Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2003, 21:04
Mafheid
Mafheid is offline
Ik ben ff mijn computer aan t doorspitten wat betreft textjes enzo, en geloof dat ik wel een leuke citaat heb gevonden (excuses als ik m al ns eerder heb geplaatst)

Citaat:
The odds of dying from an MDMA overdose are 1 in 3.6 million. So to prevent such a dangerous substance from proliferating, it has been made illegal in all countries in the world under a UN agreement.
The odds of dying in a rollar coaster accident are 1 in 3.2 million. The odds of dying by parachuting are 3 in 1000 per year. 1 in every 500,000 skiers are killed. Every year, soccer players run the risk of 1 in 25,000 of getting killed. And the odds of burning to death in your sleep are 1 in 10,000.1
Yet no one considers banning carnivals or skydiving. No one feels that our society would be much safer if we did away with ski resorts or soccer. And no one advocates for the elimination of houses because of fire risks.
Oud 04-06-2003, 21:07
Pan Am
Pan Am is offline
Ik heb het altijd al geweten!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:11
mind
mind is offline
en dan nog volhouden dat we de nazi's overwonnen hebben
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 11:00
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Is het eigenlijk mogelijk om een overdosis wiet te nemen? Met blowen is het volgens mij een beetje moeilijk haalbaar, misschien met heel erg met THC geconcentreerde cake.
Oud 05-06-2003, 11:27
mind
mind is offline
ja je kan er dood aan gaan maar dan moet je wel heel ziek bezig zijn

de ld50 van een aap is 128 mg/kg pure thc rechstreeks geinjecteerd in zijn aderen.
dus een aap van 70 kilo heeft 50 % kans om dood te gaan als je 8960 mg injecteerd dat is dus ongeveer 89 gram wiet.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 11:33
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Mind_Movie schreef op 05-06-2003 @ 12:27:
ja je kan er dood aan gaan maar dan moet je wel heel ziek bezig zijn

de ld50 van een aap is 128 mg/kg pure thc rechstreeks geinjecteerd in zijn aderen.
dus een aap van 70 kilo heeft 50 % kans om dood te gaan als je 8960 mg injecteerd dat is dus ongeveer 89 gram wiet.
Dus als ik 90 gram degelijke wiet in een cake bak en vervolgens in mijn eentje die cake opeet, heb ik kans op een fatale overdosis... (ik snap dat je normaal gesproken na een plakje of 2 ook flink speest bij goede cake.)
Oud 05-06-2003, 11:36
mind
mind is offline
ja, ik heb wel als voorbeeld 10 % thc gehalte genomen. dat is wel goeie dus.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 21:52
Isa
Isa is offline
Citaat:
Mind_Movie schreef op 04-06-2003 @ 22:11:
en dan nog volhouden dat we de nazi's overwonnen hebben

lololololololol
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 11:07
Zink
Zink is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef op 05-06-2003 @ 12:33 :
Dus als ik 90 gram degelijke wiet in een cake bak en vervolgens in mijn eentje die cake opeet, heb ik kans op een fatale overdosis... (ik snap dat je normaal gesproken na een plakje of 2 ook flink speest bij goede cake.)
Dan sterf je volgens mij puur van het te hoge THC gehalte. Er kunnen ook nog andere dingen gebeuren als je wat minder hebt genomen zoals in je eige kots stikken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 11:34
Verwijderd
Citaat:
harrie the 5th schreef op 05-06-2003 @ 12:00 :
Is het eigenlijk mogelijk om een overdosis wiet te nemen? Met blowen is het volgens mij een beetje moeilijk haalbaar, misschien met heel erg met THC geconcentreerde cake.
om dood te gaan aan wiet, moet je ander halve kubeke meter wiet eten

maar het ging hier over mdma
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 12:17
cup a soup
cup a soup is offline
kans van 3 op 1000 dat je doodgaat met parachutespringen? geloofwaardigheid van stukje beetje weg... of ze moeten parachutesprongen in de oorlog meetellen waar je van beneden af wordt neergeschoten..
Oud 20-06-2004, 12:47
Verwijderd
Op zich heb je wel een punt, alleen kloppen de cijfers volgens mij voor geen meter.

Stel dat er 36 miljoen XTC-gebruikers zijn. Dan is het totaal aantal XTC-doden 10?

Ik geloof er niets van.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Mind_Movie schreef op 05-06-2003 @ 12:27 :
8960 mg injecteert dat is dus ongeveer 898,9 gram wiet.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-06-2004 @ 13:47 :
Op zich heb je wel een punt, alleen kloppen de cijfers volgens mij voor geen meter.

Stel dat er 36 miljoen XTC-gebruikers zijn. Dan is het totaal aantal XTC-doden 10?

Ik geloof er niets van.
Buiten dat, dat er maybe meer doden vallen bij voetbal ( al betwijfel ik dat ), dat houd niet weg dat een potje voetbal gezonder voor je is dan XTC. Lichamelijk gezien. Geestelijk gezien ook aangezien je van voetbal niet zo snel bijv. een psychose krijgt of wat dan ook.
Aan voetbal raak je niet zo verslaafd als je aan sommige drugs word. Tuurlijk, je hebt die-hard voetbal(fans)(lers), maar die krijgen geen cold-turkey als ze geen voetbal meer hebben.
Tis en blijft drugs en lang niet iedereen kan daar tegen en kan er mee omgaan dus ik vind het beter dan het illegaal blijft.
Ik vind de quote een beetje zwart-wit mafheid.

Laatst gewijzigd op 20-06-2004 om 13:06.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:01
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 04-06-2003 @ 22:04 :
Ik ben ff mijn computer aan t doorspitten wat betreft textjes enzo, en geloof dat ik wel een leuke citaat heb gevonden (excuses als ik m al ns eerder heb geplaatst)
...bron..??
Oud 20-06-2004, 17:26
herz
herz is offline
Citaat:
little nemo schreef op 20-06-2004 @ 18:01 :
...bron..??
http://www.dir4c.com/test.htm
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 18:08
Verwijderd
Logisch dat een site voor drug testing zegt dat het veilig is. Als ze zeggen, he, 1 op de 1 van de XTC slikkers gaat dood, dan gaat er niemand meer XTC slikken en koopt er niemand meer XTC test kitjes.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:39
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-06-2004 @ 13:47 :

Ik geloof er niets van.
Volgens mij klopt dat cijfer wel ongeveer hoor. Het gaat dan natuurlijk alleen om dood als gevolg van OVERDOSERING, niet door andere factoren als oververhitting, hartproblemen, etc. En aangezien je voor een overdose xtc belachelijk veel pillen moet slikken komt dat vrijwel nooit voor. Als je er zelfmoord mee zou proberen te plegen zou het je waarschijnlijk niet eens lukken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:45
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
Robo schreef op 20-06-2004 @ 14:02 :

Tis en blijft drugs en lang niet iedereen kan daar tegen en kan er mee omgaan dus ik vind het beter dan het illegaal blijft.
Maar dat het illegaal is wil niet zeggen dat mensen die er niet mee om kunnen gaan er niet aan zullen komen. Dat is een veel gemaakte misvatting. Het gedogen van wiet heeft een positief effect gehad, ik vermoed dat het met xtc niet anders zou gaan. Het is namelijk een drug waarbij niet zo heel veel mis kan gaan, tenzij je er natuurlijk belachelijke hoeveelheden van gaat slikken. De kans op verslaving is betrekkelijk klein en blijvende schade aan mensen als gevolg van xtc gebruik is nog steeds niet aangetoond. Dat er een wettelijke controle op van toepassing moet zijn lijkt me evident, maar om het nou direct op lijst 1 te plaatsen gaat wat ver als je het afweegt tegen de daadwerkelijke gevaren. Maar helaas hebben "urban legends", onverstandige gebruikers en een wat al te enthousiaste DEA ook deze stof in de illegaliteit geholpen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:48
Verwijderd
Citaat:
hatefukk schreef op 20-06-2004 @ 20:39 :
Volgens mij klopt dat cijfer wel ongeveer hoor. Het gaat dan natuurlijk alleen om dood als gevolg van OVERDOSERING, niet door andere factoren als oververhitting, hartproblemen, etc.
Nou als dat zo is, dan zijn het maar schrale vergelijkingen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 21:52
zeehond23
zeehond23 is offline
blablablabla
Oud 20-06-2004, 21:54
Verwijderd
had je wat?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 21:56
zeehond23
zeehond23 is offline
drugs? Ja, genoeg
Oud 20-06-2004, 21:57
Verwijderd
oja al deel je ff...is wel sociaal opzich
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 22:02
zeehond23
zeehond23 is offline
als jij het komt halen, deel ik alles
Advertentie
Oud 20-06-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Als je er zelfmoord mee zou proberen te plegen zou het je waarschijnlijk niet eens lukken.
Cool. Neem jij 100 XTC-pillen?

Je gaat er toch niet dood aan.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 22:07
zeehond23
zeehond23 is offline
pfff, laatst nog in engeland, die gast die 15 pillen of wat had genomen.. Zelfs opt forum geweest
Oud 21-06-2004, 06:29
RawTofu
RawTofu is offline
Citaat:
Volgens mij klopt dat cijfer wel ongeveer hoor. Het gaat dan natuurlijk alleen om dood als gevolg van OVERDOSERING, niet door andere factoren als oververhitting, hartproblemen, etc. En aangezien je voor een overdose xtc belachelijk veel pillen moet slikken komt dat vrijwel nooit voor. Als je er zelfmoord mee zou proberen te plegen zou het je waarschijnlijk niet eens lukken.
Komen die hartproblemen niet voornamelijk door een te hoge dosis dan?
Oud 21-06-2004, 08:05
Blenderhead
Blenderhead is offline
upperkut
Oud 21-06-2004, 08:54
Mir-idiotA
Citaat:
Zink schreef op 20-06-2004 @ 12:07 :
Dan sterf je volgens mij puur van het te hoge THC gehalte. Er kunnen ook nog andere dingen gebeuren als je wat minder hebt genomen zoals in je eige kots stikken ofzo.
ja, loze up[?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:22
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Robo schreef op 20-06-2004 @ 14:02 :
Buiten dat, dat er maybe meer doden vallen bij voetbal ( al betwijfel ik dat ), dat houd niet weg dat een potje voetbal gezonder voor je is dan XTC. Lichamelijk gezien. Geestelijk gezien ook aangezien je van voetbal niet zo snel bijv. een psychose krijgt of wat dan ook.
Aan voetbal raak je niet zo verslaafd als je aan sommige drugs word. Tuurlijk, je hebt die-hard voetbal(fans)(lers), maar die krijgen geen cold-turkey als ze geen voetbal meer hebben.
Ghehe, deze heb ik meer dan een jaar geleden geplaatst man.
Ik voel me niet echt meer aansprakelijk
Destijds ging ik er gewoon vanuit dat de cijfers klopte.

Maarja, t is bekend dat topsporters verslaafd zijn aan de stoffen die hun lichaam bij het sporten aanmaken, als je een bal kopt verlies je zeker een aantal hersencellen, al die blessures zou ik nou ook nie zo gezond willen noemen en het omgaan met grote faam is zeker niet voor iedereen makkelijk te doorstaan.

Verder werkt illegalisering echt voor geen kant, xtc kwam juist op nadat t illegaal gemaakt was...
Oud 23-06-2004, 22:18
Party_P
Party_P is offline
jongen uit me klas: 9 pillen op een avond. Was wel flink van de kaart, maar hij leeft nog steeds
Oud 23-06-2004, 22:25
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Party_P schreef op 23-06-2004 @ 23:18 :
jongen uit me klas: 9 pillen op een avond. Was wel flink van de kaart, maar hij leeft nog steeds
joh... mag ik zijn nummer... Of tenminste een lifesize foto van hem boven mijn bed? Hij is echt een fokking goeroe man...
Oud 24-06-2004, 06:02
Verwijderd
Citaat:
Party_P schreef op 23-06-2004 @ 23:18 :
ik ken mensen die doen 16 pillen op een avond, maar ik ken ze, en dat is een heel verschil met zelf doen. Dus is het niet van belang.

9 pillen is trouwens ook niet leuk meer. Je hebt vet buikpijn en je spaced em zohard dat je vrij weinig meer kunt
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 11:59
zeehond23
zeehond23 is offline
maar je vergeet het belangrijkste bram, je ben dan wel gelijk vet stoer!
Oud 24-06-2004, 12:07
Verwijderd
mja ok das waar, maar dan ben ik liever niet stoer
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:24
Verwijderd
Kijk liever eens naar de absolute cijfers: hoewel de overheid XTC-gebruik niet bepaald stimuleert, gaan er elk jaar toch wel een paar jongeren dood op feesten. Misschien hun eigen schuld, maar zonder E zou het niet gebeurd zijn. En aan de andere kant is er het afgelopen jaar geen enkele Nederlander dood gegaan in een achtbaan.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:59
Welles
Welles is offline
Citaat:
snees schreef op 24-06-2004 @ 13:24 :
Kijk liever eens naar de absolute cijfers: hoewel de overheid XTC-gebruik niet bepaald stimuleert, gaan er elk jaar toch wel een paar jongeren dood op feesten. Misschien hun eigen schuld, maar zonder E zou het niet gebeurd zijn. En aan de andere kant is er het afgelopen jaar geen enkele Nederlander dood gegaan in een achtbaan.
maarja, achtbanen worden dan ook weer dagelijks gecontroleerd op gebreken, en mdma niet
Oud 24-06-2004, 13:01
aajp
aajp is offline
Citaat:
Welles schreef op 24-06-2004 @ 13:59 :
maarja, achtbanen worden dan ook weer dagelijks gecontroleerd op gebreken, en mdma niet
ambetante koekjes van ambetante broertjes
Oud 24-06-2004, 13:04
aajp
aajp is offline
en achtbanen met xtc vergelijken is zoiets als appels met frikandellen
Oud 24-06-2004, 15:51
Verwijderd
Als pilletjes tikken zo veilig was, zou er ook geen controle hoeven te zijn.

Citaat:
aajp schreef op 24-06-2004 @ 14:04 :
en achtbanen met xtc vergelijken is zoiets als appels met frikandellen
Dat is precies wat Mafheid doet...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 16:03
Verwijderd
doet mafheid ook niet, dat doet de bron. Voor de rest is dit topic al oud en niet meer relevant voor zijn gedachtegang
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 24-06-2004 @ 17:03 :
doet mafheid ook niet, dat doet de bron. Voor de rest is dit topic al oud en niet meer relevant voor zijn gedachtegang
Ik hoop toch wel dat Mafheid achter zijn bron staat
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 16:53
Verwijderd
zoals ik al zei, dat is meer als een jaar geleden en iemand kan ik een jaar hard veranderen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 24-06-2004 @ 17:53 :
zoals ik al zei, dat is meer als een jaar geleden en iemand kan ik een jaar hard veranderen
Daarom hoop ik ook op nog een post van Mafheid of anderen. We kunnen die discussie toch wel nieuw leven inblazen?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:17
Verwijderd
Nee er valt geen discussie te voeren, want er worden appels met peren vergeleken.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Mafheid schreef op 21-06-2004 @ 20:22 :

Maarja, t is bekend dat topsporters verslaafd zijn aan de stoffen die hun lichaam bij het sporten aanmaken, als je een bal kopt verlies je zeker een aantal hersencellen, al die blessures zou ik nou ook nie zo gezond willen noemen en het omgaan met grote faam is zeker niet voor iedereen makkelijk te doorstaan.

Verder werkt illegalisering echt voor geen kant, xtc kwam juist op nadat t illegaal gemaakt was...
dit was het antwoord van mafheid
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Mafheid schreef op 21-06-2004 @ 20:22 :

Om er toch nog even op in te gaan: sport is over het algemeen wél gezond. Mensen die sporten, leven langer en gezonder. Daarvoor kan je ook gewoon (stevig) fietsen of wandelen, dat is niet al te link. Maar hoezeer verbetert je conditie door het slikken van e?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 10:44
funkypunk
funkypunk is offline
oke, hoeveel XTC doden vallen er nu jaarlijks in Nl????
ben wel benieuwd!!!!!
Oud 26-06-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:
funkypunk schreef op 26-06-2004 @ 11:44 :
oke, hoeveel XTC doden vallen er nu jaarlijks in Nl????
ben wel benieuwd!!!!!
Er zijn weinig cijfers bekend, dit is het beste dat ik tegenkwam:
Citaat:
Het Gerechtelijk Laboratorium registreerde van 1994 tot 1997 37 gevallen van mogelijke overdosering van XTC-achtigen en amfetamine. In 19 gevallen was drugsgebruik inderdaad de directe doodsoorzaak. Bij de overige speelden ook alcohol, andere drugs of andere factoren een rol.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten