![]() |
|
Verwijderd
|
Vervolg op dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=812076
Dump hier je klachten, euforie, frustraties en dergelijke over geschiedenis! |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
*blijheid voor het klaagLAKSpuntje* |
![]() |
|
ik denk dat ik mn 4,5 binnen heb
![]() klachten: lang! Dit was echt de eerste keer dat ik mijn dyslectieextratijd nodig had. En dat betooggedoe was best kut, ik heb twee kantjes volgeschreven ![]() maarja.. verder op veel vragen veel antwoorden mogelijk en dat stukje van Beel vond ik vaag.
|
Heb 56 punten met streng nakijken, wat tussen de 6,5-8 is.
Valt me tegen van mezelf, ik heb in 3 jaar tijd nooit onder de 8 voor geschiedenis gehaald maar goed. Verder.. ik vond het examen duidelijk te lang, daarom heb ik enkele vragen van het 2e deel Lancashire afgeraffeld. Ik begreep niet waarom de adel kon profiteren van het feit dat Europa de grenzen dichtgooide, en daar dus niet meer afgezet kon worden. Die heb ik open gelaten.. En ik wist niet meer wat factory acts waren, zonde ![]()
||
Citaat:
![]() Als ik maar een 4,3 haal. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik had vraag 20 ( dat met het loon van die éne arbeider) ook niet goed gelezen, ik ben begonnen over dat het per stuk ging en ze later misschien wel een lager stukloon kregen, maar veel meer produceerden dan voorheen en daarom alsnog meer verdienden en dat de producten zoals kleding ( doordat katoen kwalitatief beter werd en goedkoper) en voedsel ( door het graan uit de vs) ze alsnog beter uit waren met minder loon..wist ik veel dat het loon van éen arbeider was. dan hadden ze net zo goed alleen dat zinnetje kunnen neerzetten, want je had die hele tabel niet nodig...
en bij vraag 15 over die uitleg is echt onzin, staat niet bij de vraag dus dan moeten ze ook neit van je verwachten dat je dat uitjezelf nog eens gaat uitleggen..alsof we nog niet genoeg geschreven hadden..grapjassen daar bij cito.. maar kheb wel tussen een 5.5 en 7 dus wat dat a gaat..
||
Citaat:
|
Ik heb ook nog geklaagd daarnet, het was te lang en die bronverwijzing natuurlijk.
En t ging idd ook over 'Nederlanders en hun gezagsdragers', ik heb over t algemeen niet goed geleerd maar dat was beter te doen dan Lancashire, wat je ook veel hoort is dat Lancashire veeeel saaier is dan NL&gezagsdragers. En moeilijker om een samenhang te begrijpen.
||
Citaat:
Bij dat Veronica betoog klopte de bronverwijzing ook een keer niet... en als klap op de vuurpijl vond ik het dus ook nog eens moeilijke vragen... |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 16:57. |
![]() |
|
hmm, met streng nakijken en mezelf een kwart van de punten voor het betoog (4 punten dus) omdat ik die niet goed na kon kijken, kom ik 55 punten, dat is kut dus.
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
wtf...
deze vraag: Verklaar de verschuiving wat de tabel betreft: - Het omslagpunt in 1967 vanuit politieke gebeurtenissen in 1966 Ik denken van ja, de nacht van Schmelzer was in 1967 dus heb ik maar wat over de provos neergezet... Kijk ik net bij de uitwerkingen: De nacht van Schmelzer! Ik snel mijn boek erbij, pagina 85, ja hoor. Nacht van Schmelzer was op 14 oktober 1967....Of mijn boek klopt niet, of die antwoorden zijn niet goed. mooi is dat |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik jou was zou ik er zeker over klagen als het in jouw boek bij 1967 staat. Dat is wel heel slordig van de makers van dat boek... Je kan het eventueel nog op internet nazoeken door te controleren in welk jaar het kabinet Cals viel.
||
![]() |
Citaat:
alleen die stelopdracht idd......... maar ongeveer 5 punten ![]() |
![]() |
|
ik net naar mijn vader (geschiedenisleraar af en toe) en hij zegt ook: het was 1966...
Quote uit mijn boek: De nacht van 13 op 14 oktober 1967 is de geschiedenis ingegaan als een van de spannendste gebeurtenissen in de Nederlands politiek: de Nacht van Schmelzer ![]() -hierdoor kon ik dus het 2e punt van die vraag ook niet goedhebben... Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 16:58. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
had gezagsdragers slecht geleerd, maar was achteraf ook niet echt nodig geweest |
![]() |
|
![]() |
Jullie maken me helemaal negatief gestemd.
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik had bij de vraag ervoor al helemaal uitgelegd hoe het kwam enzo. De oorzaken erbij gezet. Lees ik de volgende vraag.. Kon ik weer het hele zooitje opnoemen ![]()
||
Citaat:
Het antwoord op vraag 15 klot idd ook geen hout van.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het examen van vorig jaar gaf als antwoord op een vraag van de politieke consequenties v/d N.v.S. de oprichting van D'66. Dan kán de nacht van Schmelzer dus niet in 67 zijn geweest. En het kabinet-Cals viel (door toedoen van Schmelzer) ook in 66 volgens mij. Niettemin heel erg slordig van het boek inderdaad ! |
![]() |
||
Citaat:
Ik durf t ook niet na te kijken en te berekenen. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik had bij vraag 15 een antwoord neergezet, en toen las ik vraag 16 waarin ik mijn antwoord van vraag 15 volledig moest tegenspreken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat wil dus zeggen of er verandering is opgetreden. Vond het trouwens een stomme opdracht want er werd vanalles van je verwacht voor wat betreft de kennis en achtergronden van Veronica. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik wist ook niets van Veronica, ik vind het maar een vergezocht onderwerp voor zo'n zwaar meetellende opdracht. |
![]() |
||
Citaat:
je moest gewoon antwoord geven op de vragen (de puntjes zeg maar) die er stonden, en zo een soort artikeltje schrijven. volgens mij hoefde je niet zoveel te weten over veronica, er stond genoeg informatie. Dus gewoon de dingen die je geleerd had (jongeren protesteren, gezag eerst strenge aanpak maar later overstag, ontzuiling van de media). De hypothese die op het begin stond bewijzen dus. |
![]() |
||
Citaat:
en verder moet je anders even het correctiemodel bekijken, want daarin staat een voorbeeld van een juist artikel.
|
|
|