Zo. Daar zit ik dan. Op m'n veel te kleine studentenkamer, in m'n veel te kleine studentenflat, met m'n veel te kakkerige huisgenoot. Mijn eigen behangetje is opgehangen. Mijn vertrouwde bed staat voor het raam. En toch knaagt het gevoel van heimwee in m'n buik. Weggedrukt, want welke studente van 21 verlangt er nu nog naar knus op de bank zitten met paps en mams? Nee, de gemiddelde Utrechtse studente is elk weekend ladderzat van het vele hockeybier wat gemakkelijk door de gestroomlijnde keeltjes glijdt. Sorry hoor, maar dat is voor mij niet weggelegd.
Ik ben in veel opzichten anders dan mijn mede studenten, ik wil geen uitstel van inleverdatum, ik hoef geen baantje in de soos, mijn vriendje hoeft niet bekend te staan als de player van hockeyclub "het stickkie" te waddinxveen, die elk toernooi een ander had.
Nee, dit mensje is anders. Die kookt het liefst een gezonde maaltijd in plaats van een Big Mac Menu van de Mac Donalds naar binnen te buffelen. Die drinkt het liefst een fles rosé samen met haar fotomodel look a like vriendje op het strand. Die ligt het liefst tegen haar vriendje aan en es een keer geen keiharde werksex te hebben.
En ik kan je vertellen, ik ben de meest gelukkige studente van Utrecht, dus maak je over mij vooral geen zorgen. (En nog even over die heimwee, daar kom ik wel over heen, ooit...)
- ~ - ~ - ~ - ~ - ~ - ~ - ~ - ~ - ~ - ~ -~ - ~ - ~ - ~ - ~ -~ - ~ - ~ -
Lieve mensjes, ik heb dit geschreven gisteravond in bed, ik heb geen idee hoe ik er op kwam, hihi, vinden we dervan?
|