Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2004, 09:27
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Tha Gladnekker schreef op 13-07-2004 @ 08:35 :
en nu als TD bij Feyenoord nooit wat gepresteerd..
Mja, ach, zo goed als Baan het deed bij PSV, zo slecht deed-ie et bij Feyenoord, dus dat is allemaal redelijk betrekkelijk
Oud 13-07-2004, 11:17
J3s
J3s is offline
'Cruijff tipt KNVB: Van Basten bondscoach'

13/7/2004 8 :20

Marco van Basten en John van t Schip als opvolgers van Dick Advocaat en Willem van Hanegem. Dat is het advies dat Johan Cruijff gegeven zou hebben aan Henk Kesler, voorzitter van de KNVB. De bondspreses was naar Barcelona afgereisd voor een adviserend onderhoud met Nederlands beste voetballer ooit, meldt het Algemeen Dagblad.
Henk Kesler liet eerder al doorschemeren dat hij de mening van Johan Cruijff zeer belangrijk zou vinden in de zoektocht naar een opvolger voor de opgestapte bondscoach Dick Advocaat. Door het advies van de oud-coach van Barcelona en Ajax zouden Van Basten en Van 't Schip gelden als belangrijkste kandidaten.

Beide ex-internationals hebben momenteel de leiding over Jong Ajax, waarbij Van Basten geldt als assistent van Van 't Schip. Vorig seizoen veroverde het tweetal met hun elftal de nationale titel en de beker.

Cruijff stemde tijdens het gesprek met Kesler ook in om in de toekomst als technisch adviseur op te treden voor de voetbalbond. Zo sprak het duo ook nog over het tehnisch beleid van de KNVB en over de jeugdopleiding.

Kesler zou van plan zijn een 'nieuwe wind' te laten waaien door Oranje. Dick Advocaat zou nog hebben geadviseerd Guus Hiddink te benoemen als opvolger, maar Kesler zou niet van plan zijn die raad op te volgen.

------------------------------------------------------------------------------------

Van Basten is te onervaren!!!
Oud 13-07-2004, 11:25
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Rijkaard is ook bondscoach geweest en die had volgens mij nog minder ervaring dan van Basten.
Oud 13-07-2004, 11:27
J3s
J3s is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 13-07-2004 @ 12:25 :
Rijkaard is ook bondscoach geweest en die had volgens mij nog minder ervaring dan van Basten.
Hmm ja ok, da's waar. Van Basten zal ook wel goed in groep liggen, maar mijn voorkeur gaat toch eerder uit naar Co.
Oud 13-07-2004, 11:31
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Adriaanse heeft met top spelers ook nooit iets bewezen dus ik snap niet waarom zoveel mensen hem willen, ik vind Adriaanse ook nog eens redelijk veel op Advocaat lijken.
Adriaanse krijgt zeker weten meer kritiek over zich heen dan bijvoorbeeld van Basten.

Ik ben nog steeds voor Huub Stevens maar die zal het niet doen, die heeft net een 1 jarig contract getekent.
Oud 13-07-2004, 14:24
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik vind die van het Schip niet zo indrukwekkend van Basten met Ten Cate lijkt me wat.

Adriaanse niet, de spelers hebben liever iemand die op niveau heeft gespeeld.
Oud 13-07-2004, 22:58
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 13-07-2004 @ 12:25 :
ja, maar de prestaties van Rijkaard waren ook niet echt om over naar huis te schrijven

Ik zou zelf niet voor van Basten gaan. Laat hem het eerst maar eens bewijzen op clubniveau. Doet hij het dan goed, dan kan hij misschien bondscoach worden. Maar nu nog niet.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 14:10
Martjin
Martjin is offline
Van Basten en Van 't Schip zo goed als akkoord met KNVB

Niets lijkt de benoeming van Marco van Basten als nieuwe bondscoach nog in de weg te staan. Ook de benoeming van John van 't Schip als assistent van van Basten lijkt geen obstakels meer te kennen.

Ajax heeft de KNVB toestemming gegeven om met beide kandidaten te onderhandelen. Het tweetal staat nog bij de Amsterdammers onder contract als trainer van het tweede elftal.

Eerder deze week werd het duo door Johan Cruijff aanbevolen aan Henk Kesler. Van Basten en Van 't Schip verklaarden zich 'vereerd te voelen' dat ze worden gezien als de mogelijke opvolgers van Dick Advocaat en Willem van Hanegem.

Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 14:14
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
aah wat fijn een trainer die geweldig mislukt is bij Fc Twente en eentje die alleen kinderen van Ajax 2 training heeft gegeven. Geweldig ik kan niets anders zeggen.

Maar wie wordt de eerste trainer en wie de assistent?
Oud 14-07-2004, 14:20
J3s
J3s is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 14-07-2004 @ 15:14 :

Nou, doe eens een gok joh!
Oud 14-07-2004, 14:21
vreselijke fout
Citaat:
J3s schreef op 14-07-2004 @ 15:20 :
Nou, doe eens een gok joh!
weet jij het dan
Oud 14-07-2004, 14:26
Martjin
Martjin is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 14-07-2004 @ 15:14 :
aah wat fijn een trainer die geweldig mislukt is bij Fc Twente en eentje die alleen kinderen van Ajax 2 training heeft gegeven. Geweldig ik kan niets anders zeggen.

Stoerheid
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 14:27
vreselijke fout
Citaat:
Martjin schreef op 14-07-2004 @ 15:26 :
Stoerheid
Wat is er stoer aan, jij vindt dit misschien geweldig, moet ik dat dan ook vinden?
Oud 14-07-2004, 14:34
Martjin
Martjin is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 14-07-2004 @ 15:27 :
Wat is er stoer aan, jij vindt dit misschien geweldig, moet ik dat dan ook vinden?
Ik deel het mee, jij maakt mij belachelijk
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 14:36
vreselijke fout
Citaat:
Martjin schreef op 14-07-2004 @ 15:34 :
Ik deel het mee, jij maakt mij belachelijk
haha

Ik reageer alleen op deze aanstelling. En dat ik het daar niet mee eens ben. Niet op jou.
Oud 14-07-2004, 15:58
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Van Basten vind ik qau persoonlijkheid beter dan Advocaat maar of dit nou een echte goeie keus is.

We zullen het wel zien..
Oud 14-07-2004, 16:36
Martjin
Martjin is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 14-07-2004 @ 16:58 :
Van Basten vind ik qau persoonlijkheid beter dan Advocaat maar of dit nou een echte goeie keus is.

We zullen het wel zien..
Laten we hopen dat 'ie zijn voordeel uit zijn jongheid kan halen. Dat hem nog niets onnuttigs is bijgebracht door de KNVB
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 11:42
Verwijderd
Ik had ook alweer gelezen dat ze zich gingen concentreren op het EK 2008 met een jongen groep

Shit man dat geloof je toch niet, nu al indekken...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 17:48
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Martjin schreef op 14-07-2004 @ 15:10 :
Van Basten en Van 't Schip zo goed als akkoord met KNVB

Niets lijkt de benoeming van Marco van Basten als nieuwe bondscoach nog in de weg te staan. Ook de benoeming van John van 't Schip als assistent van van Basten lijkt geen obstakels meer te kennen.

Ajax heeft de KNVB toestemming gegeven om met beide kandidaten te onderhandelen. Het tweetal staat nog bij de Amsterdammers onder contract als trainer van het tweede elftal.

Eerder deze week werd het duo door Johan Cruijff aanbevolen aan Henk Kesler. Van Basten en Van 't Schip verklaarden zich 'vereerd te voelen' dat ze worden gezien als de mogelijke opvolgers van Dick Advocaat en Willem van Hanegem.

Oftewel Cruijff word bondscoach alleen Van basten mag het woord doen .
Oud 15-07-2004, 18:09
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
wammus schreef op 15-07-2004 @ 18:48 :
Oftewel Cruijff word bondscoach alleen Van basten mag het woord doen .
Leg dat eens uit, want ik begrijp het niet?
Oud 15-07-2004, 19:42
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Van Basten.. Denk dat ze niet zo snel op hem gaan zeiken als op Advocaat.. Hij heeft toch een bepaalde "ontastbaarheid"
Oud 15-07-2004, 22:57
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 15-07-2004 @ 20:42 :
Van Basten.. Denk dat ze niet zo snel op hem gaan zeiken als op Advocaat.. Hij heeft toch een bepaalde "ontastbaarheid"
Oh?

Ben het met je eens dat van Basten een betere persoonlijkheid naar de buitenwereld heeft maar als hij slecht presteerd zal me het een worst wezen wie er trainer is, ookal is het de heilige Johan zelf.
Oud 16-07-2004, 09:34
vreselijke fout
Citaat:
EmilioFCG schreef op 15-07-2004 @ 23:57 :
Oh?

Ben het met je eens dat van Basten een betere persoonlijkheid naar de buitenwereld heeft maar als hij slecht presteerd zal me het een worst wezen wie er trainer is, ookal is het de heilige Johan zelf.
Het gaat ook niet om jouw maar om de pers, de pers eet uit de hand van Cruyff en van Basten, en daarom hebben ze waarschijnlijk minder kritiek dan bij anderen
Oud 16-07-2004, 11:50
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
en nu heeft jong Ajax geen van Basten meer
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 17:01
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 15-07-2004 @ 19:09 :
Leg dat eens uit, want ik begrijp het niet?
Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik Van Basten nog niet geschikt vind. Hij is te jong en heeft geen ervaring als trainer. Denk jij nou echt dat zo'n iemand (no offense tegen Van Basten ofzo) een goede coach van het nederlands elftal zou kunnen zijn. Nee ik denk het niet. Waar het volgens mij op neer gaat komen is dat Cruijff adviezen enzo aan Van Basten gaat geven en hij ze min of meer blind opvolgt. En niet gaat doen wat ie zelf wil (of kan). Dan heb ik zoiets van: ja wat heeft het dan voor zin om hem daar neer te zetten als ie toch alleen naar Cruijff luistert en niet doet wat ie zelf denkt.
Oud 16-07-2004, 17:15
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ah zo

Je kon best eens gelijk hebben eigenlijk.
Oud 16-07-2004, 21:25
Verwijderd
hm ja, beetje laat om te reageren wat ik ervan vindt aangezien het al 99% zeker is wie het wordt.

Ik vind het op zich een goed koppel, ik denk ook wel dat ze jonge spelers bij de selectie durven te nemen en ook aanvallend(er) voetbal gaan spelen.

Zoals al eerder is gezegd ben ik ook wel een beetje bang dat het gaat mislukken door gebrek aan ervaring... maar dat hoeft lang niet per se het geval te zijn
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 21:53
USPalermo
USPalermo is offline
wat ik gek vind is (misschien heeft iemand anders het hier ook al gepost maar ik heb ff geen zin om alles te lezen) is dat vorig jaar van't schip de hoofdcoach was van ajaxII en dat Marco toen zijn assistent was. en nu wordt marco als het ware de hoofdcoach en is van't schip de assistent. ik veroordeel het niet maar ik vind het wel opmerkelijk.

trouwens van't schip deed het bij twente behoorlijk matig. ik moet zeggen dat we toen een slechte selectie hadden, maar zijn wisselbeleid van ook niet top en hij haalde ook niet het beste uit de ploeg maar ok de ploeg had ook niet echt veel kwaliteit.....
Oud 17-07-2004, 03:26
Verwijderd
Citaat:
Zlatani10 schreef op 06-07-2004 @ 22:15 :
Fuck Co.. Forza Johan Neeskens
samen met johan cruif als assistent/adviseur
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 14:45
Verwijderd
Citaat:
USPalermo schreef op 16-07-2004 @ 22:53 :
wat ik gek vind is (misschien heeft iemand anders het hier ook al gepost maar ik heb ff geen zin om alles te lezen) is dat vorig jaar van't schip de hoofdcoach was van ajaxII en dat Marco toen zijn assistent was. en nu wordt marco als het ware de hoofdcoach en is van't schip de assistent. ik veroordeel het niet maar ik vind het wel opmerkelijk.

trouwens van't schip deed het bij twente behoorlijk matig. ik moet zeggen dat we toen een slechte selectie hadden, maar zijn wisselbeleid van ook niet top en hij haalde ook niet het beste uit de ploeg maar ok de ploeg had ook niet echt veel kwaliteit.....
ze staan helemaal naast elkaar he, van basten en van 't schip. Zowel nu bij Ajax2 als bij Oranje (mits het doorgaat). Enige verschil is dat van Basten voornamelijk voor de camera zal verschijnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten