![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je dan ook meteen even uitlegt waarom het vele drugsgebuik ervoor zorgt dat het op een hardcorefeest niet leuk is ... Halve argumenten tellen geloof ik niet. En wat versta je onder hard-drugs enzo? hard-dugs en soft-drugs? harddrugs en schapen? harddrugs en stenen? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
of bedoel je dat je het niet kon waarderen dat sommige mensen drugs gebruikten en waarschijnlijk een top avond hadden? |
![]() |
||||
Citaat:
Op mijn eerste hardcorefeest zag ik meer tatoeages van hakenkruizen dan dat er mensen rondliepen en dit feest leverde dan ook een complete veldslag op tussen minimaal tien verschillende voetbalclubs. Daarna heeft een stadgenoot (destijds fanatiek gabber, nu prominent lid van de NVU) mij nog een aardig handje geholpen toen dolgedraaide Rotterdammers zo’n beetje heel Zwolle sloopten na een feestje in de Ijsselhallen. Daarna heb ik leuke feesten gezien en feesten meegemaakt waar toch nog wel het één en ander gebeurde. Zou misschien te maken kunnen hebben met de twee jaar die wij verschillen of de verschillende manieren waarop wij feesten beleefden. Nu moet ik ook bekennen dat ik niet weet hoe het wereldje nu in elkaar zit, maar ik kan me goed voorstellen dat de gabbers hebben besloten om alle relschoppers te weren uit hun feestscène en te genieten van hun muziek. Citaat:
Maar doordat iedereen hetzelfde is en racisme toch populair is geweest in deze scène zie je ook vaak mensen die de hele avond de Hitlergroet moeten brengen. Het ‘Holland’ doet me altijd wat, ik vind het mooi dat er toch nog mensen zijn die ongegeneerd laten zien dat ze trots zijn op hun land van herkomst. Maar dat halfbakken racisme vind ik zo laf. Zoals gezegd heb ik een hekel aan nazisme, maar als je dit gedachtegoed draagt doe het dan alsjeblieft goed en niet zo lafjes alleen op een feest waar je toch weinig vijanden hebt. Citaat:
Vooral dat rottige speed kan een avond een hele andere wending geven. |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel, dan krijg je een klein beukje tegen je rug aan. Je staat met honderden mensen in een kleine ruimte hele rare bewegingen te maken, respecteer dan gewoon dat het eventueel mogelijk is dat je lichaamscontact kunt krijgen met andere mensen in dezelfde zaal. Als je rustig een glaasje bar-le-duc wilt drinken moet je naar Bloomingdale gaan om daar over je nieuwe, strakke shirtje te praten. Als je gewoon hardcore wilt luisteren moet je het niet vervelend vinden om zo af en toe je neus te breken door een rondvliegende elleboog. Je moet niet over je heen laten lopen, maar je moet ook niet elk incident aangrijpen om hierover pissig te worden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En tuurlijk, tegenwoordig gebeurt er ook nog wel eens wat, maar ik heb ook een keer meegemaakt in '99 dat er zich zeker 10 vechtpartijen voordeden gedurende een feest. Maar nu zelden zoals ik zei, althans wat ik ervaar en daarbij: ik kom lang niet overal. Het is ook meestal dat op de grotere feesten waar mensen vanuit heel Nederland ( en verder ) op afkomen, zich dingen voordoen, op een feest in de buurt waar je veel mensen "kent" gebeurt het veel minder snel. Dan die wazi's van tegenwoordig. Tsja zoals je zegt mensen die echt achter hun standpunten staan en daarover een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren met hun "tegenstanders", respecteer ik. Maar niet die kinderen die denken dat het stoer is om ff je rechterhandje uit te steken of ff een zwartje op het station in elkaar schoppen met hun kistjes. Het zogenoemde holland geroep, je moest eens weten wat voor kippenvel dat bij mij geeft. Gewoon een beetje gezond Nationalisme of hoe je dat ook noemt kan geen kwaad. Het is mijns inziens ook ontstaan in '98 op Mystery Land outdoor, toen Nederland van Argentinië wist te winnen op het WK Dus gewoon een gezond holland geroep met geen vervelende achterliggende gedachte. Helaas is dit tegenwoordig niet meer alleen holland geroep bij die mensjes, maar: "Holland! VOL-Land!"... ![]() Dat gaat mij gewoon te ver. En idd, als jij ( algemeen bedoeld ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |