Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Kan ik dat ook gewoon aanzetten?
Edit: Dit werkt trouwens niet: Citaat:
PHP-code:
Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 10:11. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Edit: Ja, ik heb het al uitgevogeld. Nu dat tweede probleem nog. Pff, wat kunnen dit soort dingen toch irritant zijn af en toe! Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 11:15. |
![]() |
||
Citaat:
PHP-code:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Edit: het werkt op die manier idd wel. *boek uit het raam gooit* |
![]() |
|
http://nl3.php.net/manual/en/function.isset.php
Returns TRUE if var exists; FALSE otherwise. Jouw manier zal FALSE teruggeven als de waarde 0 is, of boolean FALSE, dit terwijl de waarde wel toegewezen is, de variabele bestaat. Daarom kun je beter isset gebruiken.
||
Citaat:
Staat er niet !isset() ? Het uitroepteken geldt als een NOT operator, dus die draait het zaakje om.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het wordt trouwens afgeraden deze aan te zetten. Ten eerste omdat het gewoon slordig programmeren is en ten tweede omdat je code hierdoor dus niet meer overal werkt, aangezien hosting providers het ook steeds vaker uitzetten. Zelf gebruik ik altijd de $HTTP_POST_VARS array. En als ik wil controleren of een waarde bestaat, gebruik ik de array_key_exists() functie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() op naar de classes ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat betreft regiter_globals aanzetten heb je wel gelijk. Het is gewoon fout, en je leert jezelf de verkeerde dingen aan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wanneer je wilt weten of een array key bestaat, moet je array_key_exists() gebruiken; niet isset. De eerste is leesbaarder voor jezelf en anderen. Verder denk ik dat array_key_exists ook sneller is dan isset, maar dat is een gok van mijn kant. |
![]() |
||
Citaat:
Het is een kwestie van voorkeuren, "is gezet" of "bestaat" maakt niks uit, voordeel is dat je isset() consequent kan gebruiken, en array_key_exists natuurlijk alleen op arrays werkt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Voor jou controle heb je is_null() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() PHP-code:
![]() isset is iets sneller dan array_key_existst. Op mijn computer dan. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(vind ik dan) |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb sterk het idee dat isset() in feite precies hetzelfde doet als is_null()... Zie hier wat null inhoudt in PHP. Overigens ben ik het wat betreft het offtopic-gaan met Enlightenment eensch.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik ga trouwens ervan uit dat unset doet wat het zegt, dus toegekende waarde weghalen. Nu weet ik niet of PHP zo is gemaakt dat op het moment dat unset wordt uitgevoerd de variable als het ware wordt vrijgegeven of dat alleen de waarde naar NULL word gezet. Als het 2de gebeurd kan je isset() en array_key_exist() gewoon allebei gebruiken zonder dat je het mag uitschelden voor quick 'n dirty, imo. Maar echt zou heel de variable verwijderd worden dan zou isset() een verkeerde uitkomst geven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zolang je er actief mee bezig bent weet je idd welke variabelen er zijn en wanneer. Stop je er een maand mee, dan weet je dat niet meer; net zomin een ander jouw code nog kan volgen. Dat PHP geen constructies kent zoals Code:
my ( $var1, $var2, $var3 ) = 0; om in één keer een rij variabelen te zetten... tja... Wanneer jij niet weet van welk type je variabelen moeten worden, klopt je script opbouw niet. Je kunt naar mijn idee altijd een waarde toewijzen aan een variabele -- een waarde die hoogts waarschijnlijk niet voorkomt tijdens het uitvoeren van het script zodat je hierop kunt controleren, ipv het gebruik van isset(). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
PHP-code:
Citaat: