Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar ik weet zeker dat ik dat in de onderbouw heb gehad. Misschien in een simpelere versie, maar niet in de bovenbouw iig.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Nee, ik heb volgens mij die techniek van rekenen (om het maar zo uit te drukken) in de 2e of de 3e klas gehad. Wij hadden toen de Wageningse methode, als ik me niet vergis, hoewel we soms nog extra blaadjes en boekjes kregen. En in de bovenbouw had ik Moderne wiskunde.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Help! Ik kom hier echt NIET uit.
Vraag 3. Bij 't antwoordmodel staat heel leuk dat je punten krijgt voor 't maken van de Isowinstlijnen. Maar aangezien ik nog steeds niet weet hoe dat moet, schiet ik er niets mee op.. Vraag 4 trouwens ook niet. Maar ik denk niet dat er iemand is die zin heeft om 't uit te leggen. ![]() Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 12:26. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Om het concreet te maken: eerst ga je een winstformule opstellen. Bij de opgave die je noemt is die al gegeven in vraag twee. Vervolgens ga je kijken bij welke waarde voor x en y je een bepaalde winst hebt. Je neemt bijvoorbeeld 18*x+9*y=360 Vervolgens vul je eerst voor y 0 in en dan krijg je x=20 en daarna vul je voor x 0 in en dan vind je y=40. Dan ga je terug naar de grafiek en verbind je x=20 en y=40 met elkaar. Je heb nu je eerste iso-winstlijn. Alle andere iso-winstlijnen lopen evenwijdig aan deze eerste lijn. Je pakt dus je geodriehoek en tekent er nog een stel evenwijdig aan de eerste en je komt dan uiteindelijk een punt tegen waarin de winst maximaal is. Als je een opgave hebt met isokostenlijne moet je in het bovenstaande verhaal winst door kosten vervangen en je kunt de isokostenlijnen vinden. Als iemand aanvullingen, verbeteringen of gewoon vindt dat ik uit me nek klets, hoor ik het graag ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
E kan verward worden met het getal e. Kleine moeite toch om *10^.. neer te zetten ipv E^.. ? Het is geen wiskundige "notatie-vorm", alleen een digitale. En alleen al het risico dat de 2e corrector moeilijk gaat doen, .... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() en @de gene die wilde weten hoe je laat zien dat je iets op de GR hebt gedaan. Ik heb in de topic over WiA1 mijn uitleg van mijn docent gepost: http://forum.scholieren.com/showthre...9#post11469539 dus daar zou je kunnen zien hoe het volgens mijn wiskunde docent op een examen moet.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
BinomCdf = HooChstens (klopt niet helemaal, maar ok) BinomPdf = Precies Klein ezelsbruggetje. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
de 0,06 is het rentebedrag wat er bij komt. En het totale narente uitgekeerde bedrag is dus * 1,06 |
![]() |
||
Citaat:
Vn = de hoeveelheid rente in jaar n Dus alleen de rente. En om alleen de rente te hebben, moet je het keer 0,06 doen. Als je namelijk keer 1,06 doet, dan krijg je ook het bedrag dat je vooraf hebt ingelegd er bij. Toch?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is het zo een btje duidelijk?
||
Citaat:
![]() dan zou ik als ik jou was deze topic maar goed in de gaten houden ![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Wiskunde A12 in VWO 5/6 Riantje | 22 | 10-09-2004 15:59 | |
Eindexamens 2004 |
Wiskunde A12 in Havo5 E&M in je profiel? Verwijderd | 5 | 21-05-2004 13:36 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Wiskunde A12 [Kansberekenen] Bobby James | 4 | 12-12-2003 13:57 | |