Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2004, 09:38
telluriet
telluriet is offline
Ik was drie, ging een keer met m'n moeder mee naar de supermarkt en daar begon ik zo'n chocolade-ei met een speeltje erin op te eten. Ik dacht dat dat mocht.

Verder wel een keer een gierige rammelfiets meegenomen van het station, stond niet op slot, dat lijkt me dan vrij duidelijk dat iemand dat meeneemt.

En op de basisschool had je altijd zo'n magazijn met gave troep, daar stal ik ook altijd leuke dingen uit, pennen, kneedgum, nietmachines, scharen etc.

Maar nog nooit echt bewust iets uit een winkel ofzo.
Oud 25-07-2004, 10:09
Susanne
Susanne is offline
ja sticks op toernooien enzo, toen ik 14 was (eerste echte toernooien) was het een sport opzich wie de mooiste sticks mee terug kon krijgen
laatst trouwens nog een keer gedaan, een superfijne kunststoffen.. maar dat mocht van mezelf want het toernooi an sich was saai
Oud 25-07-2004, 10:18
Hagel
Hagel is offline
weleens een fiets op het station en glazen uit een cafe maar dat is alles.
Oud 25-07-2004, 10:26
Verwijderd
neej, kben een heeeel braaf meisje
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 10:32
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Citaat:
badeend schreef op 25-07-2004 @ 11:26 :
neej, kben een heeeel braaf meisje
Jij hebt vast wel ooit eens een breezer gestolen hoor!
Oud 25-07-2004, 10:59
Gordijn
Gordijn is offline
Hm, ik heb het ooit wel eens gedaan om te kijken of het ging.
Ik was toen 13 ofzo.
En het ging.

Daarna nooit meer.
Ja, als ik even dringend een fiets nodig heb, en er staan dr een paar honderd (niet op slot) dan pak ik die gewoon. Breng hem wel terug ja.

Dus--> hardstikke netjes.
Oud 25-07-2004, 11:34
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
nee nooit, niet uit een winkel iig. Ik durfde nog niet eens de snoepjes te stelen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 12:01
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 25-07-2004 @ 12:34 :
nee nooit, niet uit een winkel iig.
Ik vind stelen uit een winkel (zeker een ketenwinkel) toch veel minder erg dan van mensen stelen.

Van mensen heb ik nooit iets gestolen. In winkels ook niet veel: vroeger veel snoep, en een keer met een vriendin in de h&m betrapt op het stelen van een sjaal. En omdat m'n vriendin bleef ontkennen werd de politie erbij gehaald. Meegesleurd in een combi, middenin de winkelstraat, met de beschuldigende blikken van oudjes op ons gericht .

Maar dat waren de enige keren. Ik begin veel te zenuwachtig te doen als ik wil stelen, ik kàn het gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 12:02
thecatempire
thecatempire is offline
ik heb een keer een donald duck knuffel gejat toen ik 2 was
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 12:05
Verwijderd
Citaat:
TheFragile schreef op 25-07-2004 @ 02:00 :
zz
zz

ik heb wel gestolen, armbanden, sjaaltjes, boekjes, spice girls foto's en kettinkjes en dat soort onzin. maar nu ben ik lekker braaf
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 12:06
Verwijderd
oh, dat was ik, poorleno
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 12:28
Pan Am
Pan Am is offline
Ja, vroeger heb ik wel eens wat gejat. In de brugklas Dan gingen we na school de stad in, en de meiden jatten oogpotloodjes en mascara, en de jongens cd-hoesjes en schoolspullen.
Nu durf ik dat niet meer Maar ik zou het nog wel een keer willen doen voor de kick, maar ik wil geen strafblad Dus doe ik het niet!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 12:33
transfattyacid
transfattyacid is offline
Vroeger echt van alles, stickers, snoepjes, tijdschriften, pennen, make-up..
Nu steel ik niet meer, alleen laatst twee keer een fiets van het station omdat de mijne was gestolen en ik pissig was, en de andere keer omdat m'n beide banden lek waren geprikt en ik anders niet naar huis kon.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 12:33
sans plomb
sans plomb is offline
als ik in de Milo ben proef ik af en toe wel is een snoepje
enne af en toe neem ik wel is perongeluk een glas uit de kroeg mee

dat was t wel
Oud 25-07-2004, 13:11
Verwijderd
Citaat:
transfattyacid schreef op 25-07-2004 @ 13:33 :
Vroeger echt van alles, stickers, snoepjes, tijdschriften, pennen, make-up..
Nu steel ik niet meer, alleen laatst twee keer een fiets van het station omdat de mijne was gestolen en ik pissig was, en de andere keer omdat m'n beide banden lek waren geprikt en ik anders niet naar huis kon.
dat zou ik echt nooit doen.
wat zeg je dan als je thuiskomt?
mijn broer zegt altijd "gevonden" of "gekregen"
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:14
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik wil nu wel eens iets weten... Als je betrapt bent in een winkel, hoe lang duurt het dan voor je er nog eens durft binnenstappen? Of nooit van je leven meer?

Ik durf nog steeds niet in die ene h&m, ook al is daar echt wel een snel verloop van personeel.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:16
Verwijderd
ik ben nooit betrapt, zelfs niet met een zak chips onder mijn jas , maar ik heb later wel een jaar bij die Albert Heijn gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:20
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 25-07-2004 @ 14:14 :
Ik wil nu wel eens iets weten... Als je betrapt bent in een winkel, hoe lang duurt het dan voor je er nog eens durft binnenstappen? Of nooit van je leven meer?

Ik durf nog steeds niet in die ene h&m, ook al is daar echt wel een snel verloop van personeel.
OMG
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:24
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Pan Am schreef op 25-07-2004 @ 14:20 :
OMG
Ja maar die bazin daar herkent me nog altijd, en toen ik er onlangs toch nog eens durfde binnengaan, zei ze dat ze mijn gezicht nog wel herkende en dat ze me in het oog hield. de teef.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:24
Verwijderd
Ik heb echt een fucking hekel aan het stelen van fietsen. Omdat het "geaccepteerd" doet iedereen lekker mee.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:27
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 25-07-2004 @ 14:24 :
Ja maar die bazin daar herkent me nog altijd, en toen ik er onlangs toch nog eens durfde binnengaan, zei ze dat ze mijn gezicht nog wel herkende en dat ze me in het oog hield. de teef.
Hebben ze je bij de politie aangegeven?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:28
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
cut_off schreef op 25-07-2004 @ 14:24 :
Ik heb echt een fucking hekel aan het stelen van fietsen. Omdat het "geaccepteerd" doet iedereen lekker mee.
idd, zelfs de politie zegt: "pik er u ene terug aan het station, iederéén doet dat"
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:29
Verwijderd
fietsen die niet op slot staan neem ik altijd mee

Verder niets, nou ja, horloge pinnetjes waar je horlogebandje vast zit aan de kast, maar die verloor ik zo snel
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:29
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Pan Am schreef op 25-07-2004 @ 14:27 :
Hebben ze je bij de politie aangegeven?
ja, zie paar posten boven. Lekker marginaal.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 15:34
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 25-07-2004 @ 14:14 :
half jaar ofzo

Ik heb echt veeel gestolen vroeger: kleding, make up, fietsen, tijdschriften, geld, eigenlijk alles wat ik maar nodig had of wel grappig vond. Ik deed het, omdat ik het leuk vond en omdat je veel dingen hebt waar je normaal niet je geld aan zou uitgeven.
Ben 2 keer gepakt, 1 keer kwam ik er vanaf met een waarschuwing, andere keer ging gepaart met een soort van achtervolging. Uiteindelijk heb ik samen met nog wat vrienden elk 100 eu moeten betalen aan schade van kleding. We waren op vakantie, dus die was ook meteen verpest, moesten direct naar huis (juh we waren 14/15).
Nou jat ik niet echt meer, durf niet meer, alleen om fietsen en dingen op straat doe ik niet zo moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 15:53
vixen
vixen is offline
Heel veel lollies bij de jamin vroeger. Maar alleen de blauwe. Maar toen hadden ze de bakken met lollies naast de kassa gezet en toen kon het niet meer. En ik heb een keer een oogpotlood gejat.
En een 'vriendin' had een keertje een heideroosjes concertkaartje van me gejat en dat vond ik later terug op haar kamer. Ze was dr niet eens heengegaan, de snol.
Oud 25-07-2004, 16:00
Verwijderd
snoep en gummen op de basisschool
hadde ze toch zat...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 16:04
Verwijderd
Ik werk bij een supermarkt, voor we een bewaker kregen ( *kuch* ) was het altijd makkelijk, pakjes kauwgom in je broekzak steken, in het magazijn paaseitjes eten enzo

Buiten die winkel om steel ik eigenlijk nooit. Alleen van eigen baas dus (A)

Ik durf zulke dingen nooit, als je betrapt wordt sta je ook te erg voor lul

Hm oh en ik steel van de ns, zwartrijden, maar wie niet
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 16:12
Rioto
Citaat:
Noé schreef op 25-07-2004 @ 01:29 :
dat is het betere werk teunie
ik heb nog nooit iets van iemand gepikt
wel een keer een vriendinnetje flippos van mij
toen durfde ik haar niet te beschuldigen en toen zei ik: heb jij ook weleens dat jij per ongeluk iets in je zak stopt?
en toen zei ze HEE JA!
domme hoer
haha
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 16:19
sThàeF
sThàeF is offline
Citaat:
Susanne schreef op 25-07-2004 @ 11:09 :
ja sticks op toernooien enzo, toen ik 14 was (eerste echte toernooien) was het een sport opzich wie de mooiste sticks mee terug kon krijgen
laatst trouwens nog een keer gedaan, een superfijne kunststoffen.. maar dat mocht van mezelf want het toernooi an sich was saai
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 17:25
WishfulDreaming
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 25-07-2004 @ 13:01 :
Ik vind stelen uit een winkel (zeker een ketenwinkel) toch veel minder erg dan van mensen stelen.

Lekker hypocriet, alsof je wel mag stelen van mensen waarvan je denkt dat ze veel geld hebben..(wat vaak niet zo is), of in ieder geval van iemand waar niemand persoonlijk voor afgerekend wordt..

Maar van mensen heb ik ook niet gestolen. Ow wacht misschien wel, maar dat is eigenlijk dat ik wat van iemand geleend heb maar nooit heb teruggegeven (geld), en nu niet meer durf aan te komen met: je krijgt nog geld van me. Maar ik was het toen vergeten terug te betalen en het is alweer 2 jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 17:35
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 25-07-2004 @ 18:25 :
Lekker hypocriet, alsof je wel mag stelen van mensen waarvan je denkt dat ze veel geld hebben..(wat vaak niet zo is), of in ieder geval van iemand waar niemand persoonlijk voor afgerekend wordt..
dat heeft behalve geldwaarde geen persoonlijke waarde, dus dat is in dat opzicht minder erg.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 17:37
BendeBen
BendeBen is offline
ja knikkers van andere knikkeraars

al mijn knikkers waren gejat of gewoon gewonnen, ik was de bom

"he waar is mn panda-bereberebonk nou?!"
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 17:38
Verwijderd
oja knikker
ik heb nog candys en keizerkeizers
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 17:45
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 25-07-2004 @ 18:25 :

neen ik vind het toch echt een groot verschil. Ik probeer niet goed te praten dat ik iets in de h&m gepiekt heb, maar niemand gaat daar een persoonlijk gemis van ondervinden. Die winkelketens buiten zelf mensen uit in ontwikkelingslanden, en het gaat om gigantische hoeveelheden winst dat diefstallen bijna geen verlieswaarde hebben.

Als je van iemand persoonlijk (of kleine winkels) steelt, weet je dat je die persoon er schade mee berokkent, die zij niet kunnen compenseren door een wervelende winst.

Ik snap echt niet dat jij daar geen moreel verschil in ziet hoor .
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 17:50
WishfulDreaming
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 25-07-2004 @ 18:45 :
neen ik vind het toch echt een groot verschil. Ik probeer niet goed te praten dat ik iets in de h&m gepiekt heb, maar niemand gaat daar een persoonlijk gemis van ondervinden. Die winkelketens buiten zelf mensen uit in ontwikkelingslanden, en het gaat om gigantische hoeveelheden winst dat diefstallen bijna geen verlieswaarde hebben.

Als je van iemand persoonlijk (of kleine winkels) steelt, weet je dat je die persoon er schade mee berokkent, die zij niet kunnen compenseren door een wervelende winst.

Het probleem is dat jij niet als enige denkt dat er geen verschil in zit.. en ik wou mijn verhaal afmaken maar ik moet eten
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 18:33
WishfulDreaming
Citaat:
Noé schreef op 25-07-2004 @ 18:35 :
dat heeft behalve geldwaarde geen persoonlijke waarde, dus dat is in dat opzicht minder erg.
maar als jij iets van iemand hebt gestolen en die weet daar natuurlijk niets van is er toch eigenlijk ook geen persoonlijke waarde, of bedoel je dat je je dan schuldig voelt ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 18:38
joelnvt
joelnvt is offline
Ik heb wel eens een bank overvallen.
Oud 25-07-2004, 18:43
Tom Violence
Tom Violence is offline
ja snoep toen ik klein was
en pennen, ondergoed, cd hoesjes, een ring blabla

vroeger
was dat.
Oud 25-07-2004, 18:53
feline
feline is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 25-07-2004 @ 17:04 :
Hm oh en ik steel van de ns, zwartrijden, maar wie niet
Ik .

Ik heb een keer een slotje voor een kettinkje gepikt. Omdat ik een kettinkje ging maken voor iemands verjaardag en net niet genoeg geld had. Daarna voelde ik me heel erg schuldig.
Oud 25-07-2004, 18:58
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Met n vriendje jatte ik altijd bier en eten/snoepjes/tijdschriften uit n supermarkt we waren toen 11 ofzo, we zijn 2 keer gepakt en we mochten nooit meer binnenkomen in die supermarkt
Oud 25-07-2004, 19:01
Poppycock
Poppycock is offline
toen ik op de basisschool zat wel stickers en pennen
en dan in de kruidvat wat snoepjes.... hele zakken vol

heb veel make up gejat, kettinkjes en oorbellen, een sjaal [was als geintje], haarspullen, maskers, geld, van school papier nietmachines plakbandgevallen scharen pennen etuis koek, een keer toen we een portemonnee zagen liggen het geld eruit gehaald...

maar ik ben nu lief
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 25-07-2004 @ 19:58 :
Met n vriendje jatte ik altijd bier en eten/snoepjes/tijdschriften uit n supermarkt we waren toen 11 ofzo, we zijn 2 keer gepakt en we mochten nooit meer binnenkomen in die supermarkt
whaa de supermarkt...met wat vrienden boodschappen doen voor de hele week, al het eten gejat en dan bij de kassa aankomen met 3 volle tassen en alleen een pak melk afrekenen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 19:21
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Ja de supermarkt werd n normaal iets voor ons, dat jatten, dat was eigenlijk best heel erg fout
Oud 25-07-2004, 20:06
Verwijderd
Ik heb toen ik heel klein was wel eens een plastic dopje van zo'n heel groot potlood gejat, en toen waren mijn ouders heeeeel boos...

Een keer een badparel bij de DA, toen was ik negen ofzo, en toen moest ik er naar toe terug fietsen van mijn moeder en de badparel trugbrengen, ze denkt nog steeds dat ik het gedaan heb, in werkelijkheid heb ik de badparel in de sloot bij ons in de buurt gegooid, en ben ik een ijsje gaan halen in de stad.

En van een meisje uit de buurt die ik eigenlijk niet zo heel leuk vond, maar met wie ik wel eens speelde als er niemand anders was, heb ik es een keer een korte spijkerbroek voor de barbies gejat, omdat ik die zo "cool" vond toen...

Verder niets eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 20:06
ythguaN
ythguaN is offline
bij de V&D pak je iets te eten (chocolade reep oid) op de begane grond en dan ga je gewoon naar een andere verdieping en dan eet je t op. easy as hell
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 20:24
von grau
von grau is offline
stickers van aladin en sneeuwwitje, mijn broer heeft me dr mn halve jeugd mee gechanteerd..
Oud 25-07-2004, 21:49
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 25-07-2004 @ 19:33 :
maar als jij iets van iemand hebt gestolen en die weet daar natuurlijk niets van is er toch eigenlijk ook geen persoonlijke waarde, of bedoel je dat je je dan schuldig voelt ofzo
ik bedoelde dat je dan iets jat wat diegene misschien dierbaar is
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 25-07-2004 @ 18:45 :

vinnik ook. van mensen heb ik geloof ik nooit iets gepikt. wel heuul vaak van werkgevers
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 22:22
Gadje
Gadje is offline
vroeger knikkers, als ze dan aan t knikkeren warenb gauw mn voet op een knikker zetten en dan weglopen
een half jaar geleden nog lipgloss,m di evan l'oreal die kost bijn a10 euro, 1 gejat bij de etos en dat ging goed
de tweede x was ik vergeten om die beveiliging eraf te halen, ik ha d m over t hoofd gezien. ik liep de winkel uit, alarm af, ik zakte bijna door de grond, viel bijn aflauw maar ze controleerde me niet. ze vroeg of ik iets nieuws had, ja een tas dus zeiden ze dat t daar aan lag en mocht ik doorlopen, het was ook bijna sinterklaas
daarom steel ik niet meer, ik durf t écht niet meer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten