Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2004, 21:00
Stefanie
Stefanie is offline
Er is een jongen die ik al een tijdje van mn werk ken. Hij komt daar vaak om films te huren (ik werk dus in een videotheek) en om een praatje te maken. Maar de laatste tijd komt hij veel vaker en blijft hij veel langer om te kletsen enzo. Opzich is het niet erg, vind ik niet iig, maar nu vraagt hij ook constant of ik zin heb om wat te doen. Ik ben één keer met hem mee geweest en dat was heel leuk en gezellig, gewoon als vrienden, maar nu wil hij een vervolgafspraak. Hij komt nu ook na mn werk langs om te vragen of ik toevallig dit weekend wat te doen heb, als ik dan nee zeg vraagt ie meteen of ik het weekend erop wél kan.

Ik vind het een hele aardige gozer, maar weet niet wat ik hiermee moet. Ik wil best met hem mee gezellige dingen doen, maar blijkbaar wil hij meer van me en dat hoeft voor mij dus niet.

Kunnen jullie me wat tips geven over wat ik moet doen met hem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2004, 21:02
Verwijderd
Misschien gewoon eens tegen m zeggen hoe het zit.. dan weet hij waar hij aan toe is en dan weet jij ook dat hij het weet en hoef je je daar geen zorgen meer over te maken
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:03
Hagel
Hagel is offline
Gewoon zeggen dat meer afspraakjes er niet inzitten zodat hij goed weet waar hij aan toe is.
Oud 30-07-2004, 21:03
Verwijderd
Je kan hem dan toch duidelijk maken dat je er niet zo op zit te wachten... Of dat hij niet teveel van je moet verwachten... Wees gewoon eerlijk tegen hem, en zeg, op een subtiele manier, hoe je er over denkt.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:06
Stefanie
Stefanie is offline
Ik durf het ook wel te zeggen, maar ik ben bang dat ik hem dan helemaal wegjaag. Ik wil best afspreken, maar blijkbaar moeten jongens dan altijd meer bedoelingen hebben dan alleen 'afspreken'.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:08
Verwijderd
Mwah ik zou denken, als hij echt meer wil, en niet gewoon met afspreken, laat hem dan lekker... Er zijn vast nog veel meer jongens die wel gewoon gezellig willen afspreken.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:11
Balance
Balance is offline
Heeft hij zelf dan aangegeven dat hij meer wil?
Misschien vindt ie je gewoon een heel aardige meid en wil hij graag bevriend met je zijn en daarom leuke dingen gaan doen.
Weet je zeker dat hij meer wil, vertel dan dat jij dat niet wil, maar dat je best bevriend wil zijn.
Oud 30-07-2004, 21:24
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-07-2004 @ 22:11 :
Misschien vindt ie je gewoon een heel aardige meid en wil hij graag bevriend met je zijn en daarom leuke dingen gaan doen.
Weet je zeker dat hij meer wil, vertel dan dat jij dat niet wil, maar dat je best bevriend wil zijn.
Nee niet helemaal zeker, maar dat maak ik gewoon op uit zijn gedrag. Hij dringt een beetje aan om leuke dingen met mij te doen, vandaar dat ik dat dacht. Hij wil veel bij me zijn en doet daar ook moeite voor.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:27
Al Murphy
Al Murphy is offline
Doet me aan mezelf terugdenken. Ik werkte een hele tijd als koerier in Maastricht. Bijna dagelijks had ik in een bepaald café iets af te leveren. Leuk, want daar kwam leuk volk, werkte toffe mensen, en ik kreeg er iets te drinken. Vanaf een gegeven moment was het altijd hetzelfde meisje dat 's middags dienst had.

Het kwam zover dat mijn dag zelfs al goed werd als ik 's morgens zag dat ik er weer iets af te leveren had. Was het wat druk voor mij, of in de bar, dan was ik er op 2 minuten weer buiten. Soms bleef ik al eens iets langer plakken. Altijd was het wel geweldig, maar eigenlijk wisten beiden niks over elkaar. Tot ik ook eens een leuke avond met haar heb doorgemaakt zonder dat we beiden aan het werk waren. En het klikte ook echt. Niet dat ik verliefd had, en van haar had ik geen idee.

We zijn toen wat vaker beginnen afspreken. Of momenten gaan uitkienen dat we elkaar 'ergens' 'toevallig' tegen het lijf liepen. En zo zijn we best goede vrienden geworden, zonder dingen te gaan forceren. Nu hebben we elk ons eigen leven. Apart. 120 km van elkaar, dus we zien elkaar niet vaak meer. Maar het blijven mooie herinneringen. Met een mooi begin en waarschijnlijk zonder eindpunt.

Moraal van het verhaal: forceer niks. Geef het een kans dat wat tussen jullie gebeuren moet, ook zal gebeuren. Je kan zelf duidelijk zijn. Je kan het ook op zijn beloop laten. Volgens mij heeft het allebei zijn charmes, en draait het toch ook op hetzelfde uit. Maar sla best geen deuren dicht, nog voordat ze opengezet zijn.Het gaat er om wat je wél met hem wil, niet om wat je allemaal niet wil.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:33
Dzjes
Dzjes is offline
Als ik jou was zou ik toch op een subtiele manier duidelijk maken dat je interesse in hem zich beperkt tot het vriendschappelijke gedeelte..

Dan kun je nog zien wat zn reactie is, en hoef je je niet druk te maken.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:35
Shitonya
Shitonya is offline
Dan zeg je hem dat gewoon, simpel zat. Als hij je bijvoorbeeld wilt zoenen, dan duw je hem weg en leg je uit wat je van hem vindt....enz enz
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 22:25
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 30-07-2004 @ 22:35 :
Dan zeg je hem dat gewoon, simpel zat. Als hij je bijvoorbeeld wilt zoenen, dan duw je hem weg en leg je uit wat je van hem vindt....enz enz
Dat snap ik dan weer niet van het vrouwvolk. Iemand wil leuke dingen met je doen, je beter leren kennen, en de conclusie wordt al bijna onmiddellijk: "Die wil me zoenen", "Die wil met me naar bed". Maar daarnaast is er toch niets zo leuk als het leren kennen van nieuwe mensen. Raakvlakken aftasten. Zien wat je gemeen hebt. Ook zien wat je niet gemeen hebt. Nagaan of het beeld dat je van iemand opbouwt, ook klopt.

Als hij een te idealistisch beeld van jou, Stefanie, heeft, lijkt het me eerder belangrijk om te laten zien wie je echt bent, en hem net niet te gaan berispen of op te plaats zetten omwille van gevoelens die hij misschien nog niet eens heeft. En als die er zijn, is het zo'n koude douche om te zeggen "Hey, word niet verliefd op me! Zoen me niet! Ik wil je niet!" Misschien verdedig je je dan immers veel te veel ten opzichte van een waanbeeld, in plaats van gewoon helemaal jezelf te zijn. Tegen een droombeeld haalt toch niemand het.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:01
Verwijderd
Da's toch geen stalken...

Maar goed, zeg hem wat je wel en niet wil.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:40
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 30-07-2004 @ 23:25 :
Dat snap ik dan weer niet van het vrouwvolk. Iemand wil leuke dingen met je doen, je beter leren kennen, en de conclusie wordt al bijna onmiddellijk: "Die wil me zoenen", "Die wil met me naar bed". Maar daarnaast is er toch niets zo leuk als het leren kennen van nieuwe mensen. Raakvlakken aftasten. Zien wat je gemeen hebt. Ook zien wat je niet gemeen hebt. Nagaan of het beeld dat je van iemand opbouwt, ook klopt.

Neuh, ik gaf een voorbeeld, meer niet. Dat jij dat verkeerd leest kan ik ook niets aan doen.
Zoals ik het lees, is het nog geen stalken, maar het lijkt me wel dat hij haar meer dan leuk vindt. Zij hem niet. -> conclusie: zij moet hem vertellen wat ze vindt of gewoon recht op de man af vragen wat hij wilt en waarom hij in hemel zijn naam zo vaak haar op komt zoeken.
Als het alleen maar "interesse" is, dan gaat hij daarin wel erg ver.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:49
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 30-07-2004 @ 22:00 :
Kunnen jullie me wat tips geven over wat ik moet doen met hem?
Volgende keer als je hem weer ziet, roep je hem bij je en zeg je: "See brother, we need to get a good talk."
Vervolgens begin je te vertellen dat je eigenlijk niet toe bent aan een relatie. Je vertelt dat je een moeilijke relatie achter de rug hebt en dat je eigenlijk geen relatie meer wilt voor de komende vijf jaar. Nee maak daar maar tien jaar van. Elke keer als je hem meer vertelt over je mislukte relaties, zal hij steeds meer en meer teleurgesteld raken. Uiteindelijk zal dat uitmonden in een huilpartij van het jongetje en rent hij weg. Het plan kan gewoon niet misgaan als je de instructies nauw opvolgt.

Nog iemand blij gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 00:33
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 31-07-2004 @ 00:40 :
Neuh, ik gaf een voorbeeld, meer niet. Dat jij dat verkeerd leest kan ik ook niets aan doen.
Zoals ik het lees, is het nog geen stalken, maar het lijkt me wel dat hij haar meer dan leuk vindt. Zij hem niet. -> conclusie: zij moet hem vertellen wat ze vindt of gewoon recht op de man af vragen wat hij wilt en waarom hij in hemel zijn naam zo vaak haar op komt zoeken.
Als het alleen maar "interesse" is, dan gaat hij daarin wel erg ver.
Bwa, ik heb helemaal niks verkeerd gelezen. Ik las letterlijk wat jij schreef. En vanuit MIJN ervaring bevestigt dat wel degelijk dat veel meisjes de gevoelens van jongens verkeerd begrijpen. Of andersom kan ook: dat ik het helemaal niet kan inschatten hoe meisjes/vrouwen mijn gevoelens inschatten.
Trouwens, ik vind het zeker niet fout wat je zegt, hoor. Maar als iemand aan mij vraagt wat voor gevoelens ik voor heb, is mijn antwoord waarschijnlijk "ik weet het eigenlijk niet". Omdat ik het meestal echt niet helemaal weet, en het nog minder goed onder woorden kan brengen. En ik zal het ook niet gemakkelijk op die manier aan iemand vragen. Ik ontdek liever iemands gevoelens ten opzichte van mij, dan dat die persoon ze me probeert uit te leggen. Dat is zo'n beetje het waarom van mijn verhaal. Misschien is het onzin, misschien niet. Maar dat mogen jullie en stefanie allemaal zelf uitmaken hoor.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 02:11
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 30-07-2004 @ 22:27 :
knip*
LOL, je kan beter een verhaal vertellen over een fiets en een leeuw...

Maareh ontopic. Je kan toch gewoon zeggen "ik wil best met je afspreken soms, maar gewoon als vrienden, meer zit er niet in."
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 10:10
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 31-07-2004 @ 01:33 :
Bwa, ik heb helemaal niks verkeerd gelezen. Ik las letterlijk wat jij schreef. En vanuit MIJN ervaring bevestigt dat wel degelijk dat veel meisjes de gevoelens van jongens verkeerd begrijpen. Of andersom kan ook: dat ik het helemaal niet kan inschatten hoe meisjes/vrouwen mijn gevoelens inschatten.
Trouwens, ik vind het zeker niet fout wat je zegt, hoor. Maar als iemand aan mij vraagt wat voor gevoelens ik voor heb, is mijn antwoord waarschijnlijk "ik weet het eigenlijk niet". Omdat ik het meestal echt niet helemaal weet, en het nog minder goed onder woorden kan brengen. En ik zal het ook niet gemakkelijk op die manier aan iemand vragen. Ik ontdek liever iemands gevoelens ten opzichte van mij, dan dat die persoon ze me probeert uit te leggen. Dat is zo'n beetje het waarom van mijn verhaal. Misschien is het onzin, misschien niet. Maar dat mogen jullie en stefanie allemaal zelf uitmaken hoor.
"Ik weet het niet", dat is zo'n belachelijk antwoord. Natuurlijk weet je het dan wel. Als ik haar verhaal zo lees, is het toch overduidelijk dat hij haar nog "beter dan beter" wil leren kennen. Hij kent haar al genoeg door het werk, dus alleen leren kennen valt al af...
En nu geef je antwoord vanuit je eigen ervaringen en alles. Niet alle jongens zijn zoals jou.
Maar goed, je geeft zelf al aan dat praten ook niet zo makkelijk is, als altijd wordt gedacht. Daarom kwam ik ook met het voorbeeld: als hij haar zou willen zoenen, dan kan ze hem gewoon van haar afduwen en zeggen waar het op staat. Dat is naar jouw antwoord ook "ontdekken"
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 10:56
annetjuh
annetjuh is offline
maak een 2e date en vertel hem daar wat je van hem vind en voor hem voelt dan is dat klaar en dan moet hij ophouden met dingen vragen.
Oud 31-07-2004, 11:00
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 30-07-2004 @ 22:06 :
Ik durf het ook wel te zeggen, maar ik ben bang dat ik hem dan helemaal wegjaag. Ik wil best afspreken, maar blijkbaar moeten jongens dan altijd meer bedoelingen hebben dan alleen 'afspreken'.
Nee, als je duidelijk laat merken dat je gewoon wilt afspreken als vrienden, zijn er genoeg jongens die dat ook wel ok vinden hoor.
Oud 31-07-2004, 14:00
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-07-2004 @ 22:11 :
hij wil wel meer als gewone vriendschap denk ik. anders blijft hij niet hangen. en als jij niet meer wilt, moet hij dat toch een beetje merken dat je iets afstandelijk bent.
ontwijken is geen optie, ronduit tegen hem zeggen zou ik ook niet doen, en telkens smoesjes verzinnen van ik kan niet is ook niet aan te raden. geef hem geen hoop iig want als je hem dan toch laat gaan is het hartstikke rot voor hem.

ik weet eigenlijk niet wat je moet doen . mss toch wel wat afstandelijk reageren, want volgens mij wil hij echt meer. dan merkt hij vanzelf wel dat je hem toch niet zo vindt.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 17:47
Nannel
Nannel is offline
Ik zou het er eens met die jongen over hebben, dat je het een leuke jongen vindt, maar dat er verder gewoon niets in zit..of ja dan wat subtieler
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 17:58
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Je kan hem in ieder geval zeggen dat hij niet iedere keer moet vragen of je wat wilt gaan doen, of dat jij het terzijnertijd wel aangeeft o.i.d., dan is hij in ieder geval niet zo irritant meer.
Oud 01-08-2004, 18:31
filia dei
filia dei is offline
Tjah, zeg het gewoon. Dat je niets met hem wil bedoel ik. Jongens zijn over het algemeen niet zo goed in subtiele hints.

Maar jah, als het gewoon een leuke jongen is snap ik niet waarom je hem niet eerst beter zou leren kennen. Wie weet wil je later toch wel wat met hem beginnen. Dan zou het zonde zijn.
In ieder geval veel succes ermee.

Het is trouwens geen echt stalken. Stalken is véél en véél erger!
Reageren

Regels voor berichten