Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2004, 15:01
~Feye~
~Feye~ is offline
Citaat:
biep schreef op 03-06-2004 @ 15:31 :
*of ze hebben aaaaaal die mensen die het moeilijk vonden weg gelaten

óf

*ze dáchten het goedgemaakt te hebben en vonden het wel makkelijk, tótdat ze de vergzochte antwoorden op het internet zagen (dat had ik nl ook...)
volgens mij hebben ze die mensen gewoon geld gegeven als ze zouden zeggen dat het makkelijk was..
Oud 03-06-2004, 15:02
mosterd
mosterd is offline
kunnen we ook ergens vinden hoeveel klachten er vorige jaar waren?
Oud 03-06-2004, 15:04
~Feye~
~Feye~ is offline
Citaat:
NyNk3 schreef op 03-06-2004 @ 15:27 :
Ik vond het examen echt belachelijk! Wat nou meer theorie en begrippen? Dat was dus totaal niet zo! En dan ook nog die verdomde atlas waar ik echt niks in kon vinden. Ik ruik het alweer, ik heb een her Kvind dit echt gemeen! Die mensen bij het examenjournaal sporen niet helemaal Ze vonden hem allemaal makkelijk, nou dat vond ik dus eecchht niet. Ik had bij die maand maart hahaha, ik wist het echt niet dus maar wat gegokt. Naja volgens mij heb ik echt een 2 ofzo . 17 juni hoor ik dus dat ik een her heb, of gezakt.
gisteren wist ik bijna wel zeker dat ik niet meer direkt gezakt kon zijn... en nu denk ik dus dat ik echt wel gezakt ben.. dat ik dus ook geen herkansing meer heb...
Oud 03-06-2004, 15:05
Liss
Liss is offline
Citaat:
markeerstift schreef op 03-06-2004 @ 15:13 :
...ik had bij vraag 3 van Indonesie haha eigelijk best dom maarja ik had dus gezegd dat je dat kon zien omdat Indonesie de grootste balkjes had verkeerd gelezen denk ik.. mja wel mooi *** want dat antwoord zat wel heel mooi geformuleerd in mn hoofd
Dat had ik ook, vond het al een idioote vraag.
Oud 03-06-2004, 15:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
hmz, waarom heb ik nog nooit van debietverdeling gehoord??
Oud 03-06-2004, 15:09
Frank_YY
Frank_YY is offline
haha ja dat had ik ook... ik d8 al.. damn wat veel indonesiërs hiero.. hahaha, nooit bij stilgestaan dat indonesië ooit een kolonie van nederland was

maar goed ik vind de motivatie wel ok.. hadden ze maar moeten zeggen dat je de uitkomst van de grafiek niet mocht gebruiken ofzo

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 15:11.
Oud 03-06-2004, 15:13
Tuc
Tuc is offline
Citaat:
~Feye~ schreef op 03-06-2004 @ 16:01 :
volgens mij hebben ze die mensen gewoon geld gegeven als ze zouden zeggen dat het makkelijk was..

Whehehe, dát zal het zijn!

Offtopic: En Biepsel, jij bent gewoon een lekker ding. Ben je al aan de Lambrusco?!
Oud 03-06-2004, 15:17
pillbox tales
pillbox tales is offline
Citaat:
pillbox tales schreef op 03-06-2004 @ 15:58 :
ik had wel januari en debietverdeling, maar k kwam pas op het begrip toen k de atlas doorbladerde en dat eigenlijk het enige tabelletje was dat k zag over de rijn en maas met maanden erbij, dus dat maar opgeschreven

trouwens... bij die vraag waarom in januari de kans op overstromingen t hoogst is, stond in het antwoordmodel: door de geringe verdamping,

maar ik heb: er valt veel neerslag, zoals regen en sneeuw, en omdat er geen verdamping is blijft het water 'liggen'

zullen ze dat goed rekenen? anders zijn ze wel heel kksneaky

en die vraag met die tabel begreep k ook niet, maar k heb m wel goed

alhoewel, ik heb staan: gelijkmatige dinges en positief saldo, en stijging en positief saldo, maar in t antwoordmodel staat "licht" en "sterk" saldo, moet dat er echt echt echt bij ?
staat op vorige pagina, en k wil toch graag nog wel even reacties

oh, en bij dat indonesië heb k t woord kolonie niet gebruikt... k heb wel verteld dat ze jaren geleden moesten kiezen tussen de nederlandse en indonesische nationaliteit en dat veel nederlandse mannen met indonesische vrouwen waren getrouwd en blaaa

willen ze echt heel graag die begrippen lezen?
Oud 03-06-2004, 15:18
Blondt
Blondt is offline
is er hier dan niemand die ak goed heeft gemaakt? (iets wat ik me niet kan voorstellen maar ok..)

en volgens mij klopt van dat antwoordenblad ook geen ene donder, want op sommige vragen zijn gewoon meerdere antwoorden mogelijk!
Oud 03-06-2004, 15:20
rockbitch
rockbitch is offline
volgens mij............heb ik het verknald ik heb echt zoo veel onzin opgeschreven! Nu word t afwachten.....
Oud 03-06-2004, 15:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb die hele vraag niet gezien 'waarom de kans dan het hoogst is op overstroming oid' Hoe kan dat nou?!
Oud 03-06-2004, 15:34
Rachel
Rachel is offline
meer klagen mensen...
aardrijkskunde 3998
Oud 03-06-2004, 15:36
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-06-2004 @ 16:27 :
Ik heb die hele vraag niet gezien 'waarom de kans dan het hoogst is op overstroming oid' Hoe kan dat nou?!
ik wel
en ik had door smeltwater en veel neerslag
Oud 03-06-2004, 15:36
Blondt
Blondt is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 03-06-2004 @ 16:34 :
meer klagen mensen...
aardrijkskunde 3998
wow.. dat gaat hard
we halen zo gs nog in
Oud 03-06-2004, 15:37
pillbox tales
pillbox tales is offline
mja, zoals ik t heb nagekeken (niet te streng, niet te soepel )

Cijfer : tussen de 6.5 en de 8
Conclusie : een voldoende gehaald

Niveau : HAVO
Vak : aardrijkskunde
Goed gescoorde punten : 40 punten
Maximaal te behalen punten : 60 punten
Bandbreedte : 0.5 tot 2.0

maaaaaar k verwacht dus niet dat k ze alle 40 ook echt krijg :/

maar met 35 punten kom k alsnog op

Cijfer : tussen de 5.8 en de 7.3
Conclusie : een voldoende gehaald

Niveau : HAVO
Vak : aardrijkskunde
Goed gescoorde punten : 35 punten
Maximaal te behalen punten : 60 punten
Bandbreedte : 0.5 tot 2.0

dus ben denk k wel geslaagd (had een 3,9 nodig voor een 6 en een 5,9 voor een 7)
Oud 03-06-2004, 15:38
~Feye~
~Feye~ is offline
maar gaat dat klagen nu veel zin hebben? want bij moet de norm wel erg omhoog als ik een herkansing wil
Oud 03-06-2004, 15:45
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
~Feye~ schreef op 03-06-2004 @ 16:38 :
maar gaat dat klagen nu veel zin hebben? want bij moet de norm wel erg omhoog als ik een herkansing wil
de norm bij ak is een keer 2.0 geweest

kijk:
Gemiddeld kwam de norm de afgelopen 8 examens op 1.5 uit. De hoogste normering voor dit vak was 2.0 en de laagste normering was 1.2. Dit betekent echter niet dat de norm dit jaar ook op, of in de buurt van 1.5 of tussen de 1.2 en 2.0 komt te liggen.

Vorig jaar is de blijkbaar ook veel geklacht hoorde ik van een vriendin omdat er toen heel veel begrippen in stonden die NIET in het boek stonden enzo
Oud 03-06-2004, 15:46
Rachel
Rachel is offline
Ingehaald

aardrijkskunde 4092
geschiedenis 4056
Oud 03-06-2004, 15:47
Liss
Liss is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-06-2004 @ 16:08 :
hmz, waarom heb ik nog nooit van debietverdeling gehoord??
Ja.. dat vraag ik me ook af
Oud 03-06-2004, 15:48
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Liss schreef op 03-06-2004 @ 16:47 :
Ja.. dat vraag ik me ook af
ik ken het ook niet maar het staat blijkbaar in je atlas
ik heb mijn atlas (editie 51) kei veel doorgebladerd toen ik klaar was, maar heb miks gezien
Oud 03-06-2004, 15:55
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 03-06-2004 @ 16:48 :
ik heb mijn atlas (editie 51) kei veel doorgebladerd toen ik klaar was, maar heb miks gezien
zakenregister?

ik heb het trouwens ook fout, ik zat te twijfelen tussen een goede en foute... en ik kies de verkeerde, mja
Oud 03-06-2004, 15:56
Liss
Liss is offline
Citaat:
Ja, maar je moest er zelf op komen, je kan wel heel je atlas doorbladeren maar dat schiet niet echt veel op als ik niet weet naar welk woord ik zoek, maar goed.. stom examen.
Oud 03-06-2004, 15:58
Rachel
Rachel is offline
ja oke, maar als je der ook nog nooit van gehoord heb
ach jaaa...
Oud 03-06-2004, 16:07
Verwijderd
Weet iemand door te kijken naar statistieken van eerdere examens (aantal klachten --> norm) wat voor norm we ongeveer kunnen verwachten met 4000+ klachten?
Oud 03-06-2004, 16:14
Verwijderd
Citaat:
~Feye~ schreef op 03-06-2004 @ 16:04 :
gisteren wist ik bijna wel zeker dat ik niet meer direkt gezakt kon zijn... en nu denk ik dus dat ik echt wel gezakt ben.. dat ik dus ook geen herkansing meer heb...
Waar ligt de grens dan tussen wel of geen recht op een herkansing? Ik dacht namelijk dat iedereen _altijd_ recht heeft op 1 herkansing
Oud 03-06-2004, 16:16
Liss
Liss is offline
Citaat:
Wiro schreef op 03-06-2004 @ 17:07 :
Weet iemand door te kijken naar statistieken van eerdere examens (aantal klachten --> norm) wat voor norm we ongeveer kunnen verwachten met 4000+ klachten?
Dat heeft echt niet met de klachten te maken hoor. Als er bv 4000 klachten over 1 vraag zijn dan krijgt iedereen misschien een punt voor die vraag als die klacht terecht is.
De nomering wordt anders vastgesteld. Alle 5 eerste van elke klas/groep van een vak worden opgestuurd. Die punten die door hun gehaald zijn daarmee bepalen ze de nomering.
Ook wordt er wel rekening gehouden met de klachten die het Laks krijgt over de vraagstelling of de lengte ofzo, maar meer met die scores.
Oud 03-06-2004, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 03-06-2004 @ 17:18 :
Hij bedoeld direct gezakt, dus vier 5en bijvoorbeeld, dan heeft het geen zin te herkansen aangezien je er maar 1 mag herkansen en dan alsnog drie 5en hebt en dus gezakt bent.
Iedereen mag wel gewoon herkansen, ook al ben je dus al bij voorbaat gezakt, kan je altijd nog van een onvoldoende een voldoende maken voor een certificaat meer ofzo.
Ahh ja natuurlijk
Oud 03-06-2004, 16:24
Liss
Liss is offline
Citaat:
Wiro schreef op 03-06-2004 @ 17:14 :
Waar ligt de grens dan tussen wel of geen recht op een herkansing? Ik dacht namelijk dat iedereen _altijd_ recht heeft op 1 herkansing
Zij bedoeld direct gezakt, dus vier 5en bijvoorbeeld, dan heeft het geen zin te herkansen aangezien je er maar 1 mag herkansen en dan alsnog drie 5en hebt en dus gezakt bent.
Iedereen mag wel gewoon herkansen, ook al ben je dus al bij voorbaat gezakt, kan je altijd nog van een onvoldoende een voldoende maken voor een certificaat meer ofzo.
Oud 03-06-2004, 16:25
Liss
Liss is offline
Citaat:
Wiro schreef op 03-06-2004 @ 17:24 :
Ahh ja natuurlijk
Hehe, had net mn reactie verwijderd, wilde hem wijzigen maar ging verkeerd, nu staat ie onder die van jou.. beetje vaag mja.
Oud 03-06-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 03-06-2004 @ 17:16 :
Dat heeft echt niet met de klachten te maken hoor. Als er bv 4000 klachten over 1 vraag zijn dan krijgt iedereen misschien een punt voor die vraag als die klacht terecht is.
De nomering wordt anders vastgesteld. Alle 5 eerste van elke klas/groep van een vak worden opgestuurd. Die punten die door hun gehaald zijn daarmee bepalen ze de nomering.
Ook wordt er wel rekening gehouden met de klachten die het Laks krijgt over de vraagstelling of de lengte ofzo, maar meer met die scores.
Nou maar hopen dat al die 5 eersten t flink verneukt hebben
Oud 03-06-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 03-06-2004 @ 17:25 :
Hehe, had net mn reactie verwijderd, wilde hem wijzigen maar ging verkeerd, nu staat ie onder die van jou.. beetje vaag mja.
Het heeft wel iets voor de mensen die t later pas lezen... dat je iemand quote terwijl die quote nog gepost moet worden
Oud 03-06-2004, 16:38
Liss
Liss is offline
Citaat:
Wiro schreef op 03-06-2004 @ 17:26 :
Het heeft wel iets voor de mensen die t later pas lezen... dat je iemand quote terwijl die quote nog gepost moet worden
Oud 03-06-2004, 16:42
Dandy
Dandy is offline
Citaat:
debietverloop staat onder het kopje Nederland/Waterhuishouding/Milieu ---> Debietverloop van Rijn en Maas. (Blz 5 Gb 52)

Ik heb bij die vraag maar gekeken bij Nederland/Waterhuishouding omdat het immers met water te maken had. Ik wist ook niet dat er een speciaal grafiekje voor in de Atlas stond. Toch maar goed dat ik ff doorgezocht heb dan.

Toch wel een moeilijk examen en zonde van mijn tijd dat ik alle begrippen zo goed geleerd had...bijna niet eens nodig.
Oud 03-06-2004, 17:10
Liss
Liss is offline
Ik heb (gelukkig) eigenlijk weinig geleerd. Wel heb ik (door dit forum) de theorie van Ullman geleerd, die 3 begrippen.
Had iemand het hier over in het begin van dit topic, Rachel geloof ik en had er nog nooit van gehoord
Maar goed ook want dat kwam weer wel terug in het examen
Oud 03-06-2004, 17:25
Energie
Energie is offline
Citaat:
Liss schreef op 03-06-2004 @ 18:10 :
Ik heb (gelukkig) eigenlijk weinig geleerd. Wel heb ik (door dit forum) de theorie van Ullman geleerd, die 3 begrippen.
Had iemand het hier over in het begin van dit topic, Rachel geloof ik en had er nog nooit van gehoord
Maar goed ook want dat kwam weer wel terug in het examen
die ullman theorie was makkelijk je moest gewoon ff de nederlandse woorden kennen

1 complemtariteit - gebieden vullen elkaar aan
2 transporteerbaar heid
3 tussenliggende mogelijkheden
Oud 03-06-2004, 17:28
Liss
Liss is offline
Citaat:
Energie schreef op 03-06-2004 @ 18:25 :
die ullman theorie was makkelijk je moest gewoon ff de nederlandse woorden kennen

1 complemtariteit - gebieden vullen elkaar aan
2 transporteerbaar heid
3 tussenliggende mogelijkheden
Ja, maar als je er nog nooit van gehoord hebt dan weet je dat niet
Oud 03-06-2004, 17:30
angel-nieke
angel-nieke is offline
Citaat:
fib schreef op 03-06-2004 @ 12:22 :
ik had 1989, het is lullig als dat wordt fout gerekend.....
ja ik had ook 1989... heb nog een lijntje naar beneden getrokken en kwam ech niet op 1990!
Oud 03-06-2004, 17:31
Energie
Energie is offline
Citaat:
Liss schreef op 03-06-2004 @ 18:28 :
Ja, maar als je er nog nooit van gehoord hebt dan weet je dat niet
me juf heeft dat de afgelopen 2 jaar dik in onze kop gestampt... slecht van jullie juf/meester dan hoor
Oud 03-06-2004, 17:35
angel-nieke
angel-nieke is offline
haha enigste voordeel van dit examen.... iedereen die t kaartje van de overloop gebieden heeft gezien kan nu weten waar millingen ligt nooit meer uitleggen (naja aan de eindexamenkandidaten van dit jaar dan)
Oud 03-06-2004, 17:42
*tangled*
*tangled* is offline
ok.. ik dacht leuk, makkelijk enzo.. het eerste deel dan , vraag 5 en 6.. klote.. ik heb zo lang op die landschappen zitten studeren verknal ik die vraag ook nog. Ik heb wel een voldoende maar vond dit echt een klote eindexamen, ten eerste theorie?? niet gezien ik kende heel dat pleistoceen blabla uit mn hoofd en de rest ook. Ik wil klagen maar weet niet waar?
Oud 03-06-2004, 17:47
angel-nieke
angel-nieke is offline
Citaat:
*tangled* schreef op 03-06-2004 @ 18:42 :
ok.. ik dacht leuk, makkelijk enzo.. het eerste deel dan , vraag 5 en 6.. klote.. ik heb zo lang op die landschappen zitten studeren verknal ik die vraag ook nog. Ik heb wel een voldoende maar vond dit echt een klote eindexamen, ten eerste theorie?? niet gezien ik kende heel dat pleistoceen blabla uit mn hoofd en de rest ook. Ik wil klagen maar weet niet waar?
www.eindexamen.nu en dan op kopje laks en indienen klacht...
Oud 03-06-2004, 18:05
*tangled*
*tangled* is offline
danku.. klachtje derbij
Oud 03-06-2004, 18:09
Verwijderd
Ik moet ook klagen, maar ben te lui
Ik ben ook te lui om de afgelopen 10 pagina's door te lezen, maar volgens mij klopte vraag 11 ook niet (wat betreft Atlas-aanduiding)
Oud 03-06-2004, 18:11
qghp
qghp is offline
Godverdomme, ik moet herexamen doen nu, er is nog een klein beetje hoop als er soepel wordt gerekend en de normering hoog is, maar dit examen sloeg serieus nergens op! je had net zogoed de autobiografie van een autistische beer door kunnen lezen dan had je net zoweinig antwoorden kunnen geven als nu!
Oud 03-06-2004, 18:13
Liss
Liss is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 03-06-2004 @ 19:11 :
Godverdomme, ik moet herexamen doen nu, er is nog een klein beetje hoop als er soepel wordt gerekend en de normering hoog is, maar dit examen sloeg serieus nergens op! je had net zogoed de autobiografie van een autistische beer door kunnen lezen dan had je net zoweinig antwoorden kunnen geven als nu!
De nomering zal best wel hoog liggen hoor, heb nog niemand gehoord die het makkelijk vond en hem goed gemaakt had
Oud 03-06-2004, 18:14
Liss
Liss is offline
Zijn trouwens al veel klachten, 4686
Oud 03-06-2004, 18:15
qghp
qghp is offline
Volgens mij ben ik wel de enige in nederlans die vraag 27 goed heeft, door pure mazzel kwam ik een grafiekje tegen waar die debiet onzin in stond, ik heb dus ook januari, maar bij de veklaring heb ik smeltwater
Oud 03-06-2004, 18:16
qghp
qghp is offline
hoe zou je trouwens moeten weten wat de kolonien van portugal zijn!
Oud 03-06-2004, 18:17
Verwijderd
Citaat:
mat-ice schreef op 03-06-2004 @ 19:16 :
staat in de atlas!
Oud 03-06-2004, 18:18
Liss
Liss is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 03-06-2004 @ 19:16 :
Dat vroeg ik me ook af. Denk doordat ze in het Verenigd Koninkrijk in sommige gebieden ook Spaans praten dat je het daaruit af moet leiden. Dat stond nl in de bosatlas.

Regels voor berichten