![]() |
|
Verwijderd
|
Goed, nav mijn meeting van gisteren, heb ik besloten een eerste topic te openen over hunebedden.
We hebben gisteren de hunebedden in Havelte bezocht. Deze zijn verplaatst en hebben niet meer de echte uitstraling en zijn ook gerestaureerd en vastgezet. In WOII wilden de Duitsers op die plek een landingsbaan aanleggen en de hunebedden gewoon platgooien. Men heeft dat willen voorkomen en de hunebedden gewoon uit elkaar gehaald en later weer opgebouwd. Mooi dat ze dat hebben gedaan, helaas is de 1e niet op de juiste plaats teruggezet en missen ze een heleboel van de authentieke hunebedden. Later op de avond zijn we naar Sleen geweest en daar was het prachtig. Het grote hunebed straalde een immense rust en warmte uit en de stenen gonsden bijna. Het kleine hunebed daarentegen was totaal anders. Ik liep er met Raffi heen en werd steeds bedrukter, toen ik er vlak bij stond, kreeg ik een heel bedrukt en benauwd gevoel en overal kippevel. En normaal merk ik dat niet zo sterk. Het was vooral op een plek heel sterk. Toen we weer terugliepen, verdween dat gevoel totaal. Iedereen heeft daar ook iets gemerkt, vandaar dat ik het zo'n mooie plek vind voor een eventuele meeting om eens langs te gaan. Ik heb het idee dat iedereen dat zal kunnen voelen. Raffi vertelde dat zowat alle hunebedden op kruisingen van leilijnen (meer ) zijn gebouwd, evenals zowat alle kerken van voor 1300. Ok, vertel, hunebedden, foto's, ervaringen, leilijnen, theorieėn, feiten, gedachtenspinsels enz enz... |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gewoon. Hunebedden in het algemeen. meld iets erover. Anders kap ik ermee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() daar kan ik nou echt niet inkomen. of op die joodse graven hakenkruisen gaan kladden. afschuwelijk ![]() eerbied en respect, dat hoort bij een graf, absoluut! maar over de hunebedden ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (de Hunnen hebben daarbij ook de kleine Mongoolse paardjes geintroduceert in Europa ook wel genaamd Prezwalski paarden die nu nog altijd met uitsterven bedreigd worden wegens het overmatig gebruik van die paardjes in oorlogen als lastdieren, waarbij duizenden afgeslacht werden)
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
|