Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
op www.eindexamen.nu staan wel de goede uitwerkingen van na1.. alleen daar missen de antwoorden van het bijlageblad (bergtrein) |
![]() |
|
de antwoordne van de laatste vraag kloppen wel. dnek dat je bij ene verkeerde site hebt gekeken... er ontbrak alleen het antwoord van vraag 5 en 6 op www.eindexamen.nu
||
![]() |
Citaat:
Na heel globaal nakijken en veel dingen fout rekenen waarvan ze wel goed zijn denk ik (ik heb de precieze antwoorden niet), kom ik op een cijfer tussen een 4,5 en een 6,0. En opdracht 5 en 6 staan niet op dat vel en 5 heb ik iig wel goed denk ik, dus ik denk dat ik mijn 4,9 heb gehaald ![]() ![]() |
![]() |
|
je kunt op www.havovwo.nl kijken, daar staan alle uitwerkingen goed t/m vraag 20.
de laatste 2 vragen daar zijn van natuurkunde 1/2 denk ik. voor die uitwerkingen ga je naar www.eindexamen.nu Ik heb hem veel beter gemaakt dan ik dacht. Ik heb ongeveer 40-45 punten, dus dat is wel mijn benodigde 5.4 ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
vraag 6: 6 kN met een marge van 2,0 kN voor Fz,// dus met die marge heb je dus 8,0 x 10^3 N wat ik dus had ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik ben normaal gesproken echt heel slecht in natuurkunde maar ik vond dit examen echt best makkelijk. Van de 25 vragen snapte ik er 2 en een half echt niet. De rest ging allemaal best aardig, het was echt veel makkelijker dan onze SE's. Je kon hier gewoon een formule voor pakken waar je het zo mee uit kon rekenen en anders was de formule in de vraag gegeven (zoals bij die wrijvingskracht). Ik vond het echt goed te doen, ook niet veel te lang, ik was een kwartier voor tijd klaar met alles wat ik snapte en de rest wist ik toch echt niet. Ik weet iig al dat ik vraag 1 fout heb en vraag 2 snapte ik echt niet en die vraag over waarom die gegevens uit dat boek niet klopte bij die bekkens snapte ik ook echt niet.
Ik ben best tevreden want natuurkunde is een van mijn slechtste vakken. ![]()
||
Citaat:
|
Maar... vraag 15, over dat hart, met die LED's.... die letters daar in zetten, er klopte geen hol van! En ik snap t correctiemodel daarvan ook niet
![]() En bij vraag 16, waarom is Rrechts groter dan Rlinks, da's toch helemaal nie waar.... of wel? Ksnapputniemeer ![]()
|
![]() |
Shit.... dit ging echt super moeizaam. Khoop dat de normering rond de 1.0 wordt minimaal, anders zit ik in de problemen.
Som `15: links zijn er 5 LEDs parallel geschakeld en rechts 4 ; hoe meer er parallel, hoe lager de weerstand, hoe lager de spanning. Zoiets volgens mij Laatst gewijzigd op 27-05-2004 om 08:05. |
![]() |
||
Citaat:
De totaal spanning was 9 Volt. Spanning van grote LED was 5 volt. Dus hou je 4 volt over om te verdelen tussen Ul en Ur. Ul had 5 parallel geschakelde weerstanden. Vervangingsweerstand is 1/Rv = 1/R1 + 1/R2 etc... Ur had 4 parallel geschakelde weerstanden Vervanginsweerstand is dus groter dan die van Ul. (Reken maar uit met een willekeurig getal). Ul, Ur en grote LED staan nu in serie. Bij serie is I overal gelijk. Aangezien de R van Ur groter is, is de U ook groter van Ur (U = IxR) En daardoor moet Ul kleiner zijn dan 2 volt. Snappie? ![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
VWO |
Natuurkunde 1 thabomb1986 | 160 | 20-06-2005 16:52 | |
VWO |
Natuurkunde 1,2 Bloedpropje | 56 | 17-06-2005 21:09 | |
Eindexamens 2003 |
Havo Eindexamenstof Natuurkunde 1 New Born | 4 | 14-04-2003 14:01 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Gezocht!Praktische Opdracht voor Natuurkunde 1!voor een 4Havo leerling Magicstar84 | 7 | 07-03-2001 18:14 |