Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2004, 20:47
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
miss Elise schreef op 31-05-2004 @ 21:34 :
normering wordt pas na de examens bekend gemaakt *is datum vergeten* dus geen idee hoe het met de normering zit
17 juni.
Oud 01-06-2004, 17:58
Atje85
Atje85 is offline
Zes vooraanstaande economen onder leiding van prof. dr. Arnold Heertje hebben het eindexamen VWO-economie kritisch bekeken en komen tot de conclusie dat er te veel fouten inzitten, dat het onnauwkeurig is in de vraagstelling en dat leerlingen die echt verstand hebben van economie het slecht zullen hebben gemaakt. Het Landelijk Aktie Komitée Scholieren bevestigt dat veel examenkandidaten hebben geklaagd over de vraagstelling.
Arnold Heertje (univ. A'dam), Eric van Damme (univ. Tilburg), Wim de Groot ( univ Maastricht), Hans van Ees (univ. Groningen), Harrie Verbon (univ. Tilburg), Rolf Schöndorff en Casper van Ewijk (CPB, UvA) hebben in opdracht van Kennisnet het economie-examen beoordeeld. Zij zijn unaniem in hun oordeel: "Op het eerste gezicht lijkt dit een leuk en niet al te moeilijk examen. Bij nadere beschouwing blijken er toch nogal wat addertjes onder het gras te zitten. Op basis van de normantwoorden vermoeden wij dat ook de samenstellers deze niet alle gezien hebben. Wij sluiten niet uit dat dit examen voor een goede leerling, die de stof goed beheerst en voor elk argument een tegenargument kan verzinnen, moeilijker te maken is dan voor de middelmatige leerling, of dan voor de geïnteresseerde leek die zijn kennis uit het economiekatern van de krant haalt." aldus Heertje in het radio 1 Eindexamenjournaal. Verder meent Heertje dat de normering aangepast moet worden en dat de makers niet begrijpen hoe ze een goed en degelijk examen Economie moeten maken.

Oud 01-06-2004, 18:03
Briseïs
Briseïs is offline
Oud 01-06-2004, 18:04
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 01-06-2004 @ 18:58 :
*knip*
laat ik het nou helemaal met hun eens zijn! Hopen op een hoge norm dan!
Oud 01-06-2004, 18:15
youneman
youneman is offline
Lol das wel fet seg
Oud 01-06-2004, 18:40
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 01-06-2004 @ 19:04 :
laat ik het nou helemaal met hun eens zijn! Hopen op een hoge norm dan!
Hm, benieuwd hoe jouw Nederlands is gegaan..
Oud 01-06-2004, 18:45
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 01-06-2004 @ 19:40 :
Hm, benieuwd hoe jouw Nederlands is gegaan..
Huh? Er zit toch geen fout in? Ok, het is spreektaal maar voor de rest . overigens heb ik voor nederlands wel een voldoende
Oud 03-06-2004, 11:42
Atje85
Atje85 is offline
Die professor Heertje had trouwens maar iets hoger dan een 2 gehaald hoorde ik op het 3fm eindexamenjournaal

en wat bedoelen ze met dat ze vinden dat de normering aangepast moet worden??????

afgelopen 6x wassie 1.5, moet ie dan hoger ofzo bedoelen ze?
Oud 03-06-2004, 11:49
youneman
youneman is offline
Tuurlijk moet ie hoger 1.7 zou leuk zijn
Oud 19-06-2004, 19:33
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 03-06-2004 @ 12:42 :
Die professor Heertje had trouwens maar iets hoger dan een 2 gehaald hoorde ik op het 3fm eindexamenjournaal
Dat zal wel gelul zijn hor.. Die gast is een van dé economen van Nederland.. dus die heeft minimaal een 7.. net als ik

Eco is echt niet na te kijken hor.. k dacht dat k een 4.5 gehaald had en op me lijst stond een 7
Oud 21-06-2004, 16:18
BCR
BCR is offline
Ik had nog een 6 Ik hoopte op een 4,4, dus het viel me erg mee
Oud 21-06-2004, 16:21
Briseïs
Briseïs is offline
Ik had een 6,8 terwijl ik de laatste opgave niet gezien had
Oud 27-06-2004, 21:05
knir
knir is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 01-06-2004 @ 18:58 :
Zes vooraanstaande economen onder leiding van prof. dr. Arnold Heertje hebben het eindexamen VWO-economie kritisch bekeken en komen tot de conclusie dat er te veel fouten inzitten, dat het onnauwkeurig is in de vraagstelling en dat leerlingen die echt verstand hebben van economie het slecht zullen hebben gemaakt. *knip*

ok even reeel.. ik had een 4.1 op mijn eindexamen eco1,2... beweert die professor nou dat ik eigenlijk heel goed ben ik economie? een miskend genie??!! cuz that would be kinda cool ik heb het uiteraard altijd al geweten

moeha

Regels voor berichten