Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2002, 23:24
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik heb nu m'n haar zwart geverft, doe ik al een half jaar, maar ik ben het een beetje zat. de laatste keer dat ik het geverft is, is alweer 1.5 maand geleden, heb dus ook al flink wat uitgoei.

ik wil er dus vanaf, maar wil m'n haar er niet afknippen want dan hou ik bijna niks meer over, en veel haar heb ik al niet meer . Blond (m'n eigen haarkleur) eroverheen verven lijkt me niet mogelijk, kan nooit mooi worden. Zou ik m'n haar kunnnen bleken of ontkleuren en dan blond verven? Blijft er dan nog wel wat van m'n haar over, het is nu al best dood en valt al aardig uit, is het het waard om het risico te nemen?

ik heb geen zin in een kapper, kan ik me niet echt veroorloven, gaat me nogal wat kosten denk ik. Afknippen wil ik ook niet, dan hou ik helemaal niks meer over
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2002, 00:43
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Als je het met henna hebt gedaan is er geen beginnen aan,want henna krijg je er met geen verf uit.

Als het gewone verf is kan je het gewoon blonderen,en dan krijg je gewoon blond haar.
Je haar word er wel erg poreus van,maar het gaat niet uitvallen want dat deed het zelfs niet bij mij *verfde haar om de 2 weken*
Je kan het beste even bij de drogisterij vragen welke verf het beste zou werken op jouw haar en welke het minst schadelijk is.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 02:22
Roxy
Roxy is offline
jah dat kun je best doen hoor, zo slecht voor je haar is dat nou oowk weer nie.. zolang je het nie iedere week doet... ik zou naar een drogist of eigenlijk beter nog naar de PAK gaan, daar hebben ze wel veel kappersspullen en de mensen die er in de winkel staan weten oowk ergens vanaf... je kunt gewoon blondeerspul kopen en dan kan je dr na kijken of je nog wat donkerblonde verf ofzow dr op gooit... want je eigen stuk haar zal wel heeeeeeel blond/wit worden terwijl het geverfde nog net iets donkerder blijft... het ligt aan hoeveel,hoelang en hoe sterk blondeerspul je dr op gooit (even vragen) of er groot verschil tussen je eigen of het geverfde zit.. maar dan kun je sowieso blondverfje dr op gooien..
Oud 15-06-2002, 10:31
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Je kan het naar mijn idee wel gewoon blonderen. Je haar gaat er niet echt dood van (bij mij tenminste niet), goed is natuurlijk anders, maar het kan wel. Ik weetalleen niet wat voorn kleur zwart je hebt? Ik had het eerst zwart/bruin en daar zaten volgens de kapper roodpigmenten ( ) in, waardoor het blond een beetje oranje achtig is uitgevallen. Tis ook idd zo dat je uitgroei een stuk lichter zal zijn, k denk ook dat je voor het mooiste resultaat het beste dan een andere kleur blond erover heen kan verven. Maar misschien is het zonder dat ook wel erg leuk.
Oud 15-06-2002, 12:02
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik zit met hetzelfde probleem... eerst was m'n haar zwart, en ik wil het nu een stuk lichter, dus ben ik de permanente verf er nu aan het laten uitgroeien en ondertussen telkens bijverven in een iets lichtere kleur met kleurshampoo (die maar enkele weken blijft zitten). Dit is wel een beu werkje dus ja misschien probeer ik toch eens ontkleurder, maar als mijn haar afbreekt owee !!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 12:09
Save the day!!
Save the day!! is offline
als t al best dood is en aardig uitvalt zou ik het nie doen hor! ik het ook vaal ontkleurd omdat ik alle kleuren haar had zoals roze knalrood groen blauw paars enz.. en het werd ook heel dood en viel uit!!!

ik zou een kleur proberen die veel op je haarkleur lijkt, dan zie je de uitgroei minder. maar zeker niet blonderen, en al helemaal niet ontkleuren. superrrr slecht voor je haar.
Oud 15-06-2002, 13:22
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Save the day!! schreef:
als t al best dood is en aardig uitvalt zou ik het nie doen hor! ik het ook vaal ontkleurd omdat ik alle kleuren haar had zoals roze knalrood groen blauw paars enz.. en het werd ook heel dood en viel uit!!!

ik zou een kleur proberen die veel op je haarkleur lijkt, dan zie je de uitgroei minder. maar zeker niet blonderen, en al helemaal niet ontkleuren. superrrr slecht voor je haar.
als je het heel vaak doet zoals ik in jouw stukje lees is het inderdaad slecht maar een keer kan echt geen kwaad hoor...
en hoe moet die verf pakken als hij het zwart geverfd heeft? dat werkt toch nie....

ennuh blonderen en ontkleuren is toch hetzelfduh?
Oud 15-06-2002, 13:29
]{ing
]{ing is offline
pff ik ga het straks weer eens flink zwart verven
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 14:41
shanli
shanli is offline
Citaat:
]{ing schreef:
pff ik ga het straks weer eens flink zwart verven

welk kleur heb je normaal dan?
Oud 15-06-2002, 15:11
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Roxy schreef:

als je het heel vaak doet zoals ik in jouw stukje lees is het inderdaad slecht maar een keer kan echt geen kwaad hoor...
en hoe moet die verf pakken als hij het zwart geverfd heeft? dat werkt toch nie....

ennuh blonderen en ontkleuren is toch hetzelfduh?
Er gewoon overheen verven lijkt me idd niet goed, ik denk eerst blonderen en dan kijk ik wel of ik het nog moet verven, ik heb van mezelf best licht blond haar dus dat moet te doen zijn. Ik ben alleen wel bang dat m'n haar nog sneller uit gaat vallen, en ik heb al inhammen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 15:31
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Roxy schreef:
jah dat kun je best doen hoor, zo slecht voor je haar is dat nou oowk weer nie.. zolang je het nie iedere week doet... ik zou naar een drogist of eigenlijk beter nog naar de PAK gaan, daar hebben ze wel veel kappersspullen en de mensen die er in de winkel staan weten oowk ergens vanaf... je kunt gewoon blondeerspul kopen en dan kan je dr na kijken of je nog wat donkerblonde verf ofzow dr op gooit... want je eigen stuk haar zal wel heeeeeeel blond/wit worden terwijl het geverfde nog net iets donkerder blijft... het ligt aan hoeveel,hoelang en hoe sterk blondeerspul je dr op gooit (even vragen) of er groot verschil tussen je eigen of het geverfde zit.. maar dan kun je sowieso blondverfje dr op gooien..

emm, misschien domme vraag, maar PAK, wasda???
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 15:36
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:

emm, misschien domme vraag, maar PAK, wasda???
hmm misschien bestaan die niet ergens anders... het is iig een drogistwinkeltje die best wel cheap zijn en er oowk wel zo uitzien maar ze hebben op kappersgebied best veel en ze weten oowk waar ze het over hebben...
Oud 15-06-2002, 16:09
acid-star
acid-star is offline
eehm Oke.. hier komt het betwetertje weer....

vandaag was ik in mijn oude salon, en daar was een meisje dat om 9 uur een afspraak had en om 3 uur klaar was... Van zwart naar blond dus...

laat het bij de kapper doen!!!!!!! Ik heb TE veel half-kale meisjes/oranje meisjes gehad die het zelf hebben geprobeerd.. en wat ik je kan zeggen dan moet er dus ECHT een stuk van je haar af!!!!! Bij de kapper hebben ze professionele producten die je haar zo min mogelijk aantasten,,, decolourant verf-uitzuig-spul en blondeerwassingen werken echt het beste. Natea en loreal-uit-de-winkel-pakjes zijn verschrikkelijk, het is 1000 x aggesiever dan bij de kapper, en het lukt je nooit om alles gelijkmatig te doen... Dus.. geef er wat meer geld voor uit maar laat het alstjeblieft gewoon goed doen..
Oud 15-06-2002, 16:10
acid-star
acid-star is offline
Oja,, reply op Cemetaryslut>

Inderdaad, ALs je het met Henna hebt gedaan is het hopeloos, ALs je henna gaat blonderen breekt je haar standaard af.
Oud 15-06-2002, 16:36
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
acid-star schreef:
eehm Oke.. hier komt het betwetertje weer....

vandaag was ik in mijn oude salon, en daar was een meisje dat om 9 uur een afspraak had en om 3 uur klaar was... Van zwart naar blond dus...

laat het bij de kapper doen!!!!!!! Ik heb TE veel half-kale meisjes/oranje meisjes gehad die het zelf hebben geprobeerd.. en wat ik je kan zeggen dan moet er dus ECHT een stuk van je haar af!!!!! Bij de kapper hebben ze professionele producten die je haar zo min mogelijk aantasten,,, decolourant verf-uitzuig-spul en blondeerwassingen werken echt het beste. Natea en loreal-uit-de-winkel-pakjes zijn verschrikkelijk, het is 1000 x aggesiever dan bij de kapper, en het lukt je nooit om alles gelijkmatig te doen... Dus.. geef er wat meer geld voor uit maar laat het alstjeblieft gewoon goed doen..
Duurt dat zoo lang , hmm, ik heb wel kort haar, dus dan zal het wel wat minder lang duren, hoop ik. Ik wil het idd wel goed doen, zo voor de vakantie wil ik het niet verneuken, dan maar een paar euro'tjes meer uitgeven. Hoeveel gaat het ongeveer kosten??
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 19:03
acid-star
acid-star is offline
Je moet wel rekenen op zo'n 100 euro ongeveer... Het is even wat geld maar je houd tenminste haar over... Prijzen verschillen altijd zo'n beetje met hoeland het duurt en hoeveel erin gaat. Ik zou even informeren bij een kapper daarvoor

heel veel succes in ieder geval!
Oud 15-06-2002, 19:22
korrolin
korrolin is offline
als je je haar gewoon normaal blondeert of ontkleurt met zwart haar of dan krijg je niet altijd blond haar het kan ook goud/brons worden heb ik dus gehad

als je het er uit wil met je 12% / 30% waterstofperoxide in goooien aleen dan word het heeeeeeeeel wit
Oud 15-06-2002, 19:23
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
acid-star schreef:
Oja,, reply op Cemetaryslut>

Inderdaad, ALs je het met Henna hebt gedaan is het hopeloos, ALs je henna gaat blonderen breekt je haar standaard af.
altijd wonderbaarlijk weer, maar bij mij overleefde het gewoon 2x. 1x rooie henna en 1x zwarte.
Oud 15-06-2002, 22:50
PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
*~*DOOR*~* schreef:

altijd wonderbaarlijk weer, maar bij mij overleefde het gewoon 2x. 1x rooie henna en 1x zwarte.
bij mij ist ook gelukt donderdag, van hennarood naar wit naar fluoriscerend roze
Oud 16-06-2002, 19:09
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Okeej...people DO explain.
Welke verf hebben jullie gebruikt mijn blondeer goedje pakte namelijk niet op henna, ik wil ook al het zwart nu uit mn haar....ik wil mn gwen stefanie kapsel en ik wil het NU
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 19:41
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Welke verf hebben jullie gebruikt mijn blondeer goedje pakte namelijk niet op henna, ik wil ook al het zwart nu uit mn haar....ik wil mn gwen stefanie kapsel en ik wil het NU
ik had volgens mij die fructis spul. maar ja bij mij eindigde het toen spierwit met geel en een beetje oranje maar ik had het er ook veel te kort ingehouden heb nooit geduld
Oud 16-06-2002, 20:21
PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
mm het was iets van live colors ontkleurder ofzow..
er stond wel op het pakje dat je het niet over henna kon doen maar khad al een groot stuk uitgroei.
aan de bovenkant (uitgroei) werd het echt spierwit, waar nog henna inzat kwamen stukjes oranje..
maar misschien lukt het als je het 2 keer achter elkaar bleekt ofzow ..
suck6 ermee
Oud 25-06-2002, 19:55
yvonnaah
yvonnaah is offline
als je bij de kapper laat blonderen moet da er wel overheen gaan! is alleen ietsiepietsie duurder
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 16:49
Built to last
Built to last is offline
ik borduur hier even op verder.

WAarom is mijn haar niet zwart met blauwe glans terwijl dat op de verpakking wel staat vermeld?
(het is dus gewoon ZWART)

enne hoe krijg je t wat doffer of hoelang duur t voordat t doffer is?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 17:47
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
liefferd schreef:
als je bij de kapper laat blonderen moet da er wel overheen gaan! is alleen ietsiepietsie duurder
ja ik ben zelfs zo wanhopig dat ik al mijn centjes aan de kapper wou gaan uitgeven maar die beginnen er niet aan zeiden ze "wat heb je allemaal al in je haar zitten dan "

" ehm henn.."

"henna nee daar beginnen we niet aan sorry"
Dus het word toch zelf weer verder prutten

En Built to last,na een paar wasbeurten word het wat doffer...een meer natuurlijke kleur krijg je dan zeg maar.
En je hebt groot kans dat als je naar je haar kijkt tegen het licht in dat het wel zwart met blauwe glans is,dat was bij mij ook altijd zo...en ik heb mn haar pak weg 3 jaar achter elkaar zwart met blauwe glans geverfd
Als je het echt meer blauw wil hebben moet je voortaan/volgende keer (als die er komt) zwartblauwe verf kopen ipv zwart met blauwe glans
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2002, 18:51
acid-star
acid-star is offline
Citaat:
Built to last schreef:
ik borduur hier even op verder.

WAarom is mijn haar niet zwart met blauwe glans terwijl dat op de verpakking wel staat vermeld?
(het is dus gewoon ZWART)

enne hoe krijg je t wat doffer of hoelang duur t voordat t doffer is?

Dan het blauwe pigment niet sterk genoeg of je hebt je haar al 100 keer zwart gekleurd.

Je krijgt het doffer door te wassen met Head&shoulders.
dat duurt ongeveer 4 wasbeurten.. hihi
Oud 28-06-2002, 18:24
mystic girl
mystic girl is offline
om ff erop door te gaan,
bij die producten waarop staat dat het haar een blauwe schijn erover krijgt ken ik, maar die ik ken is het ook niet gelukt, volgens mij lukt dit ook weer alleen als je een lichte kleur van jezelf hebt en voor het weer doffer is klopt vier a vijf keer wassen wel, swarzkopff is ook een hele goede shampoo.

en als je van zwart haar naar blond gaat, kun je echt bij een kapper laten doen en gaat ind. lang duren, maar aan de hoofdhuid wordt dit dan wel veel blonder, maarja. de kappers zijn ook wel erg duur thank god hoef ik niet naar n kapsalon.
Oud 30-06-2002, 15:54
Jules
Jules is offline
owww.. 100 EURO!

is dat ook zo duur als je van zwart naar eu, middenbruin of donkerbruin gaat? want ik wil dus graag mn eigen haarkleur terug voordat ik dreads neem .. maargoed. Mn haar valt nu vet uit, dus ik ben niet van plan het ooit weer zwart te gaan doen, mn haar kan dr gewoon niet tegen..
Oud 02-07-2002, 10:35
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik ga m'n haar strakjes laten ontkleuren bij de kapper. Ben beetje zenuwachtig want dat ben ik altijd als ik naar een kapper moet (kappersvrees). Als het mooi is, dan laat ik het zo, als het nie mooi is, kleurtje erover. Ah btw kan je op ontkleurd haar ALLE kleuren gebruiken? (ik bedoel donker/licht/permanente kleuring/kleurspoeling/semi-permanent/enz...)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 11:19
Chelsea
Chelsea is offline
nee, soms moet je het voorpigmenteren
Oud 02-07-2002, 11:42
EviL-PriNcEsS
EviL-PriNcEsS is offline
Hou er rekening mee dat je haar oranje wordt waar je het zwart geverfd hebt, en wit waar je uitgroei hebt. Je moet die zooi wel lang laten intrekken, je haar wordt droog maar valt niej uit. Ik heb mijn haar ook vaker ontkleurd terwijl het al heel erg uitviel, en tis er niet erger door geworden.

De kleur die je daarna erop wilt doen, moet donkerder zijn dan het oranje van de ontkleurder, dus minstens donkerblond. Anders krijg je een rare kleur (= niej mooj)

't Beste is gewoon om het bij een GOEDE kapper te laten doen.
Reageren

Regels voor berichten