Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gezien de hypothetische aard van religie weet ik precies even veel over de interactie tussen God en mens als jij, namelijk helemaal niets. Jij gelooft alleen bepaalde dingen. Waar jij de fout ingaat is dat jij jouw geloof als waarheid ziet, en als superieur boven alle andere opvattingen. Met andere woorden, jij hebt geen respect voor de opvattingen van een ander. Ik ook niet voor de jouwe. Vandaar het sarcasme. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar we zíjn dieren. Dat zegt mathfreak net. |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Bart:
Citaat:
Citaat:
De uitspraak dat God de kinderen straft tot in het derde en vierde geslacht in verband met de zonden van de vader (Ex.20:5) zal moeten worden begrepen in de context van de solidariteit binnen het uitgebreide gezinsverband waarin drie of zelfs vier generaties met elkaar samenleefden en één groot gezin vormden. In zo’n gezinsverband bevuilt de zonde (in het bijzonder overspel) van de ene generatie de andere. Daardoor wordt het hele gezin dan beschadigd en benadeeld. Het gaat hier duidelijk niet om een beginsel van menselijk recht. Zelfs wanneer deze ernstige zonden van hen die God (en zijn geboden) haten een familie dreigen te verwoesten, dan is daar toch de belofte van barmhartigheid voor de duizenden van hen die de Here liefhebben en zijn geboden onderhouden. Hen belooft God te zegenen, waaruit zijn vergevende natuur openbaar wordt. Lotte: Citaat:
Mephostophilis: Citaat:
Citaat:
Ik had jou altijd respectvol behandeld en jouw denkbeelden ook. maar jij hebt niet hetzelfde bij mij gedaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk trouwens dat we alleen lichamelijk als dier gezien kunnen worden en niet geestelijk. Ooit een dier zien lachen of huilen (verdriet)? Daarnaast geloof ik niet dat dieren jaloers kunnen zijn. Ze zijn niet eens zelfbewust. Hoe kunnen ze dan jaloers zijn. En boos geloof ik ook niet. Enkel aggresief uit instinct. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar gelukkig hebben we jou nog, de expertbioloog die jaren het gedrag van dieren heeft bestudeerd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Inderdaad klopt dat misschien wel wat betreft de Katholieke Kerk. Zelf ben ik protestants, dus ik kan verder over de K.K. ook niet oordelen. Maar eerlijk gezegd zijn de meeste christenen die ik ken hoog opgeleid en vrij intelligent.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
1 levend wezen, dat zuurstof in- en kooldioxide uitademt => beest, gedierte ok, dat is duidelijk. Maar wat is het verschil tussen mensen en dieren? De menselijke gevoelens. Daarin maak ik onderscheid tussen mens en dier. Die laatste reactie was ook niet nodig he. Je hebt gewoon geen respect. Nog 1 zo'n reactie en ik reageer niet meer op je. Citaat:
Citaat:
Tot nu toe ben jij degene die al een paar keer respectloos geweest zonder reden. Ga daar maar eens over nadenken. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Haha zul je zien dat die uitspraak ook nog uitkomt ook... Kijken wie er dan het hardste lacht. Ik ben liever een christen en "braaf" leven dan eeuwig in de hel te branden |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Liever een gelukkig en mooi leven hier in het Zekere Leven, dan ongelukkig te leven (dat zou zo zijn als ik me aan de regels van God zou houden) en gelukkig zijn in het Onzekere Leven. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat er gebeurd na onze dood is toch niet belangrijk want daar heb je op aarde geen boodschap aan. Gelukkig weet ik dat ik niet kan branden in de hel, hooguit branden in een crematorium maar normaal gesproken voel ik daar toch niks meer van. Over tolerantie gesproken...en dan maar klagen als sommige Christenen niet serieus genomen worden. Met gefrustreerd taalgebruik en "branden jullie maar in de hel" komen we nergens. Een beetje respect zou op zijn plaats zijn. Bedenk je wel dat het meerendeel van de oorlogen op basis van geloof uitgevochten worden.
||
Citaat:
Wat overigens niet betekent dat ik vind dat rspct's posts veel toevoegen.
||
Citaat:
![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Als het eerste een subgroep is van het tweede kun je niet spreken van een verschil. Je kunt hoogstens spreken van een verschil tussen mensen en andere dieren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() wat heerlijk eerlijk. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Jammer is dat je hier af en toe een sfeer proeft van hokjesdenken..."jullie christenen" en "jullie niet gelovigen". Persoonlijk vond ik een opmerking over "jullie niet gelovigen branden in de hel" wel wat ver gaan en dat is toch wel het meest respectloze wat ik hier gelezen heb...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
^deze zeer uhm... anti-atheistische 'gelovige' zei dat.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Haai ik ben zelf christen en ik zal jullie dr ff wat over uitleggen!!
Als je het over het christendom wil gaan hebben, als je wilt gaan kijken wat het precies in houd!!! Ga dan nooit naar de christenen zelf kijken!!! Doe je dit wel zal het christen dom voor jou van weinig waarde zijn! Want wij christenen zijn nt zo slecht en vaak zelfs slechter dan de niet christelijke mens(of net zo goed natuurlijk)! We hebben de zelfde slechte gedachtens en de zelfde slechte gevoelens! en daden! We roddelen, we hebben sex voor het huwelijk, we scheiden, we blijven vaak genoeg op zondag uitslapen, verwensen elkaar naar het andere eind van de wereld en ga zo maar door! Waar het nu om gaat in het christendom is onze God Jesus Christus! Jesus Christus is echt 1 een woord geweldig!! Want hoe slecht je ook bent, christen, moslim atheist of wat dan ook! Hij houd van jou! Hij wil dat jij in hem gelooft! And het maakt hem niet uit of je nou iemand bent die braaf elke zondag in de kerk zit of dat je iemand ben die 3 moorden op zn geweten heeft. God houd van jou en hij wil je je elke zonde vergeven als je dr maar oprecht berouw van heb! Ga dus obsoluut niet denken dat je goed moet leven om een christen zijn en dat alle christenen scheinheilig zijn als ze zeggen dat ze in God geloven en er toch slechte gewoonte op na houden!! We zijn mensen ,we zijn slecht en niemand is goed maar dan ook niemand, alleen God is goed!!! Kijk nu moet je niet gaan denken dat je dus als christen maar dr op los kan gaan leven omdat God toch wel van je houd en hij toch wel je zonden vergeeft!! Het moet wel je streven zijn om goed te leven(en als je God leert kennen wil je dat ook nastreven, hoewel sommige dingen heel moeilijk zijn om ze niet te doen) maar ik weet zeker dat God je elke misstap wil vergeven hoe groot die ook was en dat niet 1 keer maar oneindig veel keren!! Dus beloof me 1 ding mensen!! Kijk nooit naar mensen, maar kijk altijd alleen naar God Adios |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Exodus 31:15
15 Zes dagen mag men arbeiden, maar op de zevende dag zal er een volledige sabbat zijn, de HERE geheiligd: ieder die op de sabbatdag werk verricht, zal zeker ter dood gebracht worden. Genesis 17:14 14 En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft mijn verbond verbroken. Yep, erg vergevingsgezind. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Mijn vriendje is christelijk, al zegt hij zelf niet echt te geloven, bij hem thuis bidden ze voor het eten e.d. Ze gaan niet naar de kerk, dus echt streng zullen ze wel niet zijn
![]() Als die mensen bidden, dan zit ik er altijd zo'n beetje bij aan tafel, en ik moet zeggen dat het op mij overkomt als een behoorlijk achterhaald gebruik. Die mensen hebben zelf gewerkt voor hun eten, in mijn ogen hebben ze die maaltijd dus helemaal te danken aan zichzelf. Nou vind ik dat als mensen christelijk willen zijn, ze dat vooral moeten doen, maar ik wil dan wel met respect behandeld worden. Ik heb vaak de indruk dat (streng) gelovigen toch een beetje denken dat zij het "ware geloof" hebben en daarom een beetje meer zijn dan de rest. Bovendien vind ik dat partijen als het CDA opgeheven zouden moeten worden, dat mensen daar op stemmen omdat ze toevallig christelijk zijn, vind ik echt vreselijk, kijk toch naar wat zo'n partij in z'n programma heeft staan.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(oud en nieuw verbond ook wel genoemd)
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Informatie wordt vaak verkeerd geinterpreteerd, blijkt alweer... Ligt er misschien ook aan hoe iemand zich voelt, met wat voor intentie kennis wordt overgedragen... Maargoed, naar wiens mening wil je luisteren, die van T_ID of die van mij?
||
![]() |
Citaat:
|
uhm, dat slaat op... weinig, aangezien christenen wel het oude testament erkennen.
hoewel het tegenwoordig niet vaak gebeurt dat alle christenen achter iemand die op zondag actief is aanrennen om hem of haar te vermoorden, dus mischien was het een reactie dat het niet zo letterlijk moet worden opgevat.
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe sta jij in je geloof als christen? Miekje* | 285 | 25-11-2008 19:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Tijd om de biezen te pakken! [afghanistan, andere moslimlanden, .dk & .nl topic] Verwijderd | 134 | 19-03-2008 11:37 | |
Liefde & Relatie |
mannen en vreemdgaan Verwijderd | 59 | 19-05-2005 16:08 | |
fanatieke christenen Beware | 130 | 13-07-2004 10:20 | |
waarom geloven??? Denise1988 | 98 | 03-11-2003 18:53 | |
: ‘Hoe ver mag je gaan om je vrienden te interesseren voor God? debotjuh | 79 | 31-08-2003 09:53 |