Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 21:21
Verwijderd
Ik geniet van mijn examens. Niet dat ik geen zenuwen ken en chagrijnig wordt van leren, maar het voldoet gewoon volledig aan mijn verwachtingen. Bovendien is de periode tussen de examens door natuurlijk uitermate geschikt om afscheid te nemen van je school; bijvoorbeeld door met je vrienden te hangen op het grasveld achter school, discussies te voeren over allerlei triviale onzin en tegelijkertijd alle examenfeesten te plannen. Het is zo heerlijk rustig en het doet me denken aan Groep8 met z'n slotmusical en Citotoets.
Genieten jullie ook zo?
Advertentie
Oud 24-05-2004, 21:23
Fantôme
Fantôme is offline
nee.
wou je daar ook een motivatie voor?
Oud 24-05-2004, 21:24
Freestyler*
Freestyler* is offline
nee

examens gaan klote en het besef groeit dat ik al deze mensen kwijt zal raken
Oud 24-05-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 24-05-2004 @ 22:23 :
nee.
wou je daar ook een motivatie voor?
graag.
Oud 24-05-2004, 21:30
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Schwarzkopf schreef op 24-05-2004 @ 22:27 :
graag.
morgen.
Oud 24-05-2004, 21:44
Dynamico
Dynamico is offline
Nee, ik haat verandering en nostalgie.
Oud 24-05-2004, 21:50
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ja, ik vindt het leuk om te zien dat enigzins mee kan komen in het niveau van VWO (niet dat ik mezelf dom vindt oid, maar de hoeveelheid tijd die ik de afgelopen jaren erin heb gestoken is minimaal). Of ik slaag is een tweede maar het heeft wel wat om een toets te maken, officieel enzo. Maar goed, ik vindt dan ook niet vreselijk dat ik zometeen niet meer op de middelbare school zit. En zenuwen, ik hou van zenuwen . Het is wel een beetje het moment waar je zes jaar naartoegeleefd hebt, en het voelt goed dat het nu eindelijk zover. En het heeft ook wel iets gezelligs, ik weet niet wat maar je bent allemaal met hetzelfde ding bezig ofzo: examens zijn leuk! En na de examen komen idd veel leuke dingen, feestjes, Praagreis, vakantie als ik de afgelopen tijd tegen mensen zei dat ik zin had in de examens werd ik voor gek verklaard
Oud 24-05-2004, 21:58
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Om heel eerlijk te zijn:
van wiskundesommen/natuurkunde/scheikunde whatever maken, en het snappen,

daar kan ik ontzettend van genieten ja.

maar daar ging het niet om geloof ik

vind deze tijd wel relaxed, behalve het twijfelen dan over je cijfers.
Oud 24-05-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 24-05-2004 @ 22:58 :
Om heel eerlijk te zijn:
van wiskundesommen/natuurkunde/scheikunde whatever maken, en het snappen,

daar kan ik ontzettend van genieten ja.

maar daar ging het niet om geloof ik

vind deze tijd wel relaxed, behalve het twijfelen dan over je cijfers.
Nouja, dat hoort ook bij het genieten van de examens. Het telt dus wel
Oud 24-05-2004, 22:32
Ieke
Ieke is offline
Ik moet zeggen dat ik het vorig jaar allemaal ook best leuk vond toen ik eenmaal bezig was. Daarvoor had ik nog wel veel last van stress, maar toen ik eenmaal begonnen was ging het wel lekker. Ik heb ook eigenlijk niet meer geleerd toen. Zoveel zin had dat toch niet en ontspannen en uitrusten is beter.
Ik vond het gewoon leuk om getest te worden en dan te laten zien dat ik het kon. Er was maar een examen niet leuk en dat was wiskunde b1, maar daar had ik uiteindelijk ook een vier voor.
Oud 24-05-2004, 22:37
Ketjing
Ketjing is offline
ik heb er vorig jaar ook van genoten, bij veel dingen gedacht, laatste keer dit en laatste keer dat.
Nu wil ik nog wel eens dat ik op HAVO zit, lekker ouwehoeren met vrienden (die ik nu nog zie, maar niet meer bij in de klas/opleiding zit).
Maar na het examen is het nog veel relaxer, dan hoef je geen boek meer aan te raken
Oud 25-05-2004, 09:27
xxwentjuhxx
xxwentjuhxx is offline
hey ik ben het wel met je eens hoor
ik maak me ook geen zorgen om mn examens
en ik heb ook veel zin om straks na een lekker lange vakantie naar een andere school te gaan
Oud 25-05-2004, 09:35
boer
boer is offline
Citaat:
Schwarzkopf schreef op 25-05-2004 @ 00:51 :
Ik geniet van mijn examens. Niet dat ik geen zenuwen ken en chagrijnig wordt van leren, maar het voldoet gewoon volledig aan mijn verwachtingen. Bovendien is de periode tussen de examens door natuurlijk uitermate geschikt om afscheid te nemen van je school; bijvoorbeeld door met je vrienden te hangen op het grasveld achter school, discussies te voeren over allerlei triviale onzin en tegelijkertijd alle examenfeesten te plannen. Het is zo heerlijk rustig en het doet me denken aan Groep8 met z'n slotmusical en Citotoets.
Genieten jullie ook zo?
dat je daar tijd voor hebt, ik doe het ook wel hoor, maar daarom is het examen denk geen afscheid van de school
Oud 25-05-2004, 10:16
annetjuh
annetjuh is offline
ik ben nu ontzenttend gestresst vergeleken met de cito toets.
hoor miep
Oud 25-05-2004, 22:14
Daboman
Daboman is offline
jah, ik heb er 6 jaar naar toegeleefd, zeker de afgelopen weken, en dan is het eindelijk zover. En zoals anderen zeggen, het heeft wel iets om een toets te maken die in sommige gevallen ook door duizenden anderen wordt gemaakt.

En ik heb veel zin in de studententijd, dat schijnt nogal wat te beloven
Oud 25-05-2004, 22:15
Verwijderd
Ik vind de examens eigenlijk helemaal geen ramp, maar ben dat ook niet een extreem stress-persoon Ik heb wel voor ieder examen wat zenuwen, maar das ook wel gezond denk ik Je bent wel lekker vroeg vrij.
Het grote nadeel is de onzekerheid over je cijfer
Oud 25-05-2004, 22:16
Energie
Energie is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 24-05-2004 @ 23:37 :
ik heb er vorig jaar ook van genoten, bij veel dingen gedacht, laatste keer dit en laatste keer dat.
Nu wil ik nog wel eens dat ik op HAVO zit, lekker ouwehoeren met vrienden (die ik nu nog zie, maar niet meer bij in de klas/opleiding zit).
Maar na het examen is het nog veel relaxer, dan hoef je geen boek meer aan te raken
totdat je op het HBO komt en elke toets kwa hoeveelheid bijna aan de examen stof staat
Oud 26-05-2004, 09:35
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Energie schreef op 25-05-2004 @ 23:16 :
totdat je op het HBO komt en elke toets kwa hoeveelheid bijna aan de examen stof staat
inderdaad
Oud 26-05-2004, 09:39
Impry
Impry is offline
Ik vind het wel een gezellig sfeertje wat er hangt, zowel op school als op verschillende fora...
Oud 26-05-2004, 09:42
luchtballon
luchtballon is offline
Ja, ik kan er wel van genieten.
Om de redenen die jij ook zegt. Behalve dan het afscheid nemen van school want dat mag ik niet. Ik ga hierna nog vwo doen . Maar examentijd is wel relaxed
Oud 26-05-2004, 09:49
lisbabe
lisbabe is offline
Ik kan er wel van genieten ja.
Het gaat tot nu toe redelijk
Al zit ik wel n btje in de stress of ik t haal ja of nee
Maargoed, dat hoort er ook bij
Oud 26-05-2004, 09:50
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 24-05-2004 @ 22:30 :
morgen.
goed, het werd overmorgen....
iig geniet ik niet van mn examens. het is een hopeloze stressperiode en iedereen zit elkaar op te jutten
en ik moet nog leren op mn verjaardag ook!!
Oud 26-05-2004, 09:52
punxnotdead
punxnotdead is offline
ja ik geniet er ook wel van precies wat de topicstarter zegt

En idd de onzekerheid is het enige nadeel.
Oud 26-05-2004, 09:54
mR
mR is offline
Ik geniet van de dingen die ik wel snap op m'n examens, daarintegen stress ik het em ontzettend als ik een opgave tegenkom waar ik geen flikker van begrijp.
Oud 26-05-2004, 09:56
Impry
Impry is offline
Citaat:
mR schreef op 26-05-2004 @ 10:54 :
Ik geniet van de dingen die ik wel snap op m'n examens, daarintegen stress ik het em ontzettend als ik een opgave tegenkom waar ik geen flikker van begrijp.
Het is idd echt lekker als je hoplakkee gewoon een antwoord kan opschrijven zonder maar even na te denken!
Oud 26-05-2004, 10:06
marg
marg is offline
ik geniet wel van mijn examens.
gezellig met z'n allen in een zaal (het is wel erg koud daar) en tot nu toe gaat alles goed. maar ik me wel indenken dat als ik een examen echt super slecht maar, ik wel baal. Of ik dan nog zo geniet??
maar tot nu toe wel!
lekker veel vrije tijd, alleen examens maken enzo. maar bij ons op school zijn wel veel mensen gestrest, dat is dan wel weer jammer.
Oud 26-05-2004, 10:14
justlikeme!
justlikeme! is offline
genieten????

niet echt, ik zit me hier maar te blokken om maar voldoendes te halen en om maar te slagen. Tot nu toe nog gehaald, maar het ergste moet nog komen, en daar zie ik onzettend tegenop

dus van genieten niet echt sprake
Oud 26-05-2004, 10:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit een beetje met tegenstrijdige gevoelens. Ik vind het best leuk om die examens te maken en tot nu toe gaat het ook nog wel allemaal aardig goed maar ik ben er nog niet aan toe om van school te gaan, ik wil nog geen afscheid nemen. Maar over iets meer dan een maand zit ik misschien wel bij de diploma-uitreiking en dan is het echt voor bij terwijl ik dat helemaal niet wil. Zakken vind ik ook niet echt een optie dus ik moet mezelf maar even in een stroomversnelling laten wennen aan het idee dat ik hier straks echt weg ben.
Oud 26-05-2004, 10:19
Arox
Arox is offline
Ik geniet van mijn examens
Oud 26-05-2004, 10:21
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
niet genieten,

ik ben gewoon fucking blij als ik weg ben van mijn school

ik kom van de mavo, en toen dat exame voorbij was voelde ik me wel een beetje leeg, dat ik weg moest enzo, toen toch maar de havo gedaan, maar alles wat er op de mavo was was toen al weg, dus mijn school kan ik nu wel missen als kiezpijn
Oud 26-05-2004, 11:15
Baracuda
Baracuda is offline
Tijdens het examen zit ik niet met het lauwe bakkie koffie genietend om me heen te kijken.
Maar de examentijd zelf, de 'leerperiode', vind ik wel relaxed. Beetje rondhangen en onzingesprekken over je toekomstplannen. De tijd na de examens is natuurlijk de allerleukste.
Oud 26-05-2004, 16:42
Rosaatje
Rosaatje is offline
Ik vind het ritme wel lekker; opstaan, examen, thuiskomen, nakijken, leren, slapen...

Genieten, tja, leuk sfeertje hangt er overal .
Oud 26-05-2004, 16:50
Verwijderd
ja, met zijn allen in de aula, een punt zetten achter iets waar je een belangrijk deel van je leven hebt geleefd, leraren zijn chill, kluisje leeg halen.

Ik vind het geweldig.

maar ik ben dan ook maar een sentimentele muts
Oud 26-05-2004, 17:37
Think Again
Think Again is offline
Ik zou zo nog een keer examen willen doen*, vind het bijna jammer dat ik ze al gehad heb.

*Alleen wel onder de voorwaarde dat ik dan 95% zeker weet dat ik slaag.
Oud 26-05-2004, 17:41
Scholier001
Scholier001 is offline
zeker weten dat ik geniet, heerlijk relaxed sfeertje, en nu ik zeker weet dat ik voor mijn slechtste vakken een dikke voldoende heb gehaald, ga ik lekker rustig aan doen de komende 8 dagen

Ik weet nu zo goed als zeker dat ik slaag, of ik moet massaal onder de 4 gaan scoren. En dat allemaal zonder aantekeningen te maken, zonder hard te leren, zonder erg intensief op te letten, en met 1 weekje examenvoorbereiding.

School is rustig
Oud 26-05-2004, 17:48
Verwijderd
@ ~~Fantôme~~ : happy birthday!!!

en ff ontopic, er hangt een bepaald sfeertje, ik kan niet uitleggen wat precies, maar t geeft me bijna kippevel... op een goede manier dan
Oud 27-05-2004, 12:30
Louisa
Louisa is offline
Vanaf het begin van de tweede fase ben je al bezig om SE's te maken e.d. die mee zullen tellen voor je examens. Als daar dan gewoon 3 jaar (of twee op de havo) mee bezig bent dan wil ik het wel een keer afsluiten ja. Ontgroeien jullie ook de middelbare school dan niet?

Nee ik vind het echt geweldig examen doen. Het voelt als iets afsluiten waar je al lang mee bezig bent. En daarna...lang vakantie en weer iets nieuws om aan te beginnen: is toch ook leuk?! Lijkt mij in ieder geval wel...
Oud 27-05-2004, 12:36
Jampot
Jampot is offline
nee:
die stoeltjes en die tafeltjes zijn echt de perfecte manier om sluimerende RSI naar boven te brengen, na twee uur heb ik het dan voor elk examen ook wel gehad..

ja:
voor de rest is het wel lekker rustig, heb me ar al lang bij neergelegd dat leren toch nauwelijks nog nut heeft.. voor mijn profiel in ieder geval..
en het idee gelaagd te zijn doet ook wonderen
Oud 27-05-2004, 13:54
Verwijderd
Op het moment van mijn examens kon ik er niet van genieten, het was één en als stress, maar nu ik alweer een jaar op de uni zit, en dit forum regelmatig doorlees, komen de herinneringen weer boven en zou ik wel willen dat ik ook nog examens had.
Dat gevoel had ik ook toen ik 2 weken terug op mijn oude middelbare school bij de stunt ging kijken en alle oude leraren weer sprak. Was zo leuk en vertrouwd...
Oud 27-05-2004, 15:37
mee-eens
mee-eens is offline
damn had ik maar stress.... en had ik maar wat meer motivatie om te leren... ik was super gemotiveerd en had heeeel veel geleerd voor geschiedenis en nog haal ik een onvoldoende... het lukt me gewoon niet en ik denk dat ik ook ga zakken
ah... 7 jaar over havo doen uhuh...
Oud 27-05-2004, 15:41
AILILLA
AILILLA is offline
ekskuse moi??????
genieten van je examens?
Gaat het wel helemaal goed met je???
Oud 27-05-2004, 15:42
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
geweldig!!!!

Wij zitten meestal 10 minuten vantevoren in de zaal dik te lullen enzo en gaan door totdat ze al zowat klaar zijn met uitdelen.

Dan komt het punt waarop je rondkijkt en iedereen dik ziet stressen.

Dan komt het punt waarop je voldaan je pen neerlegt, rondkijkt en iedereen dik ziet stressen.

Dan komt het punt dat iedereen klaar is en dik gefrustreerd de antwoorden bespreekt. ("Het was toch zus-en-zo?" -> "nee hoor" -> "Oww fuck!!!")

GEWELDIG!!!!
Oud 27-05-2004, 15:48
AILILLA
AILILLA is offline
correctie: Ik snap wat je bedoelt, heb ik ook wel een beetje...
Hangt wel bepaald sfeertje, al weet ik zeker dat ik dat gevoel meer zou hebben als ik niet was blijven zitten, met de meeste mensen van dit leerjaar heb ik nl niet echt veel.

maar goed, met oog op economie morgen kan ik niet echt zeggen dat ik geniet...
Oud 27-05-2004, 15:52
Verwijderd
ik geniet er niet van, maar haat het ook niet. ik ben het leren nu wel zat, en vind dat het nu wel klaar mag zijn, maar anderzijds tsja...het is weer een periode die je afsluit, en dat vind ik toch wel een raar idee. naja. goed.
Oud 27-05-2004, 16:06
indigo
indigo is offline
@ ~~Fantôme~~ : nog gefeliciteerd!

(Tussen twee haakjes: een vriendin van me krijgt op haar verjaardag de uitslag... niet dat ze zakt, maar toch...)

Of ik zelf geniet van mn examens weet ik eigenlijk niet. Ik heb behoorlijk hard geleerd (maar niet meer de dag van tevoren), maar toch gingen er een paar niet helemaal zoals ze moesten... . Tijdens het examens zelf ben ik supergeconcentreerd aan 't werk, ik merk t bijna niet als er mensen weg gaan enzo, dus da's wel fijn. Ik vind het inderdaad ook wel leuk om ineens met mensen op MSN, die ik normaal weinig spreek, de examens te bespreken en/of van tevoren door te nemen. Vooral voor de eerste dag was ik wel wat zenuwachtig, maar nu heb ik daar helemaal geen last van. Ik wil wel eens laten zien wat ik kan na 6 jaar!
Oud 27-05-2004, 16:23
the tourist
the tourist is offline
De tijd voor en na een examen zijn best gezellig, maar de examens zelf niet, ze gaan namelijk een stuk slechter dan de oefenexamens die ik gedaan heb.
Oud 27-05-2004, 17:14
coffee_mug
coffee_mug is offline
nee, ik geniet niet van mn examens.
ik had ze het liefste verbrand. maarja niets aan te doen.
de tijd erna zal wel gezellig worden, en alsik geslaagd ben is het helemaal mooi.
Oud 27-05-2004, 22:57
Hakkie
Hakkie is offline
Ik geniet absoluut niet van m'n examens. Het valt me vies tegen. Ik heb weken niet kunnen leren door een extreme hoofdpijn (die nu gelukkig over is - dat wel) maar alles dus nu heb moeten doen, en nog steeds moet ik nog keiveel doen
Verder vind ik het ook geen tijd om afscheid te nemen, maar wel een tijd om school nu al te missen.
Ik heb hier 7 jaar gezeten (1x blijven zitten op atheneum) en ik heb zo'n goeie band met sommige mensen opgebouwd! Nee, ik geniet hier absoluut niet van.

Regels voor berichten