Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2004, 15:17
Chimaera87
Chimaera87 is offline
Ik ben zooo blij met mijn moeder Vandaag was ik heel depri omdat ik mezelf echt weer te dik vond (ik was 5 kilo afgevallen zit dr nu weer allemaal aan ) En toen ik dat aan mijn moeder vertelde zei ze dat we dan vanaf nu samen op ons gewicht gaan letten Mn moeder heeft een tijdje een profesioneel dieet gevolgt dat we nu samen gaan volgen Ik hoop echt dat het werkt! Opzich wil ik niet heel snel heel veel af vallen, maar gewoon beetje bij beetje!
Oud 09-06-2004, 17:06
steefos
steefos is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 09-06-2004 @ 16:15 :

Mn streven is toch wel om er voor de vakantie nog een kilootje of 2 á 3 vanaf te krijgen...
*streeft met je mee*
Oud 09-06-2004, 17:11
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
MieX schreef op 05-06-2004 @ 12:08 :
Ik drink het meeste bij het eten, dan heb ik toch het snelste dorst. Ik drink bij elke maaltijd minstens 2 glazen water, tussendoor nog een keer een kop thee, zit je zo aan genoeg water
Goede tip, tnx!*Ik moet mij daar gewoon toe zetten*!

Vanochtend op de weegschaal gestaan en tot mijn verbazing een klein beetje afgevallen!.(terwijl ik best wel wat heb gesnoept) Komt vast door stress etc.

Nu wil ik door sporten en water drinken beter in vorm komen...ben benieuwd of het gaat lukken...(en daarnaast gezond eten natuurlijk, zoals ik mij altijd weer vorr neem)

M'n Bmi= nu 20,8 bij 1.78 Gezond dus!.
Oud 10-06-2004, 19:05
Fleurop
Fleurop is offline
Gaat deze week niet zo goed Ik heb nog helemaal niet gesport, heb gewoon totaal geen zin, misschien ook door het warme benauwde weer...
Daarbij eet ik ook (vooral tussen 3 en 6) meer dan anders.
Volgende week ga ik er weer tegenaan!
Oud 10-06-2004, 20:01
steentje
steentje is offline
Citaat:
Jadie schreef op 09-06-2004 @ 12:20 :
In ice tea zit juist ontzettend veel suiker.
weet ik maar dit is van die ice tea siroop met minder dan 1 calorie geloof ik...
Oud 11-06-2004, 11:52
D-sire
D-sire is offline
Nou, op zich gaat het op dit moment redelijk. Heb woensdag getennist maar was maar een uurtje... Maar ja, alle beetjes helpen he
Ik vind het wel vervelend dat ik op dit moment in mijn tentamenweken zit, waardoor ik dus veel moet leren=weinig tot geen beweging. En tijdens het leren lonken al die lekkere dingen zo! Gelukkig nog niet echt aan toegegeven, ga zo maar eens lekker (gezond) lunchen!

Iedereen heel veel sterkte en succes gewenst!
Oud 11-06-2004, 13:19
5803
5803 is offline
Haai, jullie kennen me waarschijnlijk allemaal niet; ben nieuw in dit topic.

Maar, vorige week ben ik begonnen met afvallen. Toen woog ik 69.5 kilo. Toen woog ik mij gisterenavond, woog ik opeens boven de 70. Maar net woog ik me weer, 68.1! Ik ben blij!
Nog maar 3 en een beetje te gaan!
Oud 11-06-2004, 13:37
MieX
MieX is offline
Ik denk dat ik maar een tijdje niet meer op mn eten ga letten, ik doe al 4 weken heel lang mn best en ik val helemaal niets af, misschien als ik even pauze neem dat het daarna weer beter gaat
Oud 11-06-2004, 13:37
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
5803 schreef op 11-06-2004 @ 14:19 :
Maar, vorige week ben ik begonnen met afvallen. Toen woog ik 69.5 kilo. Toen woog ik mij gisterenavond, woog ik opeens boven de 70. Maar net woog ik me weer, 68.1! Ik ben blij!
Nog maar 3 en een beetje te gaan!
Als je je 's avonds weegt is het logisch dat je zwaarder bent dan bijvoorbeeld 's ochtends, want dan heb je al veel meer gegeten. Je kan je dus het beste 's ochtends voor het ontbijt wegen. En dan niet elke dag, want dan je gewicht ook nog wel eens wat schommelen. Gewoon 1 keer per week ofzo.
Oud 11-06-2004, 15:41
PrimRose
PrimRose is offline
Ik ben sinds maandag begonnen met gezond eten en bewegen. Dat ik daarbij ook iets afval is mooi meegenomen. Ik probeer iedere dag 2 stuks fruit en flink wat groente te eten.

's ochtends: 1/2 appel + 1/2 peer + 1/5 liter water
's middags: brood + kaas+ tomaat (of komkommer) + 1/5 liter
water
's avonds: gewoon avondeten
tussendoor: 2 plakjes ontbijtkoek + 1 stuk fruit + per dag max 5 katjesdropjes

Dit hou ik dus al heel de week vol, behalve gisteren (heb ik wat toastjes paturain op en 2 glazen rode wijn) en vandaag heb ik wat bokkepootjes op. Maar daar staat tegenover dat ik gisteren 20 minuten flink heb doorgelopen met een zware tas op mijn rug, en vandaag heb gefitnessed.

Kilo's vliegen er niet af. Maar ik voel me een stuk fitter en gezonder en daar gaat het om (maandag woog ik 45,9 en donderdag 44,6, en nee das niet veel te weinig, ik ben maar 1.50 lang, mijn streef is 44kg. Dus superveel hoeft er niet af, kwil gewoon wat meer ruimte in mijn broeken *grin*)
Oud 11-06-2004, 16:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 11-06-2004 @ 16:41 :
Ik ben sinds maandag begonnen met gezond eten en bewegen. Dat ik daarbij ook iets afval is mooi meegenomen. Ik probeer iedere dag 2 stuks fruit en flink wat groente te eten.

's ochtends: 1/2 appel + 1/2 peer + 1/5 liter water
's middags: brood + kaas+ tomaat (of komkommer) + 1/5 liter
water
's avonds: gewoon avondeten
tussendoor: 2 plakjes ontbijtkoek + 1 stuk fruit + per dag max 5 katjesdropjes

Dit hou ik dus al heel de week vol, behalve gisteren (heb ik wat toastjes paturain op en 2 glazen rode wijn) en vandaag heb ik wat bokkepootjes op. Maar daar staat tegenover dat ik gisteren 20 minuten flink heb doorgelopen met een zware tas op mijn rug, en vandaag heb gefitnessed.

Kilo's vliegen er niet af. Maar ik voel me een stuk fitter en gezonder en daar gaat het om (maandag woog ik 45,9 en donderdag 44,6, en nee das niet veel te weinig, ik ben maar 1.50 lang, mijn streef is 44kg. Dus superveel hoeft er niet af, kwil gewoon wat meer ruimte in mijn broeken *grin*)
Ja als ik niets eet, vliegen de kilo's er bij mij af. Helaas zul je ooit weer normaal moeten gaan eten en dan komen ze allemaal weer terug. Ik wens je veel succes.
Oud 11-06-2004, 16:35
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-06-2004 @ 17:29 :
Ja als ik niets eet, vliegen de kilo's er bij mij af. Helaas zul je ooit weer normaal moeten gaan eten en dan komen ze allemaal weer terug. Ik wens je veel succes.
ik eet toch niet "niks"?? en ik ben van plan om keurig gezond te blijven eten, dan kun je best wel af en toe wat chips nemen, of uit eten gaan, zonder dat je meteen weer kilo's aankomt. Zoals ik al eerder zei, het gaat me niet om de kilo's, maar om het gezonde eten ipv steeds maar snacken, snoepen en chips eten.
Oud 11-06-2004, 16:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 11-06-2004 @ 17:35 :
ik eet toch niet "niks"?? en ik ben van plan om keurig gezond te blijven eten, dan kun je best wel af en toe wat chips nemen, of uit eten gaan, zonder dat je meteen weer kilo's aankomt. Zoals ik al eerder zei, het gaat me niet om de kilo's, maar om het gezonde eten ipv steeds maar snacken, snoepen en chips eten.
Dit is niet gezond eten.

Gezond eten is:

6-8 boterhammen
2 plakken kaas
boter
4 aardappels
200 gr groenten
2 stuks fruit
enz. het bekende rijtje

Wat jij eet is veel te weinig en dáárom ongezond.
Oud 11-06-2004, 16:56
Verwijderd
Ze zegt toch niet hoeveel brood ze eet...? 't ontbijt is idd wat weinig en als dat 'brood' 1 of 2 boterhammen inhoudt, dan is het idd weinig.
Oud 11-06-2004, 17:15
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-06-2004 @ 17:54 :
Dit is niet gezond eten.

Gezond eten is:

6-8 boterhammen
2 plakken kaas
boter
4 aardappels
200 gr groenten
2 stuks fruit
enz. het bekende rijtje

Wat jij eet is veel te weinig en dáárom ongezond.
Ik heb nog nooit 8 boterhammen op 1 dag gegeten, datkrijg ik niet op. Ik eet 4 boterhammen tussen de middag. Met boter en kaas (ik heb kaas die je zelf moet schaven, dus gewoon kaas tot de boterham volledig bedenkt is met kaas) Daarop doe ik danwel tomaat of komkommer. Vaak eet ik mijn avondeten gewoon thuis, dus dan eet ik gewoon wat de pot schaft. Meestal zijn dat 2 a 3 aardappelen, voldoende groente en een stukje vlees. En zoals uit mijn vorige "rijtje" bleek, eet ik ook 2 stuks fruit per dag.

Dus veel te weinig, echt niet, gewoon gezond
Oud 11-06-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 11-06-2004 @ 18:15 :
't is aan de weinige kant, maar idd niet veel te weinig. Vind ik dan.
Oud 11-06-2004, 17:37
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-06-2004 @ 18:23 :
't is aan de weinige kant, maar idd niet veel te weinig. Vind ik dan.
maar ik kan toch niet meer gaan eten, omdat dat in een schema staat. Zo'n schema is een gemiddelde. En ik ben geen gemiddelde, ik ben veel kleiner dan de gemiddelde Nederlander, dus waarom zou ik dan wel de hoeveelheid van de gemiddelde Nederlander moeten eten?
Oud 11-06-2004, 17:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 11-06-2004 @ 18:15 :
Ik heb nog nooit 8 boterhammen op 1 dag gegeten, datkrijg ik niet op. Ik eet 4 boterhammen tussen de middag. Met boter en kaas (ik heb kaas die je zelf moet schaven, dus gewoon kaas tot de boterham volledig bedenkt is met kaas) Daarop doe ik danwel tomaat of komkommer. Vaak eet ik mijn avondeten gewoon thuis, dus dan eet ik gewoon wat de pot schaft. Meestal zijn dat 2 a 3 aardappelen, voldoende groente en een stukje vlees. En zoals uit mijn vorige "rijtje" bleek, eet ik ook 2 stuks fruit per dag.

Ik kreeg het idee bij brood dat je daarmee 1 boterham bedoelde oid, gewoon omdat je ook niet ontbijt. Ok, als je 4 boterhammen eet is het nog wel te doen. Het is alleen niet zo slim niet met brood te ontbijten als je wil afvallen, want als je 'echt' iets eet (geen fruit dus, maar granen) dan wordt je stofwisseling weer op gang gebracht, die stond namelijk op slaapstand tijdens de nacht. Anders wordt die 's middags pas op gang gebracht, omdat er niets te verbranden is en je lichaam alles wil bewaren, om te zorgen dat jij de ochtend zo goed mogelijk doorkomt...
Oud 11-06-2004, 17:51
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 11-06-2004 @ 18:37 :
maar ik kan toch niet meer gaan eten, omdat dat in een schema staat. Zo'n schema is een gemiddelde. En ik ben geen gemiddelde, ik ben veel kleiner dan de gemiddelde Nederlander, dus waarom zou ik dan wel de hoeveelheid van de gemiddelde Nederlander moeten eten?
Ik zeg toch ook niet dat je meer moet eten? Tuurlijk is zo'n schema een gemiddelde en jij zit dus onder dat gemiddelde en dan vind ik wat je eet dus aan de weinige kant. Maar als jij je hier goed bij voelt, dan is dat toch prima?
Oud 12-06-2004, 14:18
Basia
Basia is offline
ik word serieus waar gek. ik let echt op wat ik eet. eet geen rare dingen. eet niet superveel. gewoon gezond en drink veel. sport 3 à 4 keer per week enz. en toch kom ik aan. zó frustrerend is dat.
Oud 12-06-2004, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Basia schreef op 12-06-2004 @ 15:18 :
ik word serieus waar gek. ik let echt op wat ik eet. eet geen rare dingen. eet niet superveel. gewoon gezond en drink veel. sport 3 à 4 keer per week enz. en toch kom ik aan. zó frustrerend is dat.
Als ik wist waar aan lag/kon liggen, dan zou ik het je vertellen...'k heb er zelf ook last van...
Oud 12-06-2004, 21:38
5803
5803 is offline
Ging vandaag redelijk goed!
Heb veel gesport, wel een paar patatjes meegegeten en veel kaas, maar mag best als vega...

Verder ben ik naar de bios geweest, en bios-eten is een synoniem voor vet, tot ik op het grandioze ( ) idee kwam om druiven mee te nemen. Minstens zo lekker!
Oud 12-06-2004, 21:50
Verwijderd
Citaat:
5803 schreef op 12-06-2004 @ 22:38 :
veel kaas, maar mag best als vega...
Niet: (de meeste) kaas is nl niet vegetarisch.

Citaat:
Verder ben ik naar de bios geweest, en bios-eten is een synoniem voor vet, tot ik op het grandioze ( ) idee kwam om druiven mee te nemen. Minstens zo lekker!
Oud 13-06-2004, 10:36
watervrouw
watervrouw is offline
Hallo allemaal

Sinds 3 weken probeer ik wat af te vallen voor de vakantie. Ik drink veel water, snoep niet meer en eet gezond. Ook sport ik 2 keer in de week intensief.
Ik ben hierdoor maar 2 kilo afgevallen. Weet iemand hoe ik er meer af kan krijgen?

groetjes Nienke
Oud 13-06-2004, 10:45
Verwijderd
Volgens mij is twee kilo in drie weken best heel behoorlijk. Wanneer je langzaam afvalt is de kans op het jojo-effect veel minder. En als je je eetpatroon wijzigt ipv streng gaat lijnen, dan is de kans dat het blijvend is ook een stuk groter. Ik zou gewoon doorgaan waar je gebleven bent.
Oud 13-06-2004, 11:55
MieX
MieX is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 02-06-2004 @ 22:38 :
Het is nl.ook nooit aangetoond dat het beetje vitamine uit fruit beter is dan synthetische vitamine uit pilvorm.
Ik kwam pas een onderzoek tegen waaruit is gebleken dat mensen die dagelijks fruit eten langer leven dan mensen die hun dagelijkse vitaminen uit supplementen halen
Oud 13-06-2004, 14:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MieX schreef op 13-06-2004 @ 12:55 :
Ik kwam pas een onderzoek tegen waaruit is gebleken dat mensen die dagelijks fruit eten langer leven dan mensen die hun dagelijkse vitaminen uit supplementen halen
In echt fruit zit ook meer dan alleen die vitaminen die je ook uit pilletjes kan halen want je hebt ook vezels nodig en die haal je niet uit die pilletjes maar wel uit fruit.
Oud 13-06-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Basia schreef op 12-06-2004 @ 15:18 :
Spieren zijn zwaarder dan vet. Zwaarder worden is niet zo erg mits het spieren zijn. Hoe meer spieren, hoe meer je verbrand ook als je gewoon rustig zit.
Oud 13-06-2004, 15:20
Basia
Basia is offline
Citaat:
Jadie schreef op 13-06-2004 @ 15:43 :
Spieren zijn zwaarder dan vet. Zwaarder worden is niet zo erg mits het spieren zijn. Hoe meer spieren, hoe meer je verbrand ook als je gewoon rustig zit.
ik ben niet ineens meer gaan sporten ofzo hoor. bovendien is het vooral cardio. dus ik denk niet dat ik nu ineens meer spieren aan t kweken ben ofzo.
Oud 13-06-2004, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Basia schreef op 13-06-2004 @ 16:20 :
ik ben niet ineens meer gaan sporten ofzo hoor. bovendien is het vooral cardio. dus ik denk niet dat ik nu ineens meer spieren aan t kweken ben ofzo.
3 tot 4 keer per week cardio is toch behoorlijk inspannend? Lijkt me logischer dat je dan meer spiermassa krijgt dan dat je vetter wordt als je aankomt. Tenzij je de rest van de week zoveel mogelijk suiker naar binnen werkt.
Oud 13-06-2004, 16:22
Basia
Basia is offline
Citaat:
Jadie schreef op 13-06-2004 @ 16:50 :
3 tot 4 keer per week cardio is toch behoorlijk inspannend? Lijkt me logischer dat je dan meer spiermassa krijgt dan dat je vetter wordt als je aankomt. Tenzij je de rest van de week zoveel mogelijk suiker naar binnen werkt.
jawel maar het is niet echt spieropbouwend. of iig geen spieren die ik nooit gebruik ofzo want ik fiets veel. ik ben dus niet ineens begonnen met zoveel sporten. maar goed. het is ook een familiekwaaltje hier; aankomen van niets.
Oud 13-06-2004, 17:22
MieX
MieX is offline
Basia misschien kun je behalve naar je gewicht ook naar je figuur kijken, misschien neemt je taille/heup/bovenbeen omvang wel af, dan bereik je toch iets
Oud 13-06-2004, 22:14
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-06-2004 @ 15:03 :
In echt fruit zit ook meer dan alleen die vitaminen die je ook uit pilletjes kan halen want je hebt ook vezels nodig en die haal je niet uit die pilletjes maar wel uit fruit.
Die kun je ook wel ergens anders uit halen, misschien eten die mensen die normaal fruit eten voor de rest ook wel heel gezond, en de pillen groep rookt en schuift 3x per week een Mac menu naar binnen ?
Oud 13-06-2004, 22:15
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Jadie schreef op 13-06-2004 @ 16:50 :
Ghehehe van alleen cardio is nog nooit iemand gespierd geworden anders hadden die afstands lopers allemaal gigantische dijen
Oud 14-06-2004, 10:39
Verwijderd
Leonoor, je doet toch aan waterpolo? Maar dat heeft toch een zomerstop? Misschien ligt het feit dat je nu aankomt doordat je minder sport dan eerst
Oud 14-06-2004, 12:55
Galia
Galia is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 13-06-2004 @ 23:15 :
Ghehehe van alleen cardio is nog nooit iemand gespierd geworden anders hadden die afstands lopers allemaal gigantische dijen
dat slaat echt nergens op...
je kan ook spieren kweken zonder dat je benen van omvang veranderen, dan wordt het vet gewoon vervangen door spier

die lange afstandslopers zijn trouwens echt wel heel gespierd, zij hebben alleen slanke lange spieren en korte afstandlopers hebben kortere spieren..die krijgen dan van die "gigantische dijen"

ik had trouwens nog een vraagje: is het nou goed voor je stofwisseling om een dag in de week meer te eten dan de andere dagen?
Oud 14-06-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 14-06-2004 @ 11:39 :
Leonoor, je doet toch aan waterpolo? Maar dat heeft toch een zomerstop? Misschien ligt het feit dat je nu aankomt doordat je minder sport dan eerst
De zomerstop is al een tijdje bezig...maar was dat de reden maar, het is al een flinke tijd zo (ook voordat de zomerstop begonnen was).
Oud 14-06-2004, 13:49
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Galia schreef op 14-06-2004 @ 13:55 :
dat slaat echt nergens op...
je kan ook spieren kweken zonder dat je benen van omvang veranderen, dan wordt het vet gewoon vervangen door spier

die lange afstandslopers zijn trouwens echt wel heel gespierd, zij hebben alleen slanke lange spieren en korte afstandlopers hebben kortere spieren..die krijgen dan van die "gigantische dijen"

ik had trouwens nog een vraagje: is het nou goed voor je stofwisseling om een dag in de week meer te eten dan de andere dagen?
Natuurlijk is dat goed, wanneer je minder eet dan je nodig hebt ga je zo gezegd op "honger modus", om serieus te blijven : het lichaam bemerkt een energie tekort en zal zuiniger met energie om gaan en de stofwisseling naar beneden draaien zodat er energie bespaart word, dus jah het is zeker goed om 1x in de week te eten wat je nodig hebt.

Dit kan dus echt niet, het enige waar dat tegelijk mee kan is met peperdure drugs en goede voeding.

Om spiermassa te winnen eet je meer dan je nodig hebt, om vet te verliezen eet je minder dan je nodig hebt. Spiermassa word opgebouwt uit eiwit en niet uit vet. "vet word omgezet in spieren" is de grootste mythe in fitness land.

Een sprinter heeft vele malen meer spiermassa dan een afstandsloper, de verhouding slowtwich/fasttwitch vezels ligt heel anders.

http://www.roadrunnersclub.org.uk/images/bisdb.jpg

Hardloper

http://www.sportstaronnet.com/tss261...3002206002.jpg

Sprinter
Oud 15-06-2004, 08:32
Verwijderd
laatste tijd eet ik vaak havermout met magere melk 's ochtends. Dat vult echt zo goed dan heb je een tijd geen honger meer.
( ik heb bijna helemaal geen honger)
Tussendoor eet ik altijd fruit of yoghurt. Meestal 's avonds nog een bankje yoghurt.
Smiddags paar sneedjes brood ( meestal hele grove van de natuurwinkel)

ik heb dus geen honger, ook geen trek in snoepjes en vette dingen ( ik kan zelfs de pizza's nu goed laten staan bij de pizzahut waar ik werk)
Oud 15-06-2004, 11:53
Mijke16
Mijke16 is offline
dat is best een goed idee havermout. Maar zitten daar niet veel calorieën in ofzo??
Oud 15-06-2004, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Mijke16 schreef op 15-06-2004 @ 12:53 :
dat is best een goed idee havermout. Maar zitten daar niet veel calorieën in ofzo??
zo'n 200 kcal per bord, als je halfvolle melk erin hebt, dat is dus niet veel.
Oud 15-06-2004, 19:45
Verwijderd
hmm ja, nite echt super veel, ik let niet veel op de calorieen...meer dat het goed vult...Als het gewoon goed vult hoef je ook geen andere dingen te eten...( dus ook geen calorien)
Oud 16-06-2004, 12:35
steefos
steefos is offline
hmm ik ben nu vrij

aan de ene kant heb ik nu genoeg tijd om te sporten en op mijn voeding te letten

aan de andere kant genoeg vrije tijd om met mn vriendinnen te gaan stappen en dus ook genog tijd om zomaar vanalles qua eten naar binnen te stoppen

ik ga denk nu een sport zoeken om wat beter vorm te krijgen
Oud 16-06-2004, 20:05
5803
5803 is offline
Was vandaag een beetje doorgeslagen met gezond doen.
heb op de hele dag 4 boterhammen en een cup-a-soup gegeten. Toen ik net ging trainen (atletiek) viel ik echt bijna om...
Toch maar weer normaal doen voortaan, niet doorslaan.

Maar het schieeet gewoon niet op! Aargh!
Ik wil in een keer die 63 op de weegschaal zien staan, ipv rustigaan, stap voor stap iets minder.
Oud 16-06-2004, 20:10
Verwijderd
Citaat:
5803 schreef op 16-06-2004 @ 21:05 :
Was vandaag een beetje doorgeslagen met gezond doen.
heb op de hele dag 4 boterhammen en een cup-a-soup gegeten. Toen ik net ging trainen (atletiek) viel ik echt bijna om...
Toch maar weer normaal doen voortaan, niet doorslaan.

Maar het schieeet gewoon niet op! Aargh!
Ik wil in een keer die 63 op de weegschaal zien staan, ipv rustigaan, stap voor stap iets minder.
Das niet doorslaan met gezond doen, das doorslaan met jezelf uithongeren. Niet zo heel vreemd dat je (bijna) omvalt. Je kunt idd beter gewoon normaal doen (meer eten dus).
Oud 16-06-2004, 20:11
5803
5803 is offline
Ben bezig! Krentenbollen!

Ach. Nu heb ik geleerd hoe het niet moet. Voortaan weer normaal.
Oud 16-06-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
5803 schreef op 16-06-2004 @ 21:11 :
Ben bezig! Krentenbollen!
Nu ook niet meer al te veel eten, want je zult zo wel naar bed gaan, denk ik?

Citaat:
Ach. Nu heb ik geleerd hoe het niet moet. Voortaan weer normaal.
Das dan iig een geluk bij een ongeluk.
Oud 17-06-2004, 08:59
steentje
steentje is offline
Ik word gek!!!!

Ik eet dus gezond, drink veel water, eet ietsjes minder en ben nu meer gaan sporten! En wat denk je....ik ben aangekomen! Ik snap er echt geen zak van! De ene keer weeg ik 69 kilo (ik weeg altijd in de ochtend voor het eten), en de andere keer weeg ik 67,5!

snapt nie meer!
Oud 17-06-2004, 09:02
Verwijderd
Citaat:
steentje schreef op 17-06-2004 @ 09:59 :
Ik word gek!!!!

Ik eet dus gezond, drink veel water, eet ietsjes minder en ben nu meer gaan sporten! En wat denk je....ik ben aangekomen! Ik snap er echt geen zak van! De ene keer weeg ik 69 kilo (ik weeg altijd in de ochtend voor het eten), en de andere keer weeg ik 67,5!

snapt nie meer!
Hoe vaak weeg je je? Elke dag? Dan is het logisch dat het verschilt, je gewicht is niet constant. De ene keer ben je vaker naar het toilet geweest, houdt je meer vocht vast, enz. Weeg je max. één keer in de week of nog liever één keer in de maand, dat geeft vaak het beste beeld (en zelfs dan kan het soms nog wel wat uitmaken).
Oud 17-06-2004, 09:03
steentje
steentje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 10:02 :
Hoe vaak weeg je je? Elke dag? Dan is het logisch dat het verschilt, je gewicht is niet constant. De ene keer ben je vaker naar het toilet geweest, houdt je meer vocht vast, enz. Weeg je max. één keer in de week of nog liever één keer in de maand, dat geeft vaak het beste beeld (en zelfs dan kan het soms nog wel wat uitmaken).
meestal 2 keer per week ofzo.....da zalk dan maar eens wat minder gaan doen....

Regels voor berichten