Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2004, 10:43
Haligh
Haligh is offline
Against heeft in Canada getourd...en in de Balkan
Oud 19-07-2004, 11:02
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Stinger schreef op 19-07-2004 @ 14:58 :
ben toch wel benieuwd welke bands jullie WEL goed vinden, zal ook wel veel zijn?

En trouwens, dit is niet de kane afzeik topic, maar gewoonweg de vraag wie er naar het concert zou gaan
Wat een trieste reacties hier zeg..
ik denk dat de vele negatieve reacties meer te maken hebben met jou fanatieke manier van reageren en dat je dat dan ook nog es doet met drogredenen
Oud 19-07-2004, 11:54
Verwijderd
The gathering heeft in het buitenland succes en zelfs de heidenroosjes treden op in Bosnie en Zuid-Afrika
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 12:05
NERD
NERD is offline
Citaat:
lonewood schreef op 19-07-2004 @ 12:54 :
zelfs de heidenroosjes treden op in Bosnie en Zuid-Afrika
Da's niet zo gek natuurlijk, puberale prut scoort overal.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:07
Malfunction
Malfunction is offline
Citaat:
Stinger schreef op 19-07-2004 @ 11:28 :
ben toch wel benieuwd welke bands jullie WEL goed vinden, zal ook wel veel zijn?
hahahah dus jij denkt omdat wij Kane afkraken dat we wel weinig bands leuk vinden of wat ?? Dream on
Oud 19-07-2004, 18:13
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
birthmark schreef op 19-07-2004 @ 11:34 :
godverdomme. Ik kan hier zo 3 bands uit de regio opnoemen die naar het buitenland zijn gegaan. Alles zelf geregeld. Beans, Last to Go, VLA, The Bips. En das nog maar 1 genre.

Frankrijk, Engeland, Belgie, Duitsland en zelfs fucking Thailand.
...dat zijn er vier

maar ik moet wel zeggen dat er nogal een verschil is tussen wat gigs die je zelf regeld waar je uiteindelijk met reis en alles op toe moet leggen en een optreden voor een paar duizend mensen

(t 1e is btw wel veel vetter)
Oud 19-07-2004, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Master of Puppets schreef op 18-07-2004 @ 23:11 :
Hoezo?
Nou, omdat op het gebied van Metal/Gothic/Punk/Hardcore Nederland en Belgie het vrij goed doen.

En dit topic gaat nou eenmaal over een band als Kane, dus pop/rock en de doorbraak in het buitenland van het zelfde genre.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 21:50
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 19-07-2004 @ 19:13 :
...dat zijn er vier

maar ik moet wel zeggen dat er nogal een verschil is tussen wat gigs die je zelf regeld waar je uiteindelijk met reis en alles op toe moet leggen en een optreden voor een paar duizend mensen

(t 1e is btw wel veel vetter)

als je genoeg sponsoring and stuff hebt wel jah...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 21:57
Verwijderd
Het is algemeen bekend dat er 2 groepen bestaan ivm Kane.

- Fans
- Haters

Dat is in heel Nederland zo. Ga je in Rotterdam kijken, zul je veel fans vinden. In Eindhoven is zowat elke student anti-kane (sommigen weten nieteens waarom heb ik laatst nog ondervonden)

Ook is het algemeen bekend dat er een meningsverschil is over Dinand zelf.

- "Hij is superlief"
- " 't is een arrogante kwal"

ik heb op een aantal festival meegewerkt als roadie, en geen enkele roadie kan ze echt uitstaan. Dan heb ik het niet over hun muziek, maar over de houding die ze hebben. (niet alleen dinand nee, het hele zooitje incl. manager,personal roadies, techniekers en truckchauffeurs)
Ook ik heb het idee dat ze nogal arrogant zijn, maar ik ben wel van mening dat ze mooie liedjes kunnen maken en live goed zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 22:18
Malfunction
Malfunction is offline
Verhouding fans & haters :

fans = 10 %
haters = 90 %.

Laten we dat zo houden. Of die fans richting de 0 % stuwen.

Komop zeg, als je Kane goed vind en alles waar die band voor staat dan heb je dus echt niet verder gekeken dan je neus lang is.

En dat je nog positief kan doen over een band die zo met hun "personeel" en elkaar (hoppa, band ontslagen) omgaat....
Oud 19-07-2004, 22:20
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Pim Stab Back schreef op 19-07-2004 @ 23:18 :

fans = 10 %
haters = 90 %.

Komop zeg, als je Kane goed vind en alles waar die band voor staat dan heb je dus echt niet verder gekeken dan je neus lang is.

En dat je nog positief kan doen over een band die zo met hun "personeel" en elkaar (hoppa, band ontslagen) omgaat....
idd, een echte band is het niet te noemen
Tis dinand plus die gitaardude met gehuurde aanhang
Oud 20-07-2004, 00:14
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 19-07-2004 @ 23:20 :
idd, een echte band is het niet te noemen
Tis dinand plus die gitaardude met gehuurde aanhang
Session muziekanten zijn true en kvlt
Oud 20-07-2004, 00:16
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 20-07-2004 @ 01:14 :
Session muziekanten zijn true en kvlt
tis dat ik weet wie het zegt....

Oud 20-07-2004, 00:17
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 20-07-2004 @ 01:16 :
tis dat ik weet wie het zegt....

Naja Kane en true is een contradictie
Oud 20-07-2004, 10:22
enema abortion
enema abortion is offline
Citaat:
Stinger schreef op 18-07-2004 @ 21:09 :
Wat kane zo anders maakt tijdens een live gig? Nou ten 1e zijn de nummers HEEL anders dan op de cd's, veel jamm stukken ertussen, supergoede sfeer, Dinand die het publiek heel goed weet te bespelen, en een spetterende lichtshow. Kijk anders de DVD live in Rotterdam maar eens....
Heb je ooit wel eens een andere band live gezien? Elke band die een beetje degelijk is weet het publiek goed te spelen, en met een beetje geluk doen ze ook nog iets bijzonders met de nrs en spelen ze niet letterlijk de cd na. Blijft over: de lichtshow... sja, als een band een 'spetterende lichtshow' nodig heeft om een goed optreden te geven dan komen er bij mij behoorlijke twijfels over de kwaliteit van een band boven drijven.

Heb je ze overigens ook echt live gezien of heb je alleen de DVD gezien? Gewoon een vraag.
Oud 20-07-2004, 10:47
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 20-07-2004 @ 11:22 :

Heb je ze overigens ook echt live gezien of heb je alleen de DVD gezien? Gewoon een vraag.
wat denk je zelf?? half nederland heeft kane gezien - of ze het nou willen of niet
Oud 20-07-2004, 10:53
enema abortion
Citaat:
little nemo schreef op 20-07-2004 @ 11:47 :
wat denk je zelf?? half nederland heeft kane gezien - of ze het nou willen of niet
'stinger' komt bij mij een beetje over als een 12jarige kid die heel erg tegen Kane opkijkt, vandaar de vraag.
Oud 20-07-2004, 13:44
Malfunction
Malfunction is offline
Ik heb Kane nog nooit live gezien, uit principe.
Oud 20-07-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Pim Stab Back schreef op 19-07-2004 @ 23:18 :

fans = 10 %
haters = 90 %.

ik denk dat die percentages iets gelijker liggen...ookal doet je dat wsl heel veel pijn. Hun laatste dvd/cd heeft een hele tijd bovenaan in de lijsten gestaan (dvd nu nog denk ik tijdje niet gecheckt), ookal was het een akoustische versie van liedjes die ze ookal op 3 andere best-of's hebben gegooid.
Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat ze ook heel commercieel zijn, en zo al een hele bende mensen achter zich aan trekken.

Ik zeg niet dat ik het goed vind hoe die band in mekaar zit. Die 2 vorige bandleden zijn er zelf mee gestopt btw. Maar om nou te zeggen dat 'als je Kane goed vind, niet verder hebt gekeken dan je neus lang is' vind ik een beetje overdreven.
Ik luister vrij veel muzieksoorten en ken ook wel een deel van de 'underground', of gewoon onbekendere groepen (ook omdat ik later iets met muziek wil doen). Ik vind niet dat ze op muzikaal gebied heel slecht zijn. Ze hebben moeilijkere riffs en diepere teksten dan Nirvana, maar die worden wel aanbeden...wat maakt het verschil dan?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 19:14
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Therapy? schreef op 20-07-2004 @ 19:37 :
Ze hebben moeilijkere riffs en diepere teksten dan Nirvana, maar die worden wel aanbeden...wat maakt het verschil dan?
omgomgomg

je vraagt dus serieus:

waarom is kane niet zo bekend als nirvana

dan kan ik alleen maar zeggen:
Oud 20-07-2004, 19:27
Verwijderd
Ik heb ook nooit gesnapt wat er nou zo bijzonder was aan Nirvana.

En kane, ach, het is aan te horen, meer ook niet.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 19:30
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 20-07-2004 @ 20:14 :
omgomgomg

je vraagt dus serieus:

waarom is kane niet zo bekend als nirvana

dan kan ik alleen maar zeggen:

ze hebben grunge laten ontstaan en kurt had een kutleven...verder op muzikaal gebied iets speciaals dat ze zo beroemd maken als dat ze nu zijn?

(en nee ik vraag niet: "waarom is kane niet zo bekend als nirvana", kane is een nederlandse versie van U2, en die zijn bekend, wat begrijpelijk is. Ik geloof ook nooit dat Kane het in het buitenland kan maken)

Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 21:44
Malfunction
Malfunction is offline
Therapy? GAST.

Kane gaan vergelijken met Nirvana...

ai ai ai.

Hoe kut sommige mensen Kurt Cobain / Nirvana dan ook mogen vinden, die gast had meer talent voor het schrijven van nummers (simpel ja, maar super in al hun eenvoud) in zijn pink dan Dinand ooit zal krijgen.

O en mag ik je een tip geven. Ga ALSJEBLIEFT niks met muziek doen. Muziek komt van binnen. En daar gaat het bij Kane mis. Daar zit het in het geld. En als je dat niet door hebt, heb je niks in de muziekwereld te zoeken.
Oud 20-07-2004, 21:58
Stinger
Stinger is offline
Citaat:
Pim Stab Back schreef op 20-07-2004 @ 22:44 :
Therapy? GAST.

ai ai ai.

Hoe kut sommige mensen Kurt Cobain / Nirvana dan ook mogen vinden, die gast had meer talent voor het schrijven van nummers (simpel ja, maar super in al hun eenvoud) in zijn pink dan Dinand ooit zal krijgen.

O en mag ik je een tip geven. Ga ALSJEBLIEFT niks met muziek doen. Muziek komt van binnen. En daar gaat het bij Kane mis. Daar zit het in het geld. En als je dat niet door hebt, heb je niks in de muziekwereld te zoeken.
Oeioei.....Nirvana fan? Nu er daar iets negatiefs over word gezegd is meneer op z'n teentje getrapt!

En het is duidelijk te zien dat je oordeelt over Kane terwijl je niets, maar dan ook echt helemaal niets vanaf weet, de muziek komt bij Kane júist diep van binnen, en zit het niet in het geld. Maar ach, daar zullen jullie het toch wel niet mee eens zijn, want Kane is kut, en Dinand kan niks
zo is het toch?

Misschien moeten juist jullie eens verder kijken dan je neus lang is
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 22:23
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Stinger schreef op 20-07-2004 @ 22:58 :

Mijn waarde heer Stinger, dat heb ik met een team van experts gedaan. Na lang en intensief onderzoek zijn wij tot de volgende reeds toch voor de hand liggende conclusie gekomen:

Kane is gay en zuigt grote apenkloten

Tot zover de wetenschappelijke les van vandaag lieve kinderen
Oud 20-07-2004, 22:33
Malfunction
Malfunction is offline
Citaat:
Stinger schreef op 20-07-2004 @ 22:58 :
Oeioei.....Nirvana fan? Nu er daar iets negatiefs over word gezegd is meneer op z'n teentje getrapt!

En het is duidelijk te zien dat je oordeelt over Kane terwijl je niets, maar dan ook echt helemaal niets vanaf weet, de muziek komt bij Kane júist diep van binnen, en zit het niet in het geld. Maar ach, daar zullen jullie het toch wel niet mee eens zijn, want Kane is kut, en Dinand kan niks
zo is het toch?

Ik reageer al heel het topic op dezelfde manier meneer Stinger. Kane is een KUT band, jullie opmerkingen ter verdediging van Kane zijn echt te matig maar een vergelijking met Nirvana gaat echt te ver.

Maar goed, laten we het anders doen. Blijf alsjeblieft Kane luisteren. Have fun.
Oud 20-07-2004, 22:46
Verwijderd
Eindconclusie: Kane is volkomen KUT, slotje?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Pim Stab Back schreef op 20-07-2004 @ 23:33 :
maar een vergelijking met Nirvana gaat echt te ver.
Nee hoor, ze zijn allebei kut dus prima vergelijking.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 00:23
Ragnar
Ragnar is offline
Oud 21-07-2004, 01:21
little nemo
little nemo is offline
^
Oud 22-07-2004, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Pim Stab Back schreef op 20-07-2004 @ 22:44 :
Therapy? GAST.

ai ai ai.

Op muzikaal gebied zijn de liedjes van nirvana en kane dan toch allebei even simpel?
En ik heb cd's van Nirvana, vind ze goed, maar er is toch echt niet zoveel verschil.

Luister, Kane kan best commercieel zijn, muziek moet uit het hart komen, BMG en Sony gaan samen, Krezip is net aan de deur gezet door Warner...allemaal om commerciele redenen.
Ga mij nou niet vertellen dat ik niks met muziek met gaan doen eh, ik speel en luister muziek vanuit mijn hart, maar tegenwoordig is bijna alles in de muziekscene commercieel, of je het nou wilt of niet.

Hou jij 't dan lekker bij je metalcore, lekker raggen en zelfs slechter zinger dan Dinand (hoe is 't mogelijk.
(en nu ga ik natuurlijk bijna heel 't muziekforumgenootschap op m'n kop krijgen door metal te vergelijken met Kane...)
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 19:19
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Therapy? schreef op 22-07-2004 @ 19:30 :
Op muzikaal gebied zijn de liedjes van nirvana en kane dan toch allebei even simpel?
En ik heb cd's van Nirvana, vind ze goed, maar er is toch echt niet zoveel verschil.

...je bedoelt dat sommige nirvana loopjes makkelijk zijn

maar er zijn nogal wat verschillen: de loopjes van nirvana zijn niet gekopieerd van andere bands, die van kane wel. verder zingt kurt cobain 1000x beter en hoor je gewoon dat hij zijn muziek met zijn gevoel maakt terwijl het bij woesthof allemaal zo geforceerd klinkt. ook was nirvana erg vernieuwend terwijl het bij kane gewoon meer en nog meer van hetzelfde is. tot slot zitten de nummers van nirvana veel minder gelikt in elkaar. genoeg verschillen zo lijkt me om te kunnen zeggen dat kane en nirvana vergelijken net zoiets is als een poster van jim vergelijken met een van gogh

Laatst gewijzigd op 22-07-2004 om 19:41.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 19:32
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 22-07-2004 @ 20:19 :
...je bedoelt dat sommige nirvana loopjes makkelijk zijn

maar er zijn nogal wat verschillen: de loopjes van nirvana zijn niet gekopieerd van andere bands, die van kane wel. verder zingt kurt cobain 1000x beter en hoor je gewoon dat hij zijn muziek met zijn gevoel maakt terwijl het bij woesthof allemaal zo geforceerd klinkt. ook was nirvana erg vernieuwend terwijl het bij kane gewoon meer en nog meer van hetzelfde is. tot slot zitten de nummers van nirvana veel minder gelikt in elkaar. genoeg verschillen zo lijkt me om te kunnen zeggen dat kane en nirvana vergelijken net zoiets is als een poster van jim vergelijken met een van gogh
ja, dat weet ik, Nirvana was de grunge-uitvinder en had ook geen mogelijkheid om liedjes/loopjes te kopieren. Tegenwoordig hoor je jammergenoeg in bijna elk liedje wel een loopje dat al eens gebruikt is, niet?
Ik vind kurt's stem nou niet heel geweldig bijvoorbeeld bij mtv-unplugged, maar het klinkt rustig en vaak zonder moeite (behalve die hoge tonen).
Dinand zingt volgens mij ook wel met gevoel, maar zijn stem laat dat niet horen. Als hij normaal praat heeft hij ook al zo'n geforceerde stem en het lijkt me sterk dat hij dat expres doet zodat mensen moeten denken dat 't niet geforceerd is...

Nevermind is het meest verkochte album omdat het zo vernieuwend was, daarna zijn er nog steeds veel verkocht, maar steeds minder. De laatste albums van Nirvana zijn over het algemeen niet bekend bij het grote publiek. Op een gegeven moment was de vernieuwing en originaliteit er ook af...dat is bij elke groep zo, volgens mij.

In het nirvana tijdperk was alles niet zo commercieel en deed men wat men wilde. De hidden tracks op verschillende nirvana cd's zou geen enkele platen maatschappij nu nog accepteren.

Ik kan best begrijpen dat je (niet speciaal jou hoor, nemo, jij bent er tenminste nog eentje die een normale reply kan geven) Kane,z'n gedrag en z'n stem niet graag hebt, maar ik vind niet dat je kan zeggen dat ze geen muziek kunnen maken.

Ik vond het bezoek aan het van goghmuseum zwaar tegenvallen, dus bij mij zou die vergelijking nog wel kunnen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 19:47
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Therapy? schreef op 22-07-2004 @ 20:32 :

Dinand zingt volgens mij ook wel met gevoel, maar zijn stem laat dat niet horen. Als hij normaal praat heeft hij ook al zo'n geforceerde stem en het lijkt me sterk dat hij dat expres doet zodat mensen moeten denken dat 't niet geforceerd is...

Nevermind is het meest verkochte album omdat het zo vernieuwend was, daarna zijn er nog steeds veel verkocht, maar steeds minder. De laatste albums van Nirvana zijn over het algemeen niet bekend bij het grote publiek. Op een gegeven moment was de vernieuwing en originaliteit er ook af...dat is bij elke groep zo, volgens mij.

Ik kan best begrijpen dat je (niet speciaal jou hoor, nemo, jij bent er tenminste nog eentje die een normale reply kan geven) Kane,z'n gedrag en z'n stem niet graag hebt, maar ik vind niet dat je kan zeggen dat ze geen muziek kunnen maken.
de latere albums van nirvana waren vooral slechter omdat cobain echt niet met het sukses om kon gaan..

en dat laatste is vaak zo (RATM is een goed voorbeeld), maar kane is nooit vernieuwend geweest. en technisch gezien kan kane wel wat (ook niet echt veel btw) maar muziek is voor mij nog steeds een kunstvorm...dus als een bandje aardig speelt, leuk live op kan treden maar iets doet wat absoluut niet vernieuwend/orgineel ofzo is en wat gedreven wordt door commerciele belangen heeft dat m.i. weinig meer met muziek als kunst te maken. het is dan gewoon een product wat aan de man gebracht moet worden. daarom vind ik de vergelijking met nirvana echt compleet onzinnig
Oud 22-07-2004, 20:09
Malfunction
Malfunction is offline
Therapy? denk er gerust nog even rustig over na.
Oud 22-07-2004, 20:23
noruas
noruas is offline
Citaat:
ja, dat weet ik, Nirvana was de grunge-uitvinder en had ook geen mogelijkheid om liedjes/loopjes te kopieren. Tegenwoordig hoor je jammergenoeg in bijna elk liedje wel een loopje dat al eens gebruikt is, niet?

In het nirvana tijdperk was alles niet zo commercieel en deed men wat men wilde. De hidden tracks op verschillende nirvana cd's zou geen enkele platen maatschappij nu nog accepteren.

Ik vond het bezoek aan het van goghmuseum zwaar tegenvallen, dus bij mij zou die vergelijking nog wel kunnen
ugh, ga je huiswerk doen voordat je praat, ofzo

Nirvana heeft grunge niet uitgevonden, daarbij kun je altijd wel loopjes kopieren ook al ben je nog zo vernieuwend bezig.

Je praat over de latere albums van Nirvana maar na Nevermind is toch alleen In Utero uitgekomen, hoor. En dat het grote publiek dat album veel minder goed kent komt niet doordat er geen vernieuwing meer was maar doordat de productie veel minder toegankelijk is.

In het Nirvana tijdperk was alles nog niet zo commercieel? Wat een onzin zeg. Zolang er geld te verdienen valt zullen er altijd mensen zijn die daar puur op uit zijn, ik zie niet in waarom dat vroeger zoveel minder zou zijn dan nu.

Het grote probleem aan Kane is niet hun arrogantie, of Dinand z'n stem (alhoewel dat ook twee problemen zijn met Kane ), het probleem is dat ze gewoonweg kopieren wat anderen al eerder hebben gedaan. Dat is helemaal net moeilijk, en verdient gewoon zeker geen respect. Niet alle bandjes hoeven een nieuw muziekgenre uit te vinden, maar zorg er dan tenminste voor dat je je eigen stijl hebt, je eigen gezicht. Maar Kane kopieert gewoon en ze verdienen er ook nog eens veel geld aan. Lijkt me logisch dat de gemiddelde muziekliefhebber niet bepaald dol is op deze band om het maar eens zacht uit te drukken.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 12:02
enema abortion
Citaat:
Therapy? schreef op 22-07-2004 @ 19:30 :
maar tegenwoordig is bijna alles in de muziekscene commercieel, of je het nou wilt of niet.
Dan luister je gewoon naar de verkeerde muziek.
Oud 23-07-2004, 12:08
Maarten
Maarten is offline
Ik vind kane ook geen bal aan
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 13:45
Verwijderd
Kane is geen muziek, mensen. Kane is slechts een zoals-zovelen-produkt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 14:06
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 23-07-2004 @ 13:02 :
Dan luister je gewoon naar de verkeerde muziek.
Jep
Oud 23-07-2004, 14:34
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
ja, dat weet ik, Nirvana was de grunge-uitvinder en had ook geen mogelijkheid om liedjes/loopjes te kopieren.
Tjah, toch jammer dat Nirvana helemaal geen grunge maakt...
Oud 23-07-2004, 15:02
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-07-2004 @ 15:34 :
Tjah, toch jammer dat Nirvana helemaal geen grunge maakt...
echt wel, lang niet alle nirvana is grunge maar sommige van hun songs wel
Oud 24-07-2004, 11:29
Gimme more beer
Citaat:
little nemo schreef op 23-07-2004 @ 16:02 :
echt wel, lang niet alle nirvana is grunge maar sommige van hun songs wel
Hoewel ik het ermee eens ben dat nirvana stamt uit het grunge tijdperk, vind ik nirvana niet "de" grungeband bij uitstek. Sterker nog, ik vind het het verkeerde voorbeeld van grunge. Pearl Jam, bijvoorbeeld, vind ik een veel beter voorbeeld.
Oud 24-07-2004, 11:30
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-07-2004 @ 12:29 :
Hoewel ik het ermee eens ben dat nirvana stamt uit het grunge tijdperk, vind ik nirvana niet "de" grungeband bij uitstek. Sterker nog, ik vind het het verkeerde voorbeeld van grunge.
true
Oud 24-07-2004, 11:31
la mer
la mer is offline
Citaat:
little nemo schreef op 22-07-2004 @ 20:47 :
de latere albums van nirvana waren vooral slechter omdat cobain echt niet met het sukses om kon gaan..

en dat laatste is vaak zo (RATM is een goed voorbeeld), maar kane is nooit vernieuwend geweest. en technisch gezien kan kane wel wat (ook niet echt veel btw) maar muziek is voor mij nog steeds een kunstvorm...dus als een bandje aardig speelt, leuk live op kan treden maar iets doet wat absoluut niet vernieuwend/orgineel ofzo is en wat gedreven wordt door commerciele belangen heeft dat m.i. weinig meer met muziek als kunst te maken. het is dan gewoon een product wat aan de man gebracht moet worden. daarom vind ik de vergelijking met nirvana echt compleet onzinnig
waarom is dat zo vind jij? kane is ook ooit eens gewoon begonnen met het spelen van de muziekstijl die ze goed vinden, dan kan dat toch nog steeds een kunstuiting zijn (kunst staat niet gelijk aan innovatie)

hoewel je op zich wel gelijk hebt dat kane een commerciele band is, maar dat doet er bij dit argument even niet toe.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 11:35
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
la mer schreef op 24-07-2004 @ 12:31 :
waarom is dat zo vind jij? kane is ook ooit eens gewoon begonnen met het spelen van de muziekstijl die ze goed vinden, dan kan dat toch nog steeds een kunstuiting zijn (kunst staat niet gelijk aan innovatie)
omdat kane een half jaar bestond voordat ze doorbraken. kunst staat niet gelijk aan innovatie, maar het klakkeloos kopieren van dingen is geen kunst (lettelijk).

verder hebben ze vast ook ooit liedjes gespeeld in andere bandjes oid die ze wel echt leuk vonden maar dat heeft geen invloed gehad op de muziek die ze nu maken.
Oud 24-07-2004, 11:50
la mer
la mer is offline
Citaat:
little nemo schreef op 24-07-2004 @ 12:35:
omdat kane een half jaar bestond voordat ze doorbraken. kunst staat niet gelijk aan innovatie, maar het klakkeloos kopieren van dingen is geen kunst (lettelijk).
ehm kane neemt een genre en maakt daar een nummer bij, dat is niet klakkeloos kopieren. als een kunstenaar een expressionistisch schilderij maakt, is dat dan opeens geen kunst meer omdat het al een bestaand genre is?

Citaat:
little nemo schreef op 24-07-2004 @ 12:35:
verder hebben ze vast ook ooit liedjes gespeeld in andere bandjes oid die ze wel echt leuk vonden maar dat heeft geen invloed gehad op de muziek die ze nu maken.
hoe weet je dat?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Stinger schreef op 19-07-2004 @ 10:16 :
beetje trieste reactie, feit is wel dat Kane succesvol is in nederland, dus zo'n domme muziek zal het wel niet zijn, denk je wel?

En Edwin janssen manager van Kane? ik geloof niet dat hij dat tegenwoordig nog is........dus als je niet weet waar je over praat, zeg dan liever niks?
Ook veel Nederlanders luisteren boemboem-hardcore. En dat is (ook) domme muziek, niet?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 15:30
Gimme more beer
Citaat:
36-Crazyfists schreef op 24-07-2004 @ 12:54 :
Ook veel Nederlanders luisteren boemboem-hardcore. En dat is (ook) domme muziek, niet?
Precies... Succesvol zijn gaat vaak niet samen met goede muziek maken...
Oud 24-07-2004, 20:33
Verwijderd
die gasten die naar boemboem-hardcore luisteren hebben zowieso al geen leven, laat staan dat ze zich iets van de kwaliteit en originaliteit van muziek aantrekken...

Meestal moet kunst gelijkstaan aan innovatie om iets te betekenen, maar vooral in de muziek kan dat toch bijna niet meer?
Ze hebben een genre gekozen die zoooveel anderen ook al hadden gekozen, maar zij zijn er in geslaagd om 'heel nederland te veroveren'. Ze pikken hun liedjes/loopjes volgens mij niet van anderen, maar hun liedjes lijken wel heel veel op mekaar.... maar dat is met Placebo ook, toch blijven ze succesvol en goed (volgens velen toch).
Als Kane loopjes heeft gejat, geef mij eens een paar liedjes als voorbeelden alsjeblieft? (niet dat ik je ongelijk geef, ik kan niet op die bepaalde stukjes komen tot nu toe..)

Ennem.. GimmeMoorBeer: Wat speelt Nirvana dan wel als 't geen grunge is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten