Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2004, 20:57
Verwijderd
Al enige jaren heb ik op mijn monitor en televisie vertrouwd. Op dit moment is onze onderlinge relatie echter aan het verslechteren.
Over beperkte tijd ga ik op kamers, daarom heb ik besloten nieuwe partners te zoeken. Persoonlijk heb ik liever een goede partner, dan meerdere slechte. Een mooi slank lijfje is een vereiste.

dus:
Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om tv en monitor te combineren in één.

vereisten:
een plat scherm
tv mogelijkheid zonder dat de pc aan staat

Wat is het aanbod hiervan, iemand enige idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2004, 21:35
Koen
Koen is offline
Dat bestaat, maar de prijzen daarvan zijn verre van gering. Te duur zelfs, als je 't mij vraagt. Een beetje fatsoenlijke monitor / tv combinatie kost al snel 700 euro.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 22:03
Verwijderd
Weet jij misschien een voorbeeld van zo'n ding?

Misschien dan maar eens naar een 2e hands beamer zoeken, ben ik van m'n tv-kast af.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 23:05
ILUsion
ILUsion is offline
Is het niet slimmer om je pc een beetje beter op orde te houden: hier staat hij binnen 30 seconden op en dat valt nog wel te doen hiervoor geloof ik. 2-in-1-oplossingen hiervoor zijn zoals reeds gezegd duur (Ik geloof dat Philips wel zo'n scherm heeft, maar in CRT-versie). Daarnaast jaag je de prijs natuurlijk de hoogt in als je TFT wilt...
Oud 26-06-2004, 23:06
]{ing
]{ing is offline
Een beamer is niet bruikbaar als tv. Ik zou een Eizo (tft) monitor combineren met een Hauppage tv kaart.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 23:07
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Koen schreef op 26-06-2004 @ 22:35 :
Dat bestaat, maar de prijzen daarvan zijn verre van gering. Te duur zelfs, als je 't mij vraagt. Een beetje fatsoenlijke monitor / tv combinatie kost al snel 700 euro.
Duur en slechter dan een tft in dezelfde prijsklasse..
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 23:32
Koen
Koen is offline
Citaat:
]{ing schreef op 27-06-2004 @ 00:06 :
Een beamer is niet bruikbaar als tv. Ik zou een Eizo (tft) monitor combineren met een Hauppage tv kaart.
Een beamer is idd niet te gebruiken. Misschien kan je er wel wat op zien, maar de branduren van een beamerlamp zijn zeer beperkt en zo'n lamp kost een vermogen, daarom is een beamer alleen geschikt voor film gebruik.

Een goede TFT monitor icm een fatsoenlijke TV kaart lijkt mij ook de beste oplossing. (geen hauppage natuurlijk, die maken al lang geen top-segment tv kaarten meer )
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 00:56
]{ing
]{ing is offline
M'n wintv pvr doet het anders wel redelijk. Iig beter dan een Pinaccle pctv rave.. (die wel wat goedkoper is maar toch)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 09:36
Koen
Koen is offline
Die's toch ook nog gebasseerd op de BT878 chip of niet? Die is onderhand in verhouding tot andere chips al aardig verouderd namelijk. Maar goed, daar gaat 't nu niet om.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 10:09
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 27-06-2004 @ 00:05 :
Is het niet slimmer om je pc een beetje beter op orde te houden: hier staat hij binnen 30 seconden op en dat valt nog wel te doen hiervoor geloof ik. 2-in-1-oplossingen hiervoor zijn zoals reeds gezegd duur (Ik geloof dat Philips wel zo'n scherm heeft, maar in CRT-versie). Daarnaast jaag je de prijs natuurlijk de hoogt in als je TFT wilt...
Citaat:
Koen schreef op 27-06-2004 @ 00:32 :
(...) de branduren van een beamerlamp zijn zeer beperkt en zo'n lamp kost een vermogen, daarom is een beamer alleen geschikt voor film gebruik.

Een goede TFT monitor icm een fatsoenlijke TV kaart lijkt mij ook de beste oplossing. (geen hauppage natuurlijk, die maken al lang geen top-segment tv kaarten meer )
even de merken buiten beschouwing gelaten:
De beste oplossing is dus gewoon een pc-out mogelijkheid op mijn pc hebben. (en een mooi swing-armpje onder mijn toekomstige 17/19 inch lcd-scherm)
Zappen wordt dan alleen lastiger? Maar dat valt vast op te lossen door mijn draadloze toetsenbord als AB te gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 27-06-2004 @ 00:32 :
(geen hauppage natuurlijk, die maken al lang geen top-segment tv kaarten meer )
Offtopic:
Wat is dan een top-segment tv kaartenmaker?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 18:09
ILUsion
ILUsion is offline
Als je echt een afstandsbediening wilt, moet je ofwel een infraroodontvanger kopen (of knutselen) zodat je met programma's als WinLIRC/Girder je pc kan bedienen met om het even welke afstandsbediening [je moet wel op voorhand alle knopjes instellen] ofwel koop je zo'n handige X10-afstandsbediening zoals tegenwoordig vaker en vaker gebruikt wordt (bij ATi, nVidia, Marmitek, tv-kaarten, de laatste Aldi-computers, ...). Deze zijn nog ahndiger want je kan ermee zelfs door muren, enige nadeel is dat ze niet zo goedkoop zijn (50 - 100 euro los) maar als je toch een tv-kaart koopt, zit er vaak eentje bij (staat op de doos). Ik heb er hier eentje liggen van bij een Aldi-pc en ik moet zeggen: handig!! Mijn volgende stap zal worden om van mijn Bluetooth-gsm (SonyEricsson T610) een afstandbediening te maken: de programma's heb ik allemaal liggen (FloAt's Mobile Agent) het enige dat ik nu nog nodig heb is een bluetooth dongle voor mijn pc en dan kan ik rustig tv-kijken met gsm als afstandsbediening...
Oud 27-06-2004, 19:03
Koen
Koen is offline
Citaat:
eddie schreef op 27-06-2004 @ 14:53 :
Offtopic:
Wat is dan een top-segment tv kaartenmaker?
Over echt top-segment kan je niet spreken, op zich ontlopen de kaarten elkaar niet zoveel, maar er zijn wel een boel betere chips dan de BT878 die in de Hauppages gebruikt worden, zoals de Philips SAA7137 gebruikt door Asus, of de 10 bits Leadtek Winfast 2000 XP Expert. Kaarten die later ontwikkeld zijn dan de Hauppage en in tests een bewezen betere kwaliteit hebben. Oke, het segment is het zelfde, maar het gaat even om de kwaliteit..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 23:01
SubbehQ
SubbehQ is offline
ja gewoon tvkaartje en laat gewoon de PC aanstaan, hoef je ook niet te wachten voor opstarten. Waarom zou je hem sowieso uitzetten Ok elec kosten, maar dat valt best mee, en het is ook nog beter voor je hardware! continue draaiend en geen voltage verschillen bij opstarten en uitzetten.
Oud 28-06-2004, 23:12
Koen
Koen is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 29-06-2004 @ 00:01 :
Ok elec kosten, maar dat valt best mee, en het is ook nog beter voor je hardware! continue draaiend en geen voltage verschillen bij opstarten en uitzetten.
Hier ben ik 't niet mee eens. Ten eerste kost een Pc die 24/7 draait een beste klauw met geld aan stroomkosten. Op een dag is dat niks, op een week ook niet, maar doe 't maar eens 3 jaar lang. Dan had je van dat geld bijna een TFT/TV kunnen kopen. Daarnaast betwijfel ik of dat beter is voor je Pc, volgens mij slijt de hele handel daardoor juist des te meer.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 07:58
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Koen schreef op 29-06-2004 @ 00:12 :
Hier ben ik 't niet mee eens. Ten eerste kost een Pc die 24/7 draait een beste klauw met geld aan stroomkosten. Op een dag is dat niks, op een week ook niet, maar doe 't maar eens 3 jaar lang. Dan had je van dat geld bijna een TFT/TV kunnen kopen. Daarnaast betwijfel ik of dat beter is voor je Pc, volgens mij slijt de hele handel daardoor juist des te meer.
jah,
dat kan je ook als je pakje per dag rookt
of elke dag de auto pakt ipv het openbaar vervoer
of als je elke week 2 pilsjes minder drinkt..
damn wat ene loze vergelijking, een pc trekt amper stroom.. jah tuurlijk is dat op 3 jaar basis veel.. maar dat is met ALLES wat je doet

je kan ook beter niet op je schoenen lopen, dan slijten ze niet en gaan ze weer langer mee
Oud 29-06-2004, 08:50
Koen
Koen is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 29-06-2004 @ 08:58 :

damn wat ene loze vergelijking, een pc trekt amper stroom.. jah tuurlijk is dat op 3 jaar basis veel.. maar dat is met ALLES wat je doet
Over loze vergelijkingen gesproken, 'alles trekt stroom' en dan over sigaretten en bier beginnen. Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat ik vind dat een Pc aan laten staan 24 uur per dag puur en alleen omdat je misschien 1x op een dag die Tv aanzet, een beetje onnozel vind.

Een Pc de hele dag aan laten staan met af en toe de monitor kost zo'n 20 euro per maand. Dat is wel 240 euro per jaar, en in de 3 jaar die ik zei dus 720 euro. Misschien boeit jou 't weinig, maar ik vind 720 euro veel als 't ook pak-weg 400 euro had kunnen zijn.

Laatst gewijzigd op 29-06-2004 om 08:55.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 11:27
ILUsion
ILUsion is offline
In de Chip ( 6/2004 als ik me niet vergis ) staat heel wat over plasma tv's (die je ook als je scherm kunt gebruiken, denk ik). Als je er nog aan een exemplaar graakt,moet je echt eens kijken. Als dit niet het geval is, wil ik best wel alles inscannen en doorsturen (voor het eind van deze week moet ik het wel weten, want ik ga naar Werchter; daarna kan je weer wel vragen)
Oud 29-06-2004, 11:52
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 29-06-2004 @ 12:27 :
In de Chip ( 6/2004 als ik me niet vergis ) staat heel wat over plasma tv's (die je ook als je scherm kunt gebruiken, denk ik). Als je er nog aan een exemplaar graakt,moet je echt eens kijken. Als dit niet het geval is, wil ik best wel alles inscannen en doorsturen (voor het eind van deze week moet ik het wel weten, want ik ga naar Werchter; daarna kan je weer wel vragen)
dankje.
maar ik heb gekozen voor een 17" lcd monitor met een kaartje erin.

Weet nu namelijk eindelijk dat er toch wel gewone oci (ipv low profile) kaartjes in kunnen.

... alleen nog 'even' een keuze maken welke 17".
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 23:31
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Koen schreef op 29-06-2004 @ 09:50 :
Over loze vergelijkingen gesproken, 'alles trekt stroom' en dan over sigaretten en bier beginnen.
ahaha cool

Maar wat zeker dus NIET goed is, is steeds je PC ff uitzetten en vervolgens weer aan. Ik heb mensen gezien die op die manier dus hun mobo zelf hebben opgeblazen door de steeds wisselende voltages. En wat ik ook gelezen heb (tweakers) is dat hardware beter presteert als het continue draait wat moet er slijten dan? OMdat er constant een stabiele stroomtoevoer is bladeren de chipjes af?
Oud 01-07-2004, 01:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Iig voor hardeschijven is dit gevaarlijk, die moeten opspinnen en dat gaat nog al eens fout als de schijf lange tijd heeft gedraaid en toen ineens uit is gegaan.

Wat betreft moederbord, zelf niet echt meegemaakt maar opzich moet dat er tegen kunnen. Wisselende voltages vind ik ook beetje vaag. Je moederbord gaat denk ik niet stuk als er 7V op de 12V lijn zit. Wel als er een te hoog voltage op zit.
Oud 01-07-2004, 06:29
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Koen schreef op 29-06-2004 @ 09:50 :
Over loze vergelijkingen gesproken, 'alles trekt stroom' en dan over sigaretten en bier beginnen. Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat ik vind dat een Pc aan laten staan 24 uur per dag puur en alleen omdat je misschien 1x op een dag die Tv aanzet, een beetje onnozel vind.

Een Pc de hele dag aan laten staan met af en toe de monitor kost zo'n 20 euro per maand. Dat is wel 240 euro per jaar, en in de 3 jaar die ik zei dus 720 euro. Misschien boeit jou 't weinig, maar ik vind 720 euro veel als 't ook pak-weg 400 euro had kunnen zijn.
dan heb je 300 euro winst over 3 jaar
das 100 euro per jaar
das 8 euro per maand
2 euro ofzow per week
naja tel maar uit wat dat per dag kost
big deal?
Oud 01-07-2004, 13:39
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef op 01-07-2004 @ 07:29 :
dan heb je 300 euro winst over 3 jaar
das 100 euro per jaar
das 8 euro per maand
2 euro ofzow per week
naja tel maar uit wat dat per dag kost
big deal?
Het ging juist om het feit dat het op jaarbasis veel is/lijkt
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 17:09
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-07-2004 @ 02:46 :
Iig voor hardeschijven is dit gevaarlijk, die moeten opspinnen en dat gaat nog al eens fout als de schijf lange tijd heeft gedraaid en toen ineens uit is gegaan.

Wat betreft moederbord, zelf niet echt meegemaakt maar opzich moet dat er tegen kunnen. Wisselende voltages vind ik ook beetje vaag. Je moederbord gaat denk ik niet stuk als er 7V op de 12V lijn zit. Wel als er een te hoog voltage op zit.

Jahoor, lijkt me eerder gevaarlijker als ie opspinnend en voordat tie op goede kracht is alweer wordt uitgezet. En sowieso, ik neem toch aan dat wanneer je eenmaal in XP zit de HD al echt wel is opgespint.

Dat moederbord verhaal heb ik van tweakers (kan zeer helaas het topic ff neit te boven halen) dus tja. Maar de voltage verschillen kunnen iig nooit goed zijn
Oud 01-07-2004, 17:54
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 01-07-2004 @ 18:09 :
Jahoor, lijkt me eerder gevaarlijker als ie opspinnend en voordat tie op goede kracht is alweer wordt uitgezet. En sowieso, ik neem toch aan dat wanneer je eenmaal in XP zit de HD al echt wel is opgespint.
daar gaat het helemaal niet om. als een harddisk nog op toeren is (en de stroom er dus wel al vanaf is) moet ie eerst stoppen voordat het raadzaam is em weer op te starten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2004, 19:43
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
]{ing schreef op 01-07-2004 @ 18:54 :
daar gaat het helemaal niet om. als een harddisk nog op toeren is (en de stroom er dus wel al vanaf is) moet ie eerst stoppen voordat het raadzaam is em weer op te starten.
ok dus dat lijkt me dus een voordeel van je PC (bijna) niet uitzetten?
Oud 01-07-2004, 20:34
]{ing
]{ing is offline
nee je kunt ook wachten met je pc opnieuw aanzetten. ik vind het vrij nutteloos om een pc aan te laten als je em toch niet nodig hebt op dat moment
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 22:39
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
]{ing schreef op 01-07-2004 @ 21:34 :
nee je kunt ook wachten met je pc opnieuw aanzetten. ik vind het vrij nutteloos om een pc aan te laten als je em toch niet nodig hebt op dat moment
tja ligt eraan wat je met je pc doet, ik vind het moeilijk doen als ik ff wat nodig heb op de pc om hem dan helemaal daarvoor te moeten opstarten als ik em ook gewoon kan laten draaien. Veel minder moeite
Reageren

Regels voor berichten