Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2004, 11:28
Hagel
Hagel is offline
zoo het gaat de goede kant op, qua gewicht weet ik nog niet, mag me pas maandag weer wegen van mezelf, maar ik voel me super! Lekker gesport, netjes gegeten, niet veel gesnoept. het leven is mooi
Oud 17-06-2004, 12:05
Gothic
Gothic is offline
Slechte paar dagen gehad. Hele zak chips, nootjes opgegeten. Teveel ijsjes en taart. En dan vanavond nog uit eten ook...

Hopelijk kan ik m'n gedrag weer positief beinvloeden...
Oud 17-06-2004, 12:58
AnyName
AnyName is offline
ik beweeg te weinig en ik eet niet altijd even gezond (eigenlijk eet ik nooit gezond )

daardoor begint me buik te dik te worden en dat haat ik echt

nou vraag ik me af wat voor training ik kan doen (het liefst thuis) waardoor ik afval en waardoor me buik een betere vorm krijgt

of is er een bepaalde sport of andere activiteit wat ik kan doen om af te vallen?

sowiezo moet ik minder vet gaan eten, hoewel pizza's enzo toch wel lekker snel en makkelijk zijn. het gezondste eten zal wel zijn iets met weinig vet erin, dus vlees is altijd fout?

ik hoop dat iemand antwoord weet op deze vragen

groetjes
Oud 17-06-2004, 13:04
Verwijderd
@AnyName: Gewoon hardlopen kan altijd en er zijn zat boekjes met oefeningen in de bieb te vinden die je thuis dan kunt doen (buikspieroefeningen bv). Fitness kan natuurlijk ook altijd. Vaker de fiets pakken of gaan lopen ipv met de auto (meerijden in jouw geval waarschijnlijk) of het openbaar vervoer.

Er bestaat ook mager vlees en kip is volgens mij ook magerder...? Ik eet geen vlees, dus echt veel weet ik er niet vanaf. Je moet wel wat vet binnen krijgen, maar 5 dagen in de week pizza is iets te veel van het goede. Gewoon aardappelen met groente en wat vlees of rijst met groente oid is, lijkt mij, het gezondst. Kijk eens op de site van het voedingscentrum, daar staan heel veel bruikbare dingen en informatie op.
Oud 17-06-2004, 13:07
AnyName
AnyName is offline
oki, thanks
Oud 17-06-2004, 13:26
AnyName
AnyName is offline
Okee dit zal wel een domme opmerking zijn van mij maar ik heb echt geen clue van hoe dit werkt.

Ik snap dat als je beweegt dat je vet verbrand, maar hoeveel marathons zou ik moeten rennen voordat mijn buik verdwijnt?
Alles wat ik kan vinden is uitgedrukt in calorieën en gewicht, en dat zijn 2 dingen die mij eigenlijk helemaal niets intereseren.

Ik vind het niet erg om zwaar te zijn (als ik dat al ben?), het gaat mij alleen maar om de vorm van mijn buik!

Als ik ga rennen of sporten dan wordt mijn hele lichaam verdunt, en het enige waar ik teveel vet heb is in mijn buik (en misschien ook in mijn bovenbenen maar dat vind ik niet zo erg want dat valt niet zo op).
Wat voor beweging zou ik moeten maken waardoor mijn buikvet alleen verdwijnt? Is daar uberhaubt een beweging voor?

Is het niet misschien beter als ik een soort corset ofzo neem? Ja niet zo'n ding voor vrouwen dus maar gewoon iets straks om me buik heen zodat die geforceerd een normale vorm moet aannemen?

Misschien denk ik een beetje apart en vaag over dit onderwerp, maar zolang je me niet flamed, nodig ik iedereen die dit leest uit om te reageren want alle commentaar welkom want ik ben echt clueless.

Help!
Oud 17-06-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
AnyName schreef op 17-06-2004 @ 14:26 :
Ik snap dat als je beweegt dat je vet verbrand, maar hoeveel marathons zou ik moeten rennen voordat mijn buik verdwijnt?
Alles wat ik kan vinden is uitgedrukt in calorieën en gewicht, en dat zijn 2 dingen die mij eigenlijk helemaal niets intereseren.
Dat is geheel afhankelijk van hoeveel je kwijt wilt, hoe je bouw is, hoe je stofwisseling is, enz. Dat is niet zo even te zeggen.

Als je gaat fitnessen kun je oefeningen doen die speciaal 'gericht' zijn op je buik, zoals ik al zei buikspieroefeningen dus bv.

Maar als je in z'n geheel afvalt, dan zal er bij je buik ook ongetwijfeld wel wat af gaan.
Oud 17-06-2004, 13:37
Verwijderd
Citaat:
AnyName schreef op 17-06-2004 @ 14:26 :

Is het niet misschien beter als ik een soort corset ofzo neem? Ja niet zo'n ding voor vrouwen dus maar gewoon iets straks om me buik heen zodat die geforceerd een normale vorm moet aannemen?
Help!
Met een normaal corset zoals vrouwen die vroeger droegen, kan je je ingewanden behoorlijk beschadigen. En op de lange duur moet je dat ding blijven dragen om alles binnen op zijn plaats te houden. (al moet je corset dan lange tijd heel strak hebben gezeten.)
Dan heb je nog corrigerende corsetten om de rug te ondersteunen maar daar heb je niet zoveel aan als je enkel van je buik af wil.

Ik heb trouwens een groedkopere fitnessclub dan die van mijn werk gevonden. Was niet zo moeilijk want bijna alles was goedkoper. Je betaald maar 25 euro inschrijfgeld, 34 euro per maand als je 2 keer per week fitnessed en je mag dan van alle lessen en apparatuur gebruik maken. Bovendien zijn ze in 2003 (?) tot een van de beste fitnessclubs in Zuid-Holland verkozen. Binnenkort ga ik daar eens een proefles nemen.
Oud 17-06-2004, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 17-06-2004 @ 14:37 :
Ik heb trouwens een groedkopere fitnessclub dan die van mijn werk gevonden. Was niet zo moeilijk want bijna alles was goedkoper. Je betaald maar 25 euro inschrijfgeld, 34 euro per maand als je 2 keer per week fitnessed en je mag dan van alle lessen en apparatuur gebruik maken. Bovendien zijn ze in 2003 (?) tot een van de beste fitnessclubs in Zuid-Holland verkozen. Binnenkort ga ik daar eens een proefles nemen.
Waar zit die?
Oud 17-06-2004, 13:39
AnyName
AnyName is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 14:29 :
Dat is geheel afhankelijk van hoeveel je kwijt wilt ongeveer 10cm?
hoe je bouw is
niet stevig gebouwd, was vroeger altijd slank en kon eten wat ik wou zonder dik te worden
hoe je stofwisseling is
het gezondste wat ik eet zijn baguettes en tosti's (if that answeres the question?)

Dat is niet zo even te zeggen.

Als je gaat fitnessen kun je oefeningen doen die speciaal 'gericht' zijn op je buik, zoals ik al zei buikspieroefeningen dus bv.
het probleem bij fitnessen is dat ik daar in me eentje niet gemotiveerd genoeg voor ben/blijf om dat vaak te doen dus heb ik liever een thuis oefening zodat steeds als ik me buik zie dat ik dat ff een paar minuten kan doen ofzo

Maar als je in z'n geheel afvalt, dan zal er bij je buik ook ongetwijfeld wel wat af gaan.
wel wat.. strax ben ik vet dun overal behalve mijn buik en dan lijkt het nog precies hetzelfde in verhouding..
Buik oefeningen zijn toch oefeningen waarbij buikspieren worden gebruikt?

Bijvoorbeeld dat je op de grond ligt en dan gaat zitten en weer liggen en weer zitten en steeds zo door, werkt dat denk je?
Oud 17-06-2004, 13:42
MieX
MieX is offline
Anyname: het is logisch dat je als je afvalt meer vet verliest op plaatsen waar je het teveel hebt, maar op andere plekken val je ook af (soms op de raarste plekken)

Hoeveel caloriën je per dag nodig hebt kun je op verschillende sites uitrekenen (ik dacht dat www.overgewicht.nl daarbij vrij betrouwbaar was), als je daar 25-30% onder gaat zitten val je af, maar ook niet al te snel (als je snel afvalt is de kans op het jojo effect groter en is de kans ook groot dat je alleen maar spieren kwijtraakt, geen vet).
Als dat allemaal een beetje te lastig voor je is kun je ook gewoon proberen vet en snoep wat meer te laten staan, regelmatig te eten, ongeveer om de 2 uur iets te eten en veel te drinken (2 liter op een dag), dat zou ook al iets moeten schelen.
Oud 17-06-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
AnyName schreef op 17-06-2004 @ 14:39 :
ongeveer 10cm?
Dan is het nogal afhankelijk van hoeveel je kwijt kunt ed. Ik ken je niet, weet niet hoe je er uit ziet, enz. En ben geen dietiste, ik kan daar niet over oordelen.

Citaat:
wat ik eet zijn baguettes en tosti's (if that answeres the question?)
Dat zegt niks over je stofwisseling. Wel over dat je ongezond eet.

Citaat:
strax ben ik vet dun overal behalve mijn buik en dan lijkt het nog precies hetzelfde in verhouding..
Ga nou eerst wat proberen, dan merk je vanzelf of dat zo is. En sporten is sowieso goed voor een mens.

Citaat:
Buik oefeningen zijn toch oefeningen waarbij buikspieren worden gebruikt?
Buikspieroefeningen zegt dat het niet al...?

Citaat:
Bijvoorbeeld dat je op de grond ligt en dan gaat zitten en weer liggen en weer zitten en steeds zo door, werkt dat denk je?
Dat zijn buikspieroefeningen, ja. Maar die moet je wel op de goede manier doen, anders gaan je rug en je nek naar de knoppen. Je kunt het beste een keer langs een fitnesscentrum gaan voor advies, denk ik.
Oud 17-06-2004, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 14:38 :
Waar zit die?
www.gosh-sport.nl. Hij zit vlakbij station lombardijen.
Oud 17-06-2004, 13:55
AnyName
AnyName is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 14:46 :
Buikspieroefeningen zegt dat het niet al...?
Euh owjah natuurlijk *voelt zich dom*

Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 14:46 :
Je kunt het beste een keer langs een fitnesscentrum gaan voor advies, denk ik.
Das wel een goed plan inderdaad...

Minder eten dan dat je nodig hebt lijkt me niet echt gezond of wel? Nou jah ik moet toch iets proberen...

Ik snoep niet echt veel, hooguit 1x per week een zakje chips tenzij bij een verjaardags feestje, dan eet ik wel teveel denk ik..

Is het niet zo dat je van teveel drinken juist een dikke buik krijgt?
Bij alcohol sowiezo natuurlijk maar als je teveel vocht binnenkrijgt (gewoon water bijvoorbeeld) gaat dat dan ook niet in je lichaam zitten?
Tis zo dat ons lichaam voor 80% uit vocht bestaat dus teveel drinken is dan toch ook niet goed?

Om weer op het onderwerp terug te komen waar iedereen het steeds over heeft.. Calorien..

Is het niet zo dat het gaat om wat voor eten je eet, ipv hoeveel calorieen het bevat? Bijv als je 100 vet calorieen eet dat het slecht voor je is, terwijl als je 100 fruit calorieen eet dat het gezond(er) is?

*zit vol met vragen*

Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 14:04.
Oud 17-06-2004, 14:02
Verwijderd
Citaat:
AnyName schreef op 17-06-2004 @ 14:53 :
Minder eten dan dat je nodig hebt lijkt me niet echt gezond of wel? Nou jah ik moet toch iets proberen...
Je zou om te beginnen gezond kunnen gaan eten. Ik heb al pizza, tosti, enz, voor bij zien komen. Eet gewoon bruine boterhammen ipv witte broodjes, eet aardappelen/groente/vlees ipv pizza, eet fruit als tussendoortje ipv weet ik veel wat, dan ben je al een heel eind.

Citaat:
Is het niet zo dat je van teveel drinken juist een dikke buik krijgt?
Bij alcohol sowiezo natuurlijk maar als je teveel vocht binnenkrijgt (gewoon water bijvoorbeeld) gaat dat dan ook niet in je lichaam zitten?
Tis zo dat ons lichaam voor 80% uit vocht bestaat dus teveel drinken is dan toch ook niet goed?
Teveel is nooit goed, maar teveel drinken is wel iets van 6 liter op een dag oid. Twee liter (geen alcohol, lmd) per dag is heel normaal. Vocht komt er ook weer uit, waarom moet een mens vaak naar de wc als ie veel drinkt? Juist, om het te lozen.

Citaat:
Is het niet zo dat het gaat om wat voor eten je eet, ipv hoeveel calorieen het bevat? Bijv als je 100 vet calorieen eet dat het slecht voor je is, terwijl als je 100 fruit calorieen eet dat het gezond(er) is?
100 vet calorieën bestaan niet, volgens mij. Een product bevat en calorieën en vet, dingen met veel vet zijn niet gezond (let ook op verzadigd en onverzadigd vet, dat speelt ook nog mee).

Misschien kun je het beste een keer een afspraak maken bij een dietiste. Die kan je al die dingen heel goed en duidelijk vertellen, plus dat hij/zij er een opleiding voor gevolgd heeft en er waarschijnlijk iets meer van af weet en/of verstand van heeft dan wij.
Oud 17-06-2004, 14:09
AnyName
AnyName is offline
Bedankt voor je uitleg

Ik dacht dat tosties best wel gezond waren, kaas zit melk in en vlees beleg is niet zo vet als een hamburger (die ik ook tevaak eet).

Gezond eten komt zelden voor, toevallig heb ik gisteren spersiebonen gehad omdat ik me zorgen begon te maken over mijn dikte. Maar of dat echt hielp weet ik niet, want ik heb het hele blik in 1x leeggegeten en heb er ook 2 porties spekjes bij gegeten voor de smaak (want alleen puur spersiebonen is nie zo lekker)

Mja ik ken geen diëtisten ofzo.. Ik had gehoopt dat die hier op dit forum zaten

ik zal wel es langs een fitnesscentrum gaan als ik erbij in de buurt ben en tijd heb..

iig bedankt voor jullie hulp allemaal
Oud 17-06-2004, 14:16
Verwijderd
Een aardbeien snoepje is toch ook niet automatisch gezond omdat er 'fruit' in zit...?

In kaas zit ook vet (je hebt ook van die magere kaas oid, Slankie bv). En volgens mij is ham ook niet zo super vetloos. Maar hamburgers zijn idd nog ongezonder.

Als gezond eten zelden voorkomt, dan zou ik er om te beginnen voor zorgen dat dat vaker voorkomt. Dat lijkt me dan niet onverstandig.

Dit forum is voor scholieren, niet voor dietisten. Je hoeft ook geen dietist te kennen, pak het telefoonboek/de gouden gids en zoek er één op en/of ga eens langs je huisarts.
Oud 17-06-2004, 15:37
5803
5803 is offline
Een vraagje: ik ben nu 9 dagen bezig met afvallen, daarvoor was ik al een weekje aan het 'minderen' met snoep, maar snoepte ik nog redelijk veel. Ik ben nu 2 kilo afgevallen.

Hoeveel is normaal om per week af te vallen? Ik weet dat dat afhangt van hoeveel je woog en bij welke lengte ed., maar is er globaal wat over te zeggen?
Oud 17-06-2004, 16:04
Verwijderd
Citaat:
5803 schreef op 17-06-2004 @ 16:37 :
Een vraagje: ik ben nu 9 dagen bezig met afvallen, daarvoor was ik al een weekje aan het 'minderen' met snoep, maar snoepte ik nog redelijk veel. Ik ben nu 2 kilo afgevallen.

Hoeveel is normaal om per week af te vallen? Ik weet dat dat afhangt van hoeveel je woog en bij welke lengte ed., maar is er globaal wat over te zeggen?
hmm...verwacht maar niet dat je snel afvalt...in de eerste weken val je juist veel af, heeft te maken met de suikers in je...
Daarna gaat het steeds langzamer. Kan natuurlijk heel verschillend zijn. maar verwacht elke week een kilo, zal wat minder zijn na de eerste weken. maar proberen het vol te houden, daar gaat het om.
Oud 17-06-2004, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 15:16 :
Een aardbeien snoepje is toch ook niet automatisch gezond omdat er 'fruit' in zit...?

In kaas zit ook vet (je hebt ook van die magere kaas oid, Slankie bv). En volgens mij is ham ook niet zo super vetloos. Maar hamburgers zijn idd nog ongezonder.
ja precies,
trouwens, slankie kaas is erg lekker

En het ligt er ook aan hoe je het bereid het eten...als er een pak boter bij komt heeft het ook geen zin.
Oud 17-06-2004, 16:59
Hagel
Hagel is offline
voor de chocoladetoetjes addicts en die dit nog niet kenden (myself included ) heb ik een tip: ik zag vanmiddag Vivit optimel chocolade vla, met 0%vet en 50 cal per 100 ml, dat is bijna de helft minder als gewone vla en een klein beetje meer als yoghurt en veeeel lekkerder!
Oud 17-06-2004, 17:08
MieX
MieX is offline
@ Anyname: Als je meer eet dan je dagelijks nodig hebt slaat je lichaam het overtollige op als vet, als je minder eet dan je nodig hebt gaat je lichaam die vetreserves aanspreken en verbrand je dus je vet weer.
Als je meer drinkt moet je vaak ook meer naar de wc, je lichaam is ingesteld op de hoeveelheid vocht die je nodig hebt, alles wat meer is wordt afgevoerd via je urine. Veel drinken helpt wel afvalstoffen afvoeren.

@ 5801: in het begin val je altijd wat meer af omdat je vocht verliest. Als je het daarna goed volhoud kun je (natuurlijk afhankelijk van hoeveel vet je hebt, hoeveel je eet en hoeveel je beweegt) makkelijk een halve kilo per week ongeveer afvallen, dat is misschien niet het snelst maar wel het meest gezond
Oud 17-06-2004, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 17-06-2004 @ 17:59 :
voor de chocoladetoetjes addicts en die dit nog niet kenden (myself included ) heb ik een tip: ik zag vanmiddag Vivit optimel chocolade vla, met 0%vet en 50 cal per 100 ml, dat is bijna de helft minder als gewone vla en een klein beetje meer als yoghurt en veeeel lekkerder!
Vifit heeft nog meer...maar de helft is niet te eten. Die chocolade vla vind ik bv. echt niet te eten...vanille is nog viezer (die is echt ranzig), de caramel gaat wel. Ze hebben ook kleine bakjes, die zijn lekkerder. En ze hebben ook yoghurt.

De yoghurt van Friesche Vlag, die is echt lekker.
Oud 17-06-2004, 17:51
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 18:36 :
Vifit heeft nog meer...maar de helft is niet te eten. Die chocolade vla vind ik bv. echt niet te eten...vanille is nog viezer (die is echt ranzig), de caramel gaat wel. Ze hebben ook kleine bakjes, die zijn lekkerder. En ze hebben ook yoghurt.

De yoghurt van Friesche Vlag, die is echt lekker.
Oh, ik heb alleen de chocolade nog gehad, ik vond hem wel lekker Die van Friesche Vlag zit daar een smaakje aan of is het gewone yoghurt??
Oud 17-06-2004, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 17-06-2004 @ 18:51 :
Oh, ik heb alleen de chocolade nog gehad, ik vond hem wel lekker Die van Friesche Vlag zit daar een smaakje aan of is het gewone yoghurt??
Gewone yoghurt heb je van elk melk wel een magere versie.

Die van Friesche Vlag is met smaakje.
Oud 17-06-2004, 18:44
PardonMe
PardonMe is offline
Wat is het toch altijd leuk als mensen opmerken dat je afgevallen bent en daar een complimentje over maken
*vrolijk is*
Oud 17-06-2004, 20:02
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Wie doet er met mij mee?

De-poging-tot-elke-dag-een-half-uur-"sporten"-voor-i.g.-1-maand?.

Ik ga dat doen door te gaan skeeleren.

Naast de lijn(buik/benen etc) ook goed voor de geest!.

En Drinkennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!
Oud 17-06-2004, 21:36
steefos
steefos is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 17-06-2004 @ 21:02 :
Wie doet er met mij mee?

De-poging-tot-elke-dag-een-half-uur-"sporten"-voor-i.g.-1-maand?.

Ik ga dat doen door te gaan skeeleren.

Naast de lijn(buik/benen etc) ook goed voor de geest!.

En Drinkennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!
heei ik heb ook skeelers, dat ga ik ook is proberen, ik heb alleen nogal slecht doorzettingsvermogen maar nu moet t lukken

ik begin morgenmet halfuur skaten en 2 liter per dag, sow dat staat vast
Oud 18-06-2004, 11:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
AnyName schreef op 17-06-2004 @ 15:09 :
Bedankt voor je uitleg

Ik dacht dat tosties best wel gezond waren, kaas zit melk in en vlees beleg is niet zo vet als een hamburger (die ik ook tevaak eet).
Tosti's hoeven helemaal niet slecht te zijn. Je 'moet' ook kaas binnenkrijgen. Maar je kunt evt. 30+ kaas nemen, dan is het alweer een stuk minder vet...
Oud 18-06-2004, 16:22
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Kassandra schreef op 17-06-2004 @ 22:36 :
heei ik heb ook skeelers, dat ga ik ook is proberen, ik heb alleen nogal slecht doorzettingsvermogen maar nu moet t lukken

ik begin morgenmet halfuur skaten en 2 liter per dag, sow dat staat vast
!.

Maar ik begin morgen maar, want het is zo'n slecht weer hier. Ach nee, nou probeer ik er weer onderuit te komen . Ik ga op de skeelers naar vrienden vanavond!. Zo!.

Maar eisen we niet te veel van onszelf als we elke dag een half uur willen skeeleren?

Misschien beter eerst met 3x in de week te beginnen en dan opbouwen. Misschien is het dan beter vol te houden.
Oud 18-06-2004, 16:25
Mara
Mara is offline
Poging miljoen.
Nu echter stimulans, hoorde laatstnamelijk een van de meetst kwetsende dingen die ik ooit gehoord heb betreffende mijn gewicht.
Het moet nu lukken.

Ben weer tijdje niet hier geweest. Leonoor, een dietiste is denk ik geen optie. Ik denk niet dat mijn moeder dat 'accepteert', moeilijk uit te leggen.
En daar komt bij, een dietiste vertelt me wat ik wel/niet mag/kan eten, maar mijn probleem is mijn motivatie. En ik ben bang dat een dietiste daar weinig aan kan doen, dat is mijn eigen verantwoordelijkheid.

Laatst gewijzigd op 18-06-2004 om 16:33.
Oud 18-06-2004, 16:38
Verwijderd
@MeelFriek: Een dietiste kan het ook met je hebben over motivatie ed. Maar goed, das voor jou dus geen optie. Maar motivatie heb je nu (weer), toch? En op zich kun je zelf, denk ik, wel een redelijk gezond 'menu' samenstellen, toch?
Oud 18-06-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 18-06-2004 @ 17:25 :
Poging miljoen.
Nu echter stimulans, hoorde laatstnamelijk een van de meetst kwetsende dingen die ik ooit gehoord heb betreffende mijn gewicht.
Het moet nu lukken.
Goede reden om te beginnen met lijnen . Ga je die kwetsende opmerking ook iedere keer voor jezelf herhalen als je naar de koelkast loopt, eten op je bord schept of 200 gram bent aangekomen?

Dat die ongelooflijke piem0l (m/v) die kwetsende opmerking niet voor zich kon houden zegt meer over die persoon dan over jou.
Fijn, jij bent misschien 5/10/30 kilo te zwaar maar hij moet andere mensen naar beneden halen om zichzelf beter te voelen én stoer over te komen in het vriendenclubje. Wat is nou zieliger? Te zwaar zijn of andere mensen afzeiken zodat jij cool lijkt?

Als je om deze reden begint met lijnen gaat het gegarandeerd fout. Zowel emotioneel als lichamelijk.
Oud 18-06-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 18-06-2004 @ 17:43 :
Goede reden om te beginnen met lijnen . Ga je die kwetsende opmerking ook iedere keer voor jezelf herhalen als je naar de koelkast loopt, eten op je bord schept of 200 gram bent aangekomen?

Dat die ongelooflijke piem0l (m/v) die kwetsende opmerking niet voor zich kon houden zegt meer over die persoon dan over jou.
Fijn, jij bent misschien 5/10/30 kilo te zwaar maar hij moet andere mensen naar beneden halen om zichzelf beter te voelen én stoer over te komen in het vriendenclubje. Wat is nou zieliger? Te zwaar zijn of andere mensen afzeiken zodat jij cool lijkt?

Als je om deze reden begint met lijnen gaat het gegarandeerd fout. Zowel emotioneel als lichamelijk.
Ben ik het eigenlijk wel mee eens idd...
Oud 18-06-2004, 16:53
Verwijderd
@Squidward: iig niet meer vaak bij de Mac eten en ook niet meer van die magnetron-cheeseburgers (want ja, daar wordt je dik van, het speelt iig mee). Eet drie keer per dag (ontbijt: bv. twee boterhammen, lunch: bv. vier boterhammen, avondeten: bv. aardappelen, groente en een stukje (mager) vlees) en eventueel twee of drie tussendoortjes (bv. fruit). En ga sporten. 'k denk dat dat al (heel?) veel zal schelen. Het is bovendien veel gezonder.
Oud 18-06-2004, 17:18
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-06-2004 @ 17:53 :
@Squidward: iig niet meer vaak bij de Mac eten en ook niet meer van die magnetron-cheeseburgers (want ja, daar wordt je dik van, het speelt iig mee). Eet drie keer per dag (ontbijt: bv. twee boterhammen, lunch: bv. vier boterhammen, avondeten: bv. aardappelen, groente en een stukje (mager) vlees) en eventueel twee of drie tussendoortjes (bv. fruit). En ga sporten. 'k denk dat dat al (heel?) veel zal schelen. Het is bovendien veel gezonder.
Of eet 4x per dag. Is veel beter vol te houden. Ontbijt, lunch, eind vd middag, avondeten .
Oud 18-06-2004, 18:41
Verwijderd
Ik heb een vrij lang lijstje gevonden (in een leerboek) met allerlei tips die ervoor zorgen dat het makkelijker wordt om een dieet vol te houden, vooral bedoeld voor mensen die echt willen afvallen en/of voor 'altijd' gezonder willen gaan eten, dus niet voor mensen die even een paar bikini-kilo'tjes kwijt willen (hoewel het daarvoor misschien ook wel helpt). Is iemand daar in geïnteresseerd? Want dan scan ik het in en post ik het hier
Oud 18-06-2004, 19:03
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-06-2004 @ 19:41 :
Ik heb een vrij lang lijstje gevonden (in een leerboek) met allerlei tips die ervoor zorgen dat het makkelijker wordt om een dieet vol te houden, vooral bedoeld voor mensen die echt willen afvallen en/of voor 'altijd' gezonder willen gaan eten, dus niet voor mensen die even een paar bikini-kilo'tjes kwijt willen (hoewel het daarvoor misschien ook wel helpt). Is iemand daar in geïnteresseerd? Want dan scan ik het in en post ik het hier
Ja, lijkt me wel handig. Want het is toch vooral het 'geestelijke' wat mijn dieet tegenzit.
Oud 19-06-2004, 13:49
MieX
MieX is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-06-2004 @ 19:41 :
graag!
Oud 19-06-2004, 14:48
CoolJessy
CoolJessy is offline
Mijn ouders zijn vaag...
Ik ben om precies te zijn het laatste half jaar 1,5 kilo afgevallen...

Nu beginnen mijn ouders ineens te zeuren dat ik moet stoppen met dat "stiekem" lijnen (waar ik op dit moment niet mee bezig ben) omdat ik al teveel afval nu (ze dachten aan 8 kilo... ) en het is dat ze me zien eten want anders hadden ze gedacht dat ik annorexia had..

Kan het echt zijn dat 1,5 kilo gelijk zo'n groot effect heeft? Want ik zie niets hoor... En zoals ik zeg, ik ben ook niet echt met lijnen bezig (ik zou het eerder "gezond eten en drinken" willen noemen: ipv een suikerwafel neem ik de laatste tijd een stuk fruit ofzo...dat soort dingen.)

Tja is dit nou gelijk zo overdreven of zijn mijn ouders weer eens overbezorgd?
Oud 19-06-2004, 15:13
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 19-06-2004 @ 15:48 :
Mijn ouders zijn vaag...
Ik ben om precies te zijn het laatste half jaar 1,5 kilo afgevallen...

Nu beginnen mijn ouders ineens te zeuren dat ik moet stoppen met dat "stiekem" lijnen (waar ik op dit moment niet mee bezig ben) omdat ik al teveel afval nu (ze dachten aan 8 kilo... ) en het is dat ze me zien eten want anders hadden ze gedacht dat ik annorexia had..

Kan het echt zijn dat 1,5 kilo gelijk zo'n groot effect heeft? Want ik zie niets hoor... En zoals ik zeg, ik ben ook niet echt met lijnen bezig (ik zou het eerder "gezond eten en drinken" willen noemen: ipv een suikerwafel neem ik de laatste tijd een stuk fruit ofzo...dat soort dingen.)

Tja is dit nou gelijk zo overdreven of zijn mijn ouders weer eens overbezorgd?
Meestal hebben mensen in je omgeving eerder door dat je bent afgevallen (of aangekomen) dan jezelf. Ik krijg de laatste tijd te horen dat ik zoveel ben afgevallen, terwijl ik het zelf niet zo goed zie (hoewel ik het wel in de kilo's en kleren merk).
Het kan zijn dat je al best licht was, en dan kan 1,5 kilo best veel zijn (valt meer op dan bij iemand met overgewicht).
Je ouders maken zich misschien zorgen dat je (nog) dunner wordt. En misschien zien ze nu beter dat je bent afgevallen door bijvoorbeeld strakkere kleding door warmer weer.

Maar aangezien ik je niet ken, je gewicht en lengte niet weet en hoe je je eetpatroon dan hebt aangepast, kan ik niet beoordelen of je ouders "zeuren" of niet.
Oud 19-06-2004, 18:32
Mara
Mara is offline
@Leonoor en Jadie: De stimulans heb ik nu ja. En een gezond menu samenstellen kan ik wel, ik weet van mezelf dat ik niet zal doorslaan. Ik wil m'n lichaam niet de vernieling in helpen.

Vanavond geen avondeten door ruzie thuis. Ik kwam thuis van hele dag werk, zegt m'n pa dat ik aardappelen in de pan moet doen. Ik was amper 2 minuten thuis en moest meteen 't eten klaarmaken. We aten sla, dus ik vroeg of we al een fruitschaal hadden (hebben we altijd), waarop 't antwoord was "nee, alles wat daar staat eten we" waarna ik bezig ging dat ook maar klaar te maken.
Twee minuten later hoor ik "er brandt toch niks aan" en ik zeg "ik hoop 't niet, ik ben met zes dingen tegelijk bezig" waarna ik een preek krijg over dat ik alles verkeerd doe.
Ik heb toen 't mesje neergelegd en ben naar boven gegaan, waarna m'n pa nog allemaal dingen naar me schreeuwde over "dat ik vooral zo door moest gaan"
Vanavond dus geen avondeten, beetje vervelend. Maar goed, m'n pa moet eerst maar eens normaal leren doen, niet zeggen dat ik alles verkeerd doe terwijl dat helemaal niet 't geval is.

Laatst gewijzigd op 19-06-2004 om 18:36.
Oud 19-06-2004, 19:07
steefos
steefos is offline
heb nou 2 keer een half uur geskeelerd in 3 dagen, die 2 liter ben ik zo vergeten
Oud 19-06-2004, 22:13
Verwijderd
hmm ik moet ook echt meer gaan sporten
Heb vandaag wel gefietst naar de markt enzo...maarja.
morgen avond denk ik even groot rondje om de amstel fietsen
en dan ook maar weer eens skeeleren...mijn skeelermaatje even bellen...owh en ik wil weer zwemmen

Ene kant wil ik wel op roeien gaan, andere kant lijkt me dat weer zo lastig en heb het nog maar 2 keer gedaan ofzo

ik wil teveel
Oud 20-06-2004, 12:13
Linda
Linda is offline
Ben weer begonnen met lijnen, en ben nu ongeveer een weekje bezig. Maar weet eigenlijk niet of ik wel genoeg eet.
Hier m'n lijstje wat ik ongeveer per dag eet.

Ontbijt:
1 volkoren cracker met jam

Middageten:
3 volkoren crackers met kaas, ham en kipfilet

Avondeten:
3 a 4 aardappels, 2 scheppen groente, en een stukje vlees

Tussendoortjes:
Mueslireep, 4 snoepjes, creame crackers met boter en zoetstof, en soms iets aan fruit.

Maar is dit wel genoeg? of is het te veel?
Oud 20-06-2004, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Linda schreef op 20-06-2004 @ 13:13 :
Maar is dit wel genoeg? of is het te veel?
Te weinig?

Ligt ook een beetje aan wat 'creame crackers met boter en zoetstof' precies inhoud...? Zijn dat er twee of tien? Ik denk dat je beter met meer kunt ontbijten en ook wat meer tusen de middag kunt eten.
Oud 20-06-2004, 14:28
Verwijderd
hmm, crackers zijn geloof ik niet echt goed, kan denk ik beter goed bruin grof brood eten, vult veel beter.
Oud 20-06-2004, 15:23
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
LadyOfTheFlowers schreef op 20-06-2004 @ 15:28 :
hmm, crackers zijn geloof ik niet echt goed, kan denk ik beter goed bruin grof brood eten, vult veel beter.
Bovendien zitten er in brood ook meer voedingsstoffen die je
nodig hebt ed, als ik het me goed herinner. (?)
Oud 20-06-2004, 15:29
Linda
Linda is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-06-2004 @ 13:21 :
Te weinig?

Ligt ook een beetje aan wat 'creame crackers met boter en zoetstof' precies inhoud...? Zijn dat er twee of tien? Ik denk dat je beter met meer kunt ontbijten en ook wat meer tusen de middag kunt eten.
Met die crackers meestal 2

Toch te weinig, dacht het wel. Maar wist het toch niet zeker.

Meer ontbijten lukt eigenlijk niet echt. Ben al blij dat ik wat naar binnen krijg

Citaat:
LadyOfTheFlowers schreef op 20-06-2004 @ 15:28 :
Dat wist ik niet
Misschien dat ik dan beter brood kan gaan eten ipv crackers tussen de middag.
Oud 20-06-2004, 15:31
Miracle
Miracle is offline
En Knackebrod dan? Ik dacht dat het vergelijkbaar was met brood en niks uitmaakt dus...

Regels voor berichten