![]() |
||
Citaat:
Dus ik vind het ook wel oorzaak-gevolg ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
kijk even op de eerste of tweede (misschien derde) 'bladzijde' van dit topic, daar staan allerlei links. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() iemand nog handige snuffies ![]() ik heb wel bv al die stof omschrijvingen gedaan wat is handig voor mij morgen en waar kan je proef examens halen? een site?
Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 21:27. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik moet morgenmiddag trouwens nog beginnen met leren van nederland en zijn gezagsdragers........ lekker op tijd weer! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ben een zwaar slechte leereing kan gewoon nie studere ![]() ga andere dingen doen ![]() ![]() me leven is ff een chaos kan er nie meer tegen zit zoveel tegen ![]()
Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 22:09. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Lancashire voor 1750 en Twenten voor 1850 argrarisch gebied. Beiden maakten een industriele revolutie door. Urbanisatie in beide gebieden. Vakbewegingen in beiden gebieden, en ook stakingen. Verschillen: Twente kreeg steun van overheid. Langzame opkomst van mechanisatie in Twente doordat de arbeid er goedkoop was. Twente profiteerde van de in Lancashire gedane uitvindingen. Twente begon pas 100 jaar later met industrialiseren.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Volgens onze leraar (trouwens een achterlijke idioot die het nederlands niet beheerst en geen universitaire studie heeft gedaan) komt er zeker een vraag in het examen die hier over gaat.
||
![]() |
Citaat:
Ik ga weer even wat doen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De stelling wordt gegeven en het is belangrijk dat je die er boven zet. Vervolgens wordt er per onderdeel (A,B,C,D,enz) precies aangegeven wat je erin moet zetten. Je geeft dus eigenlijk gewoon antwoord op wat er bij bijv. onderdeel a gevraagd wordt. Als je de stof goed kent is dit goed te maken en kan je er veel punten mee halen ![]() Ik denk dus dat oefenen niet echt nodig zal zijn... |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
edit: In Manchester gingen ze van waterkracht over op steenkool omdat er niet genoeg stromend water was voor al die stoomspinnerijen.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Wat betreft waterframe/stoommachine. Men stapte over op de stoommachine, omdat men nu niet afhankelijk was van stromend water waardoor fabrikanten meer vrijheid kregen hun weverijen overal te plaatsen waar ze wilden. Dit ging zeer geleidelijk, omdat de stoommachine nog erg inefficient was (leverde veel minder stroom dat het waterrad) Wat betreft secularisatie/ontzuiling Secularisatie: de kerk gaat geen centrale rol meer spelen in het leven van de burgers -> de kerk heeft minder grip op de burgers en kan ze ook minder goed dwingen binnen een bepaalde zuil te leven -> er is DEELS sprake van oorzaak gevolg. Aan de andere kant werd ontzuiling ook door andere oorzaken versterkt!: - toegenomen mobiliteit (mensen kwamen gemakkelijker in contact met elkaar) - door de komst van televisie kon men ook meer of informatie over andere zuilen krijgen - door de urbanisatie/verstedelijking, mensen van verschillende zuilen strokken naar de stad waardoor de in contact met elkaar kwamen Laatst gewijzigd op 24-05-2004 om 16:01. |
![]() |
||
Citaat:
Wat die hoofdrolspelers betreft: in mijn methode wordt met geen woord gerept over Twente, laat staan die personen (als die uit Twente komen, en anders, ook helemaal niet uitgebreid over één bepaalde persoon uit Lancashire ofzo). Oftewel: als je dat zou moeten kennen zou iedereen met mijn boek een dikke onvoldoende halen, en dat lijkt me niet logisch..
||
![]() |
Citaat:
Zijn er trouwens mensen die de vragen van het examen van vorig jaar hebben gemaakt (over gezagsdragers)? Die zijn écht heel makkelijk of ligt dat aan mij? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zal je zien dat 't morgen heel moeilijk is. Ik weet niet helemaal wat ik er kan verwachten, zeker niet als vragen over Lancashire. |
![]() |
|
haha iedereen heeft 't over twente, maar europa had meer textielregio's!!! Kan net zo makkelijk vlaanderen worden....
maakt verder ook geen ruk uit, als je lancashire maar kent. Je krijgt dan bronnen over die andere regio, en dan moet je je eigen kennis even vergelijken met die bron...... eitje toch ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||