Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2004, 10:43
Verwijderd
Oke, misschien een rare titel, maar ik wist even niet meer hoe ik het moest verwoorden (in bed had ik het allemaal bedacht, maar nu ik achter de computer zit, kom ik er niet meer op.. grrr )...

Het gaat dus om het volgende:
Welke eigenschappen van je partner zou jij graag willen overnemen als het kon en welke eigenschappen zou je graag aan je partner willen meegeven/delen.

Voorbeeld: jij hebt een sterk inlevingsgevoel en je partner niet. Jij zou deze eigenschap bijvoorbeeld wel aan je partner mee willen geven zodat hij zich wat meer in zou kunnen leven in bijvoorbeeld jouw situatie of jouw gevoelens.
Of ben jij een type dat mensen heel snel vertrouwd en jouw partner heeft precies het omgekeerde en zou je misschien een beetje van dat soort van wantrouwen (niet doorslaand natuurlijk, maar in combinatie met jouw vertrouwen in de mens ) over willen nemen, zodat je misschien minder snel gekwetst wordt..

Ik hoop dat het duidelijk is. Succes

Citaat:
Loontjuh schreef op 10-06-2004 @ 15:58 :
Misschien voor diegenen die dat weten:

welke eigenschappen zou jouw partner graag willen overnemen van jouw of aan jou willen geven?

Laatst gewijzigd op 10-06-2004 om 18:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2004, 10:46
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Ik zou graag willen dat ik net als mij vriend wat makkelijker was...Ik maak altijd overal een probleem van terwijl hij de positieve dingen van dat probleem dan weer inziet, zeg maar....En mijn vriend moet wat vriendelijker reageren als iemand hem iets vraagt / zegt..Hij kan namelijk heel bot antwoorden terwijl ik altijd heel vriendelijk en sociaal ben...Dat mag hij ook wel is worde!!!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 10:49
Verwijderd
Willen doorgeven?
Naja, ik wilde wel dat hij er iets van zou overnemen, dat is ook wel deels gebeurd.
Ik geloof er zelf heilig in om gewoon te janken als je het idee heb dat je moet janken, en je niet in te houden. In mijn ogen is dat in een relatie erg gezond, want je weerhoud dus geen gevoelens voor elkaar. Het kwam in het begin van onze relatie dus nogal voor dat ik niet wist of het 'm nu wel of niet iets deed. Ik heb hem als het ware aangemoedigd meer te huilen, als hij zich zo voelde.
Dat is dus 1.
Wat ik een beetje van hem heb geleerd/overgenomen.... en uiteindelijk is dit onbewust geweest, is de "schijt aan andere" atitude.
Meer kan ik nog even niet bedenken, maar er komt waarschijnlijk nog meer
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 14:58
Verwijderd
Misschien voor diegenen die dat weten:

welke eigenschappen zou jouw partner graag willen overnemen van jouw of aan jou willen geven?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 16:18
Verwijderd
Leuk topic

Wat ik graag aan hem zou willen doorgeven:
Dat ik goed m'n gevoelens kan uiten, ik wil het nl weleens merken als hij iets vindt of voelt. Ik ben veel enthousiaster, veel blijer.. ik wil wel graag dat hij blij is als ie me ziet.
En dat ik veel romantischer ben.. jaja.. dat mag hij weleens worden..

Wat ik van hem zou willen overnemen:
Dat hij steeds erg serieus nadenkt over z'n toekomst, erg bezig is met z'n werk en wat z'n mogelijkheden zijn enzo. Ik laat die dingen veel te veel gebeuren, weet helemaal nog niet zo wat ik wil.. en ben nog steeds niet op zoek gegaan naar een nieuw bijbaantje.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 16:21
Verwijderd
Het probleem is, dat als je teveel op elkaar gaat lijken, dat het saai en vervelend kan gaan worden. Dus je moet er dan toch wel goed over nadenken of je dat werkelijk wil
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:34
Loesje
Loesje is offline
ik zou zijn nuchterheid willen overnemen, hij kan heel nuchter kijken naar bepaalde zaken. Waar ik over de rooie van raak kan hij altijd heel rustig benaderen en oplossingen aandragen. ik vind dit 1 van zijn fijnste eigenschappen, en vind het echt heerlijk om op sommige momenten met hem te praten omdat hij het zo heerlijk anders kan zien en relativeren.

Hij mag van mij wel een beetje motivatie krijgen, hij is zo'n ontzettende lambal, qua studie maar ook mbt andere dingen. zo komt hij graag te laat of komt er te laat achter dat we iets hadden afgesproken. Ik probeer hem ontzettend te motiveren, maar het lukt echt niet. Hij mag dus wel eens een beetje peper in zijn reet krijgen...
Oud 10-06-2004, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Mendacem schreef op 10-06-2004 @ 17:21 :
Het probleem is, dat als je teveel op elkaar gaat lijken, dat het saai en vervelend kan gaan worden. Dus je moet er dan toch wel goed over nadenken of je dat werkelijk wil
Het gaat mij hier niet echt om dat je het ook werkelijk doet, maar ik zei wel eens tegen mn ex: ik wou dat ik wat beter mensen op bepaalde afstanden kon houden, zoals jij dat kan, want zo word ik minder snel gekwetst. Komen ze minder dichtbij.
Natuurlijk weet ik ook dat aan mijn eigenschap van mensen dichtbij laten komen ook positieve kanten zitten en ik zou dan niet helemaal zo willen worden dat ik iedereen wantrouw etc (om het even ver door te trekken naar de andere kant), maar een klein beetje van zo'n eigenschap zou best wel goed voor me zijn ook.

Zo kan de ander je stimuleren dingen op een andere manier te bekijken of te benaderen. Je kan dus leren van elkaar.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel , want ook ik weet: soms kan die ene eigenschap van hem heel handig zijn, maar ik ben tevreden met mijn eigen eigenschappen Dat maakt wie ik ben. Maar hij kan wel mijn ogen openen en me laten zien van: he, kijk eens, je kan het ook op deze manier benaderen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 19:17
Verwijderd
Ikke wel snappen hoor
Alleen dacht er even aan...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 19:25
PhoenixX
PhoenixX is offline
ik wil wel graag een eigenschap van mn vriend overnemen..hij is namelijk heel serieus bezig met zn school, hij heeft daarnaast ook nog 2 bijbaantjes. Ik maak amper mn huiswerk, en zit dan al te mopperen..

Hij hoeft mijn eigenschappen niet over te nemen, ik wil wel uniek blijven
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 19:41
Verwijderd
Ik zou wel de eigenschap van hem willen overnemen om iedereen heel erg in zijn waarden te laten, ongeacht het uiterlijk, de inteligentie, de kleding, ect. Niet iedereen zo snel beoordelen, zoals ik nog wel eens wil doen .
Het is echt niet zo dat ik mensen heel snel op hun uiterlijk beoordeel, maar toch wel een stuk meer dan mijn vriendje, hij doet dat namelijk echt niet!!

Wat hij van mij over kan nemen (al is dat ook niet mijn sterkste kant), is toch wat serieuzer met zijn studie om gaan. Ik ben daar toch wel veel meer mee bezig dan hij. Hij begint 3 dagen van te voren met een tentamen... tsjaa dan haal je het natuurlijk niet, want je moet ook naar college's, en gewoon altijd aan je studie werken, en niet alleen als het nodig is voor een tentamen!! (hopelijk leest hij dit nog eens al weet hij goed hoe ik erover denk )
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 20:01
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 12-06-2004 @ 20:41 :

Wat hij van mij over kan nemen (al is dat ook niet mijn sterkste kant), is toch wat serieuzer met zijn studie om gaan. Ik ben daar toch wel veel meer mee bezig dan hij. Hij begint 3 dagen van te voren met een tentamen... tsjaa dan haal je het natuurlijk niet, want je moet ook naar college's, en gewoon altijd aan je studie werken, en niet alleen als het nodig is voor een tentamen!! (hopelijk leest hij dit nog eens al weet hij goed hoe ik erover denk )
Grappig zeg..dit is het zelfde bij mij. Hij doet ook helemaal niets, heeft 2 van zijn tentamens gemist omdat hij zich verslapen had.

Ik heb toen ook heel eerlijk gezegd: ik gun het je niet om ze te halen. Was hij dan wel weer boos om, ik heb toen gezegd: ik vind je super leuk, maar hoe je met je studie omgaat kan ik gewoon niet begrijpen. (en dat terwijl ik ook niet de meeste gemotiveerde student ben, heb op dit moment ook nog maar weinig gehaald, maar ik prober het tenminste!)
Oud 13-06-2004, 11:08
Verwijderd
ik zou zijn rust wel willen hebben, ik ben meer zo'n chaoot haha en ik denk over alles eeuwig door terwijl hij het feit neemt voor het feit en gaat dan weer verder
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 12:33
luchtballon
luchtballon is offline
Ik zou zijn manier van in het leven staan wel willen hebben. Hij maakt zich veel minder zorgen dan ik. en hij is veel nuchterder.

Met hem zou ik wat vrijgevigheid willen delen. Hij is tamelijk zuinig met zijn geld, en vind dingen gauw zonde. En dat vind ik jammer.
Verder zijn er niet echt dingen die ik aan hem wil veranderen, wat ik soms stom vindt aan hem komt door mezelf en wat ik anders zou willen komt allemaal neer op het eerste.
Oud 13-06-2004, 12:39
miro
miro is offline
Ik zou de relaxtheid en de nuchterheid van mijn partner wel willen hebben. Hij had wel iets meer van mijn ambitieusheid mogen hebben (zeg je dat zo?)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten