Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
wil je ruzie ofzo ![]() het maakt geen hol uit een bachelor aan hbo is hetzelfde als bachelor aan univ en aan sommige hogescholen kun je ook je master halen dus wat jij zegt slaat nergens op |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
hbo bachelor: B van een bepaald gebied, bv B of ICT (bij informatica)
wo bachelor: Bsc of uh... bsa ofzo? iig Bachelor of science of Bachelor of Arts. je kunt aan je HBo-B niet dezelfde rechten ontlenen als aan een WO-b.
||
Citaat:
die langere masters geven ze ook op hbo hoor ![]() |
![]() |
|
Volgens mijn zit er geen verschil tussen hbo bachelor en wo bachelor. Op het hbo mag je zelf nu ook gaan shoppen bij andere studies. Dus een minor kiezen. verder krij je in beide gevallen maar een bachelor diploma. En niet iets anders. master of sience is alleen bij een master opleiding. En niet eerder. Het enige echte verschil tusse Hbo en uni is dat hbo meer beroepsgericht is en uni meer op de theorie. Zit dus geen verschil in. Enne topic starter. ik zou gewoon even contact opnemen met de hoge school en vragen hoe het zit. Dan wete je precies hoe het zit. Enne hbo'ers mogen best naar de uni toe. Waarom zou je talent verspillen??
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
http://www.leidenuniv.nl/studiesite/bama/faq.htm
De titels bachelor (B) en master (M) zijn niet exclusief voorbehouden aan eht wetenschappelijk onderwijs, ze kunnen ook door hbo-opleidingen worden verleend. Het onderscheidende zit hem in de bijvoegsels 'of Arts' (MA), 'of Science' (MSc), 'of Laws' (LL.M.) en 'of Medicine' (Med.) Voor hbo'ers komt ereen speciale hbo-titel. Kan ik van het hbo overstappen naar de universiteit? > Dat kan, nu en straks, afhankelijk van wat je in het hbo hebt gedaan. In wezen verandert er niets. Een bacheloropleiding van het hbo geeft echter niet automatisch toegang tot een universitaire masteropleiding. Onder bepaalde voorwaarden zul je wel kunnen overstappen maar meestal zal je op de universiteit eerst aanvullend onderwijs moeten volgen tadaa!! Het heet anders, je hebt geen automatische toegang, dus het is NIET hetzelfde.
Laatst gewijzigd op 21-09-2003 om 20:29. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder kom je er ook niet zomaar in, er staat een enorme eis aan punten tegenover (alles in één keer halen geloof ik, of t zit griezelig dicht in de richting) dus ze halen alleen de toppers eruit die de Master in één jaar mogen doen. Daarvóór hebben ze in het 4e jaar een aangepast (en waarschijnlijk zwaarder) programma gevolgd in een speciale klas zodat zij zo kunnen instromen. Verder ziet het onderwijsniveau er zo uit in een onderwijsboom: WO Master HBO Master WO Bachelor HBO Bachelor VWO MBO Havo Vmbo In elk geval, zoiets dus. De HBO Master staat hoger dan de Bachelor van de universiteit.
|
![]() |
Ik weet dat het mogelijk is en op zich vind ik het wel goed dat er kan worden doorgestroomd. Wel moeten HBO'ers een goed traject doorlopen hebben, voordat ze toegelaten worden op de universitaire studie aangezien ze vaak veel kennis en vaardigheden missen.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 19:38. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
duhhh... master is per definitie hoger dan bachelor. bovendien heeft een hbo bachelor op papier dezelfde waarde als wwn WO bachelor. hetzelfde geld voor de masters. [/B][/QUOTE] Volgens mij heb je wel een andere titel hoor. Want ga me nou niet vertellen dat uni psychologie bachelor gelijkwaardig is aan bijv. hbo communicatie bachelor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je dus in Nederland, bijvoorbeeld aan de 'The Hague University' ziet dat er een 'masteropleiding' wordt aangeboden, dan is dat geen master of arts/science-opleiding (en dus geen titel met civiel effect) en geen universitaire opleiding. Het Engelse woord 'university' in Nederland is niet beschermd, elke flutschool mag zichzelf university noemen. Verder is het zo dat de Nederlandse regering het BaMa-stelsel nog eens foutief heeft geïmplementeerd, want de HBO-bachelor (ZONDER of arts/science-toevoeging) staat niet gelijk aan de WO-bachelor, en de HBO-master is helemaal niets. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 25-06-2004 om 08:33. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Waarom stel je jezelf boven een ander als je zegt dat er een verschil tussen HBO en uni is?
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Nu ik na mn hbo ook misschien wel universiteit wil doen, krijg ik juist vaak te horen dat er bijna geen verschil is ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
Verwijderd
|
Er is andere toelating RAAR HE?
Stel ik heb mijn bachelor gedaan op de ene uni en ik wil mijn master halen op een andere uni dan zijn er ook toelatingseisen. Sterker nog: bij een nieuw vak of cursus heb je vaak al toelatingseisen. Als je dus naar een andere onderwijsinstelling gaat dan heb je ook allemaal toelatingseisen waaraan je misschien al een jaar kwijt bent. Ik ben van mening dat er een betere overmogelijkheid moet zijn om van HBO bachelor door te stromen naar WO Master. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ach, dit topic komt toch altijd weer voorbij. Maar weer ff mijn mening: het is wel heel droevig dat sommige mensen menen dat een bachelor op het hbo gelijk staat aan een bachelor op de uni. Wat een nonsens. Ik zou al die mensen die dat vinden aan willen raden om eens aan een universiteit te gaan studeren na een hbo opleiding te hebben gedaan, want het niveau ligt op de uni dus absoluut een stuk hoger. Ik denk een teken van frustratie of iets dergelijks.
Ik vind die instromingsmogelijkheden vanaf het hbo dan ook belachelijk en die mogen ze van mij dan ook afschaffen. Begin gewoon bij het begin zou ik zeggen en laat zien dat je het kan. Waarom toch altijd al die verkorte mogelijkheden. Het is niet voor niks dat ze bij mijn studierichting (Rechten) liever geen instromers uit het hbo in de togaberoepen hebben. Dan heb je ook nog hbo instromers die het eerstejaar hbo hebben afgerond, en daarvan haalt op mijn faculteit 97% het eerstejaar op de uni niet. Hoezo geen verschil?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||