Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou eens met die ouders praten. Ik kan begrijpen dat ze liever een jongen voor hun dochter hebben die gelooft, omdat ze denken dat je dan een ander pakket normen en waarden hebt meegekregen, een beter pakket, en anders tegen het leven aan kijkt. Als je eens met die ouders praat (hoeft helemaal niet zo formeel), en ze laat zien dat jij een hartstikke nette, aardige jongen bent, zullen ze misschien meer vertrouwen in je krijgen en je beter accepteren
|
![]() |
Inderdaad, een goed gesprek met die ouders doet wonderen. Laat ook even zien dat je interesse in hun geloof toont (nee, niet interesse om te gaan geloven, maar wel om te kijken hoe het in elkaar zit). Ik denk dat als je dat doet, het allemaal wel goed moet komen. Ze zullen misschien nog steeds liever een gelovig persoon hebben, maar dat is gewoon iets wat ze even moeten laten varen!
|
![]() |
|
Praten met de ouders, zoals hierboven al opgesomd is, laten zien dat jij geen duivel bent.
Zeker niet altijd weglopen, als je dat zou doen. Tijd doorbrengen bij dat meisje haar thuis, als de ouders ook thuis zijn, zodat ze zien dat je geweldig bent voor hun dochter.
|
Verwijderd
|
Van mij thuis zijn ze evangelisch en bij mijn vriend thuis anglicaans. (Katholiek)Mijn moeder was het er eerst niet zo mee eens en mijn vader bemoeit zich er niet echt mee. Hij komt niet zo vaak bij ons thuis ( tis een schijterd... hijs bang dat mn pa hem niet totaal niet mag) We hebben nu al een behoorlijke tijd, en ik heb er met hem ook wel eens over gepraat over de kerk en wat hij gelooft en wat ik geloof... We respecteren elkaars mening en al is mijn moeder het er niet echt mee eens, ze is er toch aan gewend, Ik zou zeggen ga eens vaker bij haar langs ( goh, zou mijn vriend ook moeten doen...
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Uitmaken dus, hoe sneller hoe beter. Sterkte! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En wat bedoel jemet vrij zijn...? sorry... maar ik vindt het noggal onwetend klinken wat je nu allemaal zegt... zal mij wel zijn... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Ik zeg: "waarschijnlijk". Lezen! 3) Nee hoor... dat zal wel. Gereformeerden behoren tot de strengsten. Jouw argument, gebaseerd op een aantal vrienden, is niet sterk. Het gaat hier om de ouders, en die houden zich vaak nog wel aan wat hun godsdienst hun voorschrijft. 4) Mensen hebben vaak nog heel lang "last" van hun godsdienstig bepaalde jeugd. 5) Het is je volste recht om dat te vinden. Maar ik denk dat je er minder van weet dan ik. 6) Dat denk ik ook. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ontopic: Ja, met de ouders gaan praten, hen daarin duidelijk maken dat je van je vriendin houdt, en alleen om die reden bij haar wil zijn. Dat je hun geloof en dergelijke respecteert en dat je ook respecteert wat zij wel en haar echt gewoon wil omdat je van haar houdt, en verder helemaal geen intenties hebt omdat je begrijpt dat zij hier niet klaar voor is. Laat die ouders zoveel mogelijk zien hoe je van je vriendin houdt, en dat je hun geloof respecteerd. En misschien is de beste manier hun beslissingen maar even te accepteren, en eerst hun vertrouwen echt te winnen. Verdiep je misschien een beetje in het geloof, zodat je er wat van weet, dit stellen zij misschien ook op prijs.. |
![]() |
|
![]() |
nou Abt van Sion zoals als al eerder gezecht is hier is de liefde het echt wel waard ik ga het niet uitmaken alleen om het geloof waar ze mee opgevoed is of de tik die ze daar van overhoud. ik ga dus gewoon praten met de ouders intresse tonen en laten zien wat voor iemand ik ben of iig voor mijn vriendin ben.
bedankt iedereen ik weet genoeg.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
...da's net zoiets als zeggen dat roken niet dodelijk is omdat de buurvrouw van 80 ook rookt en nog vrolijk leeft... 'n cliché voorbeeld, maar 't is wel zo ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ze geloven toch dat god ieder mens heb geschapen zoals hij wilde...nou blijkbaar wilde hij dat jij niet geloofde...
En laat ze anders gewoon nog even de 10 geboden doornemen...staat nl niks in over iemand niet mogen liefhebben die niet geloofd...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik heb ook 2jr met een E meisje gehad.
mede door dr ouders ging het ook uit. de enige manier dat dr ouders het goedkeurden was, dat ik ook maar gelovig moest worden. dat heb ik voor haar geprobeerd, maar naar dat ik sex met dr heb gehad hebben de ouders onze relatie verbroken. als je het aan mij vraagt is er geen mogelijkheid. tenzij ze niet teveel van haar ouders afhankelijk is.... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
slechte relatie tussen ouders en schoonouders Balpen | 33 | 15-01-2012 10:36 | |
Psychologie |
jongeren (15 t/m 17) en (Gedwongen) hulpverlening. Welke mate ouders betrekken? Fantôme | 34 | 13-05-2007 20:43 | |
Psychologie |
mijn ouders maken me gek... evanescence | 4 | 21-10-2004 09:49 | |
Psychologie |
Ouders en hulpverlening ~~dolce~~ | 11 | 03-03-2004 13:42 | |
Liefde & Relatie |
ruzie met vriend vanwege zijn ouders?! groovy | 14 | 29-09-2003 18:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
rokende ouders -> rokende kinderen? Verwijderd | 50 | 19-07-2003 20:56 |