Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2004, 17:57
Verwijderd
net mn dreads besprenkeld met water en zeezout, ben benieuwd of het effect heeft

en een nieuw fotootje
Advertentie
Oud 26-07-2004, 18:00
Verwijderd
looking good
hoelang heb je ze nu?
Oud 26-07-2004, 18:02
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 26-07-2004 @ 19:00 :
looking good
hoelang heb je ze nu?
morgen 3 weken
Oud 26-07-2004, 18:58
Verwijderd
ik vraag me nu af of het wel zo'n goed idee was

het jeukt en opgedroogd zout blijft een beetje in mn haar zitten. Maar het is wel al minder, volgens mij valt het er ook allemaal uit als ik aan mn dreads zit

volgens mij krijg ik ook een beetje last van roos. Is daar iets tegen te doen, behalve wassen?

Laatst gewijzigd op 26-07-2004 om 19:17.
Oud 26-07-2004, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 26-07-2004 @ 19:58 :

het jeukt en opgedroogd zout blijft een beetje in mn haar zitten. Maar het is wel al minder, volgens mij valt het er ook allemaal uit als ik aan mn dreads zit

volgens mij krijg ik ook een beetje last van roos. Is daar iets tegen te doen, behalve wassen?
heb ik ook last van, gewoon beetje eruit schudden enzo
Oud 26-07-2004, 22:45
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 26-07-2004 @ 19:58 :

water met zeezout op je haar spuiten gaat idd jeuken, daarom doe ik het maar niet meer.

en die roos..ik heb ook wel van die witte schilvertjes maar die gaan weg als ik mn dreads heb gewassen. dus misschien moet je ze wel gewoon wassen. na 3 weken kan het wel hoor. en anders moet je misschien die cooling bla spray van knottyboy proberen, heb er geen ervaring mee ofzo maar het schijnt te helpen tegen jeuk en roos
Oud 26-07-2004, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 26-07-2004 @ 23:45 :
water met zeezout op je haar spuiten gaat idd jeuken, daarom doe ik het maar niet meer.

en die roos..ik heb ook wel van die witte schilvertjes maar die gaan weg als ik mn dreads heb gewassen. dus misschien moet je ze wel gewoon wassen. na 3 weken kan het wel hoor. en anders moet je misschien die cooling bla spray van knottyboy proberen, heb er geen ervaring mee ofzo maar het schijnt te helpen tegen jeuk en roos
last van jeuk heb ik verder gelukkig niet, alleen nu dus even met dat zout. En om dan weer extra zo'n spray voor te gaan kopen voor die schilfertjes.. volgens mij valt het ook wel mee, maar mn moeder zegt dat het er wel zit, maar zij vindt nogal snel dat het erg is en ik ze zou moeten wassen, terwijl het eigenlijk reuze meevalt
Oud 26-07-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
LadyOfTheFlowers schreef op 26-07-2004 @ 22:57 :
heb ik ook last van, gewoon beetje eruit schudden enzo
hmm ja, dat moet wel helpen. ik laat echt door het hele huis een zoutspoor achter mn hele shirtje zit vol witte vlekjes, de bank moet ik steeds schoonvegen, en de bureaustoel
Oud 26-07-2004, 23:18
Verwijderd
bah
Oud 26-07-2004, 23:27
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 26-07-2004 @ 23:50 :
hmm ja, dat moet wel helpen. ik laat echt door het hele huis een zoutspoor achter mn hele shirtje zit vol witte vlekjes, de bank moet ik steeds schoonvegen, en de bureaustoel
hoeveel zout heb je dr dan wel niet ingedaan
Oud 26-07-2004, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 27-07-2004 @ 00:27 :
hoeveel zout heb je dr dan wel niet ingedaan
helemaal niet zoveel eigenlijk.. tenminste dat dacht ik
Oud 27-07-2004, 11:05
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 27-07-2004 @ 00:30 :
helemaal niet zoveel eigenlijk.. tenminste dat dacht ik
Helemaal geen last van gehad moet ik zeggen. En ik heb er toch wel aardig wat ingegooid...
Oud 27-07-2004, 11:07
AngelLena
AngelLena is offline
Oe, wacht ff, in wat voor water heb je het gemengd? Niet in koud water hoop ik? Want dan mengt het dus niet goed en krijg je er wel last van ja, gewoon warm water, zout erin, mengen dan af laten koelen en spuiten. Dan heb ik iig nergens last van.
Oud 27-07-2004, 11:31
Verwijderd
Gemengd met warm water ja

Nja, tis ook niet dat het er steeds zomaar uitvalt Maar als ik aan mn dreads draai ofzo, dan valt er zout uit. Nu heb ik er al bijna geen last meer van
Oud 27-07-2004, 12:07
AngelLena
AngelLena is offline
Misschien toch iets minder zout gaan gebruiken dan...
Oud 27-07-2004, 13:03
Xen : Cuts
Xen : Cuts is offline
ok. ik zoek iemand die mijn dreads wilt bijknopen want ik heb vette uitgroei. het liefst Woensdag 27 Juli of Vrijdag 30 Juli, want dan is m'n zomertoer nog geldig.

Ik heb kroes haar. In feite moeten gewoon m'n vakjes weer zichtbaar zijn, dus mooi bijgeknoopt.

Over een prijs is vast wel overeen te komen.

HELP!
Oud 27-07-2004, 13:45
Qamra
Qamra is offline
Ging er iets mis bij de Hairpolice (of was het nou Kinki? Geef de vakantie maar de schuld)?
Oud 27-07-2004, 14:15
Citaat:
Qamra schreef op 27-07-2004 @ 14:45 :
Ging er iets mis bij de Hairpolice (of was het nou Kinki? Geef de vakantie maar de schuld)?
Wat? Ik zoek iemand die goedkoper is. Bij de Kinki hier in Nijmegen doen ze namelijk geen dreads bijknopen, en the hairpolice rekent per UUR. nou ik zit dus daar waarschijnlijk twee uur, en ben dan rond de 80 euro kwijt.

Ik zoek gewoon een goedkopere kapper.

Weet iemand nog andere kappers die goedkoper zijn? Of mensen die het doen? Ik heb muckymouse al een prive bericht gestuurd maar ik weet niet of zij deze week nog kan, dus ik verwacht er vrij weinig van
Oud 27-07-2004, 14:30
evil_elfje
evil_elfje is offline
ik heb nu ook al drie weekjes dreads maar helaas is mijn digi camera kapoet dus heb nog foto's... jammer!

Ik moet wel zeggen wat mij opvalt is dat mijn dreads ontzettend dun zijn tegenover wat ik hier op pics zie.....

mja ben wel blij met ze!
Oud 27-07-2004, 15:06
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
shadowtricks schreef op 27-07-2004 @ 15:15 :
Wat? Ik zoek iemand die goedkoper is. Bij de Kinki hier in Nijmegen doen ze namelijk geen dreads bijknopen, en the hairpolice rekent per UUR. nou ik zit dus daar waarschijnlijk twee uur, en ben dan rond de 80 euro kwijt.

Ik zoek gewoon een goedkopere kapper.
Nee, gewoon. Omdat je al had gemeld dat je daarheen wilde, dus ik was gewoon nieuwesgierig waarom ineens niet meer Ik was gewoon belangstellend, zeg maar.
Oud 27-07-2004, 15:20
Citaat:
Qamra schreef op 27-07-2004 @ 16:06 :
Nee, gewoon. Omdat je al had gemeld dat je daarheen wilde, dus ik was gewoon nieuwesgierig waarom ineens niet meer Ik was gewoon belangstellend, zeg maar.
Ah ok. Ik bedoelde het ook niet gemeen ofzo hoor Maar ik denk dat het na veel zoeken uiteindelijk toch maar de hairpolice word, en maar hopen dat ze het binnen een uur gedaan krijgen.

daar gaat m'n geld. alleen omdat ik niet de juiste mensen ken, en een ander soort haarstijl heb.

op dit moment baal ik dus van mijn dreadies. ik wou dat ik zelf m'n uitgroei kon knopen.

verdomme
Oud 27-07-2004, 15:37
AngelLena
AngelLena is offline
Heb afgelopen week mijn dreads niet echt kunnen onderhouden ivm mijn werkvakantie, dus is nu lichtelijk een zooi, tijd voor hardhandige aanpak, meteen maar ff wat spul besteld bij dreadlocks.nl: cooling moisture spray, dreadgum en dreadshampoo.

Wax heb ik nog, dus ik ga van de week flink aan de gang.
Oud 27-07-2004, 16:54
lievelieze
lievelieze is offline
forummensen:
ik ben gevraagd om bij iemand dreads van echt haar te zetten, ik heb er wel vertrouwen in, denk wel dat het me lukt, maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten??

ik denk zelf:
° blokken maken en deze vastzetten met elastiek
° goed touperen
° permament (blijft een rotwoord ) vloeistof, met of zonder rollers (de mijne zijn gezet zonder, en heb hier geen problemen mee gekregen.)
° waxen

dus...nog tips en truuks???
Oud 27-07-2004, 17:08
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 27-07-2004 @ 17:54 :
forummensen:
ik ben gevraagd om bij iemand dreads van echt haar te zetten, ik heb er wel vertrouwen in, denk wel dat het me lukt, maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten??

ik denk zelf:
° blokken maken en deze vastzetten met elastiek
° goed touperen
° permament (blijft een rotwoord ) vloeistof, met of zonder rollers (de mijne zijn gezet zonder, en heb hier geen problemen mee gekregen.)
° waxen

dus...nog tips en truuks???
Ja, zorg voor een goed boek of interessante film, en een comfi stoel.
Oud 27-07-2004, 17:12
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 27-07-2004 @ 18:08 :
Ja, zorg voor een goed boek of interessante film, en een comfi stoel.
uuuh..ja...dat is dus niks anders dan bij het zetten van nep dreads
Oud 27-07-2004, 17:13
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 27-07-2004 @ 18:12 :
uuuh..ja...dat is dus niks anders dan bij het zetten van nep dreads
Hihi, met die nepdreads waren wij een uurtje of 4 bezig? Met echte dreads bij mij is dat meiske ruim 12 en half uur bezig geweest
Oud 27-07-2004, 17:16
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
shadowtricks schreef op 27-07-2004 @ 16:20 :
Ah ok. Ik bedoelde het ook niet gemeen ofzo hoor
O, nee dat dacht ik

Maareuh, Ais d'r dreads zijn ook om op te vreten of op zijn minste om overheen te kwijlen. En je doet het voor een goed doel, plus dat als ze eenmaal goed dreaden, dan hoef je minder bijwerksessies te hebben
Oud 27-07-2004, 17:21
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 27-07-2004 @ 18:13 :
Hihi, met die nepdreads waren wij een uurtje of 4 bezig? Met echte dreads bij mij is dat meiske ruim 12 en half uur bezig geweest
zijn waarschijnlijk met z´n tweeen (plus de te dreaden persoon).
én de persoon in kwestie heeft niet zulks huge hair als jou...dat scheelt ook fijn weer.

maar ja, film e.d. staan wel op de voorzieningen lijst...
Oud 27-07-2004, 17:59
Verwijderd
Citaat:
lievelieze schreef op 27-07-2004 @ 18:21 :
zijn waarschijnlijk met z´n tweeen (plus de te dreaden persoon).
én de persoon in kwestie heeft niet zulks huge hair als jou...dat scheelt ook fijn weer.

maar ja, film e.d. staan wel op de voorzieningen lijst...
mijn haar kwam tot net over mn schouders, en dat heeft ook een uur of 10 geduurd.. maar het was wel veel haar
Oud 27-07-2004, 18:10
evil_elfje
evil_elfje is offline
bij mij heeft het 5 uurtjes geduurd ik moet wel zeggen dat die chick die het deed, het niet zo goed heeft gedaan veel van die dreads vielen heel snel uitelkaar maar is uiteindelijk goed gekomen, waar wax niet goed voor is....

Ik vind alleen zoals ik al eerder zei dat mijn dreads aan de erg dunne kant zijn...mja
Oud 27-07-2004, 18:22
Verwijderd
Ik ga ze toch maar wassen denk ik. Er zitten nu ook wel wat schilfertjes aan de zijkant van mn hoofd, die je dus wel ziet zitten. Niet zo heel goed, maar ze zitten er toch..

Als ik het goed heb begrepen van de knottyboy site, moet ik gewoon dat shampooblok natmaken, zoals zeep, dan op mn handen doen, mn hoofdhuid er mee masseren, in laten trekken, en het gaat dan vanzelf over de dreads heen. Daarna uitspoelen, en klaar. Klopt dat?

En als ik ze gewassen heb, moet ik dan nog iets speciaals doen om te zorgen dat ze niet uit elkaar gaan vallen of weer zacht worden ofzo? Want daar ben ik stiekem wel een beetje bang voor
Oud 27-07-2004, 18:45
AngelLena
AngelLena is offline
Ik ga ze volgende week ook wassen hoor, heel voorzichtig, mar ga het wel doen. Heb dinsdagmiddag flinke plensbui over me heen gehad, daar konden ze ook tegen en na zo'n spelweek zit echt alles vol met zand en modder en takjes ed, dus wil echt de ergste rommel die ik er niet handmatig uit kan krijgen eruit hebben. Als ze droog zijn meteen waxen en draaien, zal het wel goedkomen denk ik.
Oud 27-07-2004, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 27-07-2004 @ 19:22 :
Als ik het goed heb begrepen van de knottyboy site, moet ik gewoon dat shampooblok natmaken, zoals zeep, dan op mn handen doen, mn hoofdhuid er mee masseren, in laten trekken, en het gaat dan vanzelf over de dreads heen. Daarna uitspoelen, en klaar. Klopt dat?

En als ik ze gewassen heb, moet ik dan nog iets speciaals doen om te zorgen dat ze niet uit elkaar gaan vallen of weer zacht worden ofzo? Want daar ben ik stiekem wel een beetje bang voor
Als ik ze was rag ik gewoon met dat blok over mn hoofdhuid, die moet ook vooral gewassen worden. Met uitspoelen gaat er dan ook shampoo door mn dreads.
Daarna draai ik ze allemaal strak naar achter in een staart en laat ze zo drogen (dat duurt bij mij al ruim een dag..) zodat ze weer mooi strak en gedraaid zijn. Als ze helemaal droog zijn wax ik ze (en dan doe ik er weer veel te lang niks aan )
Oud 27-07-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 27-07-2004 @ 20:01 :
Als ik ze was rag ik gewoon met dat blok over mn hoofdhuid, die moet ook vooral gewassen worden. Met uitspoelen gaat er dan ook shampoo door mn dreads.
Daarna draai ik ze allemaal strak naar achter in een staart en laat ze zo drogen (dat duurt bij mij al ruim een dag..) zodat ze weer mooi strak en gedraaid zijn. Als ze helemaal droog zijn wax ik ze (en dan doe ik er weer veel te lang niks aan )
hmm, mijn haar droogde al heel langzaam toen ze nog gewoon waren, zal nu dan vast niet veel anders zijn. Is het slecht om met natte dreads te slapen? Anders moet ik ze een keer op een vrije dag 's morgens wassen..
Oud 27-07-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 27-07-2004 @ 20:08 :
hmm, mijn haar droogde al heel langzaam toen ze nog gewoon waren, zal nu dan vast niet veel anders zijn. Is het slecht om met natte dreads te slapen? Anders moet ik ze een keer op een vrije dag 's morgens wassen..
Ach ze worden er hoogstens een dagje wat platter door, maar verder... Ik was ze eigenlijk altijd aan het eind van de middag/begin avond. Zometeen ga ik zwemmen en was ik ze denk ik daarna om een uur of 11 wordt dat dan.
Oud 27-07-2004, 22:59
Ramble On
Ramble On is offline
bij mij duurt het ook een dag voordat ze echt helemaal droog zijn. en ik sla nog wel met mn dreads tegen het douchegordijn/de muur ik was ze meestal 's middags. het is niet erg als ze een beetje nattig zijn als je gaat slapen maar het lijkt me niet goed als je met kletsnatte dreads gaat slapen (ik denk dat ze dan pluizig worden ofzo, vooral als ze nog niet zo oud zijn).

en ik zou wel schuim van dat shampooblok in mn dreads knijpen als ik jou was, pebbles. volgens mij loopt echt niet alle shampoo van je hoofdhuid in je dreads. en dan weet je zeker dat ze schoon zijn
ik was iig mn hoofdhuid én mn dreads met shampoo. en dan weer goed uitspoelen/knijpen en dan uitwringen en tegen de muur slaan hihi.
Oud 27-07-2004, 23:03
Verwijderd
mn dreads zijn nog te kort om tegen de muur aan te slaan.. ik headbang wel wat ofzo

ik ga ze morgen wassen denk ik
Oud 27-07-2004, 23:10
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 28-07-2004 @ 00:03 :
mn dreads zijn nog te kort om tegen de muur aan te slaan.. ik headbang wel wat ofzo

ik ga ze morgen wassen denk ik
mijne zijn nog veel korter hoor, lukt wel
Oud 27-07-2004, 23:14
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 28-07-2004 @ 00:10 :
Moet je net fout mikken, dan heb je hoofdpijn....
Oud 27-07-2004, 23:18
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 28-07-2004 @ 00:14 :
Moet je net fout mikken, dan heb je hoofdpijn....
ja moet je dus ook niet doen
oefening baart kunst
Oud 27-07-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 28-07-2004 @ 00:10 :
echt?

wow, dat vind ik dan heel knap van je, maar ik kan me niet voorstellen hoe ik mn dreads met deze lengte tegen een muur moet gooien, zonder dat mn hoofd er ook tegen aan komt
Oud 27-07-2004, 23:26
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 28-07-2004 @ 00:22 :
echt?

wow, dat vind ik dan heel knap van je, maar ik kan me niet voorstellen hoe ik mn dreads met deze lengte tegen een muur moet gooien, zonder dat mn hoofd er ook tegen aan komt
hihi gewoon eerst tegen douchegordijn proberen, dan is het niet erg als je je hoofd 'stoot'. en als je ze tegen de muur wilt slaan, moet je gewoon met achterhoofd naar de muur gericht dus niet met je gezicht. dan hoeven je dreads een kortere afstand af te leggen.
Oud 28-07-2004, 12:24
Verwijderd
hahahaha tegen de muur slaan?! ik wring ze altijd gewoon uit... de dude van de kinki kappers zei dat het het beste was als ik ze zo snel mogelijk droog zou krijgen...door fohnen of in de zon te gaan zitten ofzo. dat doe ik nooit...duurt eeuwen en wordt pluizig. maar het duurt nu ook iig anderhalve dag voordat het droog is
Oud 28-07-2004, 16:08
Verwijderd
Ik föhn ze altijd gewoon. Na een uur zijn ze dan wel droog
Oud 28-07-2004, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 28-07-2004 @ 00:26 :
hihi gewoon eerst tegen douchegordijn proberen, dan is het niet erg als je je hoofd 'stoot'. en als je ze tegen de muur wilt slaan, moet je gewoon met achterhoofd naar de muur gericht dus niet met je gezicht. dan hoeven je dreads een kortere afstand af te leggen.
hmm, we hebben geen douchegordijn

ik kreeg als tip dat zwitsal haarlotion ook helpt tegen viezigheid in je dreads. Deppen op je hoofd en dreads, en dan gaan de schilfertjes weg. Het staat ook op de verpakking, dus ik ga dat eens eerst proberen voordat ik ze was
Oud 28-07-2004, 17:45
Hallo. Ik zoek nog steeds iemand die mijn dreads kan knopen voor me. Thanks!
Oud 28-07-2004, 18:43
Verwijderd
Okeej, de haarlotion hielp ook niet echt. Wel op mn hoofdhuid, maar niet tegen schilfertjes die al in mn dreads zitten. Dus ik heb ze nu gewassen, maar volgens mij heeft ook dat niet veel geholpen

Denk dat die haarlotion meer is om te voorkomen, als je daar af en toe je hoofdhuid mee dept, dat er dan geen schilfertjes in je dreads komen ofzo..

Wat voor effect heeft iets als Head&Shoulders op je dreads? Vast niet goed zeker?

Of heb ik gewoon niet goed genoeg gewassen? Dat kan ook natuurlijk

Laatst gewijzigd op 28-07-2004 om 18:46.
Oud 28-07-2004, 18:47
evil_elfje
evil_elfje is offline
ik heb een spray gekocht die spuit ik twee keer per week op mijn dreads en dat helpt perfect tegen schilfertjes en al die zooi
Oud 28-07-2004, 19:07
Jules
Jules is offline
@ Pebbles: bij de meeste drogisterijen hebben ze wel iets tegen roos, huppelepupwortel en het zit gewoon in een fles, ik geloof dat je dat op een watje moet doen en dan deppen, of gewoon wassen dat weet ik niet meer. Als je je hele haar ermee zou moeten wassen kan je misschien een beetje oplossen in een bakje en dan met een washandje alleen je hoofdhuid behandelen oid. Sterkte iig
Oud 28-07-2004, 19:25
All of Me
All of Me is offline
Citaat:
shadowtricks schreef op 28-07-2004 @ 18:45 :
Hallo. Ik zoek nog steeds iemand die mijn dreads kan knopen voor me. Thanks!
Kan je dat zelf niet dan ??
lijkt me alleen maar voordelig om et zelf te doen

Regels voor berichten