Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 08:09
marg
marg is offline
Citaat:
framboos schreef op 26-05-2004 @ 08:57 :
ik dacht dat we eignelijk ( alle scholen) dezelfde boeken zouden hebben, maar blijkbaar niet dus...een broer van een vriendin van mij die had in zijn boek ook allerlei dingen staan die wij niet in ons boek hadden (geschiedenis werkplaats, wolters noordhoff) zoals de waternoodsramp in 53...beetje raar of niet dan...ze moeten deze boeken toch elk jaar nieuw aanschaffen, waarom verplichten ze scholen dan niet het zlefde boek? hoef je niet dingen te leren die er niet in komen omdat het bij de ander niet in het boek staat en leer je neit verkeerde dingen als in het ene boek een typefout staat ( nacht van schmelzer 67) dus..maar of is dit onlogisch van mij gedacht?
ja dat dacht ik ook, wat iedereen geschiedenis werkplaats kreeg, dat dat gewoon de examenboeken waren ... maar niet dus.
Advertentie
Oud 26-05-2004, 10:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ridder schreef op 25-05-2004 @ 22:56 :
Hmm, niet alles gelezen, maar ik hoor telkens om mij heen dat het antwoordmodel van geschiedenis al uit gelekt zou zijn, in iedergeval de nacht van te voren werd het verspreid.
Ik hoop echt van niet!

Mocht dat namelijk zo zijn, dan mag het CEVO het examen ongeldig verklaren en kunnen ze iedereen verplichten het examen opnieuw te maken.

Maar dat zullen wel weer grote roddels zijn waar (hopelijk dus) niks van waar is.
Oud 26-05-2004, 10:40
marg
marg is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-05-2004 @ 11:38 :
Ik hoop echt van niet!

Mocht dat namelijk zo zijn, dan mag het CEVO het examen ongeldig verklaren en kunnen ze iedereen verplichten het examen opnieuw te maken.

Maar dat zullen wel weer grote roddels zijn waar (hopelijk dus) niks van waar is.
ik hoop het ook niet, geschiedenis ging net zo goed
kunnen ze dan echt iedereen het examen over laten doen (wel logisch opzich maar toch)
Oud 26-05-2004, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 26-05-2004 @ 11:38 :
Ik hoop echt van niet!

Mjah, voor mij zou het volgens mij nog wel eens gunstig uitpakken als ik mocht herkansen Maar ik zal es navragen
Oud 26-05-2004, 11:14
Konstantine
Konstantine is offline
He bah, niet nóg een keer zo'n stom examen!
Oud 26-05-2004, 11:33
Balance
Balance is offline
Citaat:
marg schreef op 26-05-2004 @ 11:40 :
ik hoop het ook niet, geschiedenis ging net zo goed
kunnen ze dan echt iedereen het examen over laten doen (wel logisch opzich maar toch)
Ja. Als de antwoorden verspreid waren kunnen ze niet weten wie al wél die antwoorden heeft gezien en wie níet. Daarom wordt dan het hele examen ongeldig verklaard en dat betekent dus voor iedereen.

Maar als het echt zo was geweest, dan had je d'r allang iets over gehoord op tv hoor.
Oud 26-05-2004, 12:23
aanee
aanee is offline
Wie is er dan met deze geweldige roddel gekomen?
Ik persoonlijk maak er niet zo'n probleem van hoor, om em over te doen.
oké, RSI wordt bevorderd, maar voor een hoger cijfer doe ik veel!
Oud 26-05-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 26-05-2004 @ 12:33 :
Maar als het echt zo was geweest, dan had je d'r allang iets over gehoord op tv hoor.
Dat lijkt mij ook ja.

En verklaren ze dan serieus het héle examen ongeldig?
Oud 26-05-2004, 12:51
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Waarom zit iedereen zo te zeiken over een verkeerd aangeduide bron waarvan zelfs een blinde hond nog kan zien dat het een andere is.. Jullie hadden beter kunnen klagen over dat de bronnen voor Veronica zo weinig info gaven over het gevraagde..
Oud 26-05-2004, 13:05
Garfield
Garfield is offline
vond het goed te doen, maar heb het desondanks niet af, ik had die stelopdracht tot het laatst bewaard want ik wist dat dat de meeste tijd in besalg zou nemen. Dat was ook het geval ik had het niet af.

Bah

Nuja, de rest wis ik, dus een heel slecht cijfer kan het haast niet worden. Toch vind ik dat je zo'n lange vraag eingelijk niet moet kunnen. Het is geen nederlands en bovendien kostte dat met dat verwijzen naar die bronnen allemaal enorm veel tijd.. !
Oud 26-05-2004, 13:15
~Rubberducky~
~Rubberducky~ is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 26-05-2004 @ 13:51 :
Waarom zit iedereen zo te zeiken over een verkeerd aangeduide bron waarvan zelfs een blinde hond nog kan zien dat het een andere is.. Jullie hadden beter kunnen klagen over dat de bronnen voor Veronica zo weinig info gaven over het gevraagde..
Iedereen snapt ook heus wel dat je bij bron 5 moest kijken, maar het gaat om de verloren tijd die je op een hele andere nuttige manier had kunnen besteden.
Oud 26-05-2004, 13:16
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
~Rubberducky~ schreef op 26-05-2004 @ 14:15 :
Iedereen snapt ook heus wel dat je bij bron 5 moest kijken,
Eh, nou, ik dus niet.
Oud 26-05-2004, 13:17
~Rubberducky~
~Rubberducky~ is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 26-05-2004 @ 14:16 :
Eh, nou, ik dus niet.
Nou, dan sommige niet , maar dat maakt toch nix uit. Het gaat om die stomme tijd waarin je de rest van de vragen beter had kunnen maken.
Oud 26-05-2004, 14:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 26-05-2004 @ 13:51 :
Omdat een examen niet makkelijk hoort te zijn. Bronnen moeten soms ook lastig zijn en je moet niet alle vragen simpel kunnen maken. Kortom: van de klacht 'het was moeilijk om de gevraagde dingen uit de bron te halen' zullen ze niet onder de indruk zijn.
Terwijl zo'n verkeerd aangeduide bron hún fout is en ons een goede normering op kan leven. Bovendien is het gewoon zonde van je tijd als je een aantal keer bron 6 door hebt zitten spitten.
Oud 26-05-2004, 14:48
C@ctusje
C@ctusje is offline
Hihi, al 3479 klachten..
Oud 26-05-2004, 15:17
Jarahh
Jarahh is offline
Citaat:
C@ctusje schreef op 26-05-2004 @ 15:48 :
Hihi, al 3479 klachten..
.... en nu de vraag of ze er wat mee doen en wat ze er mee gaan doen.
Oud 26-05-2004, 15:45
Rens
Rens is offline
Hopelijk ons allemaal een boel punten kado geven om het aangedane leed te verzachten...
Oud 26-05-2004, 15:49
Lil'Anthony
Lil'Anthony is offline
Citaat:
Rens schreef op 26-05-2004 @ 16:45 :
Hopelijk ons allemaal een boel punten kado geven om het aangedane leed te verzachten...

ze houden in de normering wel rekening met die verkeerde bronverwijzing...

maar op de radio was gisteravond ofzo ook al dat ze bij't laks zeiden dat sommige mensen voor gs maar een beetje beter moesten leren

Oud 26-05-2004, 15:52
Rens
Rens is offline
Huh? Als zij een foutieve verwijzing in een examen zetten moeten wij beter leren?
Oud 26-05-2004, 15:57
Margreeth
Margreeth is offline
Word mijn nek omgedraaid als ik zeg dat het bij mij eigenlijk best relaxxed ging?? (dwz toch zeker die 4.6 die ik moet halen...)
Oud 26-05-2004, 16:03
Hakkie
Hakkie is offline
Citaat:
Lil'Anthony schreef op 26-05-2004 @ 16:49 :
maar op de radio was gisteravond ofzo ook al dat ze bij't laks zeiden dat sommige mensen voor gs maar een beetje beter moesten leren

Ik heb t trouwens vandaag toch maar ff nagekeken (ik durfde niet... ) en ik heb tussen de 5,2 en 6,7!!!

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 16:05.
Oud 26-05-2004, 16:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
Lil'Anthony schreef op 26-05-2004 @ 16:49 :
Nee, bij 't Laks hebben ze d'r verstand van
Ik moest voor die griet aan de telefoon m'n naam, m'n woonplaats, de naam van m'n school en 'xs4all' spellen, omdat ze het allemaal zulke moeilijke woorden vond

En ik heb me rot geleerd voor geschiedenis! Dat is mijn slechtste vak en ik heb blijkbaar totaal geen inzicht daarbij. Ik wist élke leervraag te beantwoorden, alleen vond ik sommige vragen met bronnen erg moeilijk (+ betoog!!) en dan gaat zo'n Lakslid verkondigen dat we dan beter moeten leren...?
Oud 26-05-2004, 18:31
BCR
BCR is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-05-2004 @ 17:35 :
Ik moest voor die griet aan de telefoon m'n naam, m'n woonplaats, de naam van m'n school en 'xs4all' spellen, omdat ze het allemaal zulke moeilijke woorden vond

En ik heb me rot geleerd voor geschiedenis! Dat is mijn slechtste vak en ik heb blijkbaar totaal geen inzicht daarbij. Ik wist élke leervraag te beantwoorden, alleen vond ik sommige vragen met bronnen erg moeilijk (+ betoog!!) en dan gaat zo'n Lakslid verkondigen dat we dan beter moeten leren...?
Oud 27-05-2004, 13:39
Hyphen
Hyphen is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-05-2004 @ 17:35 :
hahahaha! wat een doos..
maar wisten jullie dat dan niet? van die stelopdracht??
ik had daar al van tevoren rekening mee gehouden, ik wist ook dat hij ongeveer 2 kantjes moest zijn etc..
Oud 27-05-2004, 13:46
Rens
Rens is offline
Mmm, dan heb ik wel echt best wel veel meer dan 2 kantjes...
Oud 27-05-2004, 14:42
Hyphen
Hyphen is offline
nou, dat is tog goed dan Rens! dan heb je meer kans op veel punten
maar moest je bij die stelopdracht ook egt verwijzen naar de bronnen?? zo van: volgens bron 6 was bla bla bla
dat stond iig niet in het voorbeeldmodel.
Oud 27-05-2004, 15:47
Hakkie
Hakkie is offline
Nee, volgens mij niet. Want je moest een artikel schrijven, dus zonder verwijzing.

Wat ik me wel bedenk, is dat we misschien wel een voetnoot hadden moeten gebruiken... Kut!
Oud 27-05-2004, 16:32
Balance
Balance is offline
Citaat:
Hakkie schreef op 27-05-2004 @ 16:47 :
Nee, volgens mij niet. Want je moest een artikel schrijven, dus zonder verwijzing.

Wat ik me wel bedenk, is dat we misschien wel een voetnoot hadden moeten gebruiken... Kut!
Huh? Ik dacht júist dat je moest verwijzen naar die bronnen, omdat ze daar zelf omvroegen. Zo niet, dan ben ik helemaal de lul want ik heb dat overal gedaan.
En wij hebben nooit informatie gekregen over dat betoog. Ik wist via m'n docent niet dat we dat kregen. Heb het alleen hier op scholieren gelezen, maar uiteraard stonden daar niet de voorwaarden als 2 kantjes ed. bij.
Oud 27-05-2004, 16:35
Ajax champions
Ajax champions is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-05-2004 @ 17:32 :
Huh? Ik dacht júist dat je moest verwijzen naar die bronnen, omdat ze daar zelf omvroegen. Zo niet, dan ben ik helemaal de lul want ik heb dat overal gedaan.
En wij hebben nooit informatie gekregen over dat betoog. Ik wist via m'n docent niet dat we dat kregen. Heb het alleen hier op scholieren gelezen, maar uiteraard stonden daar niet de voorwaarden als 2 kantjes ed. bij.
nee dat van die 2 kantjes wist ik ook niet
heb er nog niet eens 1!
Oud 27-05-2004, 16:36
Hakkie
Hakkie is offline
Hmz... Ik weet het niet! Aan de ene kant zou het niet moeten, omdat je zelf een artikel schrijft, aan de hand van de artikelen, maar aan de andere kant... Het zijn toch bronnen waar je mee werkt.

Ik wist wel via mijn leraar dat er een stelopdracht kwam. Hij had zelfs al verteld dat het over NL&gezagsdragers zou gaan Ik weet niet of dat mocht maar ja
Oud 27-05-2004, 16:51
marg
marg is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-05-2004 @ 17:32 :
volgens mij is dat ook niet waar
het gaat meer om de kwaliteit lijkt mij, als alles er maar instaat (anders stond het er wel bij)
Oud 27-05-2004, 16:53
marg
marg is offline
Citaat:
Hakkie schreef op 27-05-2004 @ 17:36 :
Hmz... Ik weet het niet! Aan de ene kant zou het niet moeten, omdat je zelf een artikel schrijft, aan de hand van de artikelen, maar aan de andere kant... Het zijn toch bronnen waar je mee werkt.

Ik wist wel via mijn leraar dat er een stelopdracht kwam. Hij had zelfs al verteld dat het over NL&gezagsdragers zou gaan Ik weet niet of dat mocht maar ja
wat ik ook wel verwacht, want vorig jaar ging het over sovjetunie, volgend jaar vast over lancashire
Oud 27-05-2004, 16:55
Hakkie
Hakkie is offline
Citaat:
marg schreef op 27-05-2004 @ 17:51 :
volgens mij is dat ook niet waar
het gaat meer om de kwaliteit lijkt mij, als alles er maar instaat (anders stond het er wel bij)
In het correctiemodel staat het er ook niet bij, toch?
Oud 27-05-2004, 20:55
Jarahh
Jarahh is offline
Moest je nou echt een artikel schrijven (zoals je bij nederlands waarschijnlijk al wel eens gedaan hebt) of mocht je ook gewoon de punten beantwoorden met de kopjes erboven, heb er al een aantal gehoord die dat gedaan hebben. Scheelt je behoorlijk in tijd.
Oud 27-05-2004, 21:02
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Jarahh schreef op 27-05-2004 @ 21:55 :
Moest je nou echt een artikel schrijven (zoals je bij nederlands waarschijnlijk al wel eens gedaan hebt) of mocht je ook gewoon de punten beantwoorden met de kopjes erboven, heb er al een aantal gehoord die dat gedaan hebben. Scheelt je behoorlijk in tijd.
Volgens mij staat in de normering dat de alinea's op elkaar aan moeten sluiten. Dus ik neem dan aan dat 't echt 'n betoog moest zijn.
Oud 27-05-2004, 21:22
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
heavinly schreef op 27-05-2004 @ 22:02 :
Volgens mij staat in de normering dat de alinea's op elkaar aan moeten sluiten. Dus ik neem dan aan dat 't echt 'n betoog moest zijn.
Als je alles apart beantwoord, sluiten ze ook wel goed opelkaar aan..iig niet verkeerd, daar gaat het om
Er staat in de vraag namelijk niet dat het een echt betoog moet zijn, bij economie stond dat bijv. wel
Oud 27-05-2004, 21:23
Jarahh
Jarahh is offline
Citaat:
heavinly schreef op 27-05-2004 @ 22:02 :
Oké. Er was bij ons op school iemand die had t eerst in t klad geschreven en toen netjes uitgewerkt... te weinig tijd natuurljik voor de andere vragen....
Oud 28-05-2004, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Jarahh schreef op 27-05-2004 @ 22:23 :
Oké. Er was bij ons op school iemand die had t eerst in t klad geschreven en toen netjes uitgewerkt... te weinig tijd natuurljik voor de andere vragen....
Heb ik ook gedaan hoor, en ik had zelfs tijd over
Oud 28-05-2004, 09:52
HowLovely
HowLovely is offline
k had t ook eerst in klad en toen in net, wel eerst de gewone vragen gemaakt... ik had wel 1 minuut over
Oud 28-05-2004, 09:56
Verwijderd
heeft het in een keer gedaan (alles eigenlijk in een keer).. en geloof dat ik nog 5 minuten had om voor mezelf de antwoorden op te schrijven
Oud 28-05-2004, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Jarahh schreef op 27-05-2004 @ 21:55 :
Je moest de kopjes toch erbij gebruiken?
Oud 28-05-2004, 15:56
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 28-05-2004 @ 12:23 :
Je moest de kopjes toch erbij gebruiken?
Daar waren het toch kopjes voor?
Oud 28-05-2004, 16:59
BCR
BCR is offline
Weet iemand hoe de normering van GS de voorafgaande jaren was?
Oud 28-05-2004, 17:28
ikke,ikke,ikke,
ikke,ikke,ikke, is offline
Ey de persoon op jouw foto.. was dat niet die jongen van The O.C. Jammer dat het niet meer komt
Oud 28-05-2004, 18:02
Atje85
Atje85 is offline
Kijk maar op www.havovwo.nl
Oud 28-05-2004, 21:12
BCR
BCR is offline
Citaat:
ikke,ikke,ikke, schreef op 28-05-2004 @ 18:28 :
Ey de persoon op jouw foto.. was dat niet die jongen van The O.C. Jammer dat het niet meer komt
Ja En idd jammer
Oud 28-05-2004, 21:13
BCR
BCR is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 28-05-2004 @ 19:02 :
Kijk maar op www.havovwo.nl
Ja, deed ik. Maar ik weet nie hoe je daar de normering kan vinden ?
Oud 28-05-2004, 21:18
marg
marg is offline
Citaat:
Blue Crystal Rose schreef op 28-05-2004 @ 22:13 :
Ja, deed ik. Maar ik weet nie hoe je daar de normering kan vinden ?
onder omzettingstabel
boven aan staat de normering van dat jaar, tijdvak
Oud 28-05-2004, 21:20
marg
marg is offline
2003-2 is 0,9
2003-1 ook 0,9
2002-2 0,8
2002-1 0,8
2001-2 1,2 enz.
Oud 28-05-2004, 21:59
pepijn1234
pepijn1234 is offline
Betoog gaat altijd over onderdeel dat 2de jaar erin zit.
Advertentie

Regels voor berichten