Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En hoe weet je dat de vraag afneemt als mensen beter geïnformeerd worden...? Volgens mij worden mensen die een adoptie overwegen over het algemeen prima geinformeerd, een kind adopteren kan niet zomaar, daar gaat een heel proces aan vooraf. Verder vraag ik me af of je kinder er werkelijk mee helpt om ze uit hun eigen omgeving weg te halen en ze in een wildvreemd land, met wildvreemde mensen op te laten groeien... Kun je niet beter geld of goederen sturen om een kind in zijn of haar eigen omgeving (iig in zijn of haar eigen land) op te laten groeien? Is adoptie niet iets voor mensen die willen 'pronken' met hun goedheid om zo'n 'zielig afgedankt en verwaarloosd kindje' een (t)huis te geven? (Dit is geen veroordeling van mensen die dat doen, ik vraag het me af wat er nou beter is; een kind adopteren of bv. geld storten. En ook voor wie mensen nou een kind adopteren: voor het kind of voor zichzelf? (Natuurlijk kun je niet alle mensen over één kam scheren, er zal dus geen eenduidig antwoord zijn, denk ik.)) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wil je iets in het land zelf opzetten, dan heb je wel heel veel geld nodig en ik denk dat je zoiets moeilijk kunt realiseren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Soms word er trouwens in een 'adoptiegezin' maaltijden uit het land van herkomst gemaakt en ze leren over hun land van herkomst. Natuurlijk gebeurt dit niet altijd maar mensen kunnen altijd op zoek gaan naar de plaats waar ze geboren zijn. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
onderzoek voor het vak levensbeschouwing veroke | 8 | 13-03-2006 20:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
vindplaats van levensbeschouwing en ethiek roliroli | 2 | 07-12-2004 15:13 | |