![]() |
||
Citaat:
- 1 broodje met pasta Als je nou ipv een broodje met pasta 2 bruine boterhammen met zeg ehm kipfilet nam dan had je veel meer en het komt op ongeveer hetzelfde neer bijv. Muesli en cornflakes vervangen voor brinta of havermout. Meer eiwit nemen, verdeel bijv een blikje tonijn over 4 boterhammen en eet er om de 2 uur 1. Hoe vaker je eet hoe sneller je stofwisseling blijft draaien, leek me toch al wel bekend ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Lever glycogeen is heel geschikt als snelwerkende brandstof bijv eet een banaan en ga een half uur later hardlopen dan heb je energie genoeg tot die depots leeg zijn. Als die glycogeendepots verzadigd zijn word het restant aan fructose dus gewoon opgeslagen als vet. Daarbij zijn "snelle" koolhydraten die makkelijk worden opgenomen ook verantwoordelijk voor sterke insuline afgiften en zo ongewenst kunnen leiden tot vet opslag en wanneer die pieken weer inzakken tot hongerigheid. Neem dus liever een vezelgebonden koolhydraatbron en neem vitaminen in pilvorm. Daar heb je langer profijt van. Let wel, ik zeg niet dat je zonder fruit moet gaan, maar niet teveel, en iig geen bananen. Dit werkt het best en vind ik het prettigst maar nogmaals het is gewoon ieder voor zich wat hij of zij wil eten en niet wil eten.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat dat een beetje hypocriete instelling is van de voedingsraad want daar zul je dat weetje wel van hebben. Het gaat niet over gezond btw het gaat over zo efficient mogelijk afvallen en daarbij vervang je het fruit door vitamine pillen zodat je iig je vitamine binnenkrijgt terwijl je fruitsuikers bant. Het is nl.ook nooit aangetoond dat het beetje vitamine uit fruit beter is dan synthetische vitamine uit pilvorm.
Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 21:40. |
![]() |
||
Citaat:
Maar waarom doet niemand dit dan? (die af wilt vallen dus) * ik heb vanmorgen wel al goed gegeten. Groot ontbijt, kleinere lunch, klein diner, dat is toch goed? *
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je lichaam heeft ook suikers nodig en dat kunnen dan beter fruitsuikers zijn dan andere suikers, lijkt mij. (In alles zit btw wel iets van een suikersoort, als je alles met suikers gaat schrappen omdat er suikers in zitten, dan zou je niks meer kunnen eten. Lijkt me niet echt handig.) Ik vraag me toch af wie er gelijk hebben, mensen als dietisten of van het voedingscentrum (mensen die er voor door geleerd hebben dus) of jij. Ik geloof dat ik toch liever op de eerste groep vertrouw, sorry. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder: als dingen als eetstoornissen alleen te maken hadden met verstandig eten, dan was het probleem al lang opgelost. Eetsproblemen zijn iets psychisch, daar heeft verstand hebben van eten weinig mee te maken. Diabetes komt niet alleen door verkeerd eten, je kunt er ook mee geboren worden. Min of meer het zelfde geldt voor obesitas, dat kan bv. erfelijk zijn. En er zijn zat mensen die niet luisteren naar 'goede raad'. Als jij twee stuks fruit per dag eet, dan krijg je geen obesitas. Als je tien zakken patat (ik zeg maar wat) per dag eet, dan wel. Dat ligt echt niet aan wat de 'voedingsraad' zegt, dat is onzin. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarna: ik 'studeer' dat ook al een flink aantal jaar en ik deel jouw meningen dus niet. Misschien kun je dat gewoon accepteren ipv het af te doen als domheid of wat dan ook? Discipline is altijd belangrijk als je af wilt vallen, bij elk dieet, dat lijkt me nogal logisch. D. Lijkt me een goed plan. (Ik dan ook niet.) Laat iedereen maar gewoon doen wat ie denkt dat goed is, das misschien het beste. Ik geniet nu iig lekker van mijn dagelijkse portie fruit. ![]() Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 11:01. |
![]() |
|
Dan vind ik het toch wel erg dat je fruitsuiker, geraffineerde suiker en bijv broodkoolhydraten nog niet onderscheid als 1 dezelfde brandstof met 3 verschillende werkingen op vetopslag en bloedsuiker spiegel.
Al waar een gezond metabolisme op draait zijn voedingstoffen met voldoende macronutrienten eiwit/koolhydraten/vet een goede verhouding tussen die 3, vitamine mineralen en vezels en een gebalanceerde bloedsuikerspiegel. To be honest, eigenlijk mag je van mij doen wat je wil, ik weet dat ik kerngezond ben en dat ik straks keihard op het strand sta waar alle mafketels vol mislukte dieetpogingen en voedingsweetjes me komen vragen wat voor drugs ik gebruik om zo te worden. Damn kzal nog eens iemand raad geven ![]() En voor je gaat mauwen over dat ik toch onzin praat e.d. --> http://www.dutchbodybuilding.com http://forum.body-fitness.nl Bekijk dan alleen al eens de voedingssecties van die fora, om nog maar te zwijgen over amerikaanse boards en literatuur.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Heb ik ergens gezegd dat je onzin praat...? Ik zeg volgens mij alleen dat je van twee stuks fruit per dag eten niet dik wordt. Dat dat zo zou zijn, dat vind ik idd onzin. |
![]() |
||
Citaat:
Ik neem het gewoon niet omdat ik dat niet prettig vind, als ik een appel eet heb ik bij wijze van spreken een 20 minuten later alweer honger, dan vertrouw ik liever op bijv havermout zodat alles mooi constant blijf en ik niet verrek van de honger terwijl ik nog 2 uur moet wachten op de volgende maaltijd. Een vitamine is een vitamine tenslotte, lichaam kent geen verschil tussen een pilletje of een echte vitamine, de samenstelling is hetzelfde. Alleen de manier waarop ze getransporteerd worden verschilt maar die vezels die je bij fruit krijgt zijn snel toegevoegd door een stukje brood bij je pillen te nemen bijv. Misschien reageerde ik wat fel, ik kan het nu eenmaal niet uitstaan mensen geloven je zelden als je zo diep in detail treed en geloven liever de algemeen geldende regels, om vervolgens in de zomer met hun vingertje te komen wijzen "anabolen ! daar heb jij dat van !" ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Misschien ben ik naïef, maar ik heb wel vertrouwen in dietisten die in ziekenhuizen werken (niet in alle, maar wel in degene waar ik geweest ben). Voor zo ver ik kan beoordelen had zij er gewoon veel verstand van. Dik worden doe je btw niet altijd alleen van eten, je kunt er ook aanleg voor hebben of een ziekte waardoor dat komt. Ik hoop dat je je dat ook realiseert (zal vast wel, maar voordat je iedereen die ook maar iets te zwaar is veroordeeld en/of denkt dat het door te veel fruit eten oid komt). |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien geloof ik niet dat perfectie bestaat. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
In dat geval weet je dat het goed is, een anorexia patient hongert zich uit, als het gewicht maar daalt. Dat is een heel ander verhaal, je kunt nog wel sneller afvallen geen probleem, aantal hormonen combineren en klaar. En bovendien lang niet altijd blijvend. Daar gaat het juist om ! Juist daarom mierenneuk je zo, zodat je het gewicht wat je verliest ook onder controle kunt houden zonder daarna in een moddervette ton te veranderen. Ik zie veel mensen ook proberen af te vallen met stackers. Natuurlijk werkt een stack als je het goed gebruikt, maar die lui eten gewoon waar ze zin in hebben en pakken daarbij die stackers. Om de overtollig gevreten caloriën te verbranden. Let dan gewoon wat meer op je voeding ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Moet ik nu met het 'lieve'-gebeuren beginnen? Ik heb het niet over mezelf, voornamelijk niet zelfs. 'k vind je reactie dus niet echt ergens op slaan. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Volgens mij staan de koolhydraten uit kokosbrood ook vrij hoog op de GI dat ga ik eens even na kijken ![]()
||
Citaat:
En wat die stacks betrof, dat was niet echt een reactie maar ook iets dat me aardig stoort aan de mentaliteit van de meeste mensen tegenwoordig. Voel je toch niet zo aangevallen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Misverstand door gebrek aan audovisuele intonatie op een beeldscherm ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar of het nu ook echt helpt weet ik niet. Als je dat poeder oplost in drinken onstaat er een dik sapje, als je het niet snel opdrinkt dat wordt het een soort papje. Ik vind het er niet echt smakelijk uit zien. Maar ik hou zoiezo niet van allerlei klontachtige dingetjes door je drinken. Dat spul zet zich dus als het ware uit en daardoor zou je een voller gevoel moeten krijgen waardoor je dus minder eet. Je moet niet verwachten dat je er meteen kilo's mee af valt.. Ik denk dat je het beter als een hulpmiddeltje kunt zien om minder te eten/snoepen. Maar of het echt werkt.. ?? Geen idee.. Ik vind het in ieder geval best prijzig!
||
Citaat:
En als je denkt dat mijn visie het enige is dat werkt, tja, dat is het ook, alles werkt, niets werkt altijd, het een werkt beter dan het ander. Zo moet je het zien. Ik probeer enkel uit te leggen hoe het allemaal werkt mja ge doet allemaal maar wat ge vind dat nodig is ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik train niet echt hard, maar ik fitness wel 1 keer per week 1.5 uur (krachttraining en cardio), daarnaast skate ik ook regelmatig lange afstanden en verder fiets en loop ik zowiezo zo'n beetje elke dag. Ik weet niet of het zo is en verbeter me maar als het niet zo is, maar het lijkt alsof je het niet kan hebben dat er ook een ander dieet is waarmee je 1 kilo vet per week mee kwijt kan raken
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Dieet/gewicht/lijf topics op L&G Bloem | 180 | 24-11-2005 15:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoeveel Kcal beckham1990 | 3 | 21-09-2004 16:30 | |