![]() |
||
Citaat:
Maar weet niet of je dat ook op het examen moet doen. Bij se's kregen we een plaats en moesten we de holocene of pleistocene lagen in die plaats opnoemen van boven naar beneden, maar daar ben ik nooit goed in geweest.. weet niet wat dat is. Gelukkig krijgen we dat niet zo letterlijk op het examen volgens mn leraar ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
zin heb ik zowiezo niet haha ![]() en tijd.. hmm... heeft ook weer met zin te maken! sllleeecccchhhhhhttttttt ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar goedi k ga nu echt leren, en daarom ff van het forum af. dus heel erg veel succes allemaal. @idontcare: ik had eig niet gedacht datje nog zin had ![]() |
![]() |
||
Citaat:
of download die samenvatting van "mij" |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() maarree.. ik weet niet wat ik ervan moet denken ja dat je veel begrippen krijgt... maja ![]() *zie pagina 5* |
![]() |
||
Citaat:
Staat precies hetzelfde alleen nog preciezer en verschillende soorten van elk landschap.
||
Citaat:
![]() In een examen staan altijd al veel atlasvragen. Hoe zien jullie se's er dan uit? Allemaal theorievragen ofzo? In examens moet je de theorie juist toe kunnen passen op een gebied, echt alleen theorie wordt er bijna niet in gevraagd. Onze se's gingen dan ook over de theorie toepassen op gebieden met veel atlasvragen. Edit: Was vergeten antwoord te geven op je eigenlijke vraag ![]() Als er een vraag is en je moet hem beantwoorden met behulp van je atlas, dan staat de kaart die je erbij moet gebruiken er gewoon bij als het vragen zijn als 'Geef twee verkeersgeografische argumenten waarom juist deze locatie aan deze as zeer geschikt is voor zo'n multimodaal transportcentrum' (vraag uit een oud examen, 2002, over migratie en vervoer) Maar als er bv een vraag is over de landschappen en je kunt je atlas erbij gebruiken wordt dit niet altijd gezegt maar gaan ze ervanuit dat je zelf weet wat er in je altas staat en je er goed mee om kunt gaan. Ook bij vragen als bv 'Hoe hoog ligt de kindersterfte in India' (niet dat je deze vraag krijgt bij dit onderwerp, maar als vb) zul je zelf moeten weten waar je moet gaan zoeken.
Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 20:00. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() majaa ze vragen dit jaar WEL meer begrippen he! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Paar klasgenoten op msn vroegen me net ook al van dat soort dingen die me totaal niet bekend voorkomen.. en er wordt idd gezegt dat er meer begrippen in voor zullen komen dit jaar. Kga nu maar eens echt de samengevat van aardrijkskunde doorlezen. Zijn 80 blz en staat als het goed is alles in, je ziet me wel weer hier als ik die allemaal gelezen heb ![]() Succes allemaal vast morgen!
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
aardrijkskunde is toch van origine dat je leert over het weer (wat we nu dus niet moeten ofzo) en vulkanismes enz.... maar geen landschappen shit is gewoon bio, maar ik kan/ken geen bio!! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() maja da krijgen wij ook niet met bio ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hier op het forum zijn er echt veel die nu nog moeten gaan leren zo te lezen, als dat nou in heel het land zo is wordt het examen slecht gemaakt en ligt de norm dus lekker hoog ![]() En nu ga ik toch echt beginnen met leren ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
kijk hier of je goed bent in het herkennen van landschappen,klik hier
![]() |
![]() |
|
Ben maar begonnen met de samenvatting door te lezen aangezien die minder groot is en recenter dan mijn samengevat boekje
![]() Maar ben nu al iets tegen gekomen waar ik nog nooit van gehoord heb en wat ook niet uitgelegt staat in die samenvatting, dit namelijk: 'Verder moet je de 3 begrippen uit de interactietheorie van Ullman goed kennen (zie begrippenlijst op www.collegenet.nl.) En hier vind je natuurlijk ook vele onderdelen van de andere theorie: het push/pull model.' Interactietheorie van Ullman? Wat was dat dan en welke 3 begrippen hebben daarmee te maken? En push en pull model, bedoelen ze daarmee met push mensen met bepaalde dingen uit het gebied ptoberen weg te krijgen en met pull met iets mensen naar het gebied toe te trekken? Er staat wel bij dat het in de begrippenlijst staat op collegenet, maar die kan ik nergens vinden. Heeft iemand die misschien?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar helemaal onderaan de begrippenlijst van natuur en milieu staat dit: 'Laatste nieuws: dit subdomein wordt in 2004 en 2005 niet getoetst op het c.e. Dus ook geen begrippen bij dit grote onderdeel!' Edit: Laat maar, lees weer eens niet goed, ze bedoelden hiermee dit het laatste deel van de lijst dat over lange termijn ontwikkelingen ging ![]() Weet niet waar ik last van heb vandaag, kon die begrippenlijst net ook al niet vinden :/
Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 20:52. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik dacht al.. eerste 5 blz migratie en vervoer en 11 voor natuur en milieu.. Heb inmiddels heel migratie en vervoer gehad ![]() ![]() Ben er geloof ik niet helemaal bij vandaag ![]() En dingen die ik niet echt weet (zoals de Ullman theorie) heb ik even in een apart word document gezet en print ik ff uit om morgen nog door te lezen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Net als bij geschiedenis.
||
Citaat:
Erosie is verwering van het landschap door wind, regen etc. |
Advertentie |
|
|
|