Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2004, 14:53
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sitia schreef op 02-06-2004 @ 15:39 :
Oke, mijn lijstje van wat ik heb gegeten/gedronken

's morgens:
- 1 bakje Kellogs K cornflakes met melk
- 1 broodje met pasta
- glas water
- peer
's middags:
- appel
- muesli
- nu weer een appel
- 3/4 liter water

Is dit teveel/te weinig voor nu? (half 4 dus.)
* mn eerste dag 'lijnen' *
veel te weinig, laat die appels maar weg, probeer ipv 3 eens 6 maaltijden per dag te eten.

- 1 broodje met pasta

Als je nou ipv een broodje met pasta 2 bruine boterhammen met zeg ehm kipfilet nam dan had je veel meer en het komt op ongeveer hetzelfde neer bijv.

Muesli en cornflakes vervangen voor brinta of havermout.
Meer eiwit nemen, verdeel bijv een blikje tonijn over 4 boterhammen en eet er om de 2 uur 1.

Hoe vaker je eet hoe sneller je stofwisseling blijft draaien, leek me toch al wel bekend Ook beter voor insuline afgifte enz, voorkomt een groot deel van het jojo-effect.
Oud 02-06-2004, 14:55
MightyDuck
MightyDuck is offline
Reden waarom mensen tegen brood zijn in tegenstelling tot brinta e.d. is omdat brood o.a. zout bevat en dat onderhuids vocht vasthoud zodat je vetter LIJKT. Imho blijft brood een van de beste koolhydraatbronnen.

Volkoren (bruin) brood dan wel, geen witbrood/puntjes/crossants. Vezelrijk dus goed voor functioneren van de darmen en daarbij worden vezels moeilijker afgebroken en vertragen zo het opname proces van de koolhydraten.

Je hebt een veel gematigder koolhydraatopname en veel gematigder insuline afgifte en ten gevolge ook langer een constante bloedsuikerspiegel zodat je niet snel weer hongerig word.

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 14:58.
Oud 02-06-2004, 15:17
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 02-06-2004 @ 15:53 :
veel te weinig, laat die appels maar weg, probeer ipv 3 eens 6 maaltijden per dag te eten.
Geen appels? Waarom niet?
Oud 02-06-2004, 15:47
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 02-06-2004 @ 16:17 :
Geen appels? Waarom niet?
Mja oke ik denk dat fruit in het dieet van een normaal mens die gewoon wat af wil vallen weinig uit zal maken. Maar fructose, fruitsuiker dus, word in de lever opgeslagen als leverglycogeen en niet in de spieren. ( als spierglycogeen )

Lever glycogeen is heel geschikt als snelwerkende brandstof bijv eet een banaan en ga een half uur later hardlopen dan heb je energie genoeg tot die depots leeg zijn.

Als die glycogeendepots verzadigd zijn word het restant aan fructose dus gewoon opgeslagen als vet.

Daarbij zijn "snelle" koolhydraten die makkelijk worden opgenomen ook verantwoordelijk voor sterke insuline afgiften en zo ongewenst kunnen leiden tot vet opslag en wanneer die pieken weer inzakken tot hongerigheid.

Neem dus liever een vezelgebonden koolhydraatbron en neem vitaminen in pilvorm. Daar heb je langer profijt van.

Let wel, ik zeg niet dat je zonder fruit moet gaan, maar niet teveel, en iig geen bananen. Dit werkt het best en vind ik het prettigst maar nogmaals het is gewoon ieder voor zich wat hij of zij wil eten en niet wil eten.
Oud 02-06-2004, 17:15
Verwijderd
Een mens 'moet twee' stuks fruit per dag eten. En appels lijken me vrij gezond fruit. "iig geen bananen"...daar ging het toch ook niet over...?

Vitaminepillen zijn een aanvulling geen vervanging.
Oud 02-06-2004, 17:29
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 18:15 :

Nouja, het is natuurlijk beter om fruit te eten..maar als het er op een dag bij inschiet, kan een vitaminepil wel een goede vervanger zijn hoor..
Oud 02-06-2004, 18:58
Verwijderd
jaaa, lieve mensen, examens voorbij, en vanaf nu ben ik er weer bij. ben 2 kilo aangekomen in deze tijd *schaam* maar die gaan er nu weer als de bliksem af. mn zus komt de 10e thuis met allemaal kleding uit bali *met geluk* en daar wil ik graag inpassen. dus ik ben er weer!
Oud 02-06-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Ilona1 schreef op 02-06-2004 @ 18:29 :
Nouja, het is natuurlijk beter om fruit te eten..maar als het er op een dag bij inschiet, kan een vitaminepil wel een goede vervanger zijn hoor..
Ik had het dan ook over het algemeen. Dus niet over één dag.
Oud 02-06-2004, 21:38
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 18:15 :
Een mens 'moet twee' stuks fruit per dag eten. En appels lijken me vrij gezond fruit. "iig geen bananen"...daar ging het toch ook niet over...?

En waarom MOET een mens dan wel 2 stuks fruit per dag eten ? En wel precies TWEE.

Ik denk dat dat een beetje hypocriete instelling is van de voedingsraad want daar zul je dat weetje wel van hebben.

Het gaat niet over gezond btw het gaat over zo efficient mogelijk afvallen en daarbij vervang je het fruit door vitamine pillen zodat je iig je vitamine binnenkrijgt terwijl je fruitsuikers bant.

Het is nl.ook nooit aangetoond dat het beetje vitamine uit fruit beter is dan synthetische vitamine uit pilvorm.

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 21:40.
Oud 02-06-2004, 21:40
Liss
Liss is offline
Misschien val je dan wel af, maar als je weer normaal gaat eten komt het er volgens mij dubbel zo hard weer aan ofzo
Oud 02-06-2004, 21:43
MightyDuck
MightyDuck is offline
Natuurlijk niet daarom zorg je ten eerste dat je niet té laag in kcal gaat en ten tweede eet je minimaal 6x per dag een (kleine) maaltijd.

Dat is juist om zo goed mogelijk af te slanken en het eeuwige jojo effect zoveel mogelijk te voorkomen.
Oud 02-06-2004, 22:02
Verwijderd
Een goede avond. Ik ga eens meedoen in het dieettopic. In 2003 ben ik zo'n 5 kilo aangekomen door examens en gebrek aan beweging en nu zit ik aan de 75 kilo.
Als ik nog zwaarder word heb ik officieel overgewicht en dat is niet zo mooi. Mijn plan bestaat uit: meer gaan bewegen en de koektrommel laten staan. Dit topic is eigenlijk een schop onder mijn dikke kont
(streefgewicht is 68 kilo)
Oud 03-06-2004, 06:34
Sitia
Sitia is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 02-06-2004 @ 22:43 :
Natuurlijk niet daarom zorg je ten eerste dat je niet té laag in kcal gaat en ten tweede eet je minimaal 6x per dag een (kleine) maaltijd.

Dat is juist om zo goed mogelijk af te slanken en het eeuwige jojo effect zoveel mogelijk te voorkomen.
Ja aan de ene kant snap ik dit wel ja, je spijsvertering blijft goed werken.
Maar waarom doet niemand dit dan? (die af wilt vallen dus)

* ik heb vanmorgen wel al goed gegeten. Groot ontbijt, kleinere lunch, klein diner, dat is toch goed? *
Oud 03-06-2004, 06:41
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 02-06-2004 @ 22:38 :
Het gaat niet over gezond btw het gaat over zo efficient mogelijk afvallen en daarbij vervang je het fruit door vitamine pillen zodat je iig je vitamine binnenkrijgt terwijl je fruitsuikers bant.
't lijkt mij dat het ook om je gezondheid gaat. Ik denk dat je bij'zo efficient mogelijk afvallen' er ook op moet letten dat je het op een gezonde manier doet. Iemand met bv. anorexia valt over het algemeen ook efficient af, maar dat lijkt me toch niet het doel wat de meeste mensen hier voor ogen hebben.

Je lichaam heeft ook suikers nodig en dat kunnen dan beter fruitsuikers zijn dan andere suikers, lijkt mij. (In alles zit btw wel iets van een suikersoort, als je alles met suikers gaat schrappen omdat er suikers in zitten, dan zou je niks meer kunnen eten. Lijkt me niet echt handig.)

Ik vraag me toch af wie er gelijk hebben, mensen als dietisten of van het voedingscentrum (mensen die er voor door geleerd hebben dus) of jij. Ik geloof dat ik toch liever op de eerste groep vertrouw, sorry.
Oud 03-06-2004, 10:42
MightyDuck
MightyDuck is offline
A niemand doet het omdat niemand zich dermate verdiept in de stofwisseling, omdat men geen tijd wil maken om 6 maaltijden per dag te eten, omdat men geen caloriën wil tellen en ga zo maar door.

B ja natuurlijk heb je suikers nodig, maar alle suikers zijn gewoon koolhydraten, welke soort koolhydraten je neemt is dus eigenlijk niet van belang. Als je dan zo nodig wil afvallen kies je voor een langzaam verbrandende bron en niet voor iets dat je depots zo snel overvult als fruitsuikers.

C lieve leonoor als de voedingsraad het zo bij het rechte eind heeft waarom komen ze dan nu pas de laatste jaren met adviezen die in fitness en bodybuilding kringen al decennia bekend zijn, waarom zijn er dan zoveel mensen met obesitas en diabetes, waarom zijn er zoveel mensen met eetproblemen die toch nooit het lichaam krijgen dat ze willen.

Hoe lang heeft de voedingsraad bijv geroepen "eieren zijn slecht, 2 eieren per week is het maximum, het cholesterol stijgt teveel !

Lang geleden al werd in onderzoek aangetoont dat het totale cholesterol gehalte door het eten van eieren idd steeg, dit onderzoek duurde 3 weken, wat men echter niet controleerde na die tijd bleek dat door de onverzadigde vetten uit het ei de hoeveelheid HDL cholesterol steeg en na verloop van tijd, toen het onderzoek al gestopt was, het LDL cholesterol juist afnam en de totale spiegel weer constant werd. M.a.w. het risico op bijv atherosclerose ofwel adervernauwing nam juist af ipv toe.

Toch neemt men nog steeds dit soort berichten aan, 3 maaltijden per dag ? Prima, maar er word ook gezegd 3 tussendoortjes.
Waarom legt men niet gewoon uit dat het efficienter en gezonder is meermalen per dag te eten ? Daar heeft de gemiddelde burger toch geen zin of tijd voor, dat past namelijk bijna niet in de jachtigheid van de maatschappij.

Waarom is de helft van de bevolking zo dik ? Meer dan 50% van het westerse dieet bestaat uit vet. Waarom stijgt het aantal diabetes patienten zo ? Gedurende hun hele leven word de alvleesklier insuline insufficient gemaakt door de grote doses simpele suikers en de insuline stoten.

Waarom word die voorlichting niet gegeven ? Omdat het wel goed uitkomt voor de economie, die mensen moeten gewoon iets te snacken hebben, kassa aan tankstations e.d.

Natuurlijk moet de afslank industrie ook iets verdienen met al hun vetblockers enz en de farmaceutische industrie ook.

Lieve meid ik ben dus idd geen gediplomeerd dieetist maar ik studeer toch wel al zo'n 3 jaar alles wat er maar met voeding en lichaam te maken heeft, mijn vader heeft al dieëtisten genoeg gehad en herbalife dieëten en noem maar op, toch ben ik degene die hem met wat discipline heeft laten afslanken en guess wat, zn cholesterol gehalte was beter dan ooit.

D Never mind ik maak er geen woorden meer aan vuil

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 10:45.
Oud 03-06-2004, 10:54
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 03-06-2004 @ 11:42 :
C lieve leonoor als de voedingsraad het zo bij het rechte eind heeft waarom komen ze dan nu pas de laatste jaren met adviezen die in fitness en bodybuilding kringen al decennia bekend zijn, waarom zijn er dan zoveel mensen met obesitas en diabetes, waarom zijn er zoveel mensen met eetproblemen die toch nooit het lichaam krijgen dat ze willen.
Allereerst *kots*.

Verder: als dingen als eetstoornissen alleen te maken hadden met verstandig eten, dan was het probleem al lang opgelost. Eetsproblemen zijn iets psychisch, daar heeft verstand hebben van eten weinig mee te maken. Diabetes komt niet alleen door verkeerd eten, je kunt er ook mee geboren worden. Min of meer het zelfde geldt voor obesitas, dat kan bv. erfelijk zijn. En er zijn zat mensen die niet luisteren naar 'goede raad'. Als jij twee stuks fruit per dag eet, dan krijg je geen obesitas. Als je tien zakken patat (ik zeg maar wat) per dag eet, dan wel. Dat ligt echt niet aan wat de 'voedingsraad' zegt, dat is onzin.

Citaat:
Waarom legt men niet gewoon uit dat het efficienter en gezonder is meermalen per dag te eten?
Mijn dietiste heeft me dat anders altijd netjes verteld.

Citaat:
Waarom word die voorlichting niet gegeven ? Omdat het wel goed uitkomt voor de economie, die mensen moeten gewoon iets te snacken hebben, kassa aan tankstations e.d.
Ik weet niet naar welke voorlichting jij kijkt/luistert/enz., maar kennelijk toch naar iets andere voorlichting dan ik heb gehad/kijk/luister/enz.

Citaat:
Lieve meid ik ben dus idd geen gediplomeerd dieetist maar ik studeer toch wel al zo'n 3 jaar alles wat er maar met voeding en lichaam te maken heeft, mijn vader heeft al dieëtisten genoeg gehad en herbalife dieëten en noem maar op, toch ben ik degene die hem met wat discipline heeft laten afslanken en guess wat, zn cholesterol gehalte was beter dan ooit.
Nogmaals: *kots* Houd dingen als 'lieve dit-en-dat' en dergelijke ajb voor je, dat komt nogal beledigend over en het doet de geloofwaardigheid van je reply's geen goed.

Daarna: ik 'studeer' dat ook al een flink aantal jaar en ik deel jouw meningen dus niet. Misschien kun je dat gewoon accepteren ipv het af te doen als domheid of wat dan ook?

Discipline is altijd belangrijk als je af wilt vallen, bij elk dieet, dat lijkt me nogal logisch.

D. Lijkt me een goed plan. (Ik dan ook niet.)

Laat iedereen maar gewoon doen wat ie denkt dat goed is, das misschien het beste. Ik geniet nu iig lekker van mijn dagelijkse portie fruit.

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 11:01.
Oud 03-06-2004, 11:06
MightyDuck
MightyDuck is offline
Dan vind ik het toch wel erg dat je fruitsuiker, geraffineerde suiker en bijv broodkoolhydraten nog niet onderscheid als 1 dezelfde brandstof met 3 verschillende werkingen op vetopslag en bloedsuiker spiegel.

Al waar een gezond metabolisme op draait zijn voedingstoffen met voldoende macronutrienten eiwit/koolhydraten/vet een goede verhouding tussen die 3, vitamine mineralen en vezels en een gebalanceerde bloedsuikerspiegel.

To be honest, eigenlijk mag je van mij doen wat je wil, ik weet dat ik kerngezond ben en dat ik straks keihard op het strand sta waar alle mafketels vol mislukte dieetpogingen en voedingsweetjes me komen vragen wat voor drugs ik gebruik om zo te worden.

Damn kzal nog eens iemand raad geven

En voor je gaat mauwen over dat ik toch onzin praat e.d. --> http://www.dutchbodybuilding.com

http://forum.body-fitness.nl

Bekijk dan alleen al eens de voedingssecties van die fora, om nog maar te zwijgen over amerikaanse boards en literatuur.
Oud 03-06-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 03-06-2004 @ 12:06 :
Dan vind ik het toch wel erg dat je fruitsuiker, geraffineerde suiker en bijv broodkoolhydraten nog niet onderscheid als 1 dezelfde brandstof met 3 verschillende werkingen op vetopslag en bloedsuiker spiegel.
Zeg ik ergens dat ik dat niet doe?

Citaat:
Damn kzal nog eens iemand raad geven
Wat doe ik anders dan jij? Ik geef toch ook alleen maar raad? Ik ben het alleen niet met jou eens. Zou ik dat dan niet mogen zeggen? Lijkt me nogal grote onzin.

Heb ik ergens gezegd dat je onzin praat...? Ik zeg volgens mij alleen dat je van twee stuks fruit per dag eten niet dik wordt. Dat dat zo zou zijn, dat vind ik idd onzin.
Oud 03-06-2004, 11:20
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-06-2004 @ 12:13 :
Zeg ik ergens dat ik dat niet doe?

Wat doe ik anders dan jij? Ik geef toch ook alleen maar raad? Ik ben het alleen niet met jou eens. Zou ik dat dan niet mogen zeggen? Lijkt me nogal grote onzin.

Heb ik ergens gezegd dat je onzin praat...? Ik zeg volgens mij alleen dat je van twee stuks fruit per dag eten niet dik wordt. Dat dat zo zou zijn, dat vind ik idd onzin.
Okeee okeee je hebt gelijk, natuurlijk word je van 2 stuks fruit niet dik, het is alleen overtrokken om te zeggen dat dat fruit beter is dan bijv een vitamine supplement.

Ik neem het gewoon niet omdat ik dat niet prettig vind, als ik een appel eet heb ik bij wijze van spreken een 20 minuten later alweer honger, dan vertrouw ik liever op bijv havermout zodat alles mooi constant blijf en ik niet verrek van de honger terwijl ik nog 2 uur moet wachten op de volgende maaltijd.

Een vitamine is een vitamine tenslotte, lichaam kent geen verschil tussen een pilletje of een echte vitamine, de samenstelling is hetzelfde.

Alleen de manier waarop ze getransporteerd worden verschilt maar die vezels die je bij fruit krijgt zijn snel toegevoegd door een stukje brood bij je pillen te nemen bijv.

Misschien reageerde ik wat fel, ik kan het nu eenmaal niet uitstaan mensen geloven je zelden als je zo diep in detail treed en geloven liever de algemeen geldende regels, om vervolgens in de zomer met hun vingertje te komen wijzen "anabolen ! daar heb jij dat van !"
Oud 03-06-2004, 11:27
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 03-06-2004 @ 12:20 :
het is alleen overtrokken om te zeggen dat dat fruit beter is dan bijv een vitamine supplement.
Ik heb dat niet geheel op eigen ideeën gebaseerd...dat is wat mensen die er, naar ik mag hopen, verstand van hebben zeggen.

Citaat:
Misschien reageerde ik wat fel, ik kan het nu eenmaal niet uitstaan mensen geloven je zelden als je zo diep in detail treed en geloven liever de algemeen geldende regels, om vervolgens in de zomer met hun vingertje te komen wijzen "anabolen ! daar heb jij dat van !"
Ik heb mezelf niet horen praten over anabolen oid...voor zo ver ik weet iig. Dat mensen irl (?) zo op je reageren, daar kan ik niks aan doen, ik vind het niet echt eerlijk om mij daar op te veroordelen.

Misschien ben ik naïef, maar ik heb wel vertrouwen in dietisten die in ziekenhuizen werken (niet in alle, maar wel in degene waar ik geweest ben). Voor zo ver ik kan beoordelen had zij er gewoon veel verstand van.

Dik worden doe je btw niet altijd alleen van eten, je kunt er ook aanleg voor hebben of een ziekte waardoor dat komt. Ik hoop dat je je dat ook realiseert (zal vast wel, maar voordat je iedereen die ook maar iets te zwaar is veroordeeld en/of denkt dat het door te veel fruit eten oid komt).
Oud 03-06-2004, 11:35
Verwijderd
Ik heb de oplossing gevonden
Gewoon 2 weken niet op de weegschaal staan en als je er toch op staat merken dat je dan bijna 2 kilo afgevallen bent. Das wel mooi. Dus, nu gaan we dat even volhouden. En die vreetbuien even onderdrukken
Oud 03-06-2004, 11:47
MightyDuck
MightyDuck is offline
Ofcourse, punt is wat is nu het verschil tussen vitamine uit een pilletje en uit fruit, daar begon het volgens mij om. In fruit zitten vezels, antioxidanten en fruitsuiker, dat is het verschil, de begeleiding van de vitamine.

Wanneer je zorgt dat je die vezels en anti oxidanten uit iets anders neemt kun je die fructose dus wel bannen maar idd het gaat wat ver om dan maar te zeggen dat je geen 2 stuks fruit per dag mag nemen.

En dan, de meeste mensen die met een pens rondlopen die hebben echt niet allemaal een ziekte, ze krijgen het waarschijnlijk wel straks.

Diegenen die het aan hun schildklier hebben tja die kunnen er niets aan doen, die schildklier produceert niet genoeg hormoon, dat soort mensen vind ik dan wel weer in aanmerking komen voor T3 suppletie.

Maar als ik mensen op me werk zie komen, tankstation, met een kind van 6 met een kop als een zwijn dat 3 zakken chips pakt en dan een appel "omdat het gezond is" dan krijg ik ook de neiging om te gaan schreeuwen

Een ziekenhuis streeft naar gezondheid, ik streef naar perfectie.

In het ziekenhuis zou men zeggen van goh u moet zoveel caloriën eten en zoveel bewegen. Ik zeg goh je moet zoveel caloriën eten uit die en die middelen op dit en dat tijdstip en je moet op een bepaald moment trainen. Zie het verschil ?

Natuurlijk klopt het wat men in een ziekenhuis zegt, afgestemd op de normale leefwijze van mensen. Daarom val ik 1 kilo per week puur vet af ipv 300 gram van een normaal persoon, niet omdat ik slimmer ben of een dieetist dommer, maar gewoon omdat ik een mierenneuker ben en dat er voor over heb

Al wat ik probeerde te doen hier was mensen een spiegeltje voor te houden in de zin van, "het kan wel, maar dan moet je wel bereid zijn zover te gaan, zo niet, dan moet je gewoon tevreden zijn als je 5 kilo op een half jaar afvalt en verder niet miepen dat het niet snel genoeg gaat"
Oud 03-06-2004, 11:56
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 03-06-2004 @ 12:47 :
Een ziekenhuis streeft naar gezondheid, ik streef naar perfectie.
Ik streef niet naar perfectie, perfectie is eng.
Bovendien geloof ik niet dat perfectie bestaat.

Citaat:
In het ziekenhuis zou men zeggen van goh u moet zoveel caloriën eten en zoveel bewegen. Ik zeg goh je moet zoveel caloriën eten uit die en die middelen op dit en dat tijdstip en je moet op een bepaald moment trainen. Zie het verschil ?
Als dat zo zou zijn, ja, maar mijn ervaring is dat dat anders is.

Citaat:
Al wat ik probeerde te doen hier was mensen een spiegeltje voor te houden in de zin van, "het kan wel, maar dan moet je wel bereid zijn zover te gaan, zo niet, dan moet je gewoon tevreden zijn als je 5 kilo op een half jaar afvalt en verder niet miepen dat het niet snel genoeg gaat"
Ik vind het eng als mensen ver willen gaan om af te vallen...ik heb genoeg mensen er aan onder door zien gaan en geloof me: dat is niet leuk (voor die mensen zelf nog minder). Tuurlijk kan je snel afvallen, ik kan je zo meerdere manieren noemen. Maar snel is lang niet altijd ook goed. En bovendien lang niet altijd blijvend.
Oud 03-06-2004, 12:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Weet iemand of kokosbrood veel calorieen bevat of anderszins erg ongezond is want dat eet ik de laatste tijd vaak op mn brood?
Oud 03-06-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-06-2004 @ 13:01 :
Weet iemand of kokosbrood veel calorieen bevat of anderszins erg ongezond is want dat eet ik de laatste tijd vaak op mn brood?
Misschien een stomme vraag, maar staat het niet op de verpakking?
Oud 03-06-2004, 12:03
Verwijderd
100 gram; 422 kcal; 4.0 eiwit; 34.0 koolh; 30.0 vet
Oud 03-06-2004, 12:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-06-2004 @ 13:02 :
Misschien een stomme vraag, maar staat het niet op de verpakking?
Nee, het is gewoon van de C1000 versafdeling dus het zit in zo'n pakje waar ook verse vleeswaren inzitten en daar staat het dus niet op.

Citaat:
Leonoor schreef op 03-06-2004 @ 13:03 :
100 gram; 422 kcal; 4.0 eiwit; 34.0 koolh; 30.0 vet
Dankjewel!!
Oud 03-06-2004, 12:24
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-06-2004 @ 12:56 :
Ik streef niet naar perfectie, perfectie is eng.
Bovendien geloof ik niet dat perfectie bestaat.

Als dat zo zou zijn, ja, maar mijn ervaring is dat dat anders is.

Ik vind het eng als mensen ver willen gaan om af te vallen...ik heb genoeg mensen er aan onder door zien gaan en geloof me: dat is niet leuk (voor die mensen zelf nog minder). Tuurlijk kan je snel afvallen, ik kan je zo meerdere manieren noemen. Maar snel is lang niet altijd ook goed. En bovendien lang niet altijd blijvend.
Dit is niet té snel, dit is op de manier zoals het hoort, alleen dan het maximale er uit halen. Ik lijd geen honger, ik verlies geen spiermassa, ik word niet ziek, en toch val ik af. Berekend op het gewicht van vetvrije massa kan ik ongeveer een kilo per week afvallen zonder die VVM aan te tasten.

In dat geval weet je dat het goed is, een anorexia patient hongert zich uit, als het gewicht maar daalt. Dat is een heel ander verhaal, je kunt nog wel sneller afvallen geen probleem, aantal hormonen combineren en klaar.

En bovendien lang niet altijd blijvend.

Daar gaat het juist om ! Juist daarom mierenneuk je zo, zodat je het gewicht wat je verliest ook onder controle kunt houden zonder daarna in een moddervette ton te veranderen.

Ik zie veel mensen ook proberen af te vallen met stackers. Natuurlijk werkt een stack als je het goed gebruikt, maar die lui eten gewoon waar ze zin in hebben en pakken daarbij die stackers. Om de overtollig gevreten caloriën te verbranden. Let dan gewoon wat meer op je voeding
Oud 03-06-2004, 12:28
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 03-06-2004 @ 13:24 :
Daar gaat het juist om ! Juist daarom mierenneuk je zo, zodat je het gewicht wat je verliest ook onder controle kunt houden zonder daarna in een moddervette ton te veranderen.
'Je'? Dank u.

Moet ik nu met het 'lieve'-gebeuren beginnen? Ik heb het niet over mezelf, voornamelijk niet zelfs. 'k vind je reactie dus niet echt ergens op slaan.

Citaat:
Ik zie veel mensen ook proberen af te vallen met stackers. Natuurlijk werkt een stack als je het goed gebruikt, maar die lui eten gewoon waar ze zin in hebben en pakken daarbij die stackers. Om de overtollig gevreten caloriën te verbranden. Let dan gewoon wat meer op je voeding
Waar is dit een reactie op? Had iemand het daarover?
Oud 03-06-2004, 12:30
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-06-2004 @ 13:06 :
Nee, het is gewoon van de C1000 versafdeling dus het zit in zo'n pakje waar ook verse vleeswaren inzitten en daar staat het dus niet op.

Dankjewel!!
Er vanuit gaand dat een broodbeleg ongeveer 15 gram is is 30 gram vet uit 100 gram kokosbrood wel wat veel voor iemand aan de lijn

Volgens mij staan de koolhydraten uit kokosbrood ook vrij hoog op de GI dat ga ik eens even na kijken
Oud 03-06-2004, 12:33
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-06-2004 @ 13:28 :
'Je'? Dank u.

Moet ik nu met het 'lieve'-gebeuren beginnen? Ik heb het niet over mezelf, voornamelijk niet zelfs. 'k vind je reactie dus niet echt ergens op slaan.

Waar is dit een reactie op? Had iemand het daarover?
Ik had het ook niet per definitie over jou ik had het over zn algemeenheid.

En wat die stacks betrof, dat was niet echt een reactie maar ook iets dat me aardig stoort aan de mentaliteit van de meeste mensen tegenwoordig.

Voel je toch niet zo aangevallen
Oud 03-06-2004, 12:37
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 03-06-2004 @ 13:33 :

Voel je toch niet zo aangevallen
Je quote mij en spreekt met 'je', niet zo raar dan, vind ik.
Oud 03-06-2004, 12:42
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-06-2004 @ 13:37 :
Je quote mij en spreekt met 'je', niet zo raar dan, vind ik.
Verkeerd uitgedrukt, praatte niet over jou, legde iets uit over de personen die op zo'n manier hun dieet aanpakken.

Misverstand door gebrek aan audovisuele intonatie op een beeldscherm
Oud 03-06-2004, 14:42
MieX
MieX is offline
Mightyduck: Ik zal verder geen commentaar op jouw dieet zelf geven, ik geloof best dat het werkt, maar je blijft in mijn ogen praten alsof jouw dieet het enige is waarbij mensen echt succesvol een kilo per week kunnen afvallen. Ik kan dat met mijn dieet ook, maar omdat ik er zelf niet altijd even strikt mee ben duurt het bij mij gewoon iets langer, maar de eerste 1.5 maand ben ik elke week ook een kilo afgevallen, er zijn toch echt andere manieren waarbij dat ook verantwoord kan (ik let ook echt wel op dat ik niet teveel vet op een dag eet, suiker uit snoep probeer ik ook zo weinig mogelijk te eten maar ik mag het wel van mezelf, anders krijg je het freetbui probleem)

Ik wil dan ook met afvallen gewoon mn overtollige kilo's en vet kwijtraken, het maakt me niet uit hoe lang dat duurt, als het er maar vanaf blijft.
Oud 03-06-2004, 16:03
Verwijderd
Vandaag een aanbieding ontvangen vanuit mijn werk. Een gratis try out bij een groot fitness centrum en als je lid wordt, hoef je de inschrijfkosten niet te betalen. Maar weet iemand hier wat een fitness abonnement gemiddeld per maand kost?

Verder ben ik vandaag zoet van de koekjes afgebleven.
Oud 03-06-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 03-06-2004 @ 17:03 :
Maar weet iemand hier wat een fitness abonnement gemiddeld per maand kost?
Een euro of 40/50, meent mijn vriend zich te herinneren (hij heeft het een tijdje geleden opgezocht).
Oud 03-06-2004, 16:20
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Maar weet iemand hier wat een fitness abonnement gemiddeld per maand kost?

Bij mij op het studentensportcentrum kan je fitnessen voor 40 euro per jaar ofzo. Maar goed, als je niet studeert zal het wel een stuk duurder zijn.
Oud 03-06-2004, 16:22
MieX
MieX is offline
Citaat:
Vandaag een aanbieding ontvangen vanuit mijn werk. Een gratis try out bij een groot fitness centrum en als je lid wordt, hoef je de inschrijfkosten niet te betalen. Maar weet iemand hier wat een fitness abonnement gemiddeld per maand kost?

Verder ben ik vandaag zoet van de koekjes afgebleven.
Ik betaal 20 euro per maand voor 1 keer per week, 2 keer per week is dacht ik 30 en onbeperkt is 40
Oud 03-06-2004, 16:39
Basia
Basia is offline
Citaat:
MieX schreef op 03-06-2004 @ 17:22 :
Ik betaal 20 euro per maand voor 1 keer per week, 2 keer per week is dacht ik 30 en onbeperkt is 40
ik betaal iets van 22 euro per maand voor onbeperkt sporten, met studentenkorting (hoewel ik atm ff geen student ben). is normaal indd een eurootje of 40 per maand..
Oud 03-06-2004, 17:02
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 20:10 :
Ik had het dan ook over het algemeen. Dus niet over één dag.
Ja ik had niet goed gelezen
Oud 03-06-2004, 17:26
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Gwen. schreef op 24-05-2004 @ 10:31 :
Heeft een van jullie het nieuwe afslankproduct BMI 2 al geprobeerd? Het is een geur- en smaakloos poeder dat je bijv in je yoghurt of vruchtensap kan roeren en zorgt ervoor dat je een vol gevoel hebt in je maag.
Mijn moeder gebruikt dat geloof ik.
Maar of het nu ook echt helpt weet ik niet.
Als je dat poeder oplost in drinken onstaat er een dik sapje, als je het niet snel opdrinkt dat wordt het een soort papje. Ik vind het er niet echt smakelijk uit zien. Maar ik hou zoiezo niet van allerlei klontachtige dingetjes door je drinken.
Dat spul zet zich dus als het ware uit en daardoor zou je een voller gevoel moeten krijgen waardoor je dus minder eet.

Je moet niet verwachten dat je er meteen kilo's mee af valt.. Ik denk dat je het beter als een hulpmiddeltje kunt zien om minder te eten/snoepen.
Maar of het echt werkt.. ?? Geen idee..

Ik vind het in ieder geval best prijzig!
Oud 03-06-2004, 19:19
Verwijderd
dan gaat het zo goed, ben je 4 kilo afgevallen en dan krijg je zon enorme vreetbui... *jank*
Oud 03-06-2004, 19:25
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MieX schreef op 03-06-2004 @ 15:42 :
Mightyduck: Ik zal verder geen commentaar op jouw dieet zelf geven, ik geloof best dat het werkt, maar je blijft in mijn ogen praten alsof jouw dieet het enige is waarbij mensen echt succesvol een kilo per week kunnen afvallen. Ik kan dat met mijn dieet ook, maar omdat ik er zelf niet altijd even strikt mee ben duurt het bij mij gewoon iets langer, maar de eerste 1.5 maand ben ik elke week ook een kilo afgevallen, er zijn toch echt andere manieren waarbij dat ook verantwoord kan (ik let ook echt wel op dat ik niet teveel vet op een dag eet, suiker uit snoep probeer ik ook zo weinig mogelijk te eten maar ik mag het wel van mezelf, anders krijg je het freetbui probleem)

Ik wil dan ook met afvallen gewoon mn overtollige kilo's en vet kwijtraken, het maakt me niet uit hoe lang dat duurt, als het er maar vanaf blijft.
In gewicht klopt dat wel ja, in % niet, aangezien jij een meisje bent en niet echt hard traint, kweenie wat je weegt ofzo maar er op gokken dat je bijv 60 weegt heb je zeg pakweg een vetvrije massa van 40 das al heel wat dan kun je van zn levensdagen geen kilo vetmassa per week verbranden op een normale manier en ben je gewoon je spiermassa op aan het teren. Tuurlijk val je dan af het is tenslotte ook gewoon gewicht.

En als je denkt dat mijn visie het enige is dat werkt, tja, dat is het ook, alles werkt, niets werkt altijd, het een werkt beter dan het ander. Zo moet je het zien. Ik probeer enkel uit te leggen hoe het allemaal werkt mja ge doet allemaal maar wat ge vind dat nodig is Last word spoken
Oud 03-06-2004, 19:59
Hagel
Hagel is offline
Vandaag:
ontbijt:
1 boterham met smeerworst
Middag:
kwart stokbroodje met zalm met beetje mayo en ei
Tussendoor:
1 kersenkoek
avond:
2 scheppen gebakken aardappeltjes, 1 magere varkenlap, 2 scheppen appelmoes, 2 scheppen rode kool
na:
een snickerijsje

en straks nog een banaan en appel in stukjes

Het probleem zit hem geloof ik niet in de hoeveelheid maar het lukt me niet om de ongezonde dingen te vervangen voor gezonde en kaloriearme producten
Oud 03-06-2004, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 03-06-2004 @ 20:59 :
Het probleem zit hem geloof ik niet in de hoeveelheid maar het lukt me niet om de ongezonde dingen te vervangen voor gezonde en kaloriearme producten
Het ligt zeker niet aan de hoeveelheden...je eet nogal weinig nl. Als je wat meer brood eet, dan hoef je ook minder te snoepen.
Oud 03-06-2004, 20:18
Dolores
Dolores is offline
Bij mij gaat het totaal niet goed. Of eigenlijk, het lijnen gaat heel goed, maar het me niet schuldig voelen na alles wat ik eet lukt me niet echt. Als het zo door gaat kan ik straks niet eens meer genieten van een appel ofzo.
Oud 03-06-2004, 20:22
MieX
MieX is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 03-06-2004 @ 20:25 :
In gewicht klopt dat wel ja, in % niet, aangezien jij een meisje bent en niet echt hard traint, kweenie wat je weegt ofzo maar er op gokken dat je bijv 60 weegt heb je zeg pakweg een vetvrije massa van 40 das al heel wat dan kun je van zn levensdagen geen kilo vetmassa per week verbranden op een normale manier en ben je gewoon je spiermassa op aan het teren. Tuurlijk val je dan af het is tenslotte ook gewoon gewicht.

En als je denkt dat mijn visie het enige is dat werkt, tja, dat is het ook, alles werkt, niets werkt altijd, het een werkt beter dan het ander. Zo moet je het zien. Ik probeer enkel uit te leggen hoe het allemaal werkt mja ge doet allemaal maar wat ge vind dat nodig is Last word spoken
Ik ben van 80 naar 70 kilo gegaan, vetvrije massa zal dus wel iets meer zijn (vetpercentage is nu ongeveer 27% volgens apparaatje, nu dus normaal voor mijn leeftijd). Ik vraag me toch af hoe het kan dat ik volgens jou spieren verbrand en dat ik tegelijk nu mijn buikspieren slechts een klein stukje onder het vel van mijn buik voel in plaats van een hele vingertop diep, en dat ik tegelijk nog wel dikke bovenbenen heb waar bijna niks aan veranderd is(spieren door 5 jaar paardrijden, ik kan alles ook aanspannen dus lijkt me wel dat dat spieren zijn).

Ik train niet echt hard, maar ik fitness wel 1 keer per week 1.5 uur (krachttraining en cardio), daarnaast skate ik ook regelmatig lange afstanden en verder fiets en loop ik zowiezo zo'n beetje elke dag.

Ik weet niet of het zo is en verbeter me maar als het niet zo is, maar het lijkt alsof je het niet kan hebben dat er ook een ander dieet is waarmee je 1 kilo vet per week mee kwijt kan raken
Oud 03-06-2004, 20:40
MightyDuck
MightyDuck is offline
Zozo dat is best ehm vol voor een meisje, hoe lang ben je dan ?

De gemiddelde vetvrije massa voor een meisje in de pubertijd ligt rond de 40/50kg

Een kilo vetmassa bevat 7000kcal ( in tegenstelling tot vet dat je eet, dan is een kilo 9000kcal maar het kost ook nog wat om het vet uit een vetcel vrij te maken voor gebruik )

Dat wil zeggen als je een kilo per week verliest dat je dan ongeveer een tekort moet hebben van 1000kcal per dag.

Laten we stellen dat je een doorsnee postuur heb van 1.70/1.75 lengte, als je veel groter bent meld je het maar.
Je weegt 70kg, % van 27% maakt een 70 - 27% (18.9kg) = 51kg.
Das vrij gespierd hoor voor een doorsnee meisje.

Dan komt de dagelijkste energie behoefte, er van uit gaand dat je geen zwaar werk doet en dat je sochtends en savonds pakweg een kwartiertje naar school fietst zo rond de 2000kcal per dag.

Spiermassa is voor het lichaam een betere brandstof dan vetmassa, de vetmassa word zo lang mogelijk gespaard, van daaruit is het dus niet raadzaam om meer dan 30% onder je basis behoefte te gaan.

Anders zal het tekort zo groot worden dat het lichaam alarm slaat en de spiermassa gaat aanspreken om te overleven. Het beseft dan dat het uitgehongerd word en gaat extra zuinig met energie om, en dat is nou net niet de bedoeling.
Tenslotte, hoe kleiner de VVM hoe minder er aan vet verbrand zal worden.

Schetsend dat je geen extreme dingen gaat doen en een constant dieet aanhoud zou je ongeveer -25% kunnen doen voor langere tijd.

In dit geval zou dat dagelijks een tekort van 500kcal zijn, 7000 gedeeld door 500 maakt 14 dagen per kilo vet.

1 dag per week hou je een day off zodat je lichaam niet went aan het dieet en niet gaat jojo-en dus die dag slank je niets af.

Dat maakt 6 dagen een tekort van 500kcal word 3000kcal per week, het kost dus ruim 2 weken om een kilo vetmassa af te breken.

En btw. met een vetpercentage van 27% ben je als meisje echt niet DIK dan ben je gewoon een beetje mooi mollig

En oke, dat was erg mierenneukerig maarja je wou het toch weten ?

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 20:43.
Oud 03-06-2004, 20:47
MieX
MieX is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 03-06-2004 @ 21:40 :
*lang verhaal dat hierboven terug te lezen is*
Ik geloof best dat het zo is en het ziet er allemaal heel logisch uit, maar de weegschaal vertelt mij dan toch iets anders . Ik ben gaan afvallen omdat ik 80 kilo woog bij 1m75 ongeveer (precies weet ik het niet), mijn vetpercentage lag toen ook veel hoger. Ik wilde van maat 44 af en dat is me ook gelukt (nu maat 40), ik kreeg van verschillende kanten ook wel te horen dat ik onderhand maar eens moest gaan afvallen (ouders, oma's, baas), maar het leuke is dat je ook wel weer van diezelfde mensen comlimenten krijgt dat je zoveel bent afgevallen
Oud 03-06-2004, 20:55
MightyDuck
MightyDuck is offline
Tuurlijk is dat lekker, dat % vet zal wel kloppen denk ik hoewel het er aan ligt of je het met een weegschaal meet of niet.

Een weegschaal is hartstikke onnauwkeurig en gaat uit van gemiddelden. Als ik op een weegschaal ga staan met 100 kilo en ik voer in dat ik 1.80 lang ben dan geeft die weegschaal +40% aan ofzo. Er geen rekening mee houdend hoe ik qua botstructuur in elkaar zit en of ik gespierd ben of niet.

Die dingen zijn meer voor mensen die afslanken, als de schaal in week 1 zegt 35% en een paar weken later 31% dan zien ze dat ze 4% afgevallen zijn, dat klopt dan wel, of het percentage ook echt klopt doet er niet toe, ze zien verschil.

Heb je het met een huidplooi meter laten meten ?

En dan, als je je er lekker bij voelt is het toch goed.

Ik wil helemaal niemand voor zn schenen trappen, maar voeding is gewoon heel feitelijk, daarom wilde ik even duidelijk stellen van kijk met maar een beetje wat aan rommelen en dan 1,5 kilo per week inleveren is echt amper vet zo krijg je echt geen mooi figuur hoe weinig je ook weegt.

Nl viel ik in mijn 1e week 7 kilo af, daarbij schat ik zo een 2 liter vocht, 2 kilo maag inhoud, 2 kilo spierglycogeen (brandstofreserves in de spiercel) en 1 kilo vet. Dan kan ik ook wel roepen heeuj ben veel afgevallen

Maar evengoed, succes er mee

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 20:57.
Topic gesloten

Regels voor berichten