Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2004, 18:22
Verwijderd
hmm knackebrod weet ik niet zeker....maar even kijken op de verpakking.

Ik ga vanavond brownies maken...ja..staat recept in het boek van gi dieet...en mag het gewoon eten ( natuurlijk niet 10 per dag)
khoop dat ze lekker worden
Oud 20-06-2004, 19:42
Verwijderd
Knackebrod is wel oke, als je ook regelmatig volkoren knackebrod eet... maar heen stukje knackebrod weegt wel minder dan een boterham, dus ik denk dat je zo'n twee stukjes nodig hebt om 澭n boterham te vervangen.

Ohja, scannen. Ga ik even doen

Daar zijn ze dan:
Pagina 1
Pagina 2
De 'partner' die ze noemen hoeft niet je vriend(in) te zijn, 't is handiger als het iemand is die bij je in huis woont, dus 澭n van de ouders of een broer of zus.

Laatst gewijzigd op 20-06-2004 om 19:58.
Oud 20-06-2004, 20:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dreen schreef op 20-06-2004 @ 16:31 :
En Knackebrod dan? Ik dacht dat het vergelijkbaar was met brood en niks uitmaakt dus...
Ik blijf erbij dat brood beter is dan alle soorten crackers omdat daar jood in zit en in crackers niet volgens mij.
Oud 20-06-2004, 20:18
Verwijderd
Dat jood komt toch van het jozozout? Dat zit ook in crackers, tenminste, in de crackers die bedoeld zijn om als ontbijt/lunch te eten, ik denk niet in de crackers die als snack bedoeld zijn.
Oud 20-06-2004, 20:31
Miracle
Miracle is offline
Volgens mij heb ik meestal wel de volkoren knackebrod, in elk geval die van de AH maar die mijn moeder bij de C1000 koopt weet ik niet zeker...

Ik kan wel op de verpakking van de crackers kijken, maar ik kan het niet echt vergelijken want op brood zit geen etiket.

Ik eet knackebrod soms als onbijt of tussen de lunch en avondeten in (of als late lunch als ik op school niks heb gegeten. ). Eigenlijk vult het niet genoeg, dus gebruik ik het liever niet als maaltijd, want dan krijg ik een uur later weer honger.
Oud 21-06-2004, 08:50
Verwijderd
hee mensen, ikben ook weer eens begonnen met lijnen gaat opzich wel lekker, ben sinds maandag nu ongeveer een kilo kwijt.
probeer gewoon wat meer de bewegen, niet te snoepen en weinig te eten.
Oud 21-06-2004, 11:11
Basia
Basia is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 21-06-2004 @ 09:50 :
hee mensen, ikben ook weer eens begonnen met lijnen gaat opzich wel lekker, ben sinds maandag nu ongeveer een kilo kwijt.
probeer gewoon wat meer de bewegen, niet te snoepen en weinig te eten.
ok, ik ga vanaf vandaag weer ff goed mn best doen. wil graaaaag zo'n 2/3 kilo eraf voor ik op vakantie ga..
Oud 21-06-2004, 11:16
D-sire
D-sire is offline
Pff wat een ellende, van het weekend weer veel te ongezond gegeten... Vandaag gezakt voor mn rijexamen (diep in de put) dus net weer lekker stuk chocoladecake veroverd...

Ik moet echt streng voor mezelf zijn, ben gister wel anderhalf uur met mn broertje gaan tennissen en dat voelde erg goed. Maar wat vaker doen denk ik!

Zitten er hier trouwens meer van die emotionele eters?
Oud 21-06-2004, 11:22
Verwijderd
hoera, 5 feesten dit weekend, hou je dan maar in. naja goed. ik voel me dus weer tonnetjerond, maar het overheerst op het moment gelukkig niet. vanavond sporten, en morgen ook maar weer. kijken of ik het weer een weekje volhoudt. wil voor mn diplomauitreiking me weer goed voelen
Giovanna
Giovanna is offline
Is het nou echt te zien als je een kilo aankomt/afvalt?
Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
WooF schreef op 21-06-2004 @ 12:22 :
hoera, 5 feesten dit weekend, hou je dan maar in. naja goed. ik voel me dus weer tonnetjerond, maar het overheerst op het moment gelukkig niet. vanavond sporten, en morgen ook maar weer. kijken of ik het weer een weekje volhoudt. wil voor mn diplomauitreiking me weer goed voelen
dat heb ik ook...
Oud 21-06-2004, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Giovanna schreef op 21-06-2004 @ 12:22 :
Ligt eraan. Als je 60 kilo weegt zie je dat sneller dan wanneer je 120 kilo weegt. (bij een gemiddelde lengte)
Oud 21-06-2004, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Giovanna schreef op 21-06-2004 @ 12:22 :
zien misschien niet, maar aan mn broeken is t te merken
Oud 21-06-2004, 17:38
D-sire
D-sire is offline
Vanavond chinees gegeten
Oud 21-06-2004, 17:41
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 21-06-2004 @ 18:38 :
Vanavond chinees gegeten
Wat is er mis met chinees eten? Ligt er maar net aan w嫢 voor chinees.
Net als Hollands, stampot is slechter voor de lijn dan groente/aardappel/vlees.
Oud 21-06-2004, 17:43
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 21-06-2004 @ 18:41 :
Wat is er mis met chinees eten? Ligt er maar net aan w嫢 voor chinees.
Net als Hollands, stampot is slechter voor de lijn dan groente/aardappel/vlees.
Wat is er mis met stamppot? Omdat je iets meer aardappel eet dan bij de gemiddelde maaltijd of zo?

En chinees eten is vaak wel behoorlijk vet.
Oud 21-06-2004, 17:49
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 21-06-2004 @ 18:43 :
Wat is er mis met stamppot? Omdat je iets meer aardappel eet dan bij de gemiddelde maaltijd of zo?

En chinees eten is vaak wel behoorlijk vet.
Het was gewoon een voorbeeld.
Ja, als je chinees eet met veel saus is het al snel vet, en ja, chinese gerechten zijn vaak met saus. Maar er zijn heel veel soorten en er bestaan 麑k magere chinese gerechten.

Maar goed, wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het echt niet erg is een keer chinees te eten hoor
Oud 21-06-2004, 17:51
kastdeur
kastdeur is offline

Ja, maar toch wil ik graag weten wat er mis is met stamppot...

Maar goed, wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het echt niet erg is een keer chinees te eten hoor

Daar heb je helemaal gelijk in.
Oud 21-06-2004, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Basia schreef op 21-06-2004 @ 12:11 :
ok, ik ga vanaf vandaag weer ff goed mn best doen. wil graaaaag zo'n 2/3 kilo eraf voor ik op vakantie ga..
ik wil precies hetzelfde, paar kilo eraf voor de vakantie.

ik ben gewoon zo sportief, vandaag gezwommen morgen weer.. lekker bewegen
daarnaast eet ik 3 maaltijden per dag, gewoon flink zodat de honger gestild is. Meer heb je dan ook niet nodig.
Oud 21-06-2004, 17:57
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 21-06-2004 @ 18:51 :

Ja, maar toch wil ik graag weten wat er mis is met stamppot...

Daar heb je helemaal gelijk in.
Er is niks met stampot
Er zit inderdaad meer aardappel in dan een gewone maaltijd en vaak veel jus en spekjes. (afhankelijk van hoe je het maakt). Het ligt ook 'zwaar op de maag', en is echt wintervoedsel. Maar er is niks m疄 mee. Het was een voorbeeld waarmee ik wilde uitleggen dat net als nederlands eten, er ook verschil zit in chinees eten qua slecht of minder slecht voor de lijn. Misschien geen goed voorbeeld, het schoot me te binnen. En het ging om het principe, niet om de stampot.
Oud 21-06-2004, 18:01
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 21-06-2004 @ 18:57 :
Er is niks met stampot
Er zit inderdaad meer aardappel in dan een gewone maaltijd en vaak veel jus en spekjes. (afhankelijk van hoe je het maakt). Het ligt ook 'zwaar op de maag', en is echt wintervoedsel. Maar er is niks m疄 mee. Het was een voorbeeld waarmee ik wilde uitleggen dat net als nederlands eten, er ook verschil zit in chinees eten qua slecht of minder slecht voor de lijn. Misschien geen goed voorbeeld, het schoot me te binnen. En het ging om het principe, niet om de stampot.
Ik wil graag altijd alles weten...
Oud 21-06-2004, 18:06
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 21-06-2004 @ 19:01 :
Ik wil graag altijd alles weten...
en ook daar is niks mis mee
Oud 21-06-2004, 18:52
tuttebel
tuttebel is offline
vanmorgen:
*1 boterham met aardbei
*1 glas jus d'orange

eerste pauze, 11 uur:
*1volkoren boterham met 20+ smeerkaas
*25 cl water

tweede pauze, 13uur:
*appel
*25 cl water

kwart voor 3:
*dove caramel
* boterham van n vriendin, met sla ed.
(khad een kutmoeilijk proefwerk en ik zat helemaal in de stress dus ik moest eten..of n sigaret roken, maar ik ben al 3 weken gestopt en wou het volhouden..)

s'avonds:
*1 tosti met kaas
*1 glas spa fruit
*yoghurt

ik had die tussendoortjes niet moeten eten..echt zonde, ik was zo goed bezig..
ik ben sinds februari 3 kilo afgevallen..en sinds een maand met het zelfde patroon nog gaat er niks meer af!
en ik ben echt nog niet slank ofzo..ik vind dit echt heel stom en frustrerend.

edit: wel 8 km extra gefietsd vandaag..
Oud 21-06-2004, 18:58
Verwijderd
Citaat:
tuttebel schreef op 21-06-2004 @ 19:52 :
ik ben sinds februari 3 kilo afgevallen..en sinds een maand met het zelfde patroon nog gaat er niks meer af!

Je moet meer gewoon eten eten...tussen de middag brood en warm eten als avond eten...
Oud 21-06-2004, 19:43
MieX
MieX is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 21-06-2004 @ 19:52 :
*knip*

Als je zo weinig eet gaat je lichaam in de spaarstand en val je helemaal niet meer af, als je nu weer gewoon zou gaan eten zou je nogal aankomen omdat je lichaam alle voedingsstoffen opnemen die het binnenkrijgt. Je kunt beter langzaam wat meer gaan eten en dat volhouden, wat je nu eet is gewoon erg weinig
Oud 21-06-2004, 20:23
Verwijderd
Citaat:
water willowglo schreef op 21-06-2004 @ 18:57 :
Er is niks met stampot
stampot is ook al heel erg in stukjes...en dan word het sneller verteerd in je maag en dan heb je sneller weer honger...

Ik had laatst thai's eten, erg lekker, zonder saus enzo veel groente en zeg maar gestoomd...
Oud 21-06-2004, 21:52
Vlammy
Vlammy is offline
Ik heb tussen de middag een kop cup-a-soup op, en vanavond rijst met chicken tonight. Ik ben benieuwd of ik het weer kan volhouden, want dit weekend was nogal heftig qua bier.
Oud 21-06-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Vlammy schreef op 21-06-2004 @ 22:52 :
Ik heb tussen de middag een kop cup-a-soup op, en vanavond rijst met chicken tonight. Ik ben benieuwd of ik het weer kan volhouden, want dit weekend was nogal heftig qua bier.
en verder niets?
Oud 22-06-2004, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2004 @ 22:55 :
en verder niets?
ja...schrik ook al
Oud 22-06-2004, 06:13
Vlammy
Vlammy is offline
Nee, verder niets. Ik weet het, het is niet echt gezond, dat besef ik zelf ook wel. Maar het is gewoon iets wat tussen mijn oren zit.
Oud 22-06-2004, 08:01
sublime
sublime is offline
damn.. ik had me een paar maanden geleden voorgenomen vandaag - bijna - op mn streefgewicht te zitten en dat ik dan allemaal hippe kleren voor mn verjaardag mocht kopen. maar ik zit echt verre van mn streefgewicht en ben nota bene nog aangekomen ook...

/me is loser
Oud 22-06-2004, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Vlammy schreef op 22-06-2004 @ 07:13 :
Nee, verder niets. Ik weet het, het is niet echt gezond, dat besef ik zelf ook wel. Maar het is gewoon iets wat tussen mijn oren zit.
dan zal ik maar vandaag wat meer eten.
Tis zeker niet gezond, je hoeft echt geen honger te hebben als je afvalt. gewoon goede dingen eten. en chicken tonight is ook niet echt geweldig als je wilt afvallen.
Eet wat fruit tussendoor.
Als je zo weinig eet komt het straks er weer zo snel aan.
Oud 22-06-2004, 09:23
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
LadyOfTheFlowers schreef op 22-06-2004 @ 09:28 :
en chicken tonight is ook niet echt geweldig als je wilt afvallen.
chicken tonight is juist prima, niet de sate smaak maar de hawai en ajam pangang zijn 50 kcal per 100 gram, kip zit weinig in en rijst moet je niet te veel van nemen.
Oud 22-06-2004, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 22-06-2004 @ 10:23 :
chicken tonight is juist prima, niet de sate smaak maar de hawai en ajam pangang zijn 50 kcal per 100 gram, kip zit weinig in en rijst moet je niet te veel van nemen.
oke
Oud 22-06-2004, 09:38
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
LadyOfTheFlowers schreef op 22-06-2004 @ 10:35 :
oke
maar ze moet wel meer eten idd
Oud 22-06-2004, 11:04
Verwijderd
ik snap nooit wat het probleem is van goed avondeten bijvoorbeeld chick 'n tonigh. Je moet toch iets eten? dan denk ik, beter een flinke maaltijd dat je de rest van de avond niets meer hoeft, dan dat je in de loop van de avond weer honger krijgt.
Oud 22-06-2004, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 22-06-2004 @ 10:38 :
maar ze moet wel meer eten idd
Veel meer.

Het is niet "niet echt gezond", het is gewoon enorm ongezond.
Oud 22-06-2004, 15:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-06-2004 @ 12:04 :
ik snap nooit wat het probleem is van goed avondeten bijvoorbeeld chick 'n tonigh. Je moet toch iets eten? dan denk ik, beter een flinke maaltijd dat je de rest van de avond niets meer hoeft, dan dat je in de loop van de avond weer honger krijgt.
Ik ben het wel met je eens maar er is wel een verschil tussen een onverantwoorde vullende maaltijd en een verantwoorde vullende maaltijd. Van vetten zit je snel vol maar dat is nou niet echt een verantwoorde maaltijd, dan kan je beter iets van koolhydraten binnenkrijgen.
Oud 22-06-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-06-2004 @ 16:46 :
Ik ben het wel met je eens maar er is wel een verschil tussen een onverantwoorde vullende maaltijd en een verantwoorde vullende maaltijd. Van vetten zit je snel vol maar dat is nou niet echt een verantwoorde maaltijd, dan kan je beter iets van koolhydraten binnenkrijgen.
okee, ja zo kan je het ok bekijken. Tuurlijk is er een verschil tussen patat en groente. Maar ik denk dat je best rijst kan eten.
(al heb ik wel minder rijst genomen dan anders bij het avondeten )
Oud 22-06-2004, 17:03
treintje
treintje is offline
Het gaat niet echt lekker, m'n maaltijd van net is er alweer uit.

Heeft iemand tips ofzo? Als het psychisch niet goed gaat hou ik het eten gewoon niet meer binnen. Ik probeer wel m'n gedachten ergens anders op te zetten maar dat lukt vaak niet...
Oud 22-06-2004, 17:30
Vlammy
Vlammy is offline
Citaat:
treintje schreef op 22-06-2004 @ 18:03 :
Het gaat niet echt lekker, m'n maaltijd van net is er alweer uit.

Heeft iemand tips ofzo? Als het psychisch niet goed gaat hou ik het eten gewoon niet meer binnen. Ik probeer wel m'n gedachten ergens anders op te zetten maar dat lukt vaak niet...
Heb je een eetstoornis? Of word je letterlijk zo misselijk als het psychisch niet goed gaat dat alles er weer uitkomt?
Oud 22-06-2004, 17:38
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-06-2004 @ 17:57 :
okee, ja zo kan je het ok bekijken. Tuurlijk is er een verschil tussen patat en groente. Maar ik denk dat je best rijst kan eten.
(al heb ik wel minder rijst genomen dan anders bij het avondeten )
volgens mijn dieet ( gi dieet) moet je bord voor de helft groente, kwart vlees en kwart aardappelen/rijst.
En dan geen gewone rijst, maar basmati of van die volkoren rijst.
Oud 22-06-2004, 18:43
Verwijderd
Ik ben zwak heb ik net besloten. Het ging wel lekker, maar de afgelopen weken kan ik dus niets anders doen dan mezelf volstoppen enzo. Word er een beetje niet goed van. Morgen maar weer met goede moed beginnen en een kruis op mijn hand zetten die me helpt herinneren. Dat heeft heel goed geholpen.
Oud 22-06-2004, 21:05
Deliveran委
Deliveran委 is offline
Een vraagje over Weight Watchers. Ik wil daaraan beginnen maar ik wil niet elke week naar zo'n "praatgroep". Ik wil zo'n boekje hebben waar bij staat hoeveel punten enzovoorts je mag hebben op een dag. En welke voeding zoveel punten heeft enz. Nou staan er wel complete boekenpaketten te koop enzo. Maar dat is een beetje "te". Weet iemand wat ik nodig heb, en wat de naam daarvan is? Alvast bedankt.
Oud 22-06-2004, 21:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Deliveran委 schreef op 22-06-2004 @ 22:05 :
Een vraagje over Weight Watchers. Ik wil daaraan beginnen maar ik wil niet elke week naar zo'n "praatgroep". Ik wil zo'n boekje hebben waar bij staat hoeveel punten enzovoorts je mag hebben op een dag. En welke voeding zoveel punten heeft enz. Nou staan er wel complete boekenpaketten te koop enzo. Maar dat is een beetje "te". Weet iemand wat ik nodig heb, en wat de naam daarvan is? Alvast bedankt.
Kan je de dingen die jij wilt weten niet op internet vinden? Scheelt je weer boeken kopen enzo.
Oud 22-06-2004, 23:28
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
kijk maar eens op www.40punten.nl
Oud 23-06-2004, 08:05
Deliveran委
Deliveran委 is offline
Citaat:
Hagel schreef op 23-06-2004 @ 00:28 :
kijk maar eens op www.40punten.nl
Hm is ook een idee.

Ik denk dat ik binnenkort even ga informeren wat ik nodig heb als ik dat weightwatchersdieet thuis ga doen. En hoe duur dat is. En als dat belachelijk duur is (het nieuwste dieet van hun is 100 euro voor een compleet pakket ) begin ik met dat 40 punten dieet.
Oud 23-06-2004, 10:54
MieX
MieX is offline
Citaat:
Deliveran委 schreef op 23-06-2004 @ 09:05 :
Hm is ook een idee.

Ik denk dat ik binnenkort even ga informeren wat ik nodig heb als ik dat weightwatchersdieet thuis ga doen. En hoe duur dat is. En als dat belachelijk duur is (het nieuwste dieet van hun is 100 euro voor een compleet pakket ) begin ik met dat 40 punten dieet.
40punten.nl kost je 1,30 per kwartaal, scheelt toch heel wat

Ik merk toch dat ik het afgelopen jaar mijn hele eet-stijl behoorlijk heb veranderd, de afgelopen anderhalve week heb ik pauze gehouden (volgende week maandag begin ik weer) en in die weken heb ik echt gegeten wat ik wilde, maar ik ben niks aangekomen.
Oud 23-06-2004, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 23-06-2004 @ 12:01 :
www.overgewicht.nl Gaat wel niet met punten, maar kun je ook alles bijhouden. Als je eerst al je gegevens invult geeft 'ie aan hoeveel calorie螚 en vet je per dag mag hebben. En is nog gratis ook.
ik heb me er net ingeschreven, maar het is niet echt geschikt voor het 'bikini-dieet' dat ik aan het doen ben. Dus ff 2-3 kilo afvallen in 3 weken.
Oud 23-06-2004, 13:23
sublime
sublime is offline
Citaat:
als je lid wordt hoef je niet elke week naar zo;'n praatgroep. mijn moeder is lid en dat was in principe een kwestie van 1x in de week daar naar toe om te wegen. je kon dan nog wel blijven voor voorlichting, amar dat was niet verplicht...

het is wel duur though...

en vandaag gaat goed bij mij al 2 liter water gedronken en geen tussendoortjes
Topic gesloten

Regels voor berichten