Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() maar ik moet wel zeggen dat er nogal een verschil is tussen wat gigs die je zelf regeld waar je uiteindelijk met reis en alles op toe moet leggen en een optreden voor een paar duizend mensen (t 1e is btw wel veel vetter)
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dit topic gaat nou eenmaal over een band als Kane, dus pop/rock en de doorbraak in het buitenland van het zelfde genre. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als je genoeg sponsoring and stuff hebt wel jah... |
![]() |
||
Citaat:
Tis dinand plus die gitaardude met gehuurde aanhang ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Heb je ze overigens ook echt live gezien of heb je alleen de DVD gezien? Gewoon een vraag.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik denk dat die percentages iets gelijker liggen...ookal doet je dat wsl heel veel pijn. Hun laatste dvd/cd heeft een hele tijd bovenaan in de lijsten gestaan (dvd nu nog denk ik tijdje niet gecheckt), ookal was het een akoustische versie van liedjes die ze ookal op 3 andere best-of's hebben gegooid. Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat ze ook heel commercieel zijn, en zo al een hele bende mensen achter zich aan trekken. Ik zeg niet dat ik het goed vind hoe die band in mekaar zit. Die 2 vorige bandleden zijn er zelf mee gestopt btw. Maar om nou te zeggen dat 'als je Kane goed vind, niet verder hebt gekeken dan je neus lang is' vind ik een beetje overdreven. Ik luister vrij veel muzieksoorten en ken ook wel een deel van de 'underground', of gewoon onbekendere groepen (ook omdat ik later iets met muziek wil doen). Ik vind niet dat ze op muzikaal gebied heel slecht zijn. Ze hebben moeilijkere riffs en diepere teksten dan Nirvana, maar die worden wel aanbeden...wat maakt het verschil dan? |
![]() |
||
Citaat:
![]() je vraagt dus serieus: waarom is kane niet zo bekend als nirvana dan kan ik alleen maar zeggen:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ze hebben grunge laten ontstaan en kurt had een kutleven...verder op muzikaal gebied iets speciaals dat ze zo beroemd maken als dat ze nu zijn? (en nee ik vraag niet: "waarom is kane niet zo bekend als nirvana", kane is een nederlandse versie van U2, en die zijn bekend, wat begrijpelijk is. Ik geloof ook nooit dat Kane het in het buitenland kan maken) Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 19:32. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En het is duidelijk te zien dat je oordeelt over Kane terwijl je niets, maar dan ook echt helemaal niets vanaf weet, de muziek komt bij Kane júist diep van binnen, en zit het niet in het geld. Maar ach, daar zullen jullie het toch wel niet mee eens zijn, want Kane is kut, en Dinand kan niks zo is het toch? Misschien moeten juist jullie eens verder kijken dan je neus lang is |
![]() |
||
Citaat:
Mijn waarde heer Stinger, dat heb ik met een team van experts gedaan. Na lang en intensief onderzoek zijn wij tot de volgende reeds toch voor de hand liggende conclusie gekomen: Kane is gay en zuigt grote apenkloten Tot zover de wetenschappelijke les van vandaag lieve kinderen
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, laten we het anders doen. Blijf alsjeblieft Kane luisteren. Have fun.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op muzikaal gebied zijn de liedjes van nirvana en kane dan toch allebei even simpel? En ik heb cd's van Nirvana, vind ze goed, maar er is toch echt niet zoveel verschil. Luister, Kane kan best commercieel zijn, muziek moet uit het hart komen, BMG en Sony gaan samen, Krezip is net aan de deur gezet door Warner...allemaal om commerciele redenen. Ga mij nou niet vertellen dat ik niks met muziek met gaan doen eh, ik speel en luister muziek vanuit mijn hart, maar tegenwoordig is bijna alles in de muziekscene commercieel, of je het nou wilt of niet. Hou jij 't dan lekker bij je metalcore, lekker raggen en zelfs slechter zinger dan Dinand (hoe is 't mogelijk. (en nu ga ik natuurlijk bijna heel 't muziekforumgenootschap op m'n kop krijgen door metal te vergelijken met Kane...) |
![]() |
||
Citaat:
maar er zijn nogal wat verschillen: de loopjes van nirvana zijn niet gekopieerd van andere bands, die van kane wel. verder zingt kurt cobain 1000x beter en hoor je gewoon dat hij zijn muziek met zijn gevoel maakt terwijl het bij woesthof allemaal zo geforceerd klinkt. ook was nirvana erg vernieuwend terwijl het bij kane gewoon meer en nog meer van hetzelfde is. tot slot zitten de nummers van nirvana veel minder gelikt in elkaar. genoeg verschillen zo lijkt me om te kunnen zeggen dat kane en nirvana vergelijken net zoiets is als een poster van jim vergelijken met een van gogh
Laatst gewijzigd op 22-07-2004 om 19:41. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind kurt's stem nou niet heel geweldig bijvoorbeeld bij mtv-unplugged, maar het klinkt rustig en vaak zonder moeite (behalve die hoge tonen ![]() Dinand zingt volgens mij ook wel met gevoel, maar zijn stem laat dat niet horen. Als hij normaal praat heeft hij ook al zo'n geforceerde stem en het lijkt me sterk dat hij dat expres doet zodat mensen moeten denken dat 't niet geforceerd is... Nevermind is het meest verkochte album omdat het zo vernieuwend was, daarna zijn er nog steeds veel verkocht, maar steeds minder. De laatste albums van Nirvana zijn over het algemeen niet bekend bij het grote publiek. Op een gegeven moment was de vernieuwing en originaliteit er ook af...dat is bij elke groep zo, volgens mij. In het nirvana tijdperk was alles niet zo commercieel en deed men wat men wilde. De hidden tracks op verschillende nirvana cd's zou geen enkele platen maatschappij nu nog accepteren. Ik kan best begrijpen dat je (niet speciaal jou hoor, nemo, jij bent er tenminste nog eentje die een normale reply kan geven) Kane,z'n gedrag en z'n stem niet graag hebt, maar ik vind niet dat je kan zeggen dat ze geen muziek kunnen maken. Ik vond het bezoek aan het van goghmuseum zwaar tegenvallen, dus bij mij zou die vergelijking nog wel kunnen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en dat laatste is vaak zo (RATM is een goed voorbeeld), maar kane is nooit vernieuwend geweest. en technisch gezien kan kane wel wat (ook niet echt veel btw) maar muziek is voor mij nog steeds een kunstvorm...dus als een bandje aardig speelt, leuk live op kan treden maar iets doet wat absoluut niet vernieuwend/orgineel ofzo is en wat gedreven wordt door commerciele belangen heeft dat m.i. weinig meer met muziek als kunst te maken. het is dan gewoon een product wat aan de man gebracht moet worden. daarom vind ik de vergelijking met nirvana echt compleet onzinnig
||
Citaat:
Nirvana heeft grunge niet uitgevonden, daarbij kun je altijd wel loopjes kopieren ook al ben je nog zo vernieuwend bezig. Je praat over de latere albums van Nirvana maar na Nevermind is toch alleen In Utero uitgekomen, hoor. En dat het grote publiek dat album veel minder goed kent komt niet doordat er geen vernieuwing meer was maar doordat de productie veel minder toegankelijk is. In het Nirvana tijdperk was alles nog niet zo commercieel? Wat een onzin zeg. Zolang er geld te verdienen valt zullen er altijd mensen zijn die daar puur op uit zijn, ik zie niet in waarom dat vroeger zoveel minder zou zijn dan nu. Het grote probleem aan Kane is niet hun arrogantie, of Dinand z'n stem (alhoewel dat ook twee problemen zijn met Kane ), het probleem is dat ze gewoonweg kopieren wat anderen al eerder hebben gedaan. Dat is helemaal net moeilijk, en verdient gewoon zeker geen respect. Niet alle bandjes hoeven een nieuw muziekgenre uit te vinden, maar zorg er dan tenminste voor dat je je eigen stijl hebt, je eigen gezicht. Maar Kane kopieert gewoon en ze verdienen er ook nog eens veel geld aan. Lijkt me logisch dat de gemiddelde muziekliefhebber niet bepaald dol is op deze band om het maar eens zacht uit te drukken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
hoewel je op zich wel gelijk hebt dat kane een commerciele band is, maar dat doet er bij dit argument even niet toe. |
![]() |
||
Citaat:
verder hebben ze vast ook ooit liedjes gespeeld in andere bandjes oid die ze wel echt leuk vonden maar dat heeft geen invloed gehad op de muziek die ze nu maken.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |