Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2004, 11:48
Koning
Koning is offline
He Hallo,

Sinds een maand ongeveer fitness ik elke doordeweekse dag, van 8 tot 9 s'avonds, ik moet daarvoor 30min heen en 30 min terug fietsen.

Ik train daar alleen mijn spieren.. die gewoon de apparaten afwerken om verschillende spiergroepen te trainen.. bijna alle spiergroepen wel.

ik ben ~1,92m en 123 kilo

Hoe ongezond is dit op mijn leeftijd?
Oud 18-07-2004, 12:27
Hagel
Hagel is offline
ik weet het je vraagt het niet maar waarom doe je er geen cardio bij om eerst even wat aftevallen? Op jou leeftijd denk ik iets minder moet doen maar ik weet niet hoe intensief je traint en ik heb er niet zo heelveel verstand van
Oud 18-07-2004, 13:15
Koning
Koning is offline
uhm, steeds 3x 15x een bepaald gewicht.. gaat dat makkelijk dan ga ik hoger, ik wou het graag weten omdat ik vaag hoorde dat het misschien niet goed zou zijn voor je lichaam.
Oud 18-07-2004, 13:52
dutch gamer
dutch gamer is offline
Volgens mij hebben je spieren een dag rust nodig om te herstellen. Als ze deze rust niet krijgen zullen ze niet groeien en het groeien van spieren lijkt me net de bedoeling van fitness. Je kunt dus beter bijvoorbeeld maandag, woensdag en vrijdag gaan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 14:31
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik vraag me ook af wrom niet eerst cardio idd want nu ga je je spieren trainen waardoor je vaak niet echt afvalt want spieren wegen ook veel..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 14:48
Verwijderd
Ik zou veel meer gaan cardioen als ik jou was.
Dus veel gaan fietsen, roeien,steppen en op de crosstraining.
Vraag een schema aan je fitnessinstructeur.
Je hebt een overgewicht dus eerst dat vet kwijt raken.
Op een gegeven moment kan je natuurlijk aan een fitnessinstructeur vragen voor een schema voor krachttraining.

iig veel suc6

1 uur á anderhalf uur lang en dan 3 x in de week is voldoende.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 14:50
knijtert!
knijtert! is offline
Veel fitnessen is idd slecht voor je op jonge leeftijd...

Ik heb het van horen zeggen, maar als je logische nadenkt kun je het zelf ook wel bedenken...

Ga niet vragen waarom dan... Daarvoor moet je maar naar een gespecialseerde gaan

nuttige post weer
Oud 18-07-2004, 14:52
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Hij zegt toch niet dat hij wil afvallen?
Maar goed je spieren moeten voor zover ik weet sowieso 24 uur rust hebben of langer. Elke dag trainen is op jou leeftijd idd niet gezond, hoe ongezond weet ik ook niet maa rje hebt dus alleen kans dat als je hard traint je spieren je botten krom trekken. Ik zou als perse zoveel wil trainen elke dag een spiergroep trainen.
Oud 18-07-2004, 15:18
Drizzt
Drizzt is offline
wtf.. waarom moet die gast cardio doen? hij fietst 30 min heen en terug, dat is elke dag een uur cardio! (dit lijkt me trouwens iets teveel van het goede..)

Het lijkt me inderdaad verstandig om elke dag maar 1 spiergroep te trainen als je zo vaak traint. Beter is het om 3 of 4 keer in de week te trainen, zodat je zeker weet dat je spieren voldoende rust krijgen. Ik zou persoonlijk geen 15 herhalingen doen, denk dat je met 12 kunt beginnen en langzaam aan naar 8 toewerken. Het is echt niet zo dat je droger wordt door meer herhalingen te doen.

Overigens mag je wel een goed voedingspatroon aanhouden als je 6 keer per week traint!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 15:26
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Drizzt schreef op 18-07-2004 @ 16:18 :
wtf.. waarom moet die gast cardio doen? hij fietst 30 min heen en terug, dat is elke dag een uur cardio! (dit lijkt me trouwens iets teveel van het goede..)

Van mij hoeft hij het niet natuurlijk
Citaat:
Koning schreef op 18-07-2004 @ 12:48 :
.
ik ben ~1,92m en 123 kilo
Door het gebruik van het achter zijn gewicht lijkt het mij dat hij er niet tevreden mee is. Een uurtje ergens heen en terug van fietsen is natuurlijk niet te vergelijken met een goede cardiotraining of hij moet in een heel goed tempo dat fietsen doen. (iig met hoe ik vergelijk hoe ik normaal fiets en fiets in de sportschool)
Oud 18-07-2004, 16:42
MightyDuck
MightyDuck is offline
Tja elke dag trainen is niet ongezond, dat ligt er maar net aan hoe hard jij traint

Je doet elke dag alle spiergroepen neem ik aan ? Dat is dan wel een beetje overtraining

En die cardio, tja of dat succes heeft hangt voor het overgrote deel af van je dieet.
Oud 18-07-2004, 16:47
Koning
Koning is offline
ach, ik doe het niet mainly om af te vallen.. ik ben niet blij met mijn gewicht maar fitness doe ik al hobby.. ik probeer normaal te eten, iig minder en tegelijk wat meer te sporten en dingen te doen.
Oud 18-07-2004, 17:08
MightyDuck
MightyDuck is offline
Tja als je het gewoon als hobby doet train je vast ook niet superhard dus kun je best elke dag ff sporten

Dat dieet, tja, no comment, daar is het lijntopic voor

Maargoed, gewoon lekker doorgaan, je kunt zelf wel bedenken dat wanneer je echt hard getraind hebt dat je die spier de dag er na niet eens kúnt trainen (hooguit op herstel/doorbloeding).
Oud 18-07-2004, 17:20
Verwijderd
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 18-07-2004 @ 15:52 :
Hij zegt toch niet dat hij wil afvallen?
ik las er snel doorheen en nam mn eigen conclusie dat was inderdaad fout... maar iedere dag fitnessen kan opzich geen kwaad..ik ken genoeg mensen die dat ook doen..als je maar op een latere leeftijd geen last van krijgt..ligt eraan hoe hard je traint lijkt me..maar wat stranger zegt: iedere dag een andere spiergroep pakken
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 17:33
Hamer
Hamer is offline
Op jonge leeftijd kunnen je spieren nog vergroeien bij overbelasting. Ik zou niet al te zwaar trainen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 17:37
MightyDuck
MightyDuck is offline
Die vergroeiingen zijn al eerder aan de orde geweest, idd niet zwaar powerliften/bodybuilding.

Maar hij is 16 dus hij kan best flink aan fitness doen maar hou het aantal reps per set liever boven de 10 idd.
Als je dat intensief doet zou je kunnen zeggen dat om de dag te doen zolang je geen spierpijn hebt.
Oud 18-07-2004, 18:09
Koning
Koning is offline
uh tjah, de apparaten hier zijn van Reebok, en daar staat niet echt een duidelijk aantal kilo's op de gewichten.. alleen een nummerering van 1 tm 16
Oud 24-07-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Koning schreef op 18-07-2004 @ 19:09 :
uh tjah, de apparaten hier zijn van Reebok, en daar staat niet echt een duidelijk aantal kilo's op de gewichten.. alleen een nummerering van 1 tm 16
dan zal t wel 5 kilo per cijfer zijn
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 12:25
hardhitter
hardhitter is offline
Als je spiermassa wilt kweken moet je 24 tot 48 uur rust nemen per spiergroep.
Als je vet wilt verbranden kan je beter gaan cardio-en.

lijkt mij handig dat als je 5x per week gaat je dit ongeveer doet:

DAG 1 krachttraining (dus die apparaten van Reebok)
dag 2 cardio (fietsen, hardlopen, steppen)
Dag 3 krachttraining
Dag 4 cardio
Dag 5 krachttraining
Oud 27-07-2004, 11:13
Koning
Koning is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 25-07-2004 @ 20:12 :
Pak dan losse dumbells.
dat is niet handig.. apparaten zijn veel handiger..
Oud 27-07-2004, 14:21
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
hardhitter schreef op 25-07-2004 @ 13:25 :
Als je spiermassa wilt kweken moet je 24 tot 48 uur rust nemen per spiergroep.
Als je vet wilt verbranden kan je beter gaan cardio-en.

lijkt mij handig dat als je 5x per week gaat je dit ongeveer doet:

DAG 1 krachttraining (dus die apparaten van Reebok)
dag 2 cardio (fietsen, hardlopen, steppen)
Dag 3 krachttraining
Dag 4 cardio
Dag 5 krachttraining
Als je je spieren wilt laten groeien en tegelijkertijd wat wil afvallen, kun je dan in de tijd dat je spieren zouden moeten rusten (om te groeien) cardio training kunnen doen? Bij krachttraining belast je je spieren toch aanzienlijk meer dan bij cardio, maar ik weet niet zeker wat er met 'rust' wordt bedoeld in de zin van je spieren uit laten rusten.
Oud 27-07-2004, 14:48
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Waarom vraag je dit trouwens hier en niet gewoon aan een fitnessinstructeur? Die lopen daar niet voor niets rond...
Oud 27-07-2004, 14:55
Maarten
Maarten is offline
Exactly
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten