|
|
Bekijk resultaten poll: wat vind jij van dierproeven op criminelen? | |||
mee eens want |
![]() ![]() ![]() ![]() |
23 | 26.74% |
mee oneens want |
![]() ![]() ![]() ![]() |
63 | 73.26% |
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik dacht trouwens dat je niet meer in dit topic zou posten?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En nee k snap niet waarom jullie zo'n domme opmerking maken, geef dan gewoon 1 goeie reden waarom een misdaad niet 100% bewezen kan worden, 1! |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kijk, je zou natuurlijk kunnen zeggen dat bekentenissen 100 % geloofwaardig zijn, maar dat zijn ze niet. Kijk, je zou natuurlijk kunnen zeggen dat getuigennissen 100% geloofwaardig zijn, maar dat zijn ze niet. Kijk, je zou natuurlijk kunnen zeggen dat videobeelden 100% geloofwaardig zijn, maar dat zijn ze niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
het zou pas ongeloofwaardig zijn als ze allemaal niet kloppen |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||||||
![]() |
Citaat:
Wij zijn schuldig aan schending van mensenrechten. Als een gemeente zomaar een demonstratie verbied, dan schend men de rechten van de mens op vrijheid van meningsuiting. En jij eet vast chocolade? Drinkt koffie? Loopt in merkkleding? etc.? Dan ben jij medeverantwoordelijk voor de schending van de mensenrechten. Dat ontkennen betekent dat je het niet wilt inzien. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij zegt: "Mensen zijn meer waard dan dieren, hebben we ooit afgesproken. En een crimineel blijft nog altijd een mens." Jij doet het alsof het door ons allemaal is afgesproken. Ik zeg daarop: "Ja dat hebben 'wij' (exclusief iig mij) afgesproken." Dit zeg ik om jou zin te ontkrachten. Dit is nl. niet democratisch besproken. Het is alleen het gevoel van mensen en dan een groot deel. Terwijl dit deel alleen maar uit eigen oogpunt is en niet een geldige zin omdat je deze waarde niet zelf kan bepalen. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dieren moet je in deze zin zin als dieren inclusief de mens. Wij kunnen moeilijk in een beschaving vooruit komen als wij niet meer respect tonen voor : - ons zelf (als mens): en dan niet oordelen naar uiterlijk, ras, innerlijk, cultuur oid, maar gewoon mens zien als een medewezen op deze aardbol. - tegen de omgeving: hierbij doelend op de dieren, de planten, de bomen, etc.
||
![]() |
Citaat:
Wij doen nu een OF daarneerzetten waar een EN hoort. Wat ik zeg over mensenrechten is dat we niet moeten gaan zeggen dat wij in de vooral de westerse/europese beschaving goed de mensenrechten hanteren. Want zoals ik zei doen we dat niet, omdat we zowel bewust als onbewust meewerken aan het schenden van mensenrechten. En je kan niet zeggen dat we er niks mee van doen hebben omdat vele schendingen in het buitenland gebeuren, nee, want je bent geen nederlander, geen europeaan, maar een wereldbewoner. Jouw (re)actie heeft gevolg voor iemand ergens anders op deze planeet.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Echter, eenzelfde redenering leidt tot de conclusie dat het goed is om dieren te doden, omdat vlees eten vaak als lekker wordt ervaren en daarmee bijdraagt aan de welvaart van de mens. |
![]() |
||||||||
![]() |
Citaat:
Maar als je kijkt naar beste resultaten dan ligt mensenproeven wel het beste. Invitro is trouwens reageerbuismethoden. Citaat:
Willen we zo doorgaan? Wij zijn allemaal verantwoordelijk voor het lijden in de wereld en ook zijn wij degene die het lijden kunnen stoppen. Of eigenlijk vooral beperken tot natuurlijk niveau. De mens durft alleen niet te erkennen dat deze dood en verderf en leed zaait. Citaat:
Daarnaast tot welk niveau wil je het beperken. De menskennende betekent dit dat je die schendingen niet zo zeer in je eigen omgeving wilt zien. Dus je blijft dan lekker door consumeren van leedproducten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat geeft nl. wel weer hoe de mens in de loop van de geschiedenis handeld en heeft gehandeld.
||||
![]() |
Citaat:
Ik zeg nergens dat ze gevoel kennen als de mens dat kent. Want dat vat jij blijkbaar op. En ik vraag je nogmaals dat stuk te lezen. Welvaart in de zin van de mens betekent dat het goed gaat. Kan op zich ook bij planten neergelegd worden, als planten in staat zijn om goed te groeien, en goed voor te planten. Citaat:
Citaat:
Ik eet zelf geen dierlijke producten omdat ik in deze maatschappij niet wil bijdragen aan de vernietigende, manipulerende industrie. Echter ik vind dieren doden in een natuurlijke harmonie (waar een goede verhouding/balans is tot het geven en nemen van de natuur) niet erg.
||||
Citaat:
Dat iemand wijs is hoeft niet te betekenen dat we zijn of haar meingen altijd moeten delen. Er zijn ook talloze wijze mensen die het niet met jou eens zijn. Citaat:
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eet je wel brood? Dan draag je namelijk bij aan de uitbuiting van derdewereldlanden. Eet je chocolade? Dan steun je slavenarbeid in Afrika. Vegetariërs of veganisten die niet ongelofelijk hypocriet zijn bestaan niet. Laatst gewijzigd op 14-06-2004 om 21:46. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Ook de andere wang toe keren... Citaat:
Citaat:
Het dient echter wel het belang van de verhouding/balans. Daarnaast is de vraag of de mens bereid is te offeren. Ja, blijkbaar wel. Wij zijn bereid te offeren door onze troepen naar Irak te sturen of naar afghanistan. Het wachten is nog totdat de mens echt genoodzaakt is te offeren. Stel dat je een paar mensen kan offeren om een vaccin te maken tegen een nieuwe ziekte. Doen wij mensen dat dan wel? Citaat:
Mij gaat het om dat wij niet de baas zijn over de dieren. We kunnen niet bepalen of wij meer zijn dan de andere levens. Dat is geen goede basis geweest in het verleden en zou je ook niet moeten doen tegenover dieren. In principe zou je natuurlijk ook geen criminelen moeten gebruiken. Maar je hebt iemand die de doodstraf krijgt. Zou je deze dan doden pijnloos of zou je toch nog wat uittesten erop?
|||||||||||
![]() |
Citaat:
Waarom noem je dit onzin? Je kan het niet weten. Dus moet je onzin in het midden laten. Overal waar energie is, is een structuur bezig. Bij mensen of planten dat maakt niet uit. Planten proberen ook voor te planten. En waarom groeien ze naar het licht? Waarom groeien ze dan uberhaupt? Juist, ze leven. Of ze bewustzijn hebben om het belang van het leven in te zien ofzo is niet belangrijk bij het constateren dat ze wel leven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik kijk naar hoe de natuur bezig is. Wat de natuur voor reactie geeft op een actie. etc. Ik zie de processen die de mens doet ook overal in de natuur. Het belang van de natuur is dat het voort leeft. Dat is toch eigenlijk ieders streven. Overleven heet dat. En voorplanten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens zijn alle mensen hypocriet. Verder is veganisme vooral een streven naar iets. Je ontdekt toch altijd weer iets nieuws om uit te sluiten ![]()
Laatst gewijzigd op 14-06-2004 om 22:13. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En door proeven op criminelen uit te voeren maar niet op dieren geef je aan dat de één meer waard is dan de ander. Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dat heeft niks met hypocriet zijn te maken, maar met keuzes. En je hoeft niet perse alles te doen om andere te redden. Egoistisch mag wel een beetje. Maar dat moet geen overhand krijgen en het middelpunt zijn van het bestaan.
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Durven wij wel te offeren? Heel lastig. Citaat:
Het is ook logisch dat dat te vinden. Want zeg nou zelf denken dat jij alleen 'alles' bent is ook wel stom en onlogisch. Citaat:
Citaat:
Je bedoeld gewoon dat je mensen beter vind en hoger vind staan. Maar dat vind ik juist het probleem. Deze gedachtengang heeft in het verleden voor verkeerde dingen gezorgd. Moet deze gedachten dan niet herzien worden? Vroeger waren zwarten minder, vrouwen minder, etc. En steeds word een soort of ras de dupe van die gedachten. Citaat:
Daarom blijven er nog 2 opties over: - invitro proeven - mensproeven Nou als je dus het beste resultaat wilt dan kan je mensproeven doen. Maar mensen kan je niet zomaar pakken en zo voor de proeven. Daarom kan je vrijwilligers zoeken (als ik op sterven lig zou ik al te graag iets willen laten testen op mij). Maar je kan ook als je toch mensen ter doodstraf enzo zend ook offeren om kostbare gegevens te verzamelen.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|