Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 14:04
Mo6
Mo6 is offline
Ik ben wel benieuwd hoe iedereen denkt over de toekomst van games? Ik verwacht zelf dat het multiplayer gebeuren veel meer uitgebreid zal worden en dat er ook vooral veel meer grotere games zullen komen. Games als GTA San Andreas zijn daar een goed voorbeeld van. Die game bevat straks een compleet gebied en daardoor heb je als gamer veel meer te zien! Ik denk dat dit soort games veel vaker zullen komen en misschien straks wel complete landen nagebouwd zullen worden!

Verder zal het handheld gamen ook nog wel wat in populariteit gaan stijgen en ik denk dat retro-gaming ook weer in komt, omdat mensen toch de fun van oude games weer zullen ontdekken!

Natuurlijk zullen er ook vele nieuwe ideeën de kop op steken. Dat zien we de laatste jaren al wel met Eye-toy, Singstar en vele dansgames! Daarin merken we ook dat de doelgroep voor games verbreed wordt. Men probeert ook het vrouwelijke geslacht voldoende gameplezier te bieden en daarbij worden ook de games ontwikkeld voor meerdere leeftijden! Ik verwacht dat men zal proberen het oudere publiek aan te spreken en tegenwoordig is er ook al genoeg voor de jongsten onder ons!

Maar goed, ben nu wel benieuwd hoe jullie erover denken!

kzal binnenkort een stuk hierover schrijven voor retrogames.nl... want ook retrogamers zijn wel benieuwd naar de toekomst van het gamen!
Oud 29-05-2004, 14:30
Demiurge
Demiurge is offline
Ik denk dat de MMORPG een nieuwe inspiratie voor veel game makers word, ik verwacht spellen in de trant van GTA. Een hele grote stad, wellicht met buitengebied waar je met duizenden mensen van over de hele wereld online in rondloopt, met realistische situaties zoals dag en nacht, je moet als personage eten, drinken, slapen etc.

Ook in de trant van MMORPG, wat je nu ook al helpt, diablo style met warriors en magiers waar je in een heel groot land rondloopt, first person of 3th person view.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 14:43
Mo6
Mo6 is offline
het wordt allemaal veel grootser denk ik ook inderdaad! en online gamen wordt nog veel vetter dan het al is met de mogelijkheid om duizenden mensen tegelijk online te hebben!
Oud 29-05-2004, 16:16
freyk
freyk is offline
De toekomstige games worden allemaal groter, sneller, grafischer, beter, mooier, geweldadiger, liever, donkerder, lichter, enz!
Oud 01-06-2004, 16:54
perfectme
perfectme is offline
wwe worden in game-machines geplugged a la the matrix
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 17:16
Verwijderd
wie weet krijgen we wel virtual reality

maar ik denk dat games steeds meer over het internet gespeeld zal worden. Over enkele jaren heeft iedereen een goede internetverbinding (kabel/adsl) en kan dan online gamen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
RazendeRoeland schreef op 29-05-2004 @ 15:30 :
je moet als personage eten, drinken, slapen etc.
Lijkt me persoonlijk nogal suf. Zeker als het ook nog een realtime gaat worden (dat een uur ook echt een uur duurt in werkelijkheid). Dan loop je je snachts bijvoorbeeld dood te vervelen omdat de stad in het spel 'slaapt'.

Overigens is Morrowind het 'recente' voorbeeld van hoe uitgebreid een wereld momenteel kan zijn en hoe grootser het allemaal nog zal worden. GTA3 valt daar een beetje bij in het niet, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 01:59
micra
micra is offline
Citaat:
N00dles schreef op 01-06-2004 @ 23:03 :
Lijkt me persoonlijk nogal suf. Zeker als het ook nog een realtime gaat worden (dat een uur ook echt een uur duurt in werkelijkheid). Dan loop je je snachts bijvoorbeeld dood te vervelen omdat de stad in het spel 'slaapt'.

Overigens is Morrowind het 'recente' voorbeeld van hoe uitgebreid een wereld momenteel kan zijn en hoe grootser het allemaal nog zal worden. GTA3 valt daar een beetje bij in het niet, denk ik.
Ben ik het met je eens.. Bij morrowind kom je heel veel karakters tegen.

En je word ook per mens (in het spel) anders begroet.
Ook is het heel leuk dat je echt alles kunt stelen
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 12:05
Verwijderd
Volgens Back to the Furture2 worden spelletjes met een controller alleen nog maar voor kleuters gemaakt. Hoe gewone spellen gespeeld worden zeiden ze helaas niet, mindcontrol ofzo?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 13:33
Verwijderd
Over toen jaar loop ik met Tommie Vercetti door mijn eigen dorp!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 22:02
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik zit nog altijd te wachten op een goeie MMOFPS (Massive Multiplayer Online FirstPerson Shooter).

Denk aan: Medal of honor (of battlefield - al heb ik die niet gespeeld, maar het gaat me dan om het voertuigen element) en dat dan in een online wereld.
En als het kan ook nog een level/class based systeem (dus bijvoorbeeld engineers medics of snipers die vaardigheden kunnen opdoen door levels te halen enzovoorts)

Dus zeg maar dat er een enorme online wereld is waarin een grote oorlog wordt gevoerd. Nieuwe spelers moeten een training/tutorial volgen (a la america's army) en kunnen ergens gestationeerd worden.

Dat lijkt me echt mooi dat je dan honderden mensen in een grote battle hebt zitten compleet met voertuigen, en squads (lees: clans) die gestationeerd kunnen worden en dat je bijvoorbeeld rivaliserende clans bij een bepaalde missie moet helpen of zoiets.

Maar ik denk dus dat er dat soort zaken gaan komen: Groter en uitgebreider.
Oud 02-06-2004, 22:07
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
^^^Gaat je alleen niet lukken zolang ISP's 128Kbps oid upstream aan durven te bieden als breedband
Oud 03-06-2004, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Sponstanietje schreef op 02-06-2004 @ 23:02 :
Ik zit nog altijd te wachten op een goeie MMOFPS (Massive Multiplayer Online FirstPerson Shooter). (...)
Daarvan gaat de speelkwaliteit eigenlijk altijd achteruit. Je ziet dat de écht goede spelers in bijv. UT2k4 online ook helemaal geen free for all deathmatch doen, maar altijd teamgames.

Als er teveel spelers in een free for all-potje komen, zitten er altijd n00bs bij, en dat is gewoon vervelend. Die verkloten de gameplay, zijn irritant en halen de vaart uit het spel.

Dus nee, ik zie MMOFPS-games nog niet zo snel een groot succes worden - misschien wel voor de grap, om even een halfuurtje hersenloos te hakken, maar voor serieus games zul je altijd een beperkte groep moeten hebben.

Verder vrees ik dat de toekomst van gamen de verdere verweving van console en PC wordt. Je hebt nu al XBOX live, geen idee of er ook een online-mogelijkheid is voor de PS2 (weet iemand dat?).

Straks krijgen we zeker de mogelijkheid voor XBOX- of PS2-gebruikers van Unreal Championship (de consoleversie van Tournament dus) om PC-servers te joinen. Dat wordt lachen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 13:33
Verwijderd
PS2 heeft ook online mogelijkheid, maar die wordt nog niet zo veel benut als Xbox live
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 13:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Er staat genoeg te gebeuren, maar die Eye Toy is echt een belediging voor de industrie. Op het moment dat zelfs je oma en je kleine zusje kunnen participeren in het speelproces, weet je gewoon dat het de verkeerde kant op gaat. De markt wordt groter, dus de fabrikanten/producenten zijn plotseling massaal bereidt om hun aanvankelijke principes te verloochenen voor meer toegangkelijkere projecten voor een groot publiek.

Casual gamers =
Oud 03-06-2004, 17:19
Verwijderd
Citaat:
^Dragon^ schreef op 03-06-2004 @ 14:33 :
PS2 heeft ook online mogelijkheid, maar die wordt nog niet zo veel benut als Xbox live
Oke. Nouja, ik mag toch echt hopen dat dat nooit zal gebeuren, consolegamers die op normale PC-servers gaan joinen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 17:11
Verwijderd
ik hoop dat ik ooit nog holodecks als in star trek mag meemaken

Maar verder, tja, mmorpg's zijn op het moment erg populair om te maken maar zolang er maandelijks geld voor wordt gevraagd zal het nooit echt aanslaan. Tenzij er een omwenteling komt in het denken van de meeste gamers dat ze gaan inzien dat 10-15 euro per maand voor een spel in feite niet duur is voor 24 uur per dag vermaak.

Ik hoop op mee rpg's als knights of the old republic, alleen dan véél groter, morrowind formaat het liefst. Maar ben bang dat het een uitstervend spelsoort is, net als de adventure, of ik moet veel goede rpg's over het hoofd hebben gezien.

Ik vermoed dat de ontwikkelaars het in de richting van voornamelijk actie/shooter/race spellen gaan zoeken, aangezien die afaik het meeste opbrengen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 03-06-2004 @ 14:49 :
Er staat genoeg te gebeuren, maar die Eye Toy is echt een belediging voor de industrie. Op het moment dat zelfs je oma en je kleine zusje kunnen participeren in het speelproces, weet je gewoon dat het de verkeerde kant op gaat.
Vanmiddag toevallig een demonstratie ervan gezien op school. Erg leuk allemaal, en 'voor alle leeftijden', maar ik zie een bejaarde niet zo snel zulke fysieke inspanningen doen

Trouwens, is het zó nieuw dat een spel- of hardwareproducent zich naast de diehard gamers zich ook richt op het jongere (of oudere) publiek?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 04-06-2004 @ 18:11 :
ik hoop dat ik ooit nog holodecks als in star trek mag meemaken

Hmmmm, DOAX....

*Drool*
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 09:43
Manus J. van Alles
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2004 @ 18:19 :
Oke. Nouja, ik mag toch echt hopen dat dat nooit zal gebeuren, consolegamers die op normale PC-servers gaan joinen
Lijkt me wel lachen eigenlijk; muis+toetsenbord tegen zo'n klotecontroller

Die lui worden compleet afgemaakt in een willekeurige FPS
Oud 05-06-2004, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 05-06-2004 @ 10:43 :
Lijkt me wel lachen eigenlijk; muis+toetsenbord tegen zo'n klotecontroller

Die lui worden compleet afgemaakt in een willekeurige FPS
dan koop je toch een muis en toetsenbord voor je console...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:24
Satrapold
Satrapold is offline
Citaat:
N00dles schreef op 04-06-2004 @ 18:28 :
Vanmiddag toevallig een demonstratie ervan gezien op school. Erg leuk allemaal, en 'voor alle leeftijden', maar ik zie een bejaarde niet zo snel zulke fysieke inspanningen doen

Trouwens, is het zó nieuw dat een spel- of hardwareproducent zich naast de diehard gamers zich ook richt op het jongere (of oudere) publiek?
Die eyetoy zal ik dus nooit aankopen,

Kom je thuis van een dag zwaar werken.. alsof je dan zin heb om cyber ramen te lappen en druk te doen voor je tv.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Satrapold schreef op 05-06-2004 @ 14:24 :
Die eyetoy zal ik dus nooit aankopen,

Kom je thuis van een dag zwaar werken.. alsof je dan zin heb om cyber ramen te lappen en druk te doen voor je tv.
ach, leuk alternatief voor aerobics mischien?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 14:19
Mo6
Mo6 is offline
ik vind het wel lachen, vooral met een groepje vrienden een beetje gek doen voor zo'n ding is erg leuk hoor! combineer maar eens een paar kratjes bier met eye-toy en je hebt een avond om nooit te vergeten!
Oud 06-06-2004, 17:19
Verwijderd
Citaat:
@rne schreef op 05-06-2004 @ 12:45 :
Dan moeten die er wel zijn. Bovendien hebben consolegamers altijd een nadeel wat betreft grafische kwaliteit. Kijk maar naar UT2k4, als je van een grote afstand iemand wilt raken heb je echt een groot probleem als je op zo'n TV-scherm speelt, terwijl de PC-gamers lekker in 1280x1024 op een grote 19" of een haarscherpe LCD kunnen spelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2004 @ 18:19 :
Dan moeten die er wel zijn. Bovendien hebben consolegamers altijd een nadeel wat betreft grafische kwaliteit. Kijk maar naar UT2k4, als je van een grote afstand iemand wilt raken heb je echt een groot probleem als je op zo'n TV-scherm speelt, terwijl de PC-gamers lekker in 1280x1024 op een grote 19" of een haarscherpe LCD kunnen spelen.
je hebt ook lcd tv's en de next-gen consoles zijn natuurlijk, als ze net op de markt zijn, beter als pc's
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
@rne schreef op 06-06-2004 @ 19:34 :
je hebt ook lcd tv's en de next-gen consoles zijn natuurlijk, als ze net op de markt zijn, beter als pc's
Het feit dat zo'n TV LCD is maakt niet uit, het ligt namelijk aan de resolutie die de console doorgeeft en dat is gewoon PAL-resolutie, oftewel 750 x 576. Da's gewoon te weinig om lekker te gamen.

En next-gen consoles zijn 'natuurlijk' beter dan PC's als ze net op de markt zijn? Mijn aarsch. Voor jouw informatie, een snelle console als de Xbox gebruikt gewoon een gemodificeerde Geforce3-chip voor de graphics en een Intel PIII-733 voor de verwerking.

Als er straks nieuwe consoles op de markt komen, dan kun je er donder op zeggen dat daar gewoon PC-graphics techniek inzit, omdat onderneminkjes als Nintendo en Sony gewoon de technische expertise niet in huis hebben die bijv. ATi en NVidia wel hebben. Er worden gewoon grote gedeelten gelicenseerd.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 08:05
Elky
Elky is offline
bij de 100ste editie van de pcgameplay had men het ook al over hoe games er wel niet over 10 jaar uit zouden moeten zien, als je ziet hoe het de afgelopen 10jaar is veranderd.
Ik zelf denk dat het online gebied groter en groter wordt.
En ook dat men het toetsenbord + muis zal vervangen voor iets beters.
Veder denk ik dat er veel games zullen komen waarvoor je 10 euro per maand voor zal moeten dokken.
Zoals de mmorpg van nu.
Oud 07-06-2004, 16:30
Mo6
Mo6 is offline
Ik heb een artikel over de toekomst van games geschreven en ook wat quotes van deze topic gebruikt! check em hier:

RG - Toekomst van Games
Oud 07-06-2004, 17:45
Koning
Koning is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2004 @ 18:19 :
1280x1024 wordt krap bij ut2004..
Oud 08-06-2004, 09:37
Manus J. van Alles
Citaat:
@rne schreef op 05-06-2004 @ 12:45 :
"...and as soon as consoles start shipping with internet capability, keyboards, mice, hard-drives, mod-making utilities, AND controllers - well, then you've just moved your PC into your living room..."
Oud 08-06-2004, 14:13
Moehaha
Moehaha is offline
Massaspel Xbox draait uit op fiasco

Uitgegeven: 4 juni 2004 13:16
Laatst gewijzigd: 4 juni 2004 15:23

TOKIO - Het Amerikaanse softwareconcern Microsoft is tegen een flinke tegenvaller aangelopen met zijn poging om duizenden tegelijk een Xbox-game te laten spelen. De ontwikkeling van het eerste spel, True Fantasy Live Online, is stopgezet omdat de ervaring niet "echt nieuw" zou zijn, aldus Microsoft vrijdag.

True Fantasy was in ontwikkeling bij de Japanse softwaremaker Level 5. Microsoft pronkte al sinds maart 2002 met het spel, maar een gelukkig leven was het tot dusver niet beschoren. Al twee keer moest de introductie worden uitgesteld.

Sprookjeswereld

Bij de vorige maand gehouden computerspellenbeurs E3 in Los Angeles stond True Fantasy ook nog op de rol. In het spel zouden in potentie honderdduizenden Xbox-spelers een eigen leven kunnen aannemen in een virtuele sprookjeswereld.

Toen Level 5 het massaspel op de E3 presenteerde, waren de reacties verdeeld. Critici meenden dat het zich maar weinig onderscheidde van al bestaande versies voor grootschalig samenspel, zoals EverQuest en Final Fantasy XI.

Het laatstgenoemde is een spel voor de Playstation 2 van Sony, de grote concurrent van de Xbox van Microsoft. Sony was in 2002 de eerste die duizenden tegelijk een spelletje lieten spelen op een spelcomputer. Tot dan was de pc het enige platform.
Oud 08-06-2004, 16:02
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2004 @ 13:34 :
Als er teveel spelers in een free for all-potje komen, zitten er altijd n00bs bij, en dat is gewoon vervelend. Die verkloten de gameplay, zijn irritant en halen de vaart uit het spel.
Daarvoor hebben ze ooit het principe ontwikkeld dat je ervaring (exp. punten ofzo?) meetelt in de games (later zones?) die je kunt joinen. Je kunt als vet. wel een newb game binnen, maar als newb niet in een vet. game, om het zo maar te zeggen.

Mocht het MMO element groter worden, dan zie ik voor zo'n systeem wel licht, maar het is wel moeilijk te implementeren...
Oud 11-06-2004, 11:01
Moehaha
Moehaha is offline
Citaat:
Daarvoor hebben ze ooit het principe ontwikkeld dat je ervaring (exp. punten ofzo?) meetelt in de games (later zones?) die je kunt joinen. Je kunt als vet. wel een newb game binnen, maar als newb niet in een vet. game, om het zo maar te zeggen.
indeed zo zou het slim zijn
Oud 12-06-2004, 01:31
JCG
JCG is offline
Lijkt me geweldig om de aanval op Ohama Beach te spelen. Duizenden verschillende players die elk iets anders doen, en dat je met iedereen dan kan comminuceren. En dan kan je de n00bs als eerst sturen: perfect kanonnenvoedsel .
Oud 18-06-2004, 10:23
Mo6
Mo6 is offline
behalve als jij de n00b bent dan baal je toch flink denk ik!
Oud 25-06-2004, 15:57
MikeyMo
MikeyMo is offline
Of dat je jezelf kan tegenkomen in het dagelijks leven..ff al je gehaatte mensen neerhoeken..
Oud 25-06-2004, 16:01
Copycat
Copycat is offline
Er is geen toekomst
Door de enorme illegale gamehandel zullen game ontwikkelaars stoppen. Immers er wordt geen geld meer verdient. We zullen moeten teren op oude games
ik ben een pessimist
Oud 25-06-2004, 16:11
MikeyMo
MikeyMo is offline
Jep.
Of de wereld gaat gewoon kapot.
Oud 25-06-2004, 16:12
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
JCG schreef op 12-06-2004 @ 02:31 :
Lijkt me geweldig om de aanval op Ohama Beach te spelen. Duizenden verschillende players die elk iets anders doen, en dat je met iedereen dan kan comminuceren. En dan kan je de n00bs als eerst sturen: perfect kanonnenvoedsel .
Jah die luijes hebben dan een rood lintje om zegmaar..Als je iemand anders killt, voordat alle Rode lintjes weg zijn, lig je uit het spel..

Laatst gewijzigd op 25-06-2004 om 16:15.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 16:45
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
N00dles schreef op 01-06-2004 @ 23:03 :

Dan kan je misschien wel vet gaan clubben en donna's playen in een Club in het spel . Ik vind dat iedereen in die game dan ook rond moet lopen met het hoofd dat ie in het echt heeft Dan weet je tenminste wie je played
Oud 30-06-2004, 02:39
Illuminati
Illuminati is offline
Als de hardware steeds krachtiger wordt en de groote en mate van detail steeds meer toeneemt zal in theorie de ontwikkelaar de zwakste schakel vormen. I.A.W. de ontwikkelaar heeft niet de "recources" (lees: tijd,geld) om al de details aan te brengen.

Dan zou de volgende stap een soort universele game-engine moeten zijn... of tenminste erg object-orientated. Zeg maar wat Java voor de computer is...

We zullen wel zien
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 09:09
MonkeyBeer
MonkeyBeer is offline
Ik denk dat in de toekomst alles op online gaat.
Oud 27-07-2004, 09:30
Snow
Snow is offline
Ik lees hier van alles over online gaming, die afschuwelijke Eye-toy, grotere werelden, MMORPG en reusachtige battles die door alle spelers ter wereld kunnen worden gevolgd, maar hoe zit het met nieuwe spelgenres?

we begonnen ooit met pong, toen kregen we platform, 3d, turn-based, real-time. Inmiddels laat Prince of Persia je stapjes in de tijd maken, maar wat zou de volgende genre stap zijn?

Wat zijn jullie gedachtes daarover?
Oud 27-07-2004, 17:23
Miles
Miles is offline
Citaat:
Snow schreef op 27-07-2004 @ 10:30 :
Ik lees hier van alles over online gaming, die afschuwelijke Eye-toy, grotere werelden, MMORPG en reusachtige battles die door alle spelers ter wereld kunnen worden gevolgd, maar hoe zit het met nieuwe spelgenres?

we begonnen ooit met pong, toen kregen we platform, 3d, turn-based, real-time. Inmiddels laat Prince of Persia je stapjes in de tijd maken, maar wat zou de volgende genre stap zijn?

*uit mouw schudt*

Je creëert zelf een persoon en daarna kun je met hem gesprekken voeren, schaken etc.

Hmmm, best goed idee!
Oud 27-07-2004, 19:27
ythguaN
ythguaN is offline
Er moeten gewoon een soort online leefwerelden komen dus een soort Sims maar dat gezien vanuit een GTA view en dan zijn er criminelen, maar ook gewoon bakker en bv. een leger.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Snow schreef op 27-07-2004 @ 10:30 :

Ik denk eigenlijk dat de spelgenresontwikkeling al verzadigd is. De spellen die nu uitkomen hebben vaak wat van meerdere bestaande genres in zich zitten. Nauwelijks kom je nog een game tegen die 99% vernieuwend is, zoals bijv de eerste 3d-game dat was destijds.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 22:19
loveflower
loveflower is offline
Citaat:
Copycat schreef op 25-06-2004 @ 17:01 :
Er is geen toekomst
Door de enorme illegale gamehandel zullen game ontwikkelaars stoppen. Immers er wordt geen geld meer verdient. We zullen moeten teren op oude games
ik ben een pessimist
echt niet hoor, maakt je daar maar geen zorgen om.
Oud 27-07-2004, 23:29
p-chez
p-chez is offline
Ik denk eigenlijk dat het huidige MMO-principe niet echt veel meer mensen zal trekken dan het aantal dat nu speelt. Door het simpele feit dat die maandelijkse tast in den buidel voor veel gamers gewoon een flinke domper is.
Het idee achter MMO is natuurlijk wel iets voor de toekomst, alleen dan zónder maandelijkse betaling. Een ontwikkelaar is hier nu mee bezig. ArenaNet, zijn bezig met het maken van Guild Wars. Een MMORPG door drie programmeurs die topposities innamen bij Blizzard, dus wat dat betreft kwaliteit gegarandeerd.
Het kopen van het spel is voldoende om het spel te kunnen spelen. Ik denk dat dat de volgende stap is die alle MMORPG's moeten zetten, en dus in de toekomst verder zal ontwikkelen.

Verder zullen de spelervaringen van SP games veel intenser worden. Je ziet nu al een ontwikkeling in de kwaliteit van de verhalen in games. Of als het spel het niet van het verhaal moet hebben, is er gekozen voor een interessante setting welke zorgt voor die intensiteit.
Daarnaast denk ik dat de vooruitgang in graphics gestaag door zal gaan zoals we in de laatste jaren hebben mogen aanschouwen. Op het gebied van real-time non-scripted gameplay en A.I. zie je nu al dat er stappen ondernomen worden (Far Cry, MOH: PA, etc). Dit komt de replay-waarde van een game ten goede. Op een gegeven moment kun je een spel oneindig vaak spelen zonder ook maar één keer dezelfde situatie tegen te komen.

Eén voor één zaken die ik in de toekomst nog verder gepusht zie worden.
Oud 28-07-2004, 12:04
Snow
Snow is offline
Citaat:
N00dles schreef op 27-07-2004 @ 21:20 :
Ik denk eigenlijk dat de spelgenresontwikkeling al verzadigd is. De spellen die nu uitkomen hebben vaak wat van meerdere bestaande genres in zich zitten. Nauwelijks kom je nog een game tegen die 99% vernieuwend is, zoals bijv de eerste 3d-game dat was destijds.
idd, dat viel mij ook op.

maar toen de eerste 3d-game uitkwam, had nog niemand dat eerder verzonnen. Mijn vraag is dus: denken jullie dat er nog iets uitkomt wat nog nooit iemand eerder verzonnen heeft?
Reageren

Regels voor berichten