Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2004, 13:17
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 22-05-2004 @ 13:52 :
ik denk dat je er weinig aan hebt om te weten wat er gebeurd als je het vervolgens toch niet na kan vertellen
nee hihi
Oud 08-06-2004, 13:12
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Ik ben zon typ dat te nieuwsgierig is.
Ben echt benieuwd hoe het gaat. Ik moet teslotte toch ergens komen. Maar ik denk dat ik toch maar veilig hier blijf Wil nog zoveel doen in mn leven...
Oud 09-06-2004, 14:32
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Ze hebben het een paar jaar geleden al onderzocht wat het was. Een documantaire daarover zag ik een paar maanden geleden op Discovery. Het blijkt dat het gewoon methaan gas is dat in de grond gevormt word. Vervolgens krijg je een enorme gasbel die omhoog gaat. En daardoor zinken de schepen en storten vliegtuigen neer.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 20:03
Flijn
Flijn is offline
Is er met al onze moderne technologie niet iets te bedenken dat de aanwezigheid van zo'n gasbel kan meten? Voor het te laat is bedoel ik dan.
Ik doe ook maar C&M, dus misschien is het een domme vraag.

Waarschijnlijk is het ook een domme vraag: als het kon zouden zo'n apparaat toch allang gemaakt hebbn? Wel zo veilig...
Oud 14-07-2004, 20:50
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 09-06-2004 @ 15:32 :
Ze hebben het een paar jaar geleden al onderzocht wat het was. Een documantaire daarover zag ik een paar maanden geleden op Discovery. Het blijkt dat het gewoon methaan gas is dat in de grond gevormt word. Vervolgens krijg je een enorme gasbel die omhoog gaat. En daardoor zinken de schepen en storten vliegtuigen neer.
hoe gebeurd dat dan door gas?
Oud 14-07-2004, 21:10
Verwijderd
Citaat:
sexylexy schreef op 14-07-2004 @ 21:50 :
hoe gebeurd dat dan door gas?
Citaat:
Bioloog meent dat Noordzee ‘Bermuda driehoek’ heeft

LONDEN, 11-12-2000 - Volgens de Britse bioloog Alan Judd is het goed mogelijk, dat de Noordzee zijn eigen ‘Bermuda driehoek’ heeft. In de Noordzee, ongeveer 95 mijl noordoostelijk van Aberdeen en 22 mijl westelijk van de productieplatformen op het Forties veld, vond hij op een diepte van 145 meter in een gat met een doorsnee van ongeveer honderd meter een visserschip. Het moet naar eerste schattingen tussen 1890 en 1930 zijn gebouwd. De trawler zit, zonder zichtbare schade, op het gat alsof het er door een onzichtbare hand is neergezet.

Judd, werkzaam op de universiteit van Sunderland, ziet een verband met de Bermuda driehoek. Uit een gat in de zeebodem stijgen bij een gaseruptie bellen van miljoenen kubieke meters methaangas op. Zodra aan het oppervlak water en gas zich vermengen daalt de dichtheid van het zeewater dramatisch. Volgens Judd is dat voldoende om elk schip binnen enkele seconden tot zinken te brengen.

Zeelieden noemen het gebied in de Noordzee de Witch Ground (heksengrond). Volgens vissers staat deze plek al zeer lang te boek als gevaarlijk en onberekenbaar. Ook zijn er verklaringen over vreselijke stank in het gebied.

In een artikel in het wetenschappelijke magazine New Scientist meldt Judd dat hij met zeelieden heeft gesproken die het gas hadden geroken en gelijktijdig een geringer draagvermogen van het water hadden vastgesteld. Daarbij zonk de romp een tot twee meter dieper in zee als normaal. Het was echter te weinig om hun schip tot zinken te brengen.

Het Franse olieconcern Total heeft onlangs de eerste onderwaterexpeditie van Judd gesponsord. Een speciaal sonarapparaat vond een groot voorwerp direct boven het gat. Zeer onlangs ontdekte Judd met behulp van een op afstand bediende mini duikboot de romp van de trawler. Een lek werd daarin niet gevonden, wat de methaangastheorie bevestigt. Om welk vissersvaartuig het gaat is nog niet bekend.

Bij de echte Bermuda driehoek is ook het neerstorten van vliegtuigen met methaan in verbinding gebracht. Als het gas het zee oppervlak bereikt, stijgt het op en kan ook vliegtuigen in gevaar brengen. Hoge concentraties onttrekken aan de lucht bovendien de voor de vliegtuigmotoren noodzakelijke zuurstof. Kleinere concentraties zijn nog gevaarlijker, omdat een methaan/luchtmengsel zeer explosief is en door de hitte van vliegtuigmotoren tot ontploffing kan worden gebracht. (VK)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 14:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
I love stars schreef op 16-04-2004 @ 15:25 :
Nog een andere verklaring:

METHAAN GASBELLEN
Er zou sprake zijn van methaan gasbellen. Dat zijn gasbellen die onder water zweven en als er nu een boot boven komt spatten ze uit elkaar, zodat het water lager komt en de boot onder water komt te staan.

deze verklaring klopt idd, alleen zinken schepen doordat het methaangas in het water het drijfvermogen van het water aantast, waardoor schepen zinken, vervolgens belanden die schepen op de bodem op de plek waar de methaanbel die net uitbarste was, valt er vanaf de zijkanten modder over en vind je ze niet meer terug.

voor de verdwijning van vliegtuigen is daardoor ook een verklaring, methaangas is erg explosief, het stijgt na uitbarsting uit het water op de lucht in, en wat gebeurd er als een vliegtuig met zijn hete motoren in zo'n gasbel vliegt? juist ja, hele grote explosie, en pleite was het vliegtuig.

en idd komt dit ook voor in de Noordzee, er is al eens een boorplatform vergaan op een vergelijkbare manier (alleen dan met aardgas dacht ik)
Reageren

Regels voor berichten