![]() |
||
Citaat:
Helpt gapen dan beter of slikken en zo? Anders zal het me waarschijnlijk niet veel meer helpen. ![]() Maar 't is wel zeker het proberen waard. Merci voor de tip. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zou het niet weten ik heb er geen last van, maar wel gaatjes in trommelvlies(gehad) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De pijn in je oren komt inderdaad door een druk verschil en die moet je overbruggen door je oren te 'klaren'. Ik heb net een duikcursus gedaan waarbij ik geleerd heb hoe je dat moet doen (want ook daar zijn drukverschillend). Er zijn (onder water) 3 opties: - slikken terwijl je je kaak heen en weer beweegd - je neus dicht knijpen en zachtjes (dus niet forceren!) uitblazen. - de eerste twee opties tegelijk uitvoeren
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() je moet gewoon idd blazen of gapen of slikken, kaugom kauwen en pijn lijden.
||
![]() |
Citaat:
Ze had zelf ook erge oorpijn en wilde niet blazen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik neem in ieder geval al kauwgom mee, en als ze in het vliegtuig met van die bekertjes rondgaan, dan pak ik die ook wel.
||
Citaat:
Op de volgende site staat dit: http://www.dokterdokter.nl/thema/thema1.html Oorpijn tijdens vliegen Tijdens het opstijgen en landen van een vliegtuig verandert de druk in de cabine. Omdat het stijgen en landen zo snel gaat, heeft het oor geen tijd zich aan deze veranderingen aan te passen. Dichtklappende oren, pijn en een suis in het oor kunnen het gevolg zijn. U kunt deze klachten proberen te voorkomen door tijdens het stijgen en landen te geeuwen of op een snoepje of een kauwgum te kauwen. Bij baby’s kunt u de klachten proberen te voorkomen door het kindje tijdens het stijgen en landen te voeden. Mocht u ondanks deze maatregelen toch veel last hebben, dan kunt u bij de apotheek speciale oordopjes kopen. En op de volgende site staat dit: http://www.vakantieboekje.nl/downloa...boekje2004.pdf Oren De meest voorkomende oorzaak van oorontsteking tijdens de vakantie is zwemmen in verontreinigd water. Gebruik dan bij voorkeur speciale oordopjes. Oorpijn bij kinderen kan ook leiden tot buikpijn, misselijkheid en koorts. In het vliegtuig kan tijdens het stijgen en dalen oorsuizing, oorpijn en hoofdpijn optreden. Ben je verkouden, dan is het risico hierop groter. Neem dan een half uur voor het vertrek een neusspray of gebruik speciale oordopjes. Veel slikken (een snoepje eten of iets drinken) helpt ook. Op veel internetsites worden speciale oordopjes aangeraden, die 'Earplanes' heten. Er staat bij dat je ze bij de drogist/apotheek kunt kopen.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Bedankt! Die otheel (wie zei dat ook alweer?) is dat de merknaam of het product zelf? |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb grote twijfels over dat psycho.., ik wist op voorhand er niet echt iets over, dus..hmm. Ik weet het niet zeker, hoor, maar toch, 'k denk dat je dat eerder hebt bij vliegangst of zo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Weer een vliegtuig verdwenen! Not for Sale | 6 | 19-05-2016 09:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Oor Verwijderd | 0 | 15-05-2015 11:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
tijdens hardlopen last van druk op oren coldplayfan | 5 | 25-03-2005 20:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
dopjes tegen (pijnlijk) suizen in oren bij stijgen/dalen vliegtuig RD | 34 | 29-07-2004 15:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lang last van oren na vliegen Tweeker | 17 | 10-04-2004 15:51 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 |