Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2004, 12:08
Elle baby!
Elle baby! is offline
Ik maak me zorgen over economie en wiskunde. Wiskunde haal ik geen voldoende voor, dus eco moet wel. Voor AK hoef ik maar een 3.9 dus dat moet lukken, maar toch, de onzekerheid slaat zo 1 dag voor de examens behoorlijk toe
Oud 23-05-2004, 14:07
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Elle baby! schreef op 23-05-2004 @ 13:08 :
Ik maak me zorgen over economie en wiskunde. Wiskunde haal ik geen voldoende voor, dus eco moet wel. Voor AK hoef ik maar een 3.9 dus dat moet lukken, maar toch, de onzekerheid slaat zo 1 dag voor de examens behoorlijk toe
gewoon rustig blijven, als je er morgen zit zal het je allemaal meevallen, had ik met m&o ook. En het scheelt dat je voor nederlands opzich niet veel kan LEREN, dus je hoeft ook niet bang te zijn voor giga black-out!!!
en anders de eerste 5 minuten eventjes rustig aandoen. Gewoon dat examen maken als een normale toets, als je al een paar jaar lang normale cijfers haalt, haal je echt niet in een keer een 1 !!!
succes !
Oud 23-05-2004, 14:30
Elle baby!
Elle baby! is offline
Dank je dat had ik ff nodig
Oud 23-05-2004, 14:34
pepijn1234
pepijn1234 is offline
AK wordt eitje.

3 van die boekjes man en dan zijn de meeste nog atlas vragen. Ik denk 3 uurtjes leren in totaal. Ik begin van het weekend na engels maar eens met AK
Oud 23-05-2004, 14:40
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Elle baby! schreef op 23-05-2004 @ 15:30 :
Dank je dat had ik ff nodig
graag gedaan hoor
Oud 23-05-2004, 15:12
suikerprinses
suikerprinses is offline
wie o wie heeft er samenvattingen? :engelgezichtje:
Oud 23-05-2004, 15:19
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
suikerprinses schreef op 23-05-2004 @ 16:12 :
wie o wie heeft er samenvattingen? :engelgezichtje:
staan op collegenet.nl, bij de samenvattingen gemaakt door docenten.
Staat de stofomschrijving (= soort samenvatting) per onderdeel, en begrippenlijsten per onderdeel
Oud 24-05-2004, 14:03
Verwijderd
wat ik me nou zo afvraag... wij hebben bij mens en milieu een aantekening gehad met alle bodems (de verschillende lagen) in de verschillende gebieden in nederland.. voor ik deze uit m'n hoofd ga leren.. moet je dat echt weten, want volgens mij staat het niet zo allemaal in het boek...

?????????????????????
Oud 24-05-2004, 14:04
heavinly
heavinly is offline
Volgens mij moet je wel de kenmerken kennen ja.
Oud 24-05-2004, 14:05
Verwijderd
maar moet je ook echt letterlijk van alle plekken alle lagen van onder naar boven als rijtje zeg maar weten?
Oud 24-05-2004, 16:08
heavinly
heavinly is offline
Ehm.. well.. ik hoop 't niet?
Oud 24-05-2004, 16:44
dwight88
dwight88 is offline
volgens mij moet je ze wel allemaal leren... maar als je voor de gein even in de atlas kijkt ,staan er in het begin bij al die kaarten van nederland heel veel info over waar welke grondsoort zit.... en het ontstaan ervan is opzich niet zo heel moeilijk. (zeeklei komt niet uit de alpen, zegma )
Oud 24-05-2004, 16:46
Lil'Anthony
Lil'Anthony is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 24-05-2004 @ 17:44 :
volgens mij moet je ze wel allemaal leren... maar als je voor de gein even in de atlas kijkt ,staan er in het begin bij al die kaarten van nederland heel veel info over waar welke grondsoort zit.... en het ontstaan ervan is opzich niet zo heel moeilijk. (zeeklei komt niet uit de alpen, zegma )
volgens mij hoef je't niet letterlijk op te kunnen ratelen...

maar wtf... ak is een eitje... gewoon ff die 3 boekjes doorlezen, stofomschrijving nog ff bestuderen.. en mssn nog wat uit oude examens oefenen en dan geloof ik't wel.. maar goed.. dat is nog niet echt aan de orde, komt na engels wel... maar dan is er ook nog wiskunde te leren
Oud 24-05-2004, 16:53
Verwijderd
tja... ak is misschien voor jou een eitje, voor mij is het dat tot nu toe in ieder geval niet geweest. zo maar ff in de atlas gaan kijken wat daar precies in staat en wat ik dus niet echt hoef te leren. het echte eitje komt donderdag, economie..
Oud 24-05-2004, 17:00
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 24-05-2004 @ 17:53 :
tja... ak is misschien voor jou een eitje, voor mij is het dat tot nu toe in ieder geval niet geweest. zo maar ff in de atlas gaan kijken wat daar precies in staat en wat ik dus niet echt hoef te leren. het echte eitje komt donderdag, economie..
hier sluit ik mij voor de volle 100% bij aan. Ak is verrot, snap nooit wat ze bedoelen..... en eco hoef ik maar een 3,6 te maken. eco is heel veel logisch nadenken
Oud 25-05-2004, 15:21
Lil'Anthony
Lil'Anthony is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 24-05-2004 @ 17:53 :

ik ben bang dat mijn ak examenbtje kut wordt omdat't tot nu toe nogal eitje was.. onze toetsen waren echt van niveau 0 zegmaar.. .en nog een leraar die eigenlijk alleen maar vmbo les mag geven ook... hij zet ons aan't werk en gaat dan beetje zitten leren voor een eigen tentamen dattie heeft (hij doet deeltijd universitaire opleiding nu)

en daarbij is't ook nog een klootzak

economie niet eitje .... maar vast wel te doen
Oud 25-05-2004, 15:24
aanee
aanee is offline
Weten jullie hoe het komt dat mensen al bij het LAKS hebben geklaagd over aardrijkskunde? Wist niet dat je al kon klagen voordat het examen is begonnen!
Schijnt dat er al meer dan 90 klachten binnen zijn. Rara hoe kan dat...
Oud 25-05-2004, 15:27
Lil'Anthony
Lil'Anthony is offline
Citaat:
aanee schreef op 25-05-2004 @ 16:24 :
Weten jullie hoe het komt dat mensen al bij het LAKS hebben geklaagd over aardrijkskunde? Wist niet dat je al kon klagen voordat het examen is begonnen!
Schijnt dat er al meer dan 90 klachten binnen zijn. Rara hoe kan dat...

beetje vaag idd.. maar mssn dingen over onduidelijkheid wat er te leren is?
Oud 25-05-2004, 17:10
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Lil'Anthony schreef op 25-05-2004 @ 16:27 :
beetje vaag idd.. maar mssn dingen over onduidelijkheid wat er te leren is?
Dat kan heel goed idd, vanwege dat ene hoofdstuk wat vervalt..
Oud 25-05-2004, 19:04
Verwijderd
welk hoofdstuk?
Oud 25-05-2004, 19:50
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
heavinly schreef op 25-05-2004 @ 18:10 :
Dat kan heel goed idd, vanwege dat ene hoofdstuk wat vervalt..
misschien dom van mij, maar snap niet dat mensen dan gelijk gaan klagen bij LAKS, laks heeft niet tegen ze gezegd wat ze moeten leren..... klinkt meer als "tijd om naar de leraar te gaan en te vragen wat we nou precies mogen overslaan" of "tijd om de stomomschrijving te downloaden en het zelf even uit te zoeken" (en als dat niet lukt dus de leraar.... )
Oud 25-05-2004, 21:56
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 25-05-2004 @ 20:50 :
misschien dom van mij, maar snap niet dat mensen dan gelijk gaan klagen bij LAKS, laks heeft niet tegen ze gezegd wat ze moeten leren..... klinkt meer als "tijd om naar de leraar te gaan en te vragen wat we nou precies mogen overslaan" of "tijd om de stomomschrijving te downloaden en het zelf even uit te zoeken" (en als dat niet lukt dus de leraar.... )
Hmmmm waar kun je de stofomschrijving downloaden?

Ik begin trouwens van t weekend pas aan AK.
Oud 25-05-2004, 21:59
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 25-05-2004 @ 22:56 :
Hmmmm waar kun je de stofomschrijving downloaden?

Ik begin trouwens van t weekend pas aan AK.
collegenet.nl, vip gedeelte. Heb ze op mn pc, ik sein ze wel ff over msn morgen of ik mail ze wel even als je dat wilt
Oud 25-05-2004, 22:04
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 25-05-2004 @ 22:59 :
collegenet.nl, vip gedeelte. Heb ze op mn pc, ik sein ze wel ff over msn morgen of ik mail ze wel even als je dat wilt
Graag!

Maar aangezien ik pas van t weekend begin heeft het geen haast ofzo.
Oud 26-05-2004, 01:02
Kezmenneke
Kezmenneke is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 25-05-2004 @ 22:59 :
Zou ik die ook mogen aub? zou fijn zijn
Oud 26-05-2004, 09:12
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Kezmenneke schreef op 26-05-2004 @ 02:02 :
Zou ik die ook mogen aub? zou fijn zijn
heb ze gemeeld, maar hij pakt je adres niet ? die uit je profiel, bestaat die ook

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 09:18.
Oud 26-05-2004, 10:18
Sasz
Sasz is offline
zou iemand ze toevallig ook nog naar mij willen mailen please!!
mn mailadres is saskia1185@hotmail.com

dank je wel en veel suc6 allemaal nog!
Oud 26-05-2004, 11:50
blondesmurfin!
blondesmurfin! is offline
heeft er iemand enig idee wat je uit dat handboek moet leren??dat zijn echt vage dingen!!!! moet je dat echt weten allemaal??
heeft er iemand een samenvatting van dat handboek?
x
Oud 26-05-2004, 12:02
gregor
gregor is offline
wij hebben gewoon drie boekjes die we moeten leren, te weten:
- mens en milieu
- politiek en ruimte
- vervoer en ruimtelijke inrichting

heeft daar iemand een samenvatting van?
dan mag die sturen naar gregorgamble@hotmail.com
Oud 26-05-2004, 12:58
dwight88
dwight88 is offline
omdat ik niet zoveel tijd heb om jullie dat ding allemaal te mailen, heb ik hem even op internet gezet.

Aardrijkskunde stomfschrijvingen + begrippenlijsten

heel veel succes allemaal!!!!

ja dit is illegaal, vind het alleen achterlijk dat ze er geld voor durven vragen!!!
Oud 26-05-2004, 13:34
Deej
Deej is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 26-05-2004 @ 13:58 :
omdat ik niet zoveel tijd heb om jullie dat ding allemaal te mailen, heb ik hem even op internet gezet.

Aardrijkskunde stomfschrijvingen + begrippenlijsten

heel veel succes allemaal!!!!

ja dit is illegaal, vind het alleen achterlijk dat ze er geld voor durven vragen!!!
ThnX!! dat scheelt echt onwijs.. wat een takke onderwerp is mens en milieu toch..
Oud 26-05-2004, 16:35
Hakkie
Hakkie is offline
Wow! Wat een ontzettende lap tekst. Ik heb nog niets gelezen, maar wat kan ik hier precies mee?
Misschien een domme vraag, maar goed...
Oud 26-05-2004, 21:16
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Hakkie schreef op 26-05-2004 @ 17:35 :
Wow! Wat een ontzettende lap tekst. Ik heb nog niets gelezen, maar wat kan ik hier precies mee?
Misschien een domme vraag, maar goed...
haha nou je kan 't uitprinten en er je **** mee afvegen

maar je kan het ook uitprinten en gaan leren. Het zijn de stomomschrijvingen voor Ak CSE 2004, plus de begrippen die je moet kennen. Dus als je dat allemaal weet / kan toepassen, moet je CSE wel lukken.

Tenzij je net zo'n ster in ak bent als ik
Oud 27-05-2004, 07:47
ethere
ethere is offline
erm, danku voor die link.
ik kijk er volgende week wel even in.
Ik maak me voor ak eigenlijk totaal geen zorgen (misschien komt het doordat ik geen idee heb van of het moeilijk is? Op school vond ik die boekjes altijd zo raar.
vraag uit het boekje: wat is dat? staat er dan gewoon 1 regel boven in de tekst...terra heette dat boek dacht ik).
Economie vanmiddag lijkt me minder prettig, evenals scheikunde volgende week (en ja hoor, dan zijn mijn examens klaar en dan ben ik ook nog eens jarig, dubbel feest (of toch maar enkel...))
Oud 27-05-2004, 13:59
Hakkie
Hakkie is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 26-05-2004 @ 22:16 :
haha nou je kan 't uitprinten en er je **** mee afvegen

maar je kan het ook uitprinten en gaan leren. Het zijn de stomomschrijvingen voor Ak CSE 2004, plus de begrippen die je moet kennen. Dus als je dat allemaal weet / kan toepassen, moet je CSE wel lukken.

Tenzij je net zo'n ster in ak bent als ik
Hartstikke bedankt Ik ben vet fucking slecht in ak (beetje een hyperbool ), dus ik zal er wel wat aan hebben!
Oud 27-05-2004, 16:41
Hakkie
Hakkie is offline
Citaat:
ethere schreef op 27-05-2004 @ 08:47 :
Economie vanmiddag lijkt me minder prettig, evenals scheikunde volgende week (en ja hoor, dan zijn mijn examens klaar en dan ben ik ook nog eens jarig, dubbel feest (of toch maar enkel...))
Ik ben jarig als we ak examen hebben! /
Oud 27-05-2004, 16:57
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Hakkie schreef op 27-05-2004 @ 17:41 :
Ik ben jarig als we ak examen hebben! /
haha dan moet je maar hopen dat je op die manier jezelf een leuk kado kan geven

ik vind ak ook wel verrot. Ben daarom al begonnen (net als met wiskunde). Met ak al beetje bezig geweest met die stofomschrijving te lezen / atlaskaarten erbij gepakt ,en voor wiskunde beetje met dat toegestane gebied (met 3 variabelen).

Ak schijnt net als eco met logisch nadenken wel te moeten lukken vraag me dan alleen af waarom me dat bij eco wel lukt, en bij ak niet
Oud 27-05-2004, 16:58
Hakkie
Hakkie is offline
Ik moet nog een atlas regelen! En ook nog een wisforta!

En ow ja, idd, hopen dat ik mezelf een leuk cadeautje kan geven
Week daarop ook nog 's rijexamen, dus hopen maar dat ik veel te vieren heb de komende tijd...
Oud 28-05-2004, 11:05
OANT
OANT is offline
Makkelijk man Heeeenk
Oud 28-05-2004, 13:53
grageagerg4t444
grageagerg4t444 is offline
dwight88, ik wilde je even bedanken voor het feit dat je de samenvatting + begrippenlijst online hebt gegooid!

Ikzelf heb niet zo heel veel moeite met ak behalve met mens en milieu, vorig jaar gezakt vanwege mens en milieu. Helaas hebben ze in vergelijking met vorig jaar het makkelijkste onderwerp (migratie en mobiliteit) eruit gehaald en vervangen door een iets moeilijker onderwerp (vervoer en ruimtelijke inrichting).

Ik vind het wel onzin dat je normaal gesproken moet betalen voor de site, zag er ook al video's opstaan enzo. Ik weet dat die leraren vinden dat ze te weinig geld krijgen, maar om het nou zo op te lossen...

Voor de rest wilde ik iedereen hier succes wensen met de rest van de examens, en dan met name het AK examen!

Nogmaals bedankt..

PS. sorry voor de vage accountnaam, al de andere nicknames die ik wilde gebruiken waren allemaal in gebruik
Oud 29-05-2004, 01:07
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
grageagerg4t444 schreef op 28-05-2004 @ 14:53 :
dwight88, ik wilde je even bedanken voor het feit dat je de samenvatting + begrippenlijst online hebt gegooid!
.................................

Ikzelf heb niet zo heel veel moeite met ak behalve met mens en mam, al de andere nicknames die ik wilde gebruiken waren allemaal in gebruik
graag gedaan allemaal

vind het ook achterlijk dat iedereen 1,30 zou moeten betalen. Ik heb me opgeofferd (naja, mn pa) Ipv dat geld kunnen ze van mij betreft wel wat meer advertenties erop zetten, of desnoods een reclame melding boven elk verslag ofzo.... maar 1.30
Oud 29-05-2004, 08:42
BCR
BCR is offline
Mens en Milieu is zo'n erg onderwerp
Oud 29-05-2004, 10:07
Verwijderd
ja maar dan heb je ook vervoer en ruimtelijke inrichting.. compenseert M&M wel..
Oud 29-05-2004, 12:31
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 29-05-2004 @ 11:07 :
ja maar dan heb je ook vervoer en ruimtelijke inrichting.. compenseert M&M wel..
hoop ik wel.... alleen verrot dat ik nergens een toetsje van Vervoer en Ruimtelijke inrichting kan oefenen....

(PS in die samenvatting word bij M&M verwezen naar een aantal atlaskaarten, deze zijn erg belangrijk en je kan er een deel van de saaie leerstof uit aflezen, dus kijk daar even in voordat je begint met je hoofd volstampen!!!! )
Oud 29-05-2004, 12:44
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 29-05-2004 @ 13:31 :
hoop ik wel.... alleen verrot dat ik nergens een toetsje van Vervoer en Ruimtelijke inrichting kan oefenen....
In de examenbundel stond toch wel iets?
Oud 29-05-2004, 20:07
eeef
eeef is offline
In die stofomschrijving staat echt veel meer als wat er in mijn boeken staat.. K heb terra, echt een kl*teboek. Hmz..maargoed dat ik die stofomschrijving hier (al dan niet) illegaal gevonden heb
Oud 30-05-2004, 10:33
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Ik heb even een beetje droge aardrijkskundevraag over de Basisstatistiek, het katern achterin de Grote Bosatlas. Op de een of andere manier kan ik daar gewoon echt niet mee overweg, ik krijg het gewoon niet voor elkaar er relevante informatie uit te halen. Ik ga bijvoorbeeld steeds als je een antwoord op een vraag moet geven aan de hand van die Statistiek, kolommen met elkaar vergelijken, maar dat levert me structureel het verkeerde antwoord op. Kent er iemand toevallig een effectieve stoomcursus-basisstatistiek-in-twee-dagen?

Edit: Nog een vraag: waar halen jullie de informatie vandaan dat we subdomein Ruimtelijk Gedrag en Politiek-Ruimtelijk Organisatie van Politiek en Ruimte niet hoeven te leren? Dit domein staat in de Examenbundel namelijk wel gewoon in de stofomschrijving...

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 11:17.
Oud 30-05-2004, 11:42
eeef
eeef is offline
Citaat:
Fladdergeval schreef op 30-05-2004 @ 11:33 :
Ik heb even een beetje droge aardrijkskundevraag over de Basisstatistiek, het katern achterin de Grote Bosatlas. Op de een of andere manier kan ik daar gewoon echt niet mee overweg, ik krijg het gewoon niet voor elkaar er relevante informatie uit te halen. Ik ga bijvoorbeeld steeds als je een antwoord op een vraag moet geven aan de hand van die Statistiek, kolommen met elkaar vergelijken, maar dat levert me structureel het verkeerde antwoord op. Kent er iemand toevallig een effectieve stoomcursus-basisstatistiek-in-twee-dagen?

Edit: Nog een vraag: waar halen jullie de informatie vandaan dat we subdomein Ruimtelijk Gedrag en Politiek-Ruimtelijk Organisatie van Politiek en Ruimte niet hoeven te leren? Dit domein staat in de Examenbundel namelijk wel gewoon in de stofomschrijving...
Mijn leraar zei dat we dat niet hoefden te lerne, dus dat heb ik maar van hem aangenomen. Hebben jullie dit hoofdstuk wel behandeld dan?

En over de atlas...daarvoor moet je niet bij mij zijn. Die stoomcursus-basisstatistiek-in-twee-dagen heb ik ook nodig denk ik
Oud 30-05-2004, 11:47
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
Fladdergeval schreef op 30-05-2004 @ 11:33 :
Nog een vraag: waar halen jullie de informatie vandaan dat we subdomein Ruimtelijk Gedrag en Politiek-Ruimtelijk Organisatie van Politiek en Ruimte niet hoeven te leren? Dit domein staat in de Examenbundel namelijk wel gewoon in de stofomschrijving...
Uit Samengevat, en bijv. van http://examen.kennisnet.nl, daar staat t allebei op...

Iemand heel toevallig enig idee welke hoofdstukken/paragrafen dat zijn in Atlantis?

[edit] link ff veranderd, klopte niet

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 12:10.
Oud 30-05-2004, 11:48
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Citaat:
eeef schreef op 30-05-2004 @ 12:42 :
Mijn leraar zei dat we dat niet hoefden te leren, dus dat heb ik maar van hem aangenomen. Hebben jullie dit hoofdstuk wel behandeld dan?
Ja! Het zat zelfs in ons schoolonderzoek *kijkt verward* ...

Citaat:
eeef schreef op 30-05-2004 @ 12:42 :
En over de atlas...daarvoor moet je niet bij mij zijn. Die stoomcursus-basisstatistiek-in-twee-dagen heb ik ook nodig denk ik
Advertentie

Regels voor berichten