wat anders doen en blijven de dames bootyshaken.

Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:55
konflict
konflict is offline
Citaat:
Rogue schreef op 18-05-2004 @ 12:54 :
het komt gewoon omdat veel mannen niet kunnen dansen, dus moeten ze maar wat anders doen en blijven de dames bootyshaken.

je haalt oorzaak en gevolg door elkaar
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:03
Jules
Jules is offline
Citaat:
+ omdat het natuurlijk veel leuker is om naar mannen te kijken vanuit het publiek ipv vanaf het podium
Oud 18-05-2004, 15:15
Gary X
Gary X is offline
Citaat:

true! maar ik blijf proberen hoor!
Oud 18-05-2004, 15:36
Stevill
Stevill is offline
Citaat:

Op schaal gezien is dansen voor vrouwen dan ook weer een stuk makkelijker
Oud 18-05-2004, 16:58
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
chaostar schreef op 17-05-2004 @ 10:56 :
Het valt mij altijd op dat er wienig meisjes zijn die naar dezelfde muziek luisteren als ik, en dan bedoel ik vooral de bands die ik echt helemaal geweldig vind, zoals Savatage en Ayreon. Die bands ben ik echt niet gaan luisteren omdat er lekkere mannen in spelen (dat bij die eerste er later een bij kwam is wel mooi meegenomen hoor ), maar omdat het me raakte. Savatage luister ik nu zo'n 10 jaar, Ayreon 5 ofzo. Ook is het niet zo dat het "gewoon m'n favoriete bands" zijn, ik ben er echt gewoon aan verslaafd en ik kan me zonder die muziek m'n leven ook niet voorstellen. Dit zie ik weinig bij andere meisjes, misschien komt het ook omdat ik meer mannelijke hormonen bezit dan een gemiddelde vrouw (heb een test gedaan, de rest van het gezin had het ook. En nee, ik ben gewoon wel vrouwelijk, m'n lijf is comleet en val op mannen ), misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft.
Hier herken ik mijzelf behoorlijk in, alleen verdiep ik mij niet in diezelfde bands als jij, maar in filmmuziek (en dan bedoel ik orkestrale).
Je kunt wel begrijpen dat ik niet naar deze muziek luister om het uiterlijk van de artiesten/componisten. Ik bedoel, John Williams ziet er goed uit voor een zeventiger, maar ik val op het wat jongere type.

Ik kwam overigens laatst een artikel tegen waaruit bleek dat ook filmmuziekliefhebbers voornamelijk mannen zijn. Voor artikel klik *hier*
Ik denk zelf dat het inderdaad vaak mannen zijn die zich in één ding verdiepen, terwijl vrouwen zich vaker wat oppervlakkiger met meerdere dingen bezig houden. Het is immers ook bewezen dat vrouwen over het algemeen meer dingen tegelijk kunnen doen dan mannen.

Btw: mijn broer en ik hebben ook zo'n soort test gedaan en ik bleek de meest mannelijke van ons tweeën te zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 21:44
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
bootyshaken is koel doe k ook altijd met mn vriendjes en vriendinnetjes
Oud 18-05-2004, 21:45
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
36-Crazyfists schreef op 18-05-2004 @ 08:33 :
Vrouwen willen altijd zo geëmancipeerd zijn, maar we mogen ze nogsteeds niet slaan.
Als ik terug mag slaan... mag je me best es een keer komen slaan Als je t maar niet TE hard doet nzo...
Oud 18-05-2004, 21:51
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Myuki schreef op 18-05-2004 @ 22:45 :
Als ik terug mag slaan... mag je me best es een keer komen slaan Als je t maar niet TE hard doet nzo...
ik zal je es ff in elkaar beuken, dan weet je wat emancipatie is ;-)
Oud 18-05-2004, 22:23
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 18-05-2004 @ 22:51 :
ik zal je es ff in elkaar beuken, dan weet je wat emancipatie is ;-)
Hmmm... jammer... ik weet al wat emancipatie is

eman·ci·pa·tie (de ~ (v.), ~s)
1 streven naar gelijkgerechtigdheid, zelfstandigheid, eerlijker maatschappelijke verhoudingen
2 toekenning van gelijke rechten, gelijkstelling voor de wet

tadaaaa
Oud 18-05-2004, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 18-05-2004 @ 22:44 :
bootyshaken is koel doe k ook altijd met mn vriendjes en vriendinnetjes
daar hoef je mij niet mee lastig te vallen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:28
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Myuki schreef op 18-05-2004 @ 23:23 :
Hmmm... jammer... ik weet al wat emancipatie is

eman·ci·pa·tie (de ~ (v.), ~s)
1 streven naar gelijkgerechtigdheid, zelfstandigheid, eerlijker maatschappelijke verhoudingen
2 toekenning van gelijke rechten, gelijkstelling voor de wet

tadaaaa
kennelijk weet je nog niet hoe het voelt ;-)
Oud 18-05-2004, 23:01
NERD
NERD is offline
Citaat:
Nebula schreef op 18-05-2004 @ 17:58 :
Ik denk zelf dat het inderdaad vaak mannen zijn die zich in één ding verdiepen, terwijl vrouwen zich vaker wat oppervlakkiger met meerdere dingen bezig houden. Het is immers ook bewezen dat vrouwen over het algemeen meer dingen tegelijk kunnen doen dan mannen.
Ja, ik hoor wel meer vrouwen opscheppen tegen mannen dat "zij vrouwen" zo goed zijn in meerdere dingen tegelijkertijd doen. Helaas hebben die vervolgens dan weer te weining zelfkennis om erbij te vermelden dat het allemaal wel erg oppervlakkig is. Zo kan ik het ook natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 23:33
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef op 19-05-2004 @ 00:01 :
Ja, ik hoor wel meer vrouwen opscheppen tegen mannen dat "zij vrouwen" zo goed zijn in meerdere dingen tegelijkertijd doen. Helaas hebben die vervolgens dan weer te weining zelfkennis om erbij te vermelden dat het allemaal wel erg oppervlakkig is. Zo kan ik het ook natuurlijk...
.

Wat ik zelf ook wel merk, zelf hou ik echt van enorm veel muziek. Dat kan van gabber tot r&b tot death metal en experimentele jazz zijn. Probleem is wel doordat ik zoveel wil luisteren, ik zo weinig kan luisteren. Doordat ik met alle muziek bezig wil zijn, kan ik me niet verdiepen in een bepaalde soort. De laatste tijd ga ik meer richting jazz/experimentele toestanden en leer ik ook veel door Visceral, maar het is idd gewoon onmogelijk om alle muziek mee te krijgen en er dan ook nog eens dieper op in te gaan zodat je de underground en bepaalde stromingen en whatever meekrijgt.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 05:57
Fog
Fog is offline
waarom gaan alle vrouwen er gelijk zo beledigd tegenin....volgens mij is het gewoon een feit. ik heb niet 1 vriendin waar ik een hele middag platenzaken mee af kan gaan of die iedere week naar een concert willen inplaats van gewoon uitgaan, er zijn genoeg jongens waar ik dat wel mee kan.

natuurlijk zijn er vrouwen met een serieuze muzieksmaak en vrouwen zullen vast ook we evenveel van muziek houden maar de meesten geven hun geld er weinig aan uit of zijn er niet veel mee bezig ofzo.

& ik heb mijn nick veranderd.
Oud 19-05-2004, 10:40
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Fog schreef op 19-05-2004 @ 06:57 :
waarom gaan alle vrouwen er gelijk zo beledigd tegenin....volgens mij is het gewoon een feit. ik heb niet 1 vriendin waar ik een hele middag platenzaken mee af kan gaan of die iedere week naar een concert willen inplaats van gewoon uitgaan, er zijn genoeg jongens waar ik dat wel mee kan.

natuurlijk zijn er vrouwen met een serieuze muzieksmaak en vrouwen zullen vast ook we evenveel van muziek houden maar de meesten geven hun geld er weinig aan uit of zijn er niet veel mee bezig ofzo.

ik wil wel met je mee platenshoppen hoor
Oud 19-05-2004, 10:46
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
kutmensjes
generaliseren is uit
Oud 19-05-2004, 10:50
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
I like being ignorant
Door Emancipatie ben ik vrouwen niet echt leuker gaan vinden
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 17:28
blacky
blacky is offline
Citaat:

Tja gelukkig zijn er ook nog een aantal die uitzondering op de regel zijn. Was er maar elke week een goed concert en de hele middag platenzaken afstruinen...why not...heerlijk....muziek heerst nu eenmaal.

maar ach idd de meeste vrouwen voelen daar vast niks voor
Oud 19-05-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
ik vind jou echt nog naarder dan mijzelf.

ontopic : ik ken genoeg meisjes die zo zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 19:15
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
ik ook: rogue.
maar nu moet ze mij nog zo'n jongen vinden
Reageren

Regels voor berichten