Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2002, 07:23
sead-nbm
sead-nbm is offline
De ouders van mijn vriendin zijn gereformeedr en vinden het helemaal niks dat ik niet geloof. ze vinden het hierom niet goed dat mijn vriendin en ik veel tijd ,alleen, doorbrengen.
Heeft iemand een idee hoe ik kan zorgen dat haar ouders mij acsepteren?
Oud 17-06-2002, 08:40
majiti
majiti is offline
de ouders hebben er toch niks mee te maken wat voor een geloof je hebt. je moet ze gewoon duidelijk maken dat je een nette jongen bent (als je dat ook bent) en niks doet. ze willen volgens mij niet dat je met hun dochter omgaat omdat ze denken dat jou geloof (wat dat ook is) een andere denkwijze heeft over relaties
Oud 17-06-2002, 09:01
Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Citaat:
majiti schreef:
de ouders hebben er toch niks mee te maken wat voor een geloof je hebt. je moet ze gewoon duidelijk maken dat je een nette jongen bent (als je dat ook bent) en niks doet. ze willen volgens mij niet dat je met hun dochter omgaat omdat ze denken dat jou geloof (wat dat ook is) een andere denkwijze heeft over relaties
En als ze dan moelijk blijven doen tjah wat kan jou dat nou schelen. Is die liefde het niet waard?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 09:04
majiti
majiti is offline
Citaat:
Woestijnpinguin schreef:

En als ze dan moelijk blijven doen tjah wat kan jou dat nou schelen. Is die liefde het niet waard?
is dit een vervolg op mijn reply of een antwoord?
Oud 17-06-2002, 09:36
Roos
Roos is offline
Citaat:
majiti schreef:

is dit een vervolg op mijn reply of een antwoord?
In mijn ogen een vervolg.

Ik zou eens met die ouders praten. Ik kan begrijpen dat ze liever een jongen voor hun dochter hebben die gelooft, omdat ze denken dat je dan een ander pakket normen en waarden hebt meegekregen, een beter pakket, en anders tegen het leven aan kijkt.

Als je eens met die ouders praat (hoeft helemaal niet zo formeel), en ze laat zien dat jij een hartstikke nette, aardige jongen bent, zullen ze misschien meer vertrouwen in je krijgen en je beter accepteren
Oud 17-06-2002, 10:37
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Inderdaad, een goed gesprek met die ouders doet wonderen. Laat ook even zien dat je interesse in hun geloof toont (nee, niet interesse om te gaan geloven, maar wel om te kijken hoe het in elkaar zit). Ik denk dat als je dat doet, het allemaal wel goed moet komen. Ze zullen misschien nog steeds liever een gelovig persoon hebben, maar dat is gewoon iets wat ze even moeten laten varen!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 10:56
sead-nbm
sead-nbm is offline
bedankt voor de tips ik ben daar ook al wel mee bezig maar het schiet niet echt op ik wou ff weten of anderen nog andere ideen hadden maar de liefde is het absoluut waard!!!
Oud 17-06-2002, 14:13
Tofke_H
Tofke_H is offline
Praten met de ouders, zoals hierboven al opgesomd is, laten zien dat jij geen duivel bent.
Zeker niet altijd weglopen, als je dat zou doen. Tijd doorbrengen bij dat meisje haar thuis, als de ouders ook thuis zijn, zodat ze zien dat je geweldig bent voor hun dochter.
Oud 17-06-2002, 14:55
Verwijderd
Van mij thuis zijn ze evangelisch en bij mijn vriend thuis anglicaans. (Katholiek)Mijn moeder was het er eerst niet zo mee eens en mijn vader bemoeit zich er niet echt mee. Hij komt niet zo vaak bij ons thuis ( tis een schijterd... hijs bang dat mn pa hem niet totaal niet mag) We hebben nu al een behoorlijke tijd, en ik heb er met hem ook wel eens over gepraat over de kerk en wat hij gelooft en wat ik geloof... We respecteren elkaars mening en al is mijn moeder het er niet echt mee eens, ze is er toch aan gewend, Ik zou zeggen ga eens vaker bij haar langs ( goh, zou mijn vriend ook moeten doen... )Als je gewoon blijft komen zien die ouders ook in dat je best een aardige jongen en niet zomaar van plan bent hun meisje onvrijwillig aan sex voor het huwlijk te onderwerpen Neej geintje, begin voorzichtig ms eens een gesprek... veel suc6
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 22:38
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
sead-nbm schreef:
De ouders van mijn vriendin zijn gereformeedr en vinden het helemaal niks dat ik niet geloof. ze vinden het hierom niet goed dat mijn vriendin en ik veel tijd ,alleen, doorbrengen.
Heeft iemand een idee hoe ik kan zorgen dat haar ouders mij acsepteren?
Het is jammer voor je dat ze - van alle denominaties - juist gereformeerd zijn... Heel streng in de leer waarschijnlijk. Bedenk je drie maal voordat je met dat meisje verdergaat. Met het oog op de toekomst: ze heeft er gegarandeerd een tik van meegekregen, en ze zal nooit helemaal vrij zijn...

Uitmaken dus, hoe sneller hoe beter. Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 03:58
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

Het is jammer voor je dat ze - van alle denominaties - juist gereformeerd zijn... Heel streng in de leer waarschijnlijk. Bedenk je drie maal voordat je met dat meisje verdergaat. Met het oog op de toekomst: ze heeft er gegarandeerd een tik van meegekregen, en ze zal nooit helemaal vrij zijn...

sjeeeeesssssss... wat een vooroordeel Je neemt iets aan.. maar je weet het niet eens zeker.. en over het algemeen is gereformeerd absoluut niet streng.. ik heb een aantal vrienden en ze mogen werkelijk alles...
En wat bedoel jemet vrij zijn...? sorry... maar ik vindt het noggal onwetend klinken wat je nu allemaal zegt... zal mij wel zijn...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 07:55
de abt van sion
Citaat:
sweetsterretje schreef:

1) sjeeeeesssssss... wat een vooroordeel
2) Je neemt iets aan.. maar je weet het niet eens zeker..
3) en over het algemeen is gereformeerd absoluut niet streng.. ik heb een aantal vrienden en ze mogen werkelijk alles...
4) En wat bedoel jemet vrij zijn...?
5) sorry... maar ik vindt het noggal onwetend klinken wat je nu allemaal zegt...
6) zal mij wel zijn...
1) Maar dan wel een op ervaring gebaseerd vooroordeel.
2) Ik zeg: "waarschijnlijk". Lezen!
3) Nee hoor... dat zal wel. Gereformeerden behoren tot de strengsten. Jouw argument, gebaseerd op een aantal vrienden, is niet sterk. Het gaat hier om de ouders, en die houden zich vaak nog wel aan wat hun godsdienst hun voorschrijft.
4) Mensen hebben vaak nog heel lang "last" van hun godsdienstig bepaalde jeugd.
5) Het is je volste recht om dat te vinden. Maar ik denk dat je er minder van weet dan ik.
6) Dat denk ik ook.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 08:59
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

Hmz, nu ik me bedenk he.. Volgens mij heb jij tot nu toe in ongeveer elk topic over een relatie het advies gegeven uitmaken. Dus als er ook maar enig probleempje of foutje of imperfectheidje in een relatie zit, moet het uit volgens jou. Nou euh, de perfecte relatie bestaat niet hoor, en volgens mij als je die wel hebt wordt je daar ook ziek van...

ontopic:
Ja, met de ouders gaan praten, hen daarin duidelijk maken dat je van je vriendin houdt, en alleen om die reden bij haar wil zijn. Dat je hun geloof en dergelijke respecteert en dat je ook respecteert wat zij wel en haar echt gewoon wil omdat je van haar houdt, en verder helemaal geen intenties hebt omdat je begrijpt dat zij hier niet klaar voor is. Laat die ouders zoveel mogelijk zien hoe je van je vriendin houdt, en dat je hun geloof respecteerd. En misschien is de beste manier hun beslissingen maar even te accepteren, en eerst hun vertrouwen echt te winnen. Verdiep je misschien een beetje in het geloof, zodat je er wat van weet, dit stellen zij misschien ook op prijs..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:30
sead-nbm
sead-nbm is offline
nou Abt van Sion zoals als al eerder gezecht is hier is de liefde het echt wel waard ik ga het niet uitmaken alleen om het geloof waar ze mee opgevoed is of de tik die ze daar van overhoud. ik ga dus gewoon praten met de ouders intresse tonen en laten zien wat voor iemand ik ben of iig voor mijn vriendin ben.
bedankt iedereen ik weet genoeg.
Oud 18-06-2002, 16:33
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

1) Maar dan wel een op ervaring gebaseerd vooroordeel.
2) Ik zeg: "waarschijnlijk". Lezen!
3) Nee hoor... dat zal wel. Gereformeerden behoren tot de strengsten. Jouw argument, gebaseerd op een aantal vrienden, is niet sterk. Het gaat hier om de ouders, en die houden zich vaak nog wel aan wat hun godsdienst hun voorschrijft.
4) Mensen hebben vaak nog heel lang "last" van hun godsdienstig bepaalde jeugd.
5) Het is je volste recht om dat te vinden. Maar ik denk dat je er minder van weet dan ik. 6) je hebt wel een hoge pet van jezelf ofniet

Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:53
de abt van sion
Citaat:
ikke-eva schreef:
Nee, maar ik weet er gewoon meer van.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:02
Slither
Slither is offline
Citaat:
en over het algemeen is gereformeerd absoluut niet streng.. ik heb een aantal vrienden en ze mogen werkelijk alles...
Ha, da's een drogreden! Die paar vrienden van je die werkelijk alles mogen zijn niet representatief voor álle gereformeerden, dus kan je niet zeggen dat gereformeerden over 't algemeen niet streng zijn, alleen omdat die vrienden van je alles mogen...

...da's net zoiets als zeggen dat roken niet dodelijk is omdat de buurvrouw van 80 ook rookt en nog vrolijk leeft... 'n cliché voorbeeld, maar 't is wel zo
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:55
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nee hoor... dat zal wel. Gereformeerden behoren tot de strengsten. Jouw argument, gebaseerd op een aantal vrienden, is niet sterk. Het gaat hier om de ouders, en die houden zich vaak nog wel aan wat hun godsdienst hun voorschrijft. Het is je volste recht om dat te vinden. Maar ik denk dat je er minder van weet dan ik.
Mijn kerk is toch echt wel strenger dan de gereformeerde... En ik denk echt niet dat jj er zoveel meer van af weet dan ik ookal ben je ouder... En mijn argument is niet alleen gebaseerd op een aantal vrienden.. ( al heb ik het wel zo gezegd) maar ok.... iedereen z´n eigen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:08
Sithan
Sithan is offline
Ze geloven toch dat god ieder mens heb geschapen zoals hij wilde...nou blijkbaar wilde hij dat jij niet geloofde...

En laat ze anders gewoon nog even de 10 geboden doornemen...staat nl niks in over iemand niet mogen liefhebben die niet geloofd...
Oud 18-06-2002, 22:27
de abt van sion
Citaat:
Sithan schreef:

En laat ze anders gewoon nog even de 10 geboden doornemen...staat nl niks in over iemand niet mogen liefhebben die niet geloofd...
Nee. Maar de wet van de joden is - zoals de christenen en dus ook de gereformeerden geloven - achterhaald door het christendom. De wet is dus niet langer de maatstaf.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 19:10
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

Gereformeerd is juist helemaal niet zo streng, of hij moet een andere richting bedoelen waar ook de naam gereformeerd in zit (gereformeerde gemeente, gereformeerde bond of oud-gereformeerd) die zijn wel behoorlijk streng.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 19:16
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef:

Gereformeerd is juist helemaal niet zo streng, of hij moet een andere richting bedoelen waar ook de naam gereformeerd in zit (gereformeerde gemeente, gereformeerde bond of oud-gereformeerd) die zijn wel behoorlijk streng.
Zeg ik lekkah toch
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 14:26
Pink panter
Pink panter is offline
sweetsterretje schreef:Zeg ik lekkah toch

Oud 20-06-2002, 15:13
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

Nee, maar ik weet er gewoon meer van.

wie zegt dat dan?? dat heb je zelf bedacht
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 19:03
de abt van sion
Citaat:
ikke-eva schreef:

wie zegt dat dan?? dat heb je zelf bedacht
Ik heb ervoor gestudeerd. De meeste abten zijn theoloog.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2002, 16:50
endymion
endymion is offline
ik heb ook 2jr met een E meisje gehad.
mede door dr ouders ging het ook uit.

de enige manier dat dr ouders het goedkeurden was, dat ik ook maar gelovig moest worden.

dat heb ik voor haar geprobeerd, maar naar dat ik sex met dr heb gehad hebben de ouders onze relatie verbroken.

als je het aan mij vraagt is er geen mogelijkheid.
tenzij ze niet teveel van haar ouders afhankelijk is....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten