Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2004, 12:17
ObidosMusic
ObidosMusic is offline
Voor de mensen die iet weten wat een snip is, hier dan een zeer kleine uitleg. Een snip is een klein fragmentje van een liedje waar je mee bezig bent.

Ik vroeg me af of dit volgende stukje een beetje potentie heeft, hopelijk kan iemand me wat tips geven, en/of wat flinkte kritiek.
Mensen die niet van deze muziek houden hoeven niet te reageren, want reacties als "wat een kut muziek" heb ik geen fuck aan. Misschien klinkt het ietwat commercieel, maar dat was mijn intensie

http://chancezeus2.student.utwente.nl/~rick/tyfoon.mp3

In de prullenbak ermee, of uitwerken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2004, 12:28
EggeD
EggeD is offline
Weinig origineel natuurlijk, maar als dat is wat je wilt zou ik het als ik jou was niet in de prullenbak gooien. Je zou er nog wat van die typische dameszanglijntjes door kunnen mixen en misschien een hogere melodie om niet in eentonigheid te vervallen. Tja, potentie... gelikt is het wel.
Oud 28-05-2004, 12:37
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 28-05-2004 @ 13:28 :
Weinig origineel natuurlijk [...] Tja, potentie... gelikt is het wel.
Wat EggeD zegt. Ik meen dat het iig af klinkt. Het is netjes gemixed en een goede intro voor een nummer dat wellicht geen grote hit zal worden, maar zeker goed luisterbaar is. Ik zou een goede pakkende, vette melodie op 33 seconden laten beginnen. Zoek daarvoor (in tegenstelling tot de geluiden die je tot nu toe hebt gebruikt) een originele sound. Voor als je commercieel wilt: zoek hiervoor een electro-sound. Probeer verder een minder voorspelbare melodie te vinden door bijvoorbeeld een andere modus te spelen of een tegengestelde melodielijn (d laatste wz: je ondersteunende melodielijn stijgt in toonhoogte, dus je zou kunnen proberen een dalende primaire melodielijn hierop te monteren).

Verder zou ik het interessant vinden om een wat andere beat dan deze eronder te knallen.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:42
ObidosMusic
ObidosMusic is offline
Allen die al gereageerd hebben bedankt, hier heb ik zeker wat aan. Ik zal jullie op de hoogte houden

Nog andere mensen?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:43
EggeD
EggeD is offline
De schedels hebben gesproken.
Oud 28-05-2004, 13:46
konflict
konflict is offline
het is goed geproduceerd, maar wel heel erg dertien in een dozijn trance.. erg onorigineel en cliché, gemaakt met de standaard trance-trucjes, daarom vind ik het niets.

maar er zullen vast mensen zijn die daar niets om geven en die zullen het wel een lekker geproduceerd tranceplaatje vinden.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 13:52
Tom Violence
Tom Violence is offline
dit is echt het missende stukje in mijn muziek collectie zeg maar.
Oud 28-05-2004, 15:30
snieky
snieky is offline
ik vind het wel leuk.
Alleen beetje regelmatig natuurlijk, maar zou um niet weggooien
Oud 29-05-2004, 03:20
Verwijderd
Citaat:
konflict schreef op 28-05-2004 @ 14:46 :
het is goed geproduceerd, maar wel heel erg dertien in een dozijn trance.. erg onorigineel en cliché, gemaakt met de standaard trance-trucjes, daarom vind ik het niets.

maar er zullen vast mensen zijn die daar niets om geven en die zullen het wel een lekker geproduceerd tranceplaatje vinden.
ja ik weet niet nog niet veel van trucjes maar ik denk dat ik me wel in deze mening kan vinden.

waarin gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 11:04
Verwijderd
Mja best gaaf hoor .

Wat je er nog mist zijn machinale klang klang geluiden, en/of vliegtuig geluiden, ruis en samples met duits gesnauw
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 29-05-2004 @ 12:04 :
Mja best gaaf hoor .

Wat je er nog mist zijn machinale klang klang geluiden, en/of vliegtuig geluiden, ruis en samples met duits gesnauw

rofl industrial indoctrinatie
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 15:10
ObidosMusic
ObidosMusic is offline
Gemaakt in FruityLoops 3.56
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 23:30
cha0s
cha0s is offline
mjoah.. weinig te melden opzich. 't is niet mijn ding, standaard trance opzich, maar zit wel goed in elkaar. misschien nog wat extra variatie... wat egged al zei. (zang, hoge melodielijn, dat soort meuk.)
Oud 30-05-2004, 02:14
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 29-05-2004 @ 13:44 :
rofl industrial indoctrinatie
KOMPRESSOR WILL KRUSH ALL HUMAN WITH INDUSTRIAL MIGHT
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 07:05
DaRoyal
DaRoyal is offline
Ben erg benieuwd Rick. Normaal gesproken werk je toch in Reason?

Trouwens je hoort erg goed dat 't in FL gemaakt is, het zit nl. erg simpel in elkaar. Maar ondanks dat hoor ik wel wat M.I.K.E.-achtige invloeden erin .
Als je dit nou even in Reason zou uitwerken zou je jezelf denk ik wat minder creatief beperken.

Succes ermee.
Oud 11-06-2004, 19:22
BustedEngine
BustedEngine is offline
http://www.buente.nl/omfgw00t.mp3

bezig met een minimal techno track

laat eigenlijk alleen een beetje de sfeer zien waarin ik in wil gaan werken met deze track :-) verder nog helemaal niks mee gedaan, zoals je zal horen overheersen bepaalde dingen die niet horen te overheersen

ik wil het echt zo minimal mogenlijk houden

Laatst gewijzigd op 11-06-2004 om 19:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten