Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 11:36
Broccoli*
Broccoli* is offline
De situatie is als volgt..
Op vakantie zijn 3 vriendinnen van me vreemdgeweest.
1 had al meer dan 2jr een relatie, de anderen een paar maanden.
Allemaal zijn ze verder geweest, dan "alleen" zoenen...
Bij een van hen zijn er gevoelens bij gekomen, bij de anderen niet echt.
Nu is hun vraag: Opbiechten, of toch maar niet..

1 heeft het inmiddels opgebiecht (en uitgemaakt) de anderen (nog) niet...

Ik heb zoiets van, als je echt om die jongen geeft, hem niet kwijt wilt en zker weet dat het over is als je het opbiecht, zou ik me mond houden...
(Ja oke, je kunt wel zeggen van "als je om hem geeft doe je het niet" Maar volgens mij is die situatie op vakantie echt anders...)

Wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2004, 11:41
No Quiero
No Quiero is offline
Altijd eerlijk zijn, en als je de ander geen pijn wilt doen, vooral gewoon niet vreemdgaan.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 11:55
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Lubbeske schreef op 14-07-2004 @ 12:36 :
(Ja oke, je kunt wel zeggen van "als je om hem geeft doe je het niet" Maar volgens mij is die situatie op vakantie echt anders...)

Wat zouden jullie doen?
De situatie is misschien anders, maar ik neem aan een relatie die je hebt, niet. Anders zou je wel een hele fragiele/oppervlakkige relatie hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:04
CryptapiX
CryptapiX is offline
opbiechten,
als je het niet zegt kwets je hem/haar alleen maar meer als ze het toevallig via via hoort (ook al denk je dat dat niet kan)
bovendien zou ik niet door kunnen gaan met mijn relatie als ik zoiets achter zou houden
Oud 14-07-2004, 12:19
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
opbiechten, ik zou het zelf ook niet leuk vinden als mijn vriend vreemd zou gaan en het me niet zou vertellen.
Oud 14-07-2004, 12:23
filia dei
filia dei is offline
Opbiechten!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:20
romanov
romanov is offline
Citaat:

Ik heb zoiets van, als je echt om die jongen geeft, hem niet kwijt wilt en zker weet dat het over is als je het opbiecht, zou ik me mond houden...
Hier heb je wel een punt natuurlijk, maar de vraag is of je het wel over je hart kan krijgen om zo met een relatie door te gaan? Terwijl je weet dat je iets gedaan heb, waardoor het waarschijnlijk uit zal gaan. Dan houdt je niet alleen jezelf voor de gek, maar ook zeker je partner. Ik zelf vind overigens uitmaken na een 'onschuldige' zoen wel heel overdreven, als degene 'belooft' dat het niet meer zal gebeuren is het toch wel mogelijk hem/haar een laatste kans te geven?

Anyway, ik zou het ook opbiechten en ik zou er alles aan doen om toch de relatie staande te houden. Hoe? Geen idee, dat zie ik dan wel.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:37
Verwijderd
Opbiechten, duh.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:48
elledc
elledc is offline
Ze zijn dom geweest en ze zullen de gevolgen moeten dragen.
Als ze een beetje respect hebben voor hun vriend dan moeten ze het vertellen, omgekeerd daarentegen niet.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 14:21
Verwijderd
opbiechten
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 14:44
Charlottetje
Charlottetje is offline
opbiechten en in het vervolg nooit meer vreemdgaan.

'voorkomen is beter dan genezen'
Oud 14-07-2004, 15:33
WolterB
WolterB is offline
in zo'n situatie zou ik opbiechten, al zou ik in de eerste plaats gewoon al niet vreemdgaan.
Scheelt veel ellende achteraf én je kwetst degene om wie je écht geeft niet
Oud 14-07-2004, 15:34
Trinity
Trinity is offline
Citaat:

'als je om hem geeft'...? ik denk dat daar moest staan : 'als je om jezelf geeft.'

Iedere egoist wil het beste voor zichzelf hebben, en vooral als je vreemd bent gegaan en toch verder wilt met je relatie lijkt eerlijkheid niet altijd de beste uitweg. laat ik je zeggen: er is meer dan het verliezen van een relatie alleen. Je verliest ook je zelfrespect, en in de toekomst ook je geloofwaardigheid naar anderen toe. Houd de eer aan jezelf, en doe hem ook een plezier: vertel het.
Oud 14-07-2004, 15:40
Co
Co is offline
Ik zou het niet kúnnen om het te verzwijgen, vooral niet als ze allemaal lieve dingen gaat zeggen...

" oh, wat heb ik je gemist"
" ik heb zo verlangd naar je, ik houd echt van je"
" ik heb het gevoel dat we door deze vakantie dichter bij elkaar zijn gekomen"

Tsja, om het zelfs dán nog te verzwijgen is voor mij onmogelijk
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 16:12
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Trinity schreef op 14-07-2004 @ 16:34 :
'als je om hem geeft'...? ik denk dat daar moest staan : 'als je om jezelf geeft.'

Iedere egoist wil het beste voor zichzelf hebben, en vooral als je vreemd bent gegaan en toch verder wilt met je relatie lijkt eerlijkheid niet altijd de beste uitweg. laat ik je zeggen: er is meer dan het verliezen van een relatie alleen. Je verliest ook je zelfrespect, en in de toekomst ook je geloofwaardigheid naar anderen toe. Houd de eer aan jezelf, en doe hem ook een plezier: vertel het.
Mooi gezegd

Nuja, ik ben het er in ieder geval wel mee eens, opbiechten, dat ben je aan je vriend verschuldigd. Toon je respect voor je vriend. Als je hem dit 'leugentje' kan verzwijgen, zullen er best nog meerdere keren kunnen komen.(ken er zo wel genoeg)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 16:17
Verwijderd
Als je toch al zo dom/sletterig bent om vreemd te gaan zou het nog dommer zijn om het te vertellen. De eenvoudigste oplossing: niet vreemdgaan.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 17:13
Verwijderd
Vertellen of het meteen uitmaken (en dan hoef je 't ook niet echt meer te vertellen). Zou ik doen. Hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 17:15
Hagel
Hagel is offline
ik zou het opbiechten, ik zou ook willen dat dat bij mij gedaan zou worden. Helaas loopt het in de praktijk vaak anders. En als je een hele lange relatie al hebt en je bent 1x de fout in gegaan met zoenen ofzo zou ik het voor je houden, als je dat kan dan. Ik zou helemaal gestoord worden.
Oud 14-07-2004, 17:15
Elmoo
Elmoo is offline
Eerlijkheid duurt het langst. Gewoon biechten dus!
Maar sowies vind ik dat, als je vreemdgaat in een relatie, je echt super dom bezig bent!
Oud 14-07-2004, 17:31
fractuur
fractuur is offline
Opbiechten. Naast dat dat gewoon het eerijkst is, moet je zelf ook verder in een relatie. En het lijkt me dat dat gaat wringen op gegeven moment.
Oud 14-07-2004, 18:07
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Altijd vertellen, ongeacht de situatie. Ik zou iemand anders ook niet meer recht in zijn ogen kunnen aankijken. Het is helemaal dom om vreemd te gaan als ze geen gevoelens hebben voor die jongens met wie ze vreemdgegaan zijn, dan zet je je goede (of misschien dan toch niet zo goed) op het spel voor een leuk avondje .
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 18:08
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
WolterB schreef op 14-07-2004 @ 16:33 :
in zo'n situatie zou ik opbiechten, al zou ik in de eerste plaats gewoon al niet vreemdgaan.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 18:59
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon eerlijk zijn en opbiechten.
Maar dat moeten zij doen, niet jij. Tis iets tussen hun tweëen en jij hoort je daar niet mee te bemoeien. Je kunt je vriendinnen misschien wel pushen / overtuigen dat ze het eerlijk moeten zeggen tegen hun vriendjes.
Oud 14-07-2004, 19:21
foreignstud2
foreignstud2 is offline
tja.. dat is toch moeilijk..

ik heb mezelf helaas ook eens in die positie gezet, heb het niet verteld maar mijn vriendin toen is er achter gekomen.. dus dat was veel erger.. weet iniedergeval dat ik het nooit meer doe..

maar opbiechten of niet.. dat ligt aan jezelf, en aan hoeveel mensen het weten en het door kunnen vertellen..

calculate the risks before you act
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 21:15
Sprinkle
Sprinkle is offline
Ten eerste zou ik niet vreemdgaan en ten tweede lijkt het mij in dat geval wel verstandiger om het te vertellen. Hoeveel pijn je de ander ook doet, de relatie heb je al op het spel gezet. Als je het niet verteld komt hij er waarschijnlijk later wel achter en dan doet het meer pijn bij hem als dat je het nu verteld. Dan komt hij er ook achter dat je al die tijd hebt gelogen/het hebt verzwegen.
Oud 14-07-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
je kunt wel zeggen van "als je om hem geeft doe je het niet" Maar volgens mij is die situatie op vakantie echt anders...
Slap excuus

Als ze het opbiechten, moeten ze dit er dus echt niet bij zeggen, want dan is het waarschijnlijk al uit voordat ze ueberhaupt de kans krijgen te zeggen dat het ze spijt.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 16:37
Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
Hagel schreef op 14-07-2004 @ 18:15 :
ik zou het opbiechten, ik zou ook willen dat dat bij mij gedaan zou worden. Helaas loopt het in de praktijk vaak anders. En als je een hele lange relatie al hebt en je bent 1x de fout in gegaan met zoenen ofzo zou ik het voor je houden , als je dat kan dan.
Ik zou (als het dus bij die ene keer is gebleven) ook mijn mond houden...
Mr ik zou me toch wel gaan afvragen "Waarom doe ik dit?"
Als het een samenloop van omstandigheden is, dan zeg ik "oke..." maar je moet niet "doelbewust de verleiding gaan opzoeken".

En feit is volgens mij wel, dat op vakantie dit soort dingen eerder gebeuren...
Oud 16-07-2004, 20:12
kimberley
kimberley is offline
ik zou zowiezo nooit vreemdgaan

Maar mocht het gebeuren zou ik het opbiechten en het uitmaken, ik ben mijn vriend dan toch niet meer waard, hij verdient dan beter.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 21:24
Meester
Meester is offline
Vreemdgaan is fout, dat behoeft natuurlijk geen verdere uitleg.

Wel is 't altijd mijn insteek om eerlijk te zijn, want eerlijkheid en vertrouwen zijn nog altijd de basiselementen van een goede relatie. Jij bent vreemd geweest waardoor jij de beslissing hebt genomen om je eigen relatie in het ootje te nemen. Wees dan ook zo eerlijk en 'mans' genoeg om de waarheid te vertellen. Dan kan je vriend beslissen of hij al dan niet bij je wil blijven.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 21:55
Verwijderd
Ik zeg niet dat ik nooit vreemd zou kunnen gaan, maar ik zie het toch echt NIET snel gebeuren. Ik weet niet, maar ik zou dat niet kunnen verdragen tegenover mijn vriendje, de pijn en verdriet die hij daarvan dan heeft, nee dat kan ik hem niet aan doen...

Als het toch gebeurt (kleine kans dus zoals ik het nu zie)... zou ik het toch opbiechten. Ik zou echt niet met zo'n geheim kunnen leven hoor... Zou hij dan beslissen om het uit te maken, dan heeft hij daar eigenlijk alle recht toe. Zou mijn vriend vreemd gaan, en hij zou het vertellen, ik weet niet of ik het dan meteen uit zo maken... Alhoewel je relatie er natuurlijk wel een behoorlijke deuk van krijgt.

Maar wel vertellen dus.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 08:14
Blondfun
Blondfun is offline
opbiechten! wat stelt je relatie nou voor als er geen vertrouwen is?
Oud 17-07-2004, 08:56
Verwijderd
Ik zeg toch: "Als je om hem geeft, ga je niet vreemd." Wat nou, 'die situatie op vakantie is heel anders'? Dat vind ik echt mega onzin, je geeft om iemand of je geeft niet om iemand. Het feit dat je er alleen al aan denkt om vreemd te gaan (en helemaal als je het doet), is in mijn ogen een teken dat er iets in de relatie niet goed zit. En al kom je één of andere gebruinde god tegen, dan houd je die gevoelens maar tegen oid of je maakt het uit met degene met wie je een relatie hebt. Als jouw/hun vriend vreemd gaat op vakantie, zeg je dan ook 'ach, op vakantie is de situatie heel anders' en ga je vervolgens vrolijk en gezellig op dezelfde manier jullie relatie verder?

Ik ben het eens met Trinity: "'als je om hem geeft'...? ik denk dat daar moest staan: 'als je om jezelf geeft.'" En met ********: "Als ze het opbiechten, moeten ze dit er dus echt niet bij zeggen, want dan is het waarschijnlijk al uit voordat ze ueberhaupt de kans krijgen te zeggen dat het ze spijt."
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 09:10
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
WolterB schreef op 14-07-2004 @ 16:33 :
Oud 17-07-2004, 10:44
MissMorena
MissMorena is offline
Als je van iemand houdt hoor je sowieso niet vreemd te gaan! Gewoon eerlijk vertellen dat is het beste..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 12:15
Verwijderd
Wat niet weet, wat niet deert. Als het een eenmalig slippertje was kun je het best stilhouden, als je van plan bent om serieus verder te gaan met die jongen. Het heeft geen nut om het dan te vertellen, dan gooi je alleen maar olie op het vuur. Als je voor jezelf al hebt besloten dat je fout zat hoef je het niet ook nog eens aan hem te vertellen.

Het smerigste wat je kunt doen is in elk geval het zelf vertellen aan hun respectievelijke vrienden. Als een vriendin van jou vreemdgaat, dan is de keuze aan haar of ze het wel of niet opbiecht. Alleen ratten vertellen het achter hun rug om aan de vriend.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 12:37
huppelmeis
huppelmeis is offline
Ik ga uit principes sowieso al niet vreemd en zou dat niet eens kunnen. Maar ok.

Eerlijk vertellen is natuurlijk wel het beste. Vooral als je gevoelens hebt voor de andere. Maar vreemdgaan is gewoon dom, dan ben je echt een slet hoor. Maakt niet uit hoe lang je het al hebt. (Dat je een slet bent dan, want het maakt het natuurlijk wel rotter als je al langer iets met elkaar hebt.) En dan heb je natuurlijk wel de kans dat het uitgaat. Maar het is wel eerlijk tegenover de ander.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 12:43
Luna
Luna is offline
Buiten dat ik vind dat vreemdgaan echt het domste is wat je kunt doen vind ik dat ze het allemaal moete vertellen aan hun vriendje. Als ze niet eerlijk zijn vind ik dat ze die jongens niet verdienen.
Oud 17-07-2004, 12:45
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Trinity schreef op 14-07-2004 @ 16:34 :

Oud 17-07-2004, 20:35
rubenrtv
rubenrtv is offline
ff een vraagje (hoeft geen nieuw topic voor open):
is het in jullie ogen fout om met iemand te gaan die al een vriend(in) heeft?
Oud 17-07-2004, 20:46
Verwijderd
opbiechten en opzouten
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 20:54
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Wat een gare sletten
Maargoed, omdat Cyanide niet overal verkrijgbaar is
Opbiechten, uitmaken
Tis wel in hé, rondneuken
Tis helemaal zwakzinnig dat het met een groepje gebeurde, ze weten dan ook wel donders goed waar ze mee bezig waren

Laatst gewijzigd op 17-07-2004 om 20:59.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
ThePinkFlamingo schreef op 17-07-2004 @ 21:54 :
Wat een gare sletten
Maargoed, omdat Cyanide niet overal verkrijgbaar is
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 21:15
Unexplained
Unexplained is offline
Niet mee bemoeien, want dan heb jij het gedaan als je niet uitkijkt.
Oud 18-07-2004, 11:32
K-elli-e
K-elli-e is offline
Nou, ik heb zo'n hekel aan vreemdgaan, maar zou het echt willen weten als mijn vriendje dat deed. Ik vind dus dat ze het absoluut moet opbiechten, zowel voor haar eigenrespect als voor haar vriendje. Het slaat nergens op dat ze om hem geeft, want dan haal je zoiets niet in je hoofd. Ook niet als ze bijvoorbeeld aangeschoten was ofso. De kans is groot dat der vriendje het uitmaakt, maar dan had ze daar maar aan moeten denken toen ze die andere jongen had.

Jij moet je er zo min mogelijk mee bemoeien, maar haar wel overhalen het te zeggen.
Oud 18-07-2004, 16:10
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
altijd opbiechten
Oud 18-07-2004, 16:26
Shitonya
Shitonya is offline
opbiechten *zucht*
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 16:32
LayD
LayD is offline
Opbiechten je zou het zelf toch ook willen weten als je vriend vreemd gaat...!! Of niet?
majah opbiechten is makkelijker gezegd dan gedaan...
Oud 18-07-2004, 17:56
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Opbiechten, anders draag je het steeds bij je.
Oud 19-07-2004, 13:07
DeathKnight
DeathKnight is offline
doe maar opbiechen.. heeft mijn ex ook gedaan afgelopen zondag
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 13:14
Verwijderd
Opbiechten!!!

En dan maken dat je wegkomt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren